OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Dacia Duster
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Hautaterva
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2012
Viestejä: 704

LähetäLähetetty: 16.02.2025 19:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke kirjoitti:
Mitenkäs se alkuperäinen kysymys?

En ole varma mikä oli tarkoittamasi alkuperäinen kysymys, mutta jos se oli tämä:
Mikä mahtaisi olla vastaava/vastaavilla ominaisuuksilla 80.000 km ajetuna ja 35K hinnalla sitten se tarjoamasi laadukkaampi vaihtoehto? Ja perustelu sille.
Niin enempää tarkastelematta yksityiskohtia voisi yksi esimerkki olla tässä
https://www.nettiauto.com/volvo/xc60/14821521

Perusteluna ajomukavuus ja kokemani laatuero merkkien välillä.
Myös uuden auton arvonalenema on mielestäni vastenmielinen ja siksi ostan autoni käytettynä.

Vastaava se ei ole kuin Duster koska on kyseessä aivan eri luokan autot.
Ja kuten sanottu, ihmisillä on eri mieltymykset ja kukin saa minun puolesta osaa sellaisen kinnerin kuin haluaa. Auton osto on monesti kiinni mielikuvista ja kukin lukkoon omansa omalla tavallaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
spollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Syy 2008
Viestejä: 479
Paikkakunta: Mansester

LähetäLähetetty: 16.02.2025 22:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitkään pyöri jahtiautot mielessä ja Volvon XC60 oli yksi vaihtoehto. Valitettavasti en ole miljonääri, kuten monet naapureista, niin joutui katselemaan käytettyjä. Edellämainitussa hintaluokassa alkaa Volvoilla olemaan kilometrejä takana ja käyttäjiä monenlaisia.

Käytiin sitten koeajamassa 2016 mallin 75 tkm ajettua yksilöä, hinta 28 k€. Kolhuja siellä täällä, huoltokirja ei ihan ollut mieleisellä tarkkuudella täytetty ja lopuksi auto haisi, kuin kyläkapakka. Oli siis poltettu sisällä. Tytär ja vaimo ehti kurkkaamaan autoon minua ennen arvaten, että kauppaan jää. Noh, ajettiin kumminkin. D5 ja automaatti olivat tietysti mukavat ja vaikka myyjä lupasi kaikki voimalinjan öljyt vaihtaa, skraadit korjata ja sisustan pestä, niin en kirjoittanut nimeä paperiin. Käyttökulutkaan eivät olisi olleet pienemmistä päästä.

Sen verran tulee autojuttuja seurattua, joten tiedän ettei nuo Volvotkaan mitenkään viattomia ole, voi joutua pistämään käden syvälle taskuun. Edellisen kommentin esimerkki Volvosta aiheuttaa lähinnä taipeisiin ihottumaa. Pistin mieluummin tuon rahan uuteen Dusteriin, edellisen mallisarjan viimeisiin uusiin mitä Suomesta löytyi. Puoli vuotta ja reilut 8 tkm nyt takana, enkä Volvoa haikaile. 3 V/ 100 tkm takuuta, sitten mietitään asia uudestaan, jos tarvis.

30 -40 k€ maksavat käytetyt autot, mistä takuut ovat loppuneet haisee vaikeuksille. Sen hintaluokan autoon on pakko tehdä kalliita remontteja, jos kakka osuu tuulettimeen. Nykyään monella automerkillä on niin surkeat huolto-ohjelmatkin, ettei huoltokirjakaan ole mikään laadun tae. Muutaman tonnin käytetylle romulle voi antaa niskalaukauksen pulttipyssyllä. Eikä olisi väliä, jos olisi talli missä korjailla. Kadulla ropaamista on tullut sen verran tehtyä, että se jo vähän kyllästyttää.

Mutta onneksi jokainen maksaa omat laskunsa...tai ainakin auton ostajat. Saa tehdä haluamansa ratkaisun.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 348

LähetäLähetetty: 16.02.2025 23:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

XC60 Volvon käyttö ja huoltokulut on ihan toista luokkaa kuin jollakin Dacialla, vaikka muuten ihan eri tason ajokki onkin. Eikä nuo Volvon hybridit ole kyllä luotettavimmasta päästä. Korkeajänniteakkuja menee ja eradeja. Jos käytettynä pitäisi joku hybridi ostaa, niin en uskaltaisi ostaa muuta kuin Toyotan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3719
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 16.02.2025 23:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo kyllä mitä tutuilla ollu xc volvoja, niin se käsi pitää joskus laittaa todellakin syvälle taskuun. Mm. vaihteiston osalta... Tunnen myös yhden volvoliikkeen huoltopäällikön. Kysyin joskus mielipidettä xc volvoista, niin sanoi ettei kyllä suosittele, ja varsinkaan 90:stä jos vanhempia kattelee...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3719
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 16.02.2025 23:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tietysti on ihmisiä joille se mukavuus menee kaiken sen remonttiharmin edelle, ja ihmisiä joille se status symboliikka meenee kaiken edelle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4543

LähetäLähetetty: 17.02.2025 05:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Joo kyllä mitä tutuilla ollu xc volvoja, niin se käsi pitää joskus laittaa todellakin syvälle taskuun. Mm. vaihteiston osalta... Tunnen myös yhden volvoliikkeen huoltopäällikön. Kysyin joskus mielipidettä xc volvoista, niin sanoi ettei kyllä suosittele, ja varsinkaan 90:stä jos vanhempia kattelee...


Yleensä kyllä Volvoilla on isot km määrät ajettu mitä katselee myynti-ilmoituksia, jos kovasti sairastelisi niin luulisi yleisemmin olevan asia esillä vikojen suhteen. Mitä on tuttavapiirissä ja perhepiirissä ollut Volvoja, itselläkin pari niin km lukemat on ollut 200tkm-700tkm välillä eikä kellään ole ollut laatikkovikoja noissa lukemissa. Jotakin perä / vetoakselimurheita jossain ikäluokan xc sarjassa on ollut mitä on kuullut puhuttavan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5630

LähetäLähetetty: 17.02.2025 06:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Poika ajaa työkseen henkilöautoa ja kolmen Volvon perusteella ei mene jatkoon, liikaa ongelmia 200-250tkm aikana ja kahteen tehtiin koneremppaa.

VAG autoja on ollut alla useita ja varaukseton suositus oli 2.0TDI ja siihen DSG märkäkytkin vaihteisto jota on huollettu, eli vaihdettu myös megatroniikan öljyt aika ajoin. Passatteja on ollut useita, kuten nyt GTE, eikä 250tkm aikana ole tehty muuta kun huollettu, eikä ole edes jarruja vielä vaihdettu.

Käytetyissä autoissa aika varauksella ostaisin muuta kun Toyotaa, ehkä tuon ylläolevan TDI:n.

Huoltokirjojen merkintöihin ja kilometreihin en luota ollenkaan käytetyissä autoissa, varsinkaan jos on tuontiauto. Merkkihuollosta saa selville auton huoltohistorian, jos sieltä ei löydy merkintöjä niin se on sama kun autoa ei ole huollettu ollenkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5625
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 17.02.2025 08:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koheltaja kirjoitti:
Poika ajaa työkseen henkilöautoa ja kolmen Volvon perusteella ei mene jatkoon, liikaa ongelmia 200-250tkm aikana ja kahteen tehtiin koneremppaa.

VAG autoja on ollut alla useita ja varaukseton suositus oli 2.0TDI ja siihen DSG märkäkytkin vaihteisto jota on huollettu, eli vaihdettu myös megatroniikan öljyt aika ajoin. Passatteja on ollut useita, kuten nyt GTE, eikä 250tkm aikana ole tehty muuta kun huollettu, eikä ole edes jarruja vielä vaihdettu.

Käytetyissä autoissa aika varauksella ostaisin muuta kun Toyotaa, ehkä tuon ylläolevan TDI:n.

Huoltokirjojen merkintöihin ja kilometreihin en luota ollenkaan käytetyissä autoissa, varsinkaan jos on tuontiauto. Merkkihuollosta saa selville auton huoltohistorian, jos sieltä ei löydy merkintöjä niin se on sama kun autoa ei ole huollettu ollenkaan.

Meillä taas menee juuri toisinpäin. VAG&DSG on viimeisin, mihin vähät rahani sijoitan. GTE Passat haiskahtaa vähän jos katsoo simolammikkoa.

Täällä taas ajellaan Volvon XC:llä. Niitä pyörii nykyään koko kylä täynnä.

Volvoissa lisää niitä kuluja voimalinjan öljyjen vaihdot. 60tkm välein menee se viissatanen. Muuten veikkaan, ettei se eroa Daciasta oleellisesti. Mutta tosiaankin. Jos Dacian ergonomia olisi omalle varrelle vähänkään sopiva, saattaisi sellainen olla minullakin. Voisin ajaa täryjyrällä omat ajoni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20894
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 17.02.2025 09:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olikohan 2010 kun Dusteri tuli markkinoille. Ja olihan niissä muistaakseni jotain lastentautejakin. Ja sitä melkoista naureskelua, ettei ”tommoinen rimpula voi kestää mitään ja raha menee täysin haaskuun, samalla kun liimailet sormet sinisinä jotain lisätiivisteitä konepelliin itku silmässä”.

Yllättävän paljon noita vaan paikoitellen näkee. Hirviporukoissa ei ehkä niinkään jostain syystä. Varmaan se perinne, että siitä yleisestä kalustolinjasta ei halua kukaan poiketa ja ajetaan Hiluxilla tai RAVilla.

Ite veikkaan, että tuon Bigsterin osaltakin löytyy jotain lastentauteja, mutta lienee aika vahvasti Dusterin ”steroidimalli” mittojen suhteen. Onko esimerkiksi voimalinja sama mitä Dusterissa ja kestääkö esimerkiksi kasvaneen painon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10504
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 17.02.2025 09:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oskari kirjoitti:
Peto kirjoitti:
Hautaterva kirjoitti:
Niin se on vaan eri ihmisillä erilaiset mieltymykset.
En ihan äkkiä ostaisi uutta dusteria esim 35k€.
Ennemmin sitten käytettynä joku ns laadukkaampi auto.
Vaikka 80tkm ajettuna saa jos aivan eri luokan autoja ja käytännössä ovat kuin uusia.
Mutta onhan se jonkun jo käyttämä ja lisäksi on siinä se pieni riski että jotain hajoaa.


Voishan noita ehken ominaisuuksien puolesta ostaa, vaan kun esim. vaggilaiset alkaa noilla kilometreillä kaipailla lähinnä paalauskonetta.


Ompas sulla käynyt huono hiihtokenkä, oma vaggilainen vaihtui isomnan auton tarpeen takia vajaa 400 tkm ajettuna, vävyn vaggilaisen mittarissa 600tkm ja yhden työnjohtajan pikkuisen vajaa 800tkm


Ei taida olla kovin tuoreita vehkeitä?
Kyllä minäkin pidin 1.9 tdi:tä todella loistavana moottorina, eikä siihen aikaan sähkökään vielä niin paljon reistailleet saati vaihteistot ym.
Sen jälkeen se onkin ollut pelkkää alamäkeä kyseisellä konsernilla.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10504
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 17.02.2025 09:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Harmillisesti tuota Bigsterin "isolohkoa" ja automaattia ei saa nelivetona... Voisi muuten kiinnostaa kovastikin.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4543

LähetäLähetetty: 17.02.2025 11:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
Oskari kirjoitti:
Peto kirjoitti:
Hautaterva kirjoitti:
Niin se on vaan eri ihmisillä erilaiset mieltymykset.
En ihan äkkiä ostaisi uutta dusteria esim 35k€.
Ennemmin sitten käytettynä joku ns laadukkaampi auto.
Vaikka 80tkm ajettuna saa jos aivan eri luokan autoja ja käytännössä ovat kuin uusia.
Mutta onhan se jonkun jo käyttämä ja lisäksi on siinä se pieni riski että jotain hajoaa.


Voishan noita ehken ominaisuuksien puolesta ostaa, vaan kun esim. vaggilaiset alkaa noilla kilometreillä kaipailla lähinnä paalauskonetta.


Ompas sulla käynyt huono hiihtokenkä, oma vaggilainen vaihtui isomnan auton tarpeen takia vajaa 400 tkm ajettuna, vävyn vaggilaisen mittarissa 600tkm ja yhden työnjohtajan pikkuisen vajaa 800tkm


Ei taida olla kovin tuoreita vehkeitä?
Kyllä minäkin pidin 1.9 tdi:tä todella loistavana moottorina, eikä siihen aikaan sähkökään vielä niin paljon reistailleet saati vaihteistot ym.
Sen jälkeen se onkin ollut pelkkää alamäkeä kyseisellä konsernilla.



2013 mallinen oli omassa käytössä ollut, noi portterit on sitten 2000 luvun alkupään ja yksi loppupään autoja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4543

LähetäLähetetty: 17.02.2025 11:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koheltaja kirjoitti:
Poika ajaa työkseen henkilöautoa ja kolmen Volvon perusteella ei mene jatkoon, liikaa ongelmia 200-250tkm aikana ja kahteen tehtiin koneremppaa.

VAG autoja on ollut alla useita ja varaukseton suositus oli 2.0TDI ja siihen DSG märkäkytkin vaihteisto jota on huollettu, eli vaihdettu myös megatroniikan öljyt aika ajoin. Passatteja on ollut useita, kuten nyt GTE, eikä 250tkm aikana ole tehty muuta kun huollettu, eikä ole edes jarruja vielä vaihdettu.

Käytetyissä autoissa aika varauksella ostaisin muuta kun Toyotaa, ehkä tuon ylläolevan TDI:n.

Huoltokirjojen merkintöihin ja kilometreihin en luota ollenkaan käytetyissä autoissa, varsinkaan jos on tuontiauto. Merkkihuollosta saa selville auton huoltohistorian, jos sieltä ei löydy merkintöjä niin se on sama kun autoa ei ole huollettu ollenkaan.


No jos vertaa Vag konsernin autoa ja Volvoa keskenään niin onhan valtava ero paremmuuden suhteen kyllä Volvolla. Noi uudet 2l koneella olevat on ollut murheellisia.
Edellinen Volvo oli 400tkm ajettu, ei mitään konepuolen tai muutakaan ongelmaa, vävyllä on nyt 500tkm mittarissa, ei ongelmia, työkaverilla 600tkm ja perhetutulla 700tkm ilman ongelmia, omassa nykyisessä 350tkm ilman ongelmia. Huolto, omistajat käytetyssä vaikuttaa, ei ne ajetut km lukemat. Noita Volvoja on aika paljon tutuilla ja kukaan ei ole kohdannut mitään ongelmia konepuolen suhteen, eikä laatikonkaan suhteen, toi noi 2,4l koneella. Uudemmissa urea-kamppeissa ja 2l koneella on sitten ollut enemmänkin. Manuaaliloota oli ekassa Volvossa, ei kuulu kuulemma vaihtaa siihen edes öljyjä... Noissa Transporttereissa oli esim Egr kipuja, lähti jotain metallia irti ja kaikki koneet alkoi syömään öljyä rajusti 200tkm korvissa, kaverilla oli 2kpl ja totesi että ei ikinä enää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 348

LähetäLähetetty: 17.02.2025 11:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Volvon 5-pyttyiset dieselit on tunnetusti kestäviä varsinkin ennen vuotta 2006 valmistetut ilman dpf:ää. 2007-2010 varmaankin ne huonoimmat versiot tuosta koneesta ja 2011 alkaen melko ongelmattomia valmistuksen loppuun saakka. Uudemmat 2.0 dieselit huomattavasti vikaherkempiä, mutta paljon niilläkin ajetaan. Noissa geelyn alla tehdyissä "kiinan" Volvoissa on paljon muutakin koneesta riippumatonta kalliiksi tulevaa tyyppivikaa monissa yksilöissä. Automaattilaatikot kestää, jos öljyt on vaihdettu ajallaan, muuten voi tulla metallilastua. Huolloista ja ylläpidosta tai tuurista sitten riippuu meneekö turboja, suuttimia tms. ja ne maksaa melko reilusti koska Volvo. Meneehän toki vanhemmista XC60 Volvoista nelivedon perät rikki kaikista ennemmin tai myöhemmin, mutta niin menee kaikista haldexeilla olevista Vageistakin. Vag autoissa on 2.0tdi moottoreista lukuisia eri versioita, joista jotkut on hyviä ja jotkut öljyä syöviä vikapesiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20894
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 17.02.2025 12:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän osa voi tuommoisellekin laskea jonkun arvon, ainakin huolettomuudessa:

"Dacia antaa kaikille uusille autoille uuden auton 3 vuoden tai 100 000* km takuun. Takuun aikana autoissa on voimassa Dacia Tiepalvelu. Dacia henkilöautoihin on ostettavissa jatkotakuu jopa viideksi vuodeksi (/ 100.000km*). Jatkotakuu on autokohtainen ja siirtyy siten auton mukana uudelle omistajalle vaihdoksen yhteydessä. Jatkotakuu on saatavilla ainoastaan uuden auton oston yhteydessä. Duster / 4.-5. vuosi 699 €"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Seuraava
Sivu 20 Yht. 22

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com