OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

edit:otsikko muutettu: kokemuksia leijona combista
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
kaju
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Huh 2004
Viestejä: 322

LähetäLähetetty: 03.04.2006 17:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taiga, mikä kiikari sulla on rihlakon päällä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
kaju
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Huh 2004
Viestejä: 322

LähetäLähetetty: 03.04.2006 17:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

...niin ja millä kaliiberilla? .308 win. ? millaista kasaa/100m olet saanut Taigalla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Pertti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 204
Paikkakunta: www.kainuu.fi

LähetäLähetetty: 10.04.2006 08:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaikka kysymys ei olekkaan minulle ja menee muutenkin ohi topicin kerron silti: minulla on Taigassa (12 - 308) kiikarina Leopold 2-7/33 Jyväs-Metallin jaloilla. Ammuttaessa osumat tekevät tällä yhdistelmällä n. 25 cm kasaa sadan metrin matkalla ja peräkkäiset osumat voivat olla tällä alueella missä tahansa. Viimeksi kokeillessa tuloksesta siuvaantuneena ammuin viimeiset kolme kutia nopeaan tahtiin ilman kiikaria avotähtäimellä. Suureksi hämästyksekseni tulos oli 5cm kasa pistoolitaulun kympissä Cool

Ilmeisesti aseen peruskäynti on kunnossa mutta jalka- kiikariyhdistelmä ei toimi kunnolla. Olisiko hyviä vihjeitä miten alkaa selvittää ongelmaa ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
junttieinari
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 89

LähetäLähetetty: 10.04.2006 10:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elähtänyt mies:
Kehuit Sciroccoasi hyväksi. Minulla on ollut sellainen pari vuotta, mutta en ole kyllä siihen oikein tyytyväinen. 222:lla osuu kyllä tuelta tosi pientä kasaa, mutta liipaisu on niin jäykkä, että ilman tukea ampuminen on mahdotonta. Oletko tehnyt liipaisulle jotain? Kannattaako sitä paljon viilailla, kun käytän asetta myös haulikkona (kahdet piiput)?
Rihlan haulipiipullekaan en ole löytänyt panosta, jolla saisi kunnon kuvion. Voisitko vinkata mitä panosta käytät esim teerelle?
Kiitoooos!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JTT
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 14 Syy 2005
Viestejä: 32

LähetäLähetetty: 12.04.2006 11:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Terve.

Pertille.
Minulla on Taiga 7,62x53R kaliiberissä ja kiikarina päällä Bushnellin 3200 elite kiinnitettynä Sakon optilock pikajalalla. Sillä tekee noin 40mm kasaa 100 metriin niillä latauksilla jotka siihen olen saanut käymään. Kannattaa kokeilla myös erilaaisia latauksia koska niissä näkyy olevan eroja.

Sinulla kyllä heittää nuo osumat niin paljon että luultavasti se ongelma on tuossa kiikarin kiinnityksessä tai kiikarissa. Jos mahdollista niin kokeile kiikaria jossakin toisessa aseessa jonka tiedät käyvän ok.

Siihen Taigan kiikarin kiinnityskiskoon kannattaa jyrsiä kolo rekyyli stopparille jos käyttää pikajalkaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ukkovaris



Liittynyt: 13 Huh 2006
Viestejä: 1
Paikkakunta: jokioinen

LähetäLähetetty: 13.04.2006 10:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

minulla oli valmetin haulikkorihla, 222 oli erittäin tarkka kiikarilla, mutta hauli puolelle en löytänyt oikein sopivaa patia, vaihdoin kevyempään kannettavaan, oli nimittäin aika paketti pitemmällä lenkillä. Confused
_________________
Ukkovaris
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Elijas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Huh 2005
Viestejä: 211
Paikkakunta: Eteläsuomi

LähetäLähetetty: 26.05.2006 23:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläni Baikal Taiga 12/76-223 rem. Päällä aseessa leupoldin VX-II 2-7X33. Olen ampunut ainoastaan tehdasladattuja patruunoita. Yllätyksenä/helpotuksena parhaan kasan kolmella patruunalla antaa halvin mahdolinen eli American Eagle. Tänään kävin ampumassa 150m ja paras kasa 12mm ja huonoin 30mm. Itse olen huomannut, että baikkalilla ampuessa kannattaa pitää laukausten välillä tupakan mittainen tauko jotta piippu ehtii jäähtyä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com