OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Palkitaanko teillä koiramiehiä/koiria?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Fullstock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 525
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 07.11.2007 23:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ottakaapa narisijat itselle koira ja laskeskelkaa kustannuksia mitä siinä menee jahtikaudessa, ja lähdetään sitten siitä liikkeelle!
Mm. ne sadat ylimääräiset kilometrit mitä mene vain hakiessa koiraa ympäri pitäjää. Kyllä siinä pientä muistamista voisi olla. Meidän porukka osallistuu rahallisesti kustannuksiin.

Ps. itsellä ei ole hirvikoiraa....
_________________
-----------------------------
Voiko tää olla tottakaan!
-----------------------------
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HIRVIKUISKAAJA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2006
Viestejä: 261
Paikkakunta: ROVANIEMI

LähetäLähetetty: 07.11.2007 23:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no mitenkehän se mitataan fullstcokin porukassa että kellä on hirvikoira ja kuka on vaan ulkoiluttamassa sitä muka hirvikoiraa joka on kerran haukkunu hirveä ja se oli toissa syksynä Rolling Eyes

En minä ainakaan olettais että joku mulle maksais siitä että koulutan koiraani tai luulen omistavani hirvikoiran.

ps. minulla on ollut hirvikoiria kaksi toinen toimi ja toinen ei toiminut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JR Lekker™
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 594
Paikkakunta: Päräperäsemeri

LähetäLähetetty: 08.11.2007 00:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän se on jo mahtavaa koiramiehenä että pääsee metsään kulkemaan. Paras palkinto koiramiehelle on kun koira pelaa ja hirviä saadaan nurin (jos saadaan Rolling Eyes ). Ei siitä "työstä" todellakaan mitään palkkioroippeita kaipaa. Kyllä se vaan on mukava kulkea välillä metsässä passissa tärisemisen sijaan.
_________________
Aina ei voi voittaa, ei ees jokakerta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
optimikko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Kes 2007
Viestejä: 2785
Paikkakunta: Ala-Lapin kuusi

LähetäLähetetty: 08.11.2007 08:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Samalla lailla eläkeläiset voi vaatia työssä käyvien lihoja itselleen. Aattelepa montako päivää enemmän ne on metsässä, paljonko menee bensaan rahaa...

Samalla lailla maasturin kuljettaja voi vaatia rahallista korvausta. Sen auton ylläpitäminen maksaa enemmän...

Samalla lailla enemmän ampumista harjoitellut voi vaatia, sillä on mennyt rahaa enemmän patruunoihin.

Hirviporukan miehillehän voisi laittaa askelmittarit, jaetaan lihat sen mukaan!!

Kyllähän se on niin että tämä on harrastus johon jokainen osallistuu omalla tavallaan. Jos joku haluaa ostaa koiran niin ostakoon. Ei siitä tarvi tehdä muiden murhetta. Jos aletaan laskemaan että kuka on mitäkin tähän harrastukseen upottanut niin johan saadaan aika soppa aikaiseksi.
_________________
Hallittu kaaos = selkeä epäjärjestys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Naturalbornhunter
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Mar 2007
Viestejä: 11
Paikkakunta: Uusimaa/Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 08.11.2007 09:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fullstock kirjoitti:
Ottakaapa narisijat itselle koira ja laskeskelkaa kustannuksia mitä siinä menee jahtikaudessa, ja lähdetään sitten siitä liikkeelle!


Täytyy kyllä sanoa että en ole ikinä kuullut että ketään olisi pakotettu ottamaan itselleen koira, kyllähän jos aikoo koiran hankkia niin silloin tulisi tietää minkälaisia kuluja on noin suurinpiirtein tulossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8957

LähetäLähetetty: 08.11.2007 12:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fullstock kirjoitti:
Ottakaapa narisijat itselle koira ja laskeskelkaa kustannuksia mitä siinä menee jahtikaudessa, ja lähdetään sitten siitä liikkeelle!
Mm. ne sadat ylimääräiset kilometrit mitä mene vain hakiessa koiraa ympäri pitäjää. Kyllä siinä pientä muistamista voisi olla. Meidän porukka osallistuu rahallisesti kustannuksiin.

Ps. itsellä ei ole hirvikoiraa....


Piru vieköön, minä ajan yli 200 km jahtiin, joten pitäähän minun saada kilometrikorvaus tuosta ajosta, kun muut tulevat lähes nurkan takaa Wink

Koiramiehiä on monenlaisia ja meillä ainakin on ihan mukiinmeneviä. Kaikki koiratkaan eivät ole huippuluokkaa.

Tuolla edellä kirjoitin, että he voivat "luistaa" nylyltä ja vetohommista, niin tarkoitin, että virallisesti heidät kyllä vapautetaan noista puuhista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Buide
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Syy 2006
Viestejä: 57
Paikkakunta: Kangasniemi

LähetäLähetetty: 08.11.2007 12:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä se on palkitsevaa kun pääsee kuunteleman haukkua ja hyvällä tuurilla onnistuu vielä pääsemään haukulle. Itselle on aivan sama vienkö itse oman koiran metsään vai viekö sen joku muu koira ei paljoa ukosta perusta kunhan vaan pääsee metsään. Naapuri seuratkin (joilla ei ole porukassa koiria) ovat saaneet hakea ihan vapaasti koiran ja palkkioksi on tullut kutsu peijaisiin. Oma koira onneksi osaa tulla itse kotia seuran alueelta ettei välttämättä haittaa vaikka ei saisikaan sitä metsästyksen jälkeen kiinni...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
topintam
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2007
Viestejä: 335
Paikkakunta: Pudis

LähetäLähetetty: 08.11.2007 13:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

meillä ei koiramiehiä palkita. ei juuri porukassa muita olekkaan 12/17
lihajaolle pääsevistä omistaa hirvikoiran..arvaappa miltä tuntuu olla "vetoporukassa" kun en tällähetkellä karvaturria omista...
_________________
-itseäni olen kiittänyt ja kiitosta on riittänyt-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ent.ap
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Tam 2005
Viestejä: 1666

LähetäLähetetty: 08.11.2007 21:16    Viestin aihe: koiramies Vastaa lainaamalla viestiä

Mie olen koiramies ja ei tartte muuta kun koiralta hyviä työskentelyjä, niin se palkitteepi. Oopperaa korville, kun on hyvää työskentelyä.

Rahaa menneepi, mutta tämähän on harrastusta...

Lisäksi olen tutustunu ja ystävystyny mettä-/koirahommien kautta tosi hienoihin ihmisiin, joita tuskin muulloi olisin ees tavannu.

En etes ottas "palkintoa", jos joku jotakin koiraosuutta tarjoaisi.
_________________
Jokanen eletty päivä, on lähenpänä kuolemaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jarski
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2004
Viestejä: 468
Paikkakunta: Kajaani

LähetäLähetetty: 09.11.2007 17:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En kirjoituksillani tarkoita, että kaikki koiramiehet luistavat vetohommista ja nylystä. Olen vaan nähnyt, kuinka pimeän tullen koiramiehelle tulee usein kiire koiraa ruokkimaan kotiin, vaikka lahtivaja olisi pullollaan koiranlihaa (tiedän kyseisen koiranohjaajan syöttävän lihaa koirilleen). Lisäksi olen nähnyt, kuinka koiramiehet kyköttävät autossa jossain metsätien varressa, jos oma koira ei satu olemaan metsässä. he kun kuvittelevat ettei koiramiehen tarvitse olla passissa jos otetaan vaikka vanha kunnon ukkoajo! Ja kokotukille tiedoksi, että olen erittäin hyvin perillä koiran pidon kustannuksista ja joudun itsekin ajelemaan joka viikonloppu metsälle 90 km kahteen suuntaan kumpanakin päivänä. Bensarahat sekä koirien ylläpito pitää repiä suuren suuresta opintotuesta!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
**RIP**
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Huh 2007
Viestejä: 212

LähetäLähetetty: 09.11.2007 18:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jarski kirjoitti:
...joudun itsekin ajelemaan joka viikonloppu metsälle 90 km kahteen suuntaan kumpanakin päivänä.


Öfftopicin menee, mutta missäs Jarskin sitten metsällä varmimmi tapaa? Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 09.11.2007 20:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Esitänkin hirviporukalle, että jos haluavat pitää hyvän miehen rivissä, niin saavat maksaa minulle kilometrikorvauksen. Kilometrejä tulee vajaat 1200 edestakaisin ajaessa.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
var jägare
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Tam 2006
Viestejä: 1755
Paikkakunta: pohjola

LähetäLähetetty: 09.11.2007 22:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JR Lekker™ kirjoitti:
Kyllähän se on jo mahtavaa koiramiehenä että pääsee metsään kulkemaan. Paras palkinto koiramiehelle on kun koira pelaa ja hirviä saadaan nurin (jos saadaan Rolling Eyes ). Ei siitä "työstä" todellakaan mitään palkkioroippeita kaipaa. Kyllä se vaan on mukava kulkea välillä metsässä passissa tärisemisen sijaan.


Tässä on paljon perinteellistä vanhankansan metsästysajatusta: metsillä kuljetaan metsästyksen ilosta ja koiraa pidetään asianharrastuksesta.

Mutta käytännössä asia ei ole aivan näin yksinkertainen, jos oltaisiin pyynnissä yksin/kaksin tai pikkuporukassakin niin ei mitään ongelmaa, mutta kun porukat saattaa olla isojakin 50-70 henk. ja isoon porukkaan mahtuu monenlaista sukankuluttajaa ja valitettavasti mukana on myös niitä, joiden ainoa panostus asiaan on ampua hiekkapussikoe kerran 3 vuoteen, raahautua muutama kerta syksyyn paikalle, varsinkin lihanjakopäivinä ja arvostella muita, varsinkin toisten koiria.

Koiramiehenä kuitenkin joutuu/saa kulkea moninkertaisia matkoja ajopyyntiin verrattuna, ja tässä runsaassa metsälläkulkemisessa myöskin pyyntisilmä saattaa kehittyä huippuunsa, koiramiehelle saattaa tulla kauden mittaan useitakin kaatoja ja hirven hoitaminen orteen asti on ainakin meidän porukassa kaatomiehen vastuulla ja siinä on täysi päivätyö: suolistamisen saa tehdä lähes aina yksin, vetohommaan tulee apuvoimia ja kyllä nylkyvajallakin yleensä apuvoimia on paikalla ja tietenkin päälle vielä kaikki koiranhuoltoon ja hoitoon liittyvät tehtävät. Joten keskivertopassimieheenkin verrattuna, puhumattakaan noista luistelijoista, koiramiehen panostukset ja vaikuttavuus siihen, että hirvi metsästä lihoiksi laitetaan, saattaa olla moninkertainen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7482

LähetäLähetetty: 09.11.2007 23:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
Esitänkin hirviporukalle, että jos haluavat pitää hyvän miehen rivissä, niin saavat maksaa minulle kilometrikorvauksen. Kilometrejä tulee vajaat 1200 edestakaisin ajaessa.


Ei kai..Mää olen luullu jotta oot jossain kaakossa jahdissa. Kiulumeetrikorvauksia ei oo tullu hajettua, vaikka mun nelikolla mennään pahankin mettätien päähän. P+iträsköhän kuskille maksaa tuntipalkkaa ku se joutuu oleen selviste päin?

Koiramiehistä sen verran, notta on stanan hyviä, perskeleen hyviä, hyviä, koiria, paskoja ja pihakoiria. Iltanuotiolla ryyppyjen määrästä näkee, kenen koirat pelaa....
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
olsa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2006
Viestejä: 3024

LähetäLähetetty: 09.11.2007 23:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JR Lekker™ kirjoitti:
Kyllähän se on jo mahtavaa koiramiehenä että pääsee metsään kulkemaan. Paras palkinto koiramiehelle on kun koira pelaa ja hirviä saadaan nurin (jos saadaan Rolling Eyes ). Ei siitä "työstä" todellakaan mitään palkkioroippeita kaipaa. Kyllä se vaan on mukava kulkea välillä metsässä passissa tärisemisen sijaan.


Siinä lenkkerin kirjoituksessa tulee esille se todellinen metsämiehen harrastus, sama koskee passimiehiin, istuvat iltaan asti passissa jos on metsästys vietti mukana. Valittajat löytyy aina sellaisista metsästäjistä, joilla ei ole muuta mielessä kuin liha, ja äkkiää kotio.
Kyllä meiänkin porukkaan monta koiran omistajaa kyselee että pääsisi koiraa juoksuttaan, eivätkä korvauksia edes pyydä, päin vastoin sauna juotavat jättävät.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com