OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Paras tiputus
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 17, 18, 19  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
metastaja



Liittynyt: 08 Elo 2006
Viestejä: 5
Paikkakunta: Kitee

LähetäLähetetty: 08.08.2006 23:50    Viestin aihe: Paras tiputus Vastaa lainaamalla viestiä

Paras tiputukseni on ollut eka heinäri vanhalla rinnakkaispiippuisella suhlilla, putos muuten ekalla Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rili_hma
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Huh 2004
Viestejä: 60
Paikkakunta: Lempäälä

LähetäLähetetty: 09.08.2006 08:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tää on nyt vähän tämmönen juttu, mutta olin tossa muistaakseni 2001, ekaa kertaa kyyhkyllä ja oli hyvä lento avauksessa. Oltiin minä, isä ja yks toinen sälli siinä passissa metsäsaarekkeessa ja tilanteita oli hyvin. kello oli jo varmaan jotain 11, kun isä ja se toinen sälli oli jo pudottanut melkein viis kyyhkyä mieheen ja minä olin tussautellut kymmeniä kuteja ohi kokemattomuuttani. No vanhat äijät rupes siinä sitten ottaan päiväunia mättäällä ja minä nuorikkona kyttäilin tilanteita mietin, että nyt sen on pudottava seuraavalla. Yhtäkkiä havahduin kun kyyhky kaartaa kuville ja tekee laskeutumisvänkyröitä,, ja pam! kyyhky lähti liiteleen suoraan minua kohti siipi retkottaen. Hetken mitin, että se tulee päin mitä mä nyt teen. paniikki.. otanko räpsällä kopin. ei ollu räpsää. Ja kun kyyhky oli noin viidessä metrissä niin Pam! lintu sai toisesta osumasta sen verran kimmoketta, että putos metrin päähän puskaan ja meidä kojussa leijaili hirvee höyhenpilvi. No ukot siinä heräsivät sitten laukauksiin ja olivat tikahtua nauruun, kun minä siinä selitin höyhenien keskellä, että !&%¤#"! pulu yritti lentää päin.. Että on ne melkosia kamikaze lentäjiä.
_________________
Saishan nuita lintuja, kun kerkiäis metästään....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kyyhkystäjä1
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Elo 2006
Viestejä: 91
Paikkakunta: Pohjois-Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 09.08.2006 09:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paras tiputus oli viime vuonna sorsajahdin alotuksessa. Alussa tapahtumia mukavasti, mutta niin tyypillisesti siinä kello 14 kieppeillä rupes taas hiljeneen. Porukka rupes odottamaan iltalentoa, ja osa lähti jo poiskin. Minä sensijaan päätin kiertää vähän rantoja, jos pääsis pomppuun ampumaan. En päässyt kuin jonkun 100 metriä kaislikkoa eteenpäin, niin 3 heinäsorsaa pomppasi aivan jaloista lentoon. Pieni odotus, ja pumppu "puhui" kolmesti. Kaikki tippuivat nätisti aivan avoveden ja kaislikon reunaan. Samalla kierroksella vielä yks heinuri ja telkkä lisää Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mallard
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 23
Paikkakunta: Oulunsalo

LähetäLähetetty: 09.08.2006 21:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuota tuota.. paras tiputus taitaa mennä kaverin piikkiin.. Oltiin toissa syksyna rannassa ja oli minun vuoroni soutaa ja kaveri kyttäs pomppu sorsia.. siinä hiljaa liputtaessani eteenpäin edestä pomppasi kolme juhlapukuista sinikkoa ja yksi heinäri.. Ja eikun benelli laulaa ja kolme urosta oli nokka edellä jortaanissa.. Very Happy (herrasmiehenä jätti naaraan jatkamaan sukua..heh heh...)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnDDiL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2005
Viestejä: 377
Paikkakunta: haapavesi

LähetäLähetetty: 09.08.2006 22:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toivotaa et se tulee huomenna! Twisted Evil
_________________
Metsästys ei ole harrastus, vaan elämäntapa!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
hakkelus 91
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Hei 2006
Viestejä: 136

LähetäLähetetty: 10.08.2006 22:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä ei ole oma pudotukseni mutta todella mieleen painuva silti. Oltiin erään lahden perällä sorsajahdissa minä ja isän kaveri yksi telkkä oli jo tullu ja istuimme nuotiolla kunnes jarveltäpäin lähestyy viiden hanhen parvi lentäen noin 70-sadassametrissä isän kaveri sit kattoo et jaa noille matkoille ei millää haulipanoksilla ammuta ja kaivaa metästys repustaan pari täyteista ja vasiten tähtää sitä parven ensimmäistä ja laukaus kajahtaa, ja komean kokonen hanhiputoaa nätisti. Oli sillä tyypillä melkonen pringles hymy sen jälkee Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TAMAS



Liittynyt: 30 Elo 2006
Viestejä: 3

LähetäLähetetty: 30.08.2006 20:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paras tiputus tapahtui parivuotta sitten, kun suoritin metsästys kortin. Jännää oli ensinnäkin sen kortin kanssa kuten kaikilla muillakin. Noh kortti läpi ja jännäämään sorsanmetätystä. Eip tullu mitään sorsajahdissa. Huonoa tuuria oli myös kanalintujahdissa. Tuli missattua metsoja ja teeriä. Mutta eräänä viikonloppuna se tapahtui. Metsästystä oli jäljellä reilu viikko ja sitä jännäsi että tuleeko koko syksynä mitään. Kierrettiin isän ja koiramme Jessen kanssa erästä paikkaa huomaten, että siinä ei lintua ollut. Lähdin sitten kiertämään hakkuuaukon reunaa mahdollisten teerien vuoksi. Sitten puhelin sanoo jotain. Serkkuhan se siellä soittelee. Noh vastaan puheluun ja puhun hiljaisella äänellä. Tunnetusti sieltä tuli kummaltakin osapuolelta huonoja juttuja. Puhelun lopetettua laitoin puhelimen taskuun ja nostin pääni pystyyn. Hitto! Mehto. Ja tulee vieläpä kohti! nostin haulikon ja päätin laskea sen taakseni. Kannattihan se. Alas ekalla laukausulla. Mehto tippu jonnekkin. Hetken oli hiljaista. Sitten alkoi siipien hakkaaminen näkyä edessä. Minä juoksin metson luo etsien jotain tainnutus keppiä. Ei ollut. Mutta sitten tuli paikalle Jesse. Pari riuhtaisua kaulasta ja se oli siinä. Kummatkin oltiin ihan veksissään. Metso oli reilu parivuotinen. Ei mikään pieni. Ja mikä siinä oli hienoa vielä, niin se että se oli minun eka kanalintu. Hieno hetki oli se.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Erämies88
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 30 Elo 2006
Viestejä: 34
Paikkakunta: Itä-suomessa

LähetäLähetetty: 30.08.2006 20:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuota paras tiputus kiväärillä lienee viime syksynä tapahtunut.No aamulla aikaseen nousin ylös ja eväät siinä laitoin ja muutkin vermeet valmiiksi.Kaveri tuli sit autollaan hakemaan ja menimme aukealle teeriä kyttäämään.Pakkasta oli muutama aste, no siinä suhahtelimme ja yksinäinen teeri tulee juuri toivottuun puuhun.Siinä se lavassa kökötteli ja minä 120m päässä, kiikarinlinssin läpi tähtäilin ja sitte ammuin sakollani ja teeri alas.Mahtava tunne kertakaikkiaan! Ja niin se oli vanha ukko-teeri!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
berettaA303
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Elo 2006
Viestejä: 20
Paikkakunta: itä-suomi

LähetäLähetetty: 31.08.2006 07:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No ainakin nyt lähiaikojen paras pudotus tai parhaat on tämän vuoden sorsan alotuksesta, 3 laukausta ja kolme sorsaa samalla kertaa, ja just ennen ampumista oli kaverin kans puhetta että harvoin saa sorsiin triploja ammuttua jos ne lentää ohi, mutta joskus harvoin on onnistunu triplat kolmeen edestä pomppaavaan sorsaan.. Ja onhan näitä unohtumattomia pudotuksia ainakin ensimmäisen metson ampuminen, ensimmäinen hirvi jne..
_________________
Kyllä se siitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ricke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hei 2006
Viestejä: 1028
Paikkakunta: Sipoo, Uusimaa, Rannikko

LähetäLähetetty: 13.10.2006 15:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ensimmäiset paukut 20kaliperisella puolautomaatilla, isä heittimellä ja isoisä katsomossa, 7 panosta, 7 savikiekkoa rikki Wink muistan hyvin vielä Isoisän, joka ensimmäisen osman jälkeen totesi että joo on pojalla tuuria, toinen tipahti, kyllä se tuuri seuraa, kolmas kiekko säpäleiks ja ukko hiljeni, siitä vielä 4 seuraavaa nii joo oli kaikilla hymyt korvissa Very Happy tästä on aikaa ainoastaan 5 vuotta, molemmat ukot haudoissaan nykyään, mutta siitä se metsästyskipinä lähti ja tuota en unohda ikinä :,)


Metsästystilanteissa niin voi olla että tuon sadun varrella niin käytiin isän kanssa ekaa kertaa variskopissa, en tuolloin ollut ampunut yhtään eläintä, ensimmäinen varis tuli ja ammuin, rättänä alas, ja isä ylpeili, toinen varis isä kerkesi ampuu ennen minua, mutta sitten lopussa tulikin vielä yks, ja yksi paukku perään ja varis maahan Smile !! Ensimmäiset 6 eläintä ammuin tasan 6lla panoksella, mukaan mahtui jänis, 2 varista lisää ja yksi sorsa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
syksyaamu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Syy 2006
Viestejä: 720

LähetäLähetetty: 13.10.2006 16:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paras tiputus v.92.Oli sorsan aloitus.Olin pudottanut viereiseltä järveltä 21 lintua lennosta viereiseltä järveltä.Menimme omaan koti järveen ja naapurin isäntä ihmetteli minne se sorsanpoikue on hävinnyt,kun eilen se oli vielä tuossa lahdella.Lähdimme katsomman lahtea nuorimman veljeni kanssa.Ruohikkoa kolutessa pomppasi koko poikuea lentoon.Nuorin veljeni veti 4 laakia ja 2 putosi.Poikue kaartoi lenossasivuun oikealle veljen pommittaessa.Laskin airon ja vedin "suoraputki" Benellin käteeni ja Benelli sanoi neljästi painavan sanan ja loput poikueesta 4 sinikkoa putosi veteen.
Eka neloset "suoraputki"Benellillä.Annoimme naapurin isännälle 3 sinikkoa
oli tyytyväinen.Sanoi menon olleen hirvetä katseltavaa,kun koko poikue alas samasta lähdöstä.

Ps.Bellimiehet rohkeesti vain kaikki supparit pois piippua katkaisemalla>sitten on haulikko joka on paras sorsaan ja metsälintuun.Sitten kun lisätään tähän "suoraputkeen" Benelliin 3/4 pitkäsuppari on ase erittäin iskukykyinen 60 m BB-haulein>paras haulikko.!!!!!!!!!!!!!!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tursas
***


Liittynyt: 06 Syy 2004
Viestejä: 2643

LähetäLähetetty: 13.10.2006 16:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näin kilpa-ampujaksikin itseään mainostava kehua retostelee metsästys"saavutuksillaan".
Puoliautomaatissa kuulostaa olleen useampi panos, kuin laki sallii (tuskin Novaa valmistettu 14 vuotta sitten) ja sorsia on myös saatu saaliiksi.
syksyaamu kirjoitti:
Nuorin veljeni veti 4 laakia ja 2 putosi.Poikue kaartoi lenossasivuun oikealle veljen pommittaessa.Laskin airon ja vedin "suoraputki" Benellin käteeni ja Benelli sanoi neljästi painavan sanan ja loput poikueesta 4 sinikkoa putosi veteen.
Eka neloset "suoraputki"Benellillä.Annoimme naapurin isännälle 3 sinikkoa
oli tyytyväinen.Sanoi menon olleen hirvetä katseltavaa,kun koko poikue alas samasta lähdöstä.
Hienoa! Vain TODELLINEN METSÄMIES lahtaa koko poikueen kerralla.
Haulitkin ovat kuin "Kaukoampujalla" konsanaan.

Tuollaiset lapsen tasoiset kehumiset joutaisivat pois tältä foorumilta.
_________________
Totuus löytyy Elovenasta. Ongelmana on vain se, ettei kukaan tiedä, mistä paketista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mky
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2005
Viestejä: 724

LähetäLähetetty: 13.10.2006 16:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

syksyaamu kirjoitti:
Paras tiputus v.92.Oli sorsan aloitus.Olin pudottanut viereiseltä järveltä 21 lintua lennosta viereiseltä järveltä.Menimme omaan koti järveen ja naapurin isäntä ihmetteli minne se sorsanpoikue on hävinnyt,kun eilen se oli vielä tuossa lahdella.Lähdimme katsomman lahtea nuorimman veljeni kanssa.Ruohikkoa kolutessa pomppasi koko poikuea lentoon.Nuorin veljeni veti 4 laakia ja 2 putosi.Poikue kaartoi lenossasivuun oikealle veljen pommittaessa.Laskin airon ja vedin "suoraputki" Benellin käteeni ja Benelli sanoi neljästi painavan sanan ja loput poikueesta 4 sinikkoa putosi veteen.
Eka neloset "suoraputki"Benellillä.Annoimme naapurin isännälle 3 sinikkoa
oli tyytyväinen.Sanoi menon olleen hirvetä katseltavaa,kun koko poikue alas samasta lähdöstä.

Ps.Bellimiehet rohkeesti vain kaikki supparit pois piippua katkaisemalla>sitten on haulikko joka on paras sorsaan ja metsälintuun.Sitten kun lisätään tähän "suoraputkeen" Benelliin 3/4 pitkäsuppari on ase erittäin iskukykyinen 60 m BB-haulein>paras haulikko.!!!!!!!!!!!!!!!!


Olen ko. hemmon kirjoituksia jo ennenkin ällistellyt, mutta tämmöisen edessä jopa minä olen sanaton Evil or Very Mad
Uskomatonta scheissea.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
risen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Jou 2005
Viestejä: 124

LähetäLähetetty: 13.10.2006 17:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yksi mieleenpainuvimmista pudotuksista lienee eräs tämän syksyinen... Iskän kanssa ollaan tulossa "teeriaukun" laitaan... Minä saan jo aukun teeripuut näkyviin jo metsästä ja huomaan samalla, että niissä istuu teeriä. No siihen jään vähän metsän "sisään" seisoksimaan josko iskä kiväärin kanssa tulisi aukun reunaan ja pääsisi ampumaan kiväärillä. Pitkä on odottavan aika, mutta viimein viisseiska jyrähtää jossain oikealla puolella. Mitään ei näytä tapahtuvan, kunnes koko teeriparvi on yhtä äkkiä ilmassa, ja mikä parasta, lentosuunta kohti minua. Otan yhden reunimmaisista teeristä kuitujyvän taakse, vähän aikaa "piirättelyä" ja hivenen ennakkoa ja puristus liipaisimesta. Teeri putoaa maahan räpistelemättä. Useampaa teertä en yrittäkkään ampua, vaan jään katsomaan loppuparven kiireistä poistumista paikalta. Iskääkin ihmetyttää, kun kävelen iso teerikukko kädessä aukun reunaan ja kysyn, tuliko mitään? (iskän vastaus ohilaukauksen jälkeen hieman vaitoinainen, mutta lopulta kuitenkin onnittelee hienosta pudotuksesta) Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
koira79
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 7

LähetäLähetetty: 13.10.2006 18:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pistetääs sitten parit pudotukset.. Yksi oli varmaan kun olin iltasen viettäny paikallisessa ja eksyny jonkun Pirkon kanssa jatkoille no siinä kotio käpytellessä tuli mieleen ku sopivasti pakkasta että lähtisi tuonne suolle teeri passiin. Ei siinä muuta kun kotio kun käppäili niin mettä kamppeet päälle ja varuilta tölkki pari olutta reppuun jos kovin väsyttämään alkaa. Siinä sitten suonlaidassa hyvissä ajoin kahtelin että prkl tuolahan on latvassa yksi ja vielä melkosen hämärää oli ja matkaakin 250 metriä. Noh siinä kattelin että ei tuota oikeen lähemmäksikään enää pääse ja heitin repun tueksi ja tähystelemään. Laskeskelin että kaulalle kun tähtäilee niin pitäsi kohilleen mennä. No sinnehän se rötkähti ekalla laukauksella ja eikun hakemaan niin prkle haukkahan se... Eihän sitä pimeässä erottannu sinne oksien sekkaan.. Laughing Noh haukka kannonkoloon ja takasi passiin. Ajattelin sitte siinä kaatoryypyt ny kuitenki otella ja tulihan sinne vielä muuta haulikko holli että parit teereksset vielä reppuunkin tuli..

Ja rikoksena jo vanhentunu.. Laughing

Toinen voisi olla kun kaverin kanssa sorsaa oltin joella pyytämässä aamu hämärissä ja kaveri souteli siinä ku ite olin keulassa passissa. Joen mutkaan sitten tultiin niin olihan sielä iso parvi parkissa. Mietin että noita ei kyllä kovi liki päästä ja vahingossa hämärissä hanhen kaatoon tarkotetut 5mm magnumit piippuun. Siihen sitte piiput tyhjiksi ja eikun hakemaan. Kyllä vitutti kun jäi kahdella laukauksella koko prkleen koskelo poikue.. Normaalisti kun niitä ammuta edes humalassa ja pimeä teki taas keppposet..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 17, 18, 19  Seuraava
Sivu 11 Yht. 19

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com