OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City-maasturi erä- ja yleiskäytössä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 65, 66, 67  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 18.02.2007 02:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Loikka kirjoitti:
Onkohan juttu karannut hieman lapasesta??? Rolling Eyes


Joo, menee vähän väärään suuntaan tää väittely ja ny se on jääny kiinni pohjastaan! Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Loikka
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 948
Paikkakunta: Kotimaa

LähetäLähetetty: 18.02.2007 12:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen voisi varmaan ihan näin yleisen kinastelun välttämisesksi tarkentaa speksiä... Epäilen että auto jota etsitään on kumminkin tältä vuosituhannelta???

Niin ja mitä tulee sitten näihin uudempiin Suzukeihin niin eipä ole enää vitarassa kuin keskitasauspyörästönlukko, akseleilta tämä puuttuu. Olisko vanhemmissa tuolta -90 luvun alussa ollut myös tuolla taka-akselilla?

Mitä tulee myös tuohon uuteen Grand Vitaraan niin tuulilasin testissä joku aika sitten alennusvaihteesta huolimatta ei ollut mitenkään ylivoimainen maastossa, jäi mm. ristiriipuntaan.

Testi löytyy TÄÄLTÄ Vaatii tosin rekisteröitymisen että pääsee koko jutun lukemaan.

Testissä oli citymaasturit Honda CR-V, Kia Sportage, Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail, Suzuki Grand Vitara ja Toyota RAV4.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
jmoi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Kes 2005
Viestejä: 22

LähetäLähetetty: 18.02.2007 13:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä on nuo metsäautotiet niin tiheässä ja perustettu Metsähallituksen puolesta niin hyvin, että citymaasturillakin pärjää jo ihan hyvin nykyään, mutta tuolla naapurissa voisi olla nuo keskustelun lukot yms. jo tarpeen...

http://www.michael-menzel.com/files/pps/Die%20Autobahn%20nach%20NOVOSIBIRSK.pdf
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 18.02.2007 14:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jmoi kirjoitti:
Meillä on nuo metsäautotiet niin tiheässä ja perustettu Metsähallituksen puolesta niin hyvin, että citymaasturillakin pärjää jo ihan hyvin nykyään, mutta tuolla naapurissa voisi olla nuo keskustelun lukot yms. jo tarpeen...

http://www.michael-menzel.com/files/pps/Die%20Autobahn%20nach%20NOVOSIBIRSK.pdf


Joo, ihan tavallisella henkilöautolla tai pakulla pärjää suomen teillä.

Suomessa ammutaan eniten riistaa Hiacesta! Smile
Ainakin lapissa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 18.02.2007 14:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

...

Viimeinen muokkaaja, perisofeus pvm 26.04.2008 12:45, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 18.02.2007 17:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Ei tietenkään mahdottomia, mutta kuitenkin isompien yli pääsee mitä maavara sallii.


Eli sulle on ihan sama onko autossa maavaraa vai ei. Mikäs siinä jos auton pohjassa sijaitsevien osien (mm. öljypohja) suhteen on aivan sama, niin sitten kolistellaan vaan.

Meikäläistä ainakin vitutt@isi jos autossa olisi huono maavara ja pohja kolisisi koko ajan kiviin. Ei paljon lohduttaisi vaikka olisi lukot joka nurkassa. Se tässä oli se pointti, että monessa paikassa maavarasta on paljon enemmän hyötyä kuin siitä miten monesta kulmata auto koko ajan raapii.

Eli kun Lahtinen tuossa autovaihtoehtoja kyseli, niin spekseistä päätellen hän tuskin haki 500 € Leonea, jolla voi rytistellä pellit lommolla kivikossa.

Ja jos hän nyt ajattelee uuden jahtiauton hankkimista, jolla myös ajetaan jokapäiväiset ajot, niin farmarin ja citymaasturin suhteen ainakin itse kallistuisin citymaasturiin (nelivedon toteutuksesta huolimatta). Jos ajattelee metsästyskäyttöön tulevan 4wd farmarin (vaikkapa nyt subaru legacy, jossa hyvä neliveto) ja citymaasturin speksejä, niin taas tulee mieleen kumpaan omassa käytössä panostaa - nelivedon hienouteen vai maavaraan / rengaskokoon.
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hiisi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 255

LähetäLähetetty: 18.02.2007 17:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rastinsahi kirjoitti:

Eli sulle on ihan sama onko autossa maavaraa vai ei.


??? Luepas viestiketjua uudestaan ja varmista vielä kumpi sen auton sinne kiven päälle on ajanut kiikkumaan, jopa niin hienosti, ettei yksikään pyörä ota maahan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 18.02.2007 18:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hiisi kirjoitti:
Rastinsahi kirjoitti:

Eli sulle on ihan sama onko autossa maavaraa vai ei.


??? Luepas viestiketjua uudestaan ja varmista vielä kumpi sen auton sinne kiven päälle on ajanut kiikkumaan, jopa niin hienosti, ettei yksikään pyörä ota maahan.


Ei näy menevän perille... Confused Jos autossa on maavaraa tarpeeksi, niin se ei jää sinne kiven päälle (tai lumihangen, tai liejun tms.) päälle niin helposti kiinni. Kn maavara loppuu, niin vetotavoilla ei ole mitään merkitystä. Oliko tämä nyt tarpeeksi selvästi artikuloitu?
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20461
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 18.02.2007 18:17    Viestin aihe: Re: City-maasturi erä- ja yleiskäytössä Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:


Käyttötarkoitushan on se, että niitä metsätiekilometrejä tulee hyvin rajallinen määrä vuodessa, pikemminkin puhutaan sadoista kilometreistä ja mihinkään ultimatepaikkoihin ei ole edes tarkoitus koittaa. Samoin eteen saattaa tulla jonkin verran trailerin kanssa pelaamista. Tällöin auton maantieominaisuudet painottuvat loppuviimeksi melkoisesti.



Alun perin lähtötilanne omalla kohdalla oli siis tuo. Asian tiimoilta on tullut hyvää dataa, myös YV:n muodossa. Kiitoksia vaan.

Jos asiaa tässä suhteessa pohtii järjen kannalta ja ajattelee nimenomaan omaa käyttöä ja niitä ”maastoja”, missä autolla ajetaan, niin jonkinlaista johtopäätöstä on mielessä ollut.

Ainakin tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että City-maasturin, tai ehkä nelivetopelin tarjoamat edut ylipäätään, eivät tuo omiin tarpeisiin saantoa samassa suhteessa mitä hankinta- ja käyttökustannukset nousevat henkilöautoon verrattuna. Varsinkin jos ajattelee, että säästyneen rahan käyttää muuten eräharrastukseen tai siihen liittyvien lieveilmiöiden stimuloimiseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hiisi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 255

LähetäLähetetty: 18.02.2007 18:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rastinsahi kirjoitti:

Ei näy menevän perille... Confused Jos autossa on maavaraa tarpeeksi, niin se ei jää sinne kiven päälle (tai lumihangen, tai liejun tms.) päälle niin helposti kiinni. Kn maavara loppuu, niin vetotavoilla ei ole mitään merkitystä. Oliko tämä nyt tarpeeksi selvästi artikuloitu?


Kyllä maavara on tärkeä, en ole väittänyt etteikö olisi. Kivien ja kantojen ylittelyssä varsinkin, mutta lumessa ja kurakossa taas pyörien kyky vetää on usein tärkeämpi. Lumihangessa ainakin kun neliveto on hyvin toteutettu pystyy ajamaan maavaraa syvemmässä hangessa, tuolla Leonellakin, jolla en muuten kolistuttele pohjaa kiviin kiitos 19 sentin maavaran, olen parhaimmillaan ajellut lumessa niin että oven joutuu hakkaamaan hankeen auki kun kun lumi tulee 20 senttiä yli kynnyksen. Kun taas tutun crv jäi kiinni kovalle parkkipaikalle johon oli satanut 20 senttiä lunta, kiitos huonosti toteutetun nelivedon. Ei pyörien vetokyky ja maavara ole mitään vaihtoehtoisia ominaisuuksia, kannattaa hankkia auto jossa on molemmat. Siksipä tuota Foresteria suosittelin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pyrykoira
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2005
Viestejä: 943

LähetäLähetetty: 18.02.2007 21:02    Viestin aihe: CR-V Vastaa lainaamalla viestiä

Kysymys citymaasturimiehille / Honda CR-V:n omistajille. Onko katsastaja testannut jarrut dynamometrissa ? Eli pyörittänyt erikseen etu ja takaakselit. Ei kuulemma saisi niin toimia, voi rikkoa jotakin.
Näin vastasivat Hondan maahantuonnin teknisessä neuvonnassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aris60
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 3295

LähetäLähetetty: 18.02.2007 21:49    Viestin aihe: Uusi Niva Vastaa lainaamalla viestiä

Tälläinen hinta luokkaa 8000€ Pietarissa....

http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/3673/2123.html
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Kiul
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2005
Viestejä: 3980

LähetäLähetetty: 18.02.2007 21:55    Viestin aihe: Re: City-maasturi erä- ja yleiskäytössä Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Ainakin tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että City-maasturin, tai ehkä nelivetopelin tarjoamat edut ylipäätään, eivät tuo omiin tarpeisiin saantoa samassa suhteessa mitä hankinta- ja käyttökustannukset nousevat henkilöautoon verrattuna. Varsinkin jos ajattelee, että säästyneen rahan käyttää muuten eräharrastukseen tai siihen liittyvien lieveilmiöiden stimuloimiseen.


Voi olla hyväkin ja kustannustehokas päätös pitkässä juoksussa. Very Happy Nimittäin on useammallekin käynyt niin, että ensimmäisen nelivetoisen jälkeen (vaikka huonommankin nelivedon, jos vaan auto muuten on OK) ei 'taudista' enää pääse eroon. Ja kun auton arvo putoaa prosenteissa ja kohtuulliset nelivedot ovat vastaavia kaksivetoisia kalliimpia, niin 'rahaa palaa' taudin hoitoon turhan paljon. Embarassed

Mulla on Busteri noussut kaikki koitetut luiskat kyllä Golfillakin ihan OK. Ei nyt mihinkään pahaan paikkaan sillä ole sitten mentykään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 19.02.2007 11:42    Viestin aihe: Re: Uusi Niva Vastaa lainaamalla viestiä

Aris60 kirjoitti:
Tälläinen hinta luokkaa 8000€ Pietarissa....

http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/3673/2123.html


Koskahan Nivat tulee taas Suomeen myyntiin. Siinä on kyllä hyvä laites mettä reissuille..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
harha_askel
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 547

LähetäLähetetty: 19.02.2007 15:49    Viestin aihe: Re: City-maasturi erä- ja yleiskäytössä Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Toyota RAV4
Itsellä ei ole, koeajettu on ja tutulla on ollut yli puolivuotta, ja nyt ensimmäinen metsästyskausi takana. Lyhyesti: kuulemma mukavan näppärä kaupungissa, mutta kun tuli syksy ja piti mennä auraamattomalle metsätielle jossa lunta kohtalaisesti, niin on kuulemma auton vaihto ensikesällä. Alennusvaihdetta kaipaa, kitkalukkoa moittii, peräöljyt lämpenevät umpisessa ..., mutta makuja sekä kuskeja on monta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 65, 66, 67  Seuraava
Sivu 4 Yht. 67

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com