OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 250, 251, 252
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2682

LähetäLähetetty: 14.11.2024 21:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Okke, ei kai tuo vvt muuta tarkoittane kuin mukautuvaa/muuttuvaa/ variable venttiilien ajoitusta? Onko -i sitten mikä tahansa ruiskutus... hienoa tekniikkaa, hyvin tehtynä ei välttämättä ihan suttakaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5578

LähetäLähetetty: 15.11.2024 07:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
No mutta kun se d4 2.0 on juurikin vvt-i.


Molemmissa on sama perusmoottori mutta eroja on.

Esimerkiksi euroopassa valmistettujen autojen moottorit on tehty muistikuvan mukaan pääsääntöisesti Puolassa, kun RAV4 on kokonaan japsi myös moottoriltaan. Japsi koneissa ei ole ollut ongelmia kannen kanssa mutta euroopan D4 koneissa on ollut.

D4D moottorit on siitä jänniä että etukäteen on paha ennustaa kestääkö kone vai ei. Tiedossa on koneita joilla on ajettu ilman ongelmia +400tkm, sitten on niitä jotka on hajonneet 100tkm kohdalla. D4D moottorit ei ole kovinkaan luotettavan maineessa juuri tästä syystä.

En ala näistä kinaamaan, menen sillä tiedolla jonka olen saanut yli 30v Toyota kokemuksella olevalta kaverilta joka on noiden kanssa ollut painimassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3617
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 15.11.2024 07:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo ei ole tarkoitus kinata ollenkaan. En ole hyvin perillä tuosta kannenpulttihommasta. Kuullut olen, vaan en tiedä yhtään oikeaa tapausta. Pureuduin vaan tuohon vvt-i hommaan, kun siinä oli vähän ristiriitaa.

Noita raveja on tosi monella, mutta ne on japseja eivätkä ole d4 koneita. Tuo verso on kanssa japsi. Aiemmin ollut d4 oli britti. En tiedä mistä sen moottori tuli. Mulle tuo kannenpulttihomma huhu, jonka yleisyyttä epäilen. Olis kyllä hyvä kuulla onko jotain juuri tiettyä versiota missä näitä on käynyt.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15895

LähetäLähetetty: 15.11.2024 14:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin näyttämässä tyttären Jazzia konttorilla. Sattui se sama turvavyömies joka ei löytänyt Dusterista muuta vikaa kuin vähän lörpöt turvavyöt. Jazzissa samaa vikaa, mutta takapenkillä, meinasin sanoa ettei siellä kukaan istu. No löytyi vikaakin, joku suojakumi vähän rispaantunut. Umpioita moitti hiukan sameiksi, olenkin ihmetellyt ettei tuosta ole kukaan aiemmin sanonut. Mutta vain korjauskehoitus. Wunderbaumista valitti myös. Allekirjoituksesta ei saa oikein selvää mutta ihan näyttäisi siltä kuin Markku Ulkku.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4470

LähetäLähetetty: 15.11.2024 16:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

late2 kirjoitti:
Kävin näyttämässä tyttären Jazzia konttorilla. Sattui se sama turvavyömies joka ei löytänyt Dusterista muuta vikaa kuin vähän lörpöt turvavyöt. Jazzissa samaa vikaa, mutta takapenkillä, meinasin sanoa ettei siellä kukaan istu. No löytyi vikaakin, joku suojakumi vähän rispaantunut. Umpioita moitti hiukan sameiksi, olenkin ihmetellyt ettei tuosta ole kukaan aiemmin sanonut. Mutta vain korjauskehoitus. Wunderbaumista valitti myös. Allekirjoituksesta ei saa oikein selvää mutta ihan näyttäisi siltä kuin Markku Ulkku.


Nää on jotain koulukiusattuja. Joskus V70 riukuttivat kun rouva kävi leimalla että vilkut eivät ole riittävän keltaiset ja merkintä otteeseen. Hajin uudet kynttilät, revein muovit irti ja vaihtelin. Ei uutta hävennyt vanhat polttimot. Konttori meni vaihtoon. Toisen kerran taas sama auto, tuulilasissa halkeama alareunassa (4v ollut) alkoi hylkäämään viasta, sanoin että 4v aikana täällä ei ole kukaan siitä maininnut, leiman antoi ja sanoi että tämän kerran, kiitin jotta piisaa, en asio enää täällä.
Onneksi on useampia konttoreita tässä missä voi käydä autoa näyttämässä.
Viat korjataan mutta turhat keksinnöt saa paikan hylkyyn.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5578

LähetäLähetetty: 15.11.2024 16:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käytin 312tkm 2005 RAV:in leimassa ja kehui hyväkuntoiseksi ja ruosteettomaksi. Etuvalojen valokuvion epätasaisuudesta korjauskehoitus, pitää ostaa Autoglymin hiomasetti jos sillä saisi elvytettyä etuvalot kuntoon.

Duunikaverilla Ave Verso joku 20v vanha ja siinä 2.0 D4D koneella on ajettu yli 400tkm ja edelleen rokkaa, huoltofirman duunarilla vastaava normi Ave ja siinä alko jäähdytysnesteen syönti 450tkm kohdalla. Laittoi auton paalaimeen ja osti samanlaisen parisatkua ajettuna.

Se kun olisi joku logiikka missä vuosimallissa on moottorin kanssa ongelmia, mutta kun ei ole, siksi kyseiset moottorit on aikapommien maineessa. Jysähtää tai ei jysähdä. Oltaisiin muuten ostettu D4D kun olisi tiennyt mitkä niistä kestää ja mitkä ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3617
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 15.11.2024 16:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viimeks, käytin pe iltana viimeisenä asiakkaan vahingossa pari viikkoa pitkäksi menneen hiacen viivalla. Leima tuli, "jarrut testattu koeajolla", iskaritestissä tyhjä kohta, ja kotona hupmasin ettei toinen kilven valokaan palanut. Savut jotain 0,3 mitä lie, kunroisella konttorilla ei aina meinaa mennä savuista läpi ku hirveellä polettamisella. Muutenkin olivat kovin lepposia kavereita. Tiedän missä käytän seuraavaksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15895

LähetäLähetetty: 15.11.2024 19:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oskari kirjoitti:
late2 kirjoitti:
Kävin näyttämässä tyttären Jazzia konttorilla. Sattui se sama turvavyömies joka ei löytänyt Dusterista muuta vikaa kuin vähän lörpöt turvavyöt. Jazzissa samaa vikaa, mutta takapenkillä, meinasin sanoa ettei siellä kukaan istu. No löytyi vikaakin, joku suojakumi vähän rispaantunut. Umpioita moitti hiukan sameiksi, olenkin ihmetellyt ettei tuosta ole kukaan aiemmin sanonut. Mutta vain korjauskehoitus. Wunderbaumista valitti myös. Allekirjoituksesta ei saa oikein selvää mutta ihan näyttäisi siltä kuin Markku Ulkku.


Nää on jotain koulukiusattuja. Joskus V70 riukuttivat kun rouva kävi leimalla että vilkut eivät ole riittävän keltaiset ja merkintä otteeseen. Hajin uudet kynttilät, revein muovit irti ja vaihtelin. Ei uutta hävennyt vanhat polttimot. Konttori meni vaihtoon. Toisen kerran taas sama auto, tuulilasissa halkeama alareunassa (4v ollut) alkoi hylkäämään viasta, sanoin että 4v aikana täällä ei ole kukaan siitä maininnut, leiman antoi ja sanoi että tämän kerran, kiitin jotta piisaa, en asio enää täällä.
Onneksi on useampia konttoreita tässä missä voi käydä autoa näyttämässä.
Viat korjataan mutta turhat keksinnöt saa paikan hylkyyn.
Vaimolla on vielä se jeesuksen vanha V70, missä on juurikin noi värikynttilät vilkkuina. Joskus tuli narinaa ettei oli tarpeeksi kirkkaita, ehkä syystä, ostin uudet ja vaihdoin, meni läpi. Dusteria kävin "korjauttamassa", korjaaja sanoi "vaihda konttoria", ehkä näin, joskin on tuolla mulkumpiakin löytynyt.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15895

LähetäLähetetty: 15.11.2024 19:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Dusterin turvavöisä puhuttiin vaimon kanssa, minä olen n. 100 kg, vaimo hoikkana jotain 60 kg, narut oli kuitenkin tiukkana kun istui penkillä. Oli ne lörppöjä kun veti tyhjää mutta napakat kun penkki oli täynnä. Itseä vartenhan nuo on, ei tullut mitään turvatonta oloa. Meillähän ei lapset suostu ajamaan Dusterilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5578

LähetäLähetetty: 15.11.2024 20:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Viimeks, käytin pe iltana viimeisenä asiakkaan vahingossa pari viikkoa pitkäksi menneen hiacen viivalla. Leima tuli, "jarrut testattu koeajolla", iskaritestissä tyhjä kohta, ja kotona hupmasin ettei toinen kilven valokaan palanut. Savut jotain 0,3 mitä lie, kunroisella konttorilla ei aina meinaa mennä savuista läpi ku hirveellä polettamisella. Muutenkin olivat kovin lepposia kavereita. Tiedän missä käytän seuraavaksi.


Eri konttoreissa käynyt ja jotenkin tuntuu siltä että kun kilpailu on kovaa niin katsastuksen ilmapiiri on muuttunut "rehtorin puhuttelusta" rennompaan suuntaan. Omalle kohdalle on sattunut viime aikoina näitä rennompia inssejä jotka tekee kyllä hyvin työnsä mutta joissain kohdissa on pelisilmää.

Ravin jarrut myös kävi testaamassa koeajolla nelivedon takia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7321

LähetäLähetetty: 15.11.2024 21:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koheltaja kirjoitti:


Eri konttoreissa käynyt ja jotenkin tuntuu siltä että kun kilpailu on kovaa niin katsastuksen ilmapiiri on muuttunut "rehtorin puhuttelusta" rennompaan suuntaan. Omalle kohdalle on sattunut viime aikoina näitä rennompia inssejä jotka tekee kyllä hyvin työnsä mutta joissain kohdissa on pelisilmää.



Jep. Parikolme vuotta sitten menin asemalle ja oli öljyfiltterin kannen tiiviste pettänyt. Oli valunut öljyä pohjamuovin päälle ja siinä pihalla osa valui jo "yli laidan". Totesin inssille että tiiviste pullahtanu ja pohjamuovin päällä saattaa olla öljyä. Ja ku nostat keulaa ylemmäs alkaa lorina eli älä mene siihen alle. Ymmärsi varoa ja lorisi se. Parikolme desiä tulikin siihen lattialle käytettyä öljyä. Löi leiman paperiin ku muuta vikaa ei ollu ja neuvo millä momentilla se kansi pitää kiristää. Neuvo oli hyvä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3617
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 15.11.2024 22:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koheltaja kirjoitti:
Eri konttoreissa käynyt ja jotenkin tuntuu siltä että kun kilpailu on kovaa niin katsastuksen ilmapiiri on muuttunut "rehtorin puhuttelusta" rennompaan suuntaan.

Ravin jarrut myös kävi testaamassa koeajolla nelivedon takia.


Täällä on kilpailua mutta toisessa ainakin päästöt vaikeempi saada. Laitteissa eroa sanon. Ei ne tiukkapipoja juuri ole ollut toisessakaan, mutta tarkenpia kumminkin.

Joo sitä kakkoskorista ravia ei saa jarrudynoon laittaa ilman rullia toiselle akselille. Hiacen saa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 250, 251, 252
Sivu 252 Yht. 252

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com