OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kumpiko???

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
rugeri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Jou 2005
Viestejä: 90

LähetäLähetetty: 15.12.2006 21:01    Viestin aihe: Kumpiko??? Vastaa lainaamalla viestiä

Elikäs kumpiko näistä kannattaa valita metsästykseen? : Browning Illusion vai Bowtech allegiance ? Siis n.70-80paunaisina. Kumpiko mahtaa olla parempi/tehokkaampi/tarkempi/laadukkaampi? Toivon nyt asiantuntijoilta apua..saako sitä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nippon1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2005
Viestejä: 1010

LähetäLähetetty: 16.12.2006 14:46    Viestin aihe: miksi Vastaa lainaamalla viestiä

Miksi ostat nois raskaan. Varsinkin kun olet apua kysymässä niin kannattaisi harkita pysyykö nuo paunat hanskassa. Jousella kun pitäis jaksaa ampuakkin.
_________________
Rauhasa hissun kissun
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
rugeri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Jou 2005
Viestejä: 90

LähetäLähetetty: 16.12.2006 19:10    Viestin aihe: Uskallan... Vastaa lainaamalla viestiä

luottaa siihen aika varmasti että pystyn hyvin ampumaan 80paunaisellakin jousella... Eli listatkaa nyt paikkoja mistä saa BowTech jousia..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nippon1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2005
Viestejä: 1010

LähetäLähetetty: 18.12.2006 13:02    Viestin aihe: niin Vastaa lainaamalla viestiä

Monikin varmaan pystyy, mutta kuinka monesti. Siitä on "ajamisen ilo" kaukana jos puolen sataa kertaa löysättyä liikkuu kuin halvaantunu sammakko. Sitä paitte harvempi lähtee heti ekakerralla norsun kaatoon??
[url]
http://www.jousiammunnanttv.fi/index.php?pageid=1&lang=fi[/url]

Tuolla niitä näköjään kuiten myydään. Itse en tosin ole tuolta mitään ostanut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
mirage
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2004
Viestejä: 910

LähetäLähetetty: 18.12.2006 15:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

aika rajuilta vaikuttaa nuo paunat... itse olen harrastellut jousella metsästystä joitain vuosia ja käytössä tällähetkellä 62# Boukkari ja tehoja näille meidän riistalajeille riittävästi.

Tuo on totta että kovilla paunoilla ammuttaessa hyytyy aika nopeasti. Itse katsoin omalta kohdalta paunat siten että jaksaa putkeen ampua n.50-60 kertaa ennenkuin alkaa "vapisemaan". Siis harjoitellessa - riistatilanteessa on hyvä jos jaksaa pitää jousta kohtuu pitkän ajan vireesssä ilman että alkaa tähtäin tärisemään.
_________________
no enhän minä kun ootin että joku muu ampuu ensin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kiul
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2005
Viestejä: 3980

LähetäLähetetty: 18.12.2006 15:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

'Kokeneet kaverit' joskus neuvoi minua siten, että metsästysjousi on sopivan jäykkä kun sen jaksaa puhisematta ja ilman 'ylävetoa' vetää puhtaasti vireeseen lattialla istuen. Siis istuen, ei povillaan tms.

Minusta hyvä neuvo, kannattaa kokeilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juimi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Syy 2005
Viestejä: 202
Paikkakunta: Käpykylä

LähetäLähetetty: 18.12.2006 16:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pitihän tuota kokeilla, siis istualtaan venytellä.
varmaankin oiva maksimi lähtökohtamittari...mutta itse ottaisin vielä hieman kevyempää kuin istualtaan puhtaasti jaksaa viritellä, koska radalla jää sarjat omasta mielestä turhan lyhyiksi jopa "istuma venytys jäykkyisellä jousella"...

eli itsellä tällä hetkellä 70# ±jotain (60-70 maksimissa) ja tarkoitus olisi tulevan jänteen/kaapeleiden vaihdon ja säätö rulianssin yhteydessä pudottaa jonnekiin 65 paikkeille...onhan se niin mukavaa puhkoa pelkkää tauluakin kun kasat pysyy "tiukkoina" pitemmänkin ammuntasession ajan...

itse viestiketjun aloittajalle vihjeenä: unohda turhanpäiväiset "machoilut", 60-70 paunaa riittää ihan kevyesti. boukkarissa riittää nopeutta ja KE:tä 70 paunaisenakin omiin ja vähän muidenkin tarpeisiin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ihti
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Hei 2005
Viestejä: 49

LähetäLähetetty: 21.12.2006 17:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä aloitin 60 paunaisella ja vaikka oli ekaksi jouseksi liian jäykkä niin kyllä siihen tottuu nopoeasti. Nyt, kohta 1.5 vuotta ampuneena, nostin 67 paunaan ja voin ampua yli 2 tuntia tarkkoja laukauksia vaihtaen asentoa ja matkaa vuoroin istualtaan tuolilta, lattialta, kannolla istuen ja seisten, yhdellä jalalla seisten, kävellessä, tasapainoillen puunrungolla ja tietysti myös polvelta ampuen. Mutta saa sitä harjoitellakkin mukavasti että pysyy kunto korkealla.

Kannattaa kysyä omalta fysioterapeutilta ja kiropraktikolta sitä 70-80 paunan aloitusjäykkyyttä. -ei tule kesää meinaan..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com