OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Tämän päivän avolavat!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jtikkane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Syy 2008
Viestejä: 410

LähetäLähetetty: 25.04.2024 14:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nimrod kirjoitti:
Hilux kannattaa hommata sillä kolmen litran koneella, jos meinaa sellaista.


kolmilitraiset manuaalit on aika harvinaisia, taisi olla vain double cab malleissa 2011-2015 välillä eikä niitä ole maahan paljoa siunaantunut, myöhemmin uitettu Ruotsista joitain.
Noissa automaatti mukavampi ajella.

2,5 ja 2,4 litraiset neloskoneet on kestävän maineessa.

"No, eihän se ole mehtämies mikhään jos ei ole hiluxia alla"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jtikkane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Syy 2008
Viestejä: 410

LähetäLähetetty: 25.04.2024 14:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Patruuna kirjoitti:
Kaverilla 2011vm Hilux ja se on suorastaan vaarallinen jos renkaat yhtään huonommat. Olin vasta kyydissä kun tiellä oli muutama sentti loskaa ja ei sillä uskaltanut ajaa kuin aivan matelemalla jos takaveto päällä. Kuulemma niin kevyt perä. Lähti heitteleen suoralla tiellä tosi helposti ja vaarallisesti. Samaa tietä olisin ajanut omalla civicillä satasta ilman mitään huolta Laughing


Turvallista matkaa civillä Wink

Eiköhän se ole kevyen takaperän syytä tuollainen luiruaminen.

Itsellä on v2007 Hilux ja se on aivan loistava metsä&talviauto. Pitää vain osata ajaa Wink
Kun ei ole kaikenmaailman (turhia?) luistonestoja niin tietäähän sen että kuskilta vaaditaan silloin enemmän. Eli mennään luomuna ja tuntumaa olosuhteisiin on paremmin. Ja silloin laitetaan neliveto päälle niin menee kuin juna. Ei tuolla toki kuuhun mennä mutta vakaata ajoa on tarjolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Naturalis LR
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2008
Viestejä: 2680
Paikkakunta: Äänekoski

LähetäLähetetty: 25.04.2024 14:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei kait millään avolavalla ajeta liukkaalla pelkällä takapotkulla... Rolling Eyes
Nelikko päälle ja vetoja.
_________________
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi aina jatkaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16854
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 25.04.2024 15:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Naturalis LR kirjoitti:
Ei kait millään avolavalla ajeta liukkaalla pelkällä takapotkulla... Rolling Eyes
Nelikko päälle ja vetoja.


Minä ainakin olen tottunut ajelemaan, nelikolla sen metsän ennemmin katsoo kun takavedolla.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5512

LähetäLähetetty: 25.04.2024 15:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jokunen aina sitten katsoin videon (youtube tai tiktok) Hiluxista millä oli liki miljoona ajettu vuosimalli taisi olla 2010 ja melkein uudesta asti ollut samalla metsurilla työajossa. Käytännössä oli menty pelkillä huolloilla ja kuluvien osien vaihdolla, muistelen että olisi pitänyt 30tkm huoltovälinä. Edelleenkään moottori ei syö öljyä ja kaikki toimii, eikä muutenkaan ollut noin paljon ajetun näköinen.

Noilla kriteereillä en muuta katsoisi kun Hiluxia, kilsoja en tuijottaisi vaan huoltohistoriaa. Jos se on kunnossa ja kori/runko terve niin en epäröisi ostaa 200000-400000km ajettua yksilöä, siinä on kilsoja enemmän edessä kun takana jos sitä on huollettu ja huolletaan jatkossa.

Mulla on ollut Hilux kuume päällä pitkän aikaa mutta mitään järkiperustetta sen hankkimiselle ei ole nykyisessä käyttöympäristössä. Lisäksi sen pitäisi olla takapenkeillä sekä lavakatteella ja hinnat pomppaa aika korkealle, samoin käyttövoimavero.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jtikkane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Syy 2008
Viestejä: 410

LähetäLähetetty: 25.04.2024 16:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pitäskö topicci vaihtaa suosiolla jo valmiiksi: valtsun unelma-hiluxin speksausta
Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16854
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 25.04.2024 17:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

16 vuotta nyt samalla nissanilla päästellyt niin ehkäpä sitä voisi muutakin merkkiä miettiä.... Tämä nyt siksi että uusi navara ei ole vanhan veroinen eli merkkiä pakko vaihtaa jossei samanmoista osta.

Hiluxin maine on kova ja hinta vielä kovempi kun vertaa muihin vastaaviin, se oli jo sama silloin 16v takasin.

Isuzu on vähän tuntematon kapine, mitsuja tuossa pyörii enempi.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2567
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 25.04.2024 18:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jtikkane kirjoitti:
Patruuna kirjoitti:
Kaverilla 2011vm Hilux ja se on suorastaan vaarallinen jos renkaat yhtään huonommat. Olin vasta kyydissä kun tiellä oli muutama sentti loskaa ja ei sillä uskaltanut ajaa kuin aivan matelemalla jos takaveto päällä. Kuulemma niin kevyt perä. Lähti heitteleen suoralla tiellä tosi helposti ja vaarallisesti. Samaa tietä olisin ajanut omalla civicillä satasta ilman mitään huolta Laughing


Turvallista matkaa civillä Wink

Eiköhän se ole kevyen takaperän syytä tuollainen luiruaminen.

Itsellä on v2007 Hilux ja se on aivan loistava metsä&talviauto. Pitää vain osata ajaa Wink
Kun ei ole kaikenmaailman (turhia?) luistonestoja niin tietäähän sen että kuskilta vaaditaan silloin enemmän. Eli mennään luomuna ja tuntumaa olosuhteisiin on paremmin. Ja silloin laitetaan neliveto päälle niin menee kuin juna. Ei tuolla toki kuuhun mennä mutta vakaata ajoa on tarjolla.


Kiitoksia, se on kyllä ollut huippu kulkine Very Happy Ostin vielä uudet talvirenkaat niin on kyllä hyvä ajella. Hiekkatielle ei tosin kannata mennä kun niin matala ja kova. Vaikka lyhyt auto niin mahtuu kyytiin useampi kassi, pari lasta turvaistuimessa ja fatbike auton sisälle. Ei mahdu moneen muuhun. Oikea tilaihme.

Ei tuntunut kovin vakaalta hiluxin kyyti kun yritti nakata poikittain hyväkuntoisella tiellä ja sai pelätä Very Happy Jopa vanha bemari alkoi tuntuun turvallisemmalta. Nelivedolla se venkoilu tosiaan loppui. Nelivedolla ei vaan kääntynyt oikein hyvin kun puskee. Tämä tuli itselle yllätyksenä, mutta niinhän se tekee mönkijäkin. Honda CR-V:ssä ei tätä ongelmaa ollut vaan eihän se mitään oikea neliveto ollutkaan.

Kaveri meinasi että hiluxin pohja ruostuu helposti ja kannattaisi suojata kunnolla.
Kävi hakemassa omansa Ruotsin puolelta kun sai aika paljon halvemmalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10172
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 25.04.2024 19:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:


Isuzu on vähän tuntematon kapine, mitsuja tuossa pyörii enempi.


Kävin koeajamassa uusimman mallin D-Maxin. Siinä tulee parhaassa varustetasossa kymmeneen suuntaan sähkösäädettävä penkki ja
se on muutenkin henkilöautomaisin ajettava markkinoilla olevista lava-autoista. Siis hyvässä mielessä.
Ainoa lavamaasturi, jonka voisin omaan käyttöön kelpuuttaa.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16854
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 25.04.2024 19:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:


Isuzu on vähän tuntematon kapine, mitsuja tuossa pyörii enempi.


Kävin koeajamassa uusimman mallin D-Maxin. Siinä tulee parhaassa varustetasossa kymmeneen suuntaan sähkösäädettävä penkki ja
se on muutenkin henkilöautomaisin ajettava markkinoilla olevista lava-autoista. Siis hyvässä mielessä.
Ainoa lavamaasturi, jonka voisin omaan käyttöön kelpuuttaa.


Tuo kuulostaa jo siltä että pelkässä penkissä on jo senverran sähköjä kun minulla koko autossa....

Amarokkia on mainostettu kovin henkilöautomaisimmaksi kans....

Pitää käydä koeajolla kun jossain liki sattuu olemaan
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jtikkane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Syy 2008
Viestejä: 410

LähetäLähetetty: 25.04.2024 21:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kannattaa sitten myös kiinnittää huomiota kuinka paljon noissa fordin-johdannaisissa ja myös muissa kuin hiluxissa on niitä erilaisia hälytysääniä milloin mistäkin. Japskit on siitä vihoviimeisiä että niissä on hälyjä milloin mistäkin.

kolmen eri rangerin kyydissä olleena niin sitä hälytysten määrää ei kaupunkiolosuhteissakaan kestä niin miten sitten metsän hiljaisuudessa. No ei ainakaan kilometrin säteellä ole elukkaa kun sieltä hyppää pihalle...

Amarokkia kerran haikailin, onneksi en haksahtanut vaikka hyvä oli ajaa. Pajalla olisi saanut olla liian tiheään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heero
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tou 2021
Viestejä: 2262

LähetäLähetetty: 25.04.2024 22:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Työautoina ollut pari King cappiä, Hilux ja L200. Vuosimallit n. 88-95, joten ei mitään referenssiä nykypäivään. Kun noista piti luopua, ajattelin hankkia oman. Kustannusten takia tavarat kulkee nyt peräkärryssä. Ei yhtä kivaa kuin nelivetoavolavalla, mutta rahan takia kärsin tuon. Ja onhan kärryyn helpompi nostaa aikuinen peura kuin avolavalle, jossa nostokorkeus on nykyään hämmentävän suuri.

Isuzussa taitaa olla 1,9 litrainen kone. Aika pieni tuon tyyppiseen autoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 3006

LähetäLähetetty: 26.04.2024 02:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan näin vaan heittona omien kokemuksien pohjalta. Ei ole hiluxit tai muutkaan avolavat minusta kovin ihmeellisiä menemään lava tyhjänä. Lavalle vähän painoa, niin alkaa mennä jo tasamaalla umpikorisen maasturin malliin. Silti pitkä peränylitys vaikeuttaa jos tarvitsee poistua tieltä ojan yli. No, kyllä ne perus nelikko pakut silti voittaa. Parempi neliveto ja kevytperäisiä ne pakutkin on. Armeijassa nakattiin aina tekan tela portterin tai hiluxin kyytiin, niin alkoi olla jo ajettavia kamppeita. Silti väitän että pääsen lantikalla pidemmälle jumiin.

Itse olen iso ukko, niin ne vanhat hiluxit on toivottoman ahtaita. Japsi mikä japsi, niiden mitoille ovat autonsakkin tehneet. Uuden korin hiluxi oli jo ihan ok kuskin tiloiltaan ja ajettavuuskin jo kovasti auton luokkaa. Sellaista voisin itsellekin harkita, elleivät olisi niin älyttömän kalliita.

https://www.nettiauto.com/toyota/hilux/14107740
Pikaisesti nettiauto selattuna tuossa olisi halvin aihio rakennettavaksi.

https://www.nettiauto.com/toyota/hilux/14052355
Tuossa olisi jokseenkin muutokset tehtynä mitä tekisin. Vähän työvaloja kaipaisi ja vinssin keulaan. Itselle pitäisi olla lavakate ja 5 paikkainen malli. Ottaisin kyllä takapenkit pois, mutta pitkään malliin saisi järkevämmät tilat koiralle. Makuasioita toki.

Enkä väitä että vanhempi malli olisi teknisesti huono. Minusta vaan ei ole olleet häävejä ajettavia ja näin isona ukkona penkkiä ei saa tarpeeksi taakse, ratti hinkkaa reiiteen toiselta puolelta ja ykköstä ei meinaa saada silmään, kun vaihdekeppi ottaa reiteen toiselta puolelta. Eli ainakin isompien ukkojen kannattaa käydä koeajamassa ennen pidempää nettiauton selailua. Uudempi oli paremmin aikuiselle ihmiselle sopiva, vanhemman laittaisin neuvolassa punnittavien autoksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5512

LähetäLähetetty: 26.04.2024 05:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hilux on kuin Hiace, ei tarjoa mitään ajonautintoa ja on aika pelkistettyjä laitteita pskalla ajoergonomialla mutta kestää kilsoja ja kovaa käyttöä. Työkalu eikä mikään puistomaasturi.

Kantavuuden ja avolavan käyttötarkoituksen mukaisesti niissä on kuormajouset ettei heti lössähdä kun lavalle laitetaan muutakin kun työkalupakki. Jos omassa käytössä ei kantavuutta tarvitse niin jouset/iskarit, tai ainakin takahouset vaihtoon. Hiluxiin löytyy vaikka minkälaista palikkaa jousitukseen ja luetun perusteella siitä saa noilla muutoksilla siedettävämmän ettei nypytä ja pompi joka kuopassa kun ajaa tyhjällä lavalla.

Hinta noissa on kova, mutta niin on muissakin tojotissa. Luotettavuudella ja kestävyydellä on hintansa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35177

LähetäLähetetty: 26.04.2024 06:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aika hupaisaa että joku edes olettaa työkalun olevan ajo-ominaisuuksiltaan kuin henkilöauto, itse kyllä pidän vanhempien Hiluxien ja Hiacen karheudesta, jotenkin kotoisampaa ajella vehkeillä joita ei tarvitse pitää kuin kipeää värkkiä.
Uudemmat Hiluxit ovat enemmän näyttö kuin käyttömielessä muotoiltuja, isoja losoja ja täynnä tarpeetonta elektroniikkaa ja, uskomatonta kyllä, jopa kosketusnäyttöjä.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 2 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com