OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Harmittaako ostaa laatua.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 18, 19, 20  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5152
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 08.02.2024 09:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:

Ei kuulosta toteuttamiselta ostella vähän kaikkea ja kokeilla.

Tottakai haaveista täytyy tehdä totta jos pystyy. Pointtihan olikin siinä että järkeilee asian valmiiksi. Minun ei tartte ostaa frisbeegolf laukkua tai moottoripyörää kokeiluun että saisin selville innostaako se minua. Kyllä minä tiedän aikalailla tasan tarkkaan mikä innostaa. Ja tottakai sen mukaan elän. En tiedä mitä minulta olisi jäänyt kokematta mistä haaveilin. No lupasusen ampuminen omalta ajokoiralta varmaan jää näillä näkymin



Sehän nimemomaan on sitä toteuttamista, että lopettaa haaveilun, menee ja tekee, niin ei tarvitse hukata aikaa haaveiluuun. Ja sitten kun on toteutettu, katoaa sekin haave turhana, jos ei homma maistunutkaan.

Esimerkiksi muuutama vuosi ja muutama kymmenentuhatta kilometriä kurapyöräilyä riitti kertomaan, ettei kiinnosta tarpeeksi jatsaakseni. Ostin toki pari pyörää, että sain varmuuden ettei ollut kalustosta kiinni, mutta ei se uudempikaan pyörä tuonut autuutta hommaan, joten myin pois, enkä haaveile enää yhtään reisusta telttoineen korpeen pitkin kurapolkuja. Samalla loppui se loputon ja turha nettimoton pakonomainen selaaminen ja sekin aika säästyy toisaalle.
Kokemuksesta itsestään tuli ilmi, että pelkkä ajoretkien suunnittelu reitteineen, telttoineen ja matkan varrella tapahtuvine asioineen, oli hauskempaa paperilla, kuin se todellisuudessa olikin. Nykyään katselen niitä retkiä juutubesta ja ymmärränkin niistä paremmin oman kokemukseni ansiosta.


Se että sinä tiedät mitä itse haluat, on sun oma juttus ja hyvä niin. Turha kuitenkaan sun on päätäs vaivata muiden tavalla elää. Pääasia että eletään ja nautitaan täysillä niistä lyhyistä vuosista, jottei sitten kuolivuoteella tarvitse sanoa ettei tullut elettyä lainkaan.


Viimeinen muokkaaja, Tumpeelo pvm 08.02.2024 09:48, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16681
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 08.02.2024 09:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:


Onko kukaan koskaan kuullut seuraavaa, ”kuka hullu ostaa jonkun monen tonnin kiikarin aseen päälle, että näkee ampua vartin pidempään”. Vielä pöyristyttävämpää on jos joku laittaa Zeissin jonkun "rusakkopyssyn päälle".


Muistan hyvin kun parikymppisenä ostin "parintonnin" valopisteellisen benderin kivääriin varmasti ensimmäisenä täälläpäin, kyllä riittii porinaa tarpeellisuudesta ja kauheasta rahasta johonkin kiikariin laittaa, sillä olisi saanut jo xx määrän xx. Kaverit osteli poppivehkeitä ja kalliimpaa autoa, minä menin läges nupoimankalla ja vanhalla nissanilla. Nyt kun katsoo niin missälie ne kaijuttimet ja autot kavereilla, minulla on kiikari edelleen.

Edelleen se sama putki on kytisaseessa joka ilta kun menen sorkkaa kyttäämään, 20v jälkeenkin moitteeton ja laadullisesti pärjää nykyputkille.... Ja hups kummaa, taitaa tällähetkellä olla valopistekiikareita varmasti 75% kaikista kaikilla.


Ja samaa porinaa kun pistin nimenomaan zeissin ht rusakkopyssyn päälle, silmät meinaa toisilla radalla nyrjähtää. Mutta siinähän se ydin, siellä rusakkohommassa sitä juuri tarvitaan.












Lahtinen kirjoitti:


Esimerkiksi itse ostin jokusia aikoja sitten ”yötähtäimen”. Aika vähänhän sillä oli käyttöä. Halusin ymmärtää tätä yöhommaa paremmin ja ”kokeilla”. Hankin tuommoista silloista keskitasoa edustaneen Pardin 008 pömpelin.

Mutta tilanteet muuttuivat. Ja pakko sanoa, että itse koukutuin aika lailla tuohon supien ammuskeluun pimeässä. Ehdottomasti onnistunut ”kokeilu” ja toi jahtirepertuaariin sisältöä lisää.
.




Ja samaa latua, tosin olin jo pyytänyt supia aktiivisesti 25v ennenkuin markkinoille tuli kunnolliset nv-laitteet. Ostin heti kun tuli oikeasti järkevä laite vastaan, kiikarinmallinen jolla ampuma-asento normaali ja muutoinkin vähän paree kuin hinnatalkaen.


Loistava peli, tuonut ihan saaketisti lisää mahdollisuuksia ja kaatoja joista ei voinut kuin unelmoida ennen.

Sitten tuli lämpötähtäimet ja tähystimet, tähtäin on ostamatta ja saattaa jäädäkin mutta tähystimen ostin vertailujen jälkeen.


Se lisää turvallisuutta aivan tolkuttoman paljon kun yhdellä pyyhkäisyllä voi todeta täyspimeässäkin mitä on sektorilla.

Ilman en kytikseen enää lähde.


Edelleen hankintalinja on ollut se että laatua kannattaa ostaa jos mahdollista, jos ei ole niin ei heikkoa kannata ostaa vaan säästää sitten että saa kunnollisen.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16681
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 08.02.2024 09:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:


Omalla kohdalla yksi onnistunut esimerkki ”laadunsuunnittelusta” on kiinalaisen mopon hommaaminen. Moni varoitteli ja sanoi, että osta joku iankaikkisen vanha laatumerkki ennen. No, eihän noita ollut tyrkyllä.
Tuo tonnin kiinanpeli on nyt ollut useamman vuoden. Poika on sitä joutunut hitsailemaankin vähän kasaan. Oppinut kausihuollot. Kaikkea pikkuremppaa. Vaikuttas siltä, että kestää sen verran, että poika kasvaa siitä ulos. Arvelisin, että suurin säästö tulee siitä, että kun lähtevät joskus kavereiden kanssa johonkin Roodokselle ja vuokraavat ouzopäissään ne skootterit, niin osaa ajaa kaksipyöräistä ainakin auttavasti.

Uusi laatumerkki olisi maksanut moninverroin. Toki vaihdossa olisi saanut kohtuullisesti, mutta hinta olisi luultavasti sulanut yli kiinanvehkeen hankintahinnan. Kiinanvehjettä ei tarvi edes alkaa renkaanpotkijoille myymään, vaan pudottaa sen naapurin pohjaverkkopaikalle yön pimeydessä.

Omasta mielestäni "SuloVilenmäinen taktinen huonon laadun osto" onnistui kerrankin Smile





Tähän pisti vähän miettimään...


Ajatellaampa niin että olisit ostanut pojalle ihan viimesenpäälle pärrän ja kunnon ajokamat, olisi se aika mikä kiinankoneen remontteeraukseen ja varikolla oloon saanut poika ajaa, kehittänyt harrastusta ja ajettu vähän muuallakin, vaihdettu pyörää tehokkaampaan ja panostettu hommaan kunnolla niin poika saattaisi ajaa motocrossia tai muuta suomen tai maailman huipputasolla.


Tai nyt miettien että säästin hyvin rahaa ostamalla kiinalaisen.



Perustuu omaan kokemukseen
nimimerkillä helkama raisu oli halpa.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15356

LähetäLähetetty: 08.02.2024 09:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heero kirjoitti:
Ehkä vaatimustasokin on muuttunut, kun internet syöttää meille tarpeita. Ei 308:lla voi ampua, kun pitää olla peuralle 6,5 ja hirvelle 3006. Linnuille sitten vielä omansa. Ja ketuille. Ja jos jollain on 6,5x55, sehän on vanhanaikainen. Pitää olla cm.

Onneksi lahtivajan edustan keskusteluringissä edelleen riittää 308.
Pitäiskö sun vaihtaa kaliiperia kun tuo noin tuntuu kaivertavan.

Tykkään ostaa laadukasta muttei se ihan joka tilanteessa ole mielestäni järkevää. Kun viimeisteltiin taloa napsuttelin yläkerran kattopaneelit kiinni, ostin halvimman niittipyssyn, kun en aikonut alkaa ammattilaiseksi. Ajattelin että jos tuo ei toimi tai hajoaa ostan toisen, ehkä sitten laadukkaamman. Hyvin kesti naputella paneelit kiinni, eikä sitä ole sen jälkeen paljoa tarvittu. Taisi maksaa pari kymppiä baukkahaukassa. Ulkorakennusta kun rakensin ostin runkonaulaimen samalla menetelmällä, kesti tuon rakentamisen mutta korkkasi sitten myöhemmin muissa jutuissa, ostin seuraavaksi hiukan laadukkaamman, ainakin kalliimman. Toisaalta sitten kun kyllästyin ruuvaamaan kipsilevyjä varastoon tavallisella ruuvinvääntimellä ostin Makitan naputtavan, ei ollut halvin mutta on hyvä, ja monikäyttöinen, auton renkaitten vaihtokin menee tuon kanssa mukavasti. Joskus ostettiin perheeseen ensimmäistä moottorisahaa, anoppilasta oli ollut lainassa tilhin 020, tuollainen ostettiin sitten meillekin. Eilenkin päryyttelin sillä koivurankoja poikki, ei ole tarvinnut tuohon paljoa remppaa tehdä, yhteen aikaa bensaletkut porsi, kuulemma etanoli söi, laatu vaihtunut kun nyt on kestänyt. Käynnistysnaru meni kerran poikki, ei tuo aina lähde ihan nappia painamalla käyntiin, kun on tovin seisonut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
phh
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2004
Viestejä: 454

LähetäLähetetty: 08.02.2024 09:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Ehkä semmoinen on myös merkittävä havainto, että osa ei ole enää juur lainkaan kateellisia ja heillä voi kestää todella kauan ymmärtää, että joidenkin perimmäisenä draiverina on se kateus.

Ja osa on niin syvällä siinä kateudessa, etteivät itsekään ymmärrä perimmäisen draiverin olevan kateus, vaan sille keksitään jotain ihan muita perusteita.


Tämän kyllä allekirjoitan täysin. Lähtökohtaisesti haluaa uskoa hyvää läheisistä ja kavereista, niin tuo tulee sitten aivan puun takaa. Monesti tuo on verhottu niin ihmeellisiin tekoihin ja ajatus/käyttäytymismalleihin, että todellisten motiivien ymmärtäminen on älyttömän vaikeaa.

Pidän kyllä tätä omaa positiivista ajattelumallia hyvänä, mutta ei voi kieltää, etteikö välillä v@€tuttaisi, kun tajuaa jälkeenpäin, miten naivi ja hyväuskoinen on ollut.

Pitäisi jo peruskoulun oppimäärään sisällyttää tämä suomalaisen ja amerikkalaisen ajatusmallin ero, kun toisella on jotain, mitä itsekin haluaa. Jenkki: "good for you, mitenkähän minäkin saisin.." ja finski: "ei haittaa, ettei minulla ole, kunhan ei kaverillakaan ole..."

Jos nyt yrittää ketjun aiheestakin kirjoittaa, niin olen jo vuosia sitten tehnyt täyskäännöksen ja pääsääntöisesti pyrkinyt hankkimaan vaan laatukamaa. Ja vanhaa sitten kaatopaikalle / kiertoon sitä mukaa. On vaan vähän hidasta, kun harrastuksia ja tarpeita on niin paljon, ettei pinkka kestä koko arsenaalin uusimiseen kertaheitolla. Tai varmaan kestäisi, mutta pitää yrittää samalla kuitenkin kerätä rahastoa tulevaa ammattimetsästäjän uraa varten..

Ja tästähän seuraa sitten osaltaan vaan lisää kateutta, kun nämä paremmat kamat tulee nähdyksi. Jos yhtään pysähtyisi miettimään ja laskemaan, paljonko tuli maksamaan se, että on ostanut muutaman uuden kiinanp@skan entisten hajonneiden tilalle, niin saattaisi tajuta, ettei sille kateudelle oikeasti ole mitään syytä. Tästä on itselläkin karvaita kokemuksia männävuosilta. Esim. vaelluskenkien uusiminen kahden vuoden välein, kun hajosivat. Totesin sitten, ettei tämä näin voi mennä ja ostin Lundhagsit, vaikka 400 euron hinta "vähän" kirpaisikin. Sillä seurauksella, että niillä kengillä tallataan edelleen, vuosia takana muistaakseni 12. Viimein antoi pari saumaa periksi, joten piti käyttää suutarilla korjattavana. Oli sitten ommellut muitakin saumoja vahvemmaksi ja tästä työstä veloitti 50 euroa. Totesi sen, minkä jo tiesinkin: kunnon kenkiä kannattaa korjauttaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Heero
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tou 2021
Viestejä: 2216

LähetäLähetetty: 08.02.2024 09:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten voit Late pärjätä yhdellä sahalla. Mulla on 201:n kaverina 50 kuutioinenkin saha.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15356

LähetäLähetetty: 08.02.2024 10:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heero kirjoitti:
Miten voit Late pärjätä yhdellä sahalla. Mulla on 201:n kaverina 50 kuutioinenkin saha.
En pärjääkkään, on meillä iso husku isommille puille. Mutta noissa koivurangoissa menee tilhikin, tai ainakin toistaiseksi on. Lyhyt laippa on jopa etu kun välillä sahaa pinosta, saa tarkemmin vain yhden puun poikki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20206
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 08.02.2024 10:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:


Ajatellaampa niin että olisit ostanut pojalle ihan viimesenpäälle pärrän ja kunnon ajokamat, olisi se aika mikä kiinankoneen remontteeraukseen ja varikolla oloon saanut poika ajaa, kehittänyt harrastusta ja ajettu vähän muuallakin, vaihdettu pyörää tehokkaampaan ja panostettu hommaan kunnolla niin poika saattaisi ajaa motocrossia tai muuta suomen tai maailman huipputasolla.


Mulla on tutuissa noita enskakuskeja, joita on leikkailtu sieltä ja täältä ja jotka eivät pääse läpi lentokentän metallinpaljastimesta.

Ite hommasin pojalle mopon perämettässä ja jäällä pöristelyyn. Ja se kylki edellä, että ”kun sulla on se ihan oma mopo”, niin ne kausihuollot sun muut menee ”selkäytimeen”. Eikä joku hyppyrionnettomuus…

Kaavaileeko joku oikeasti lapsestaan huippuluokan motocross-kuskia, jos siis itellä ei ole ajotaustaa Smile

Tottakai jokainen vanhempi haluaa olla ylpeä jälkikasvustaan ja ehkä jossain mittakaavassa päteäkin sen kautta. Mutta se että minusta ei tullut huippukiekkoilijaa, ei tarkoita sitä että pojasta pitäisi tulla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2993

LähetäLähetetty: 08.02.2024 10:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noin minullakin meni moottoripyörän kanssa. Pentuna ajettiin mopoilla ja haaveiltiin moottoripyöristä. Selattiin nettimotoa ja katseltiin ghostriderin videoita. No pakkohan se oli saada tonninen kyykky alle kun kortti riitti. Ajelin muutaman vuoden. Alkuun oli mahtava se voiman tunne ja hieno ajella kavereiden kanssa. Muutaman vuoden jälkeen alkoi olla kaikki lähitiet ajettu, voimaan oli tottunut, jatkuvasti hirvitti milloin lähtee kortti ja kaverit alkoi myös luopua omista pyöristään. Tuli aika laittaa omakin pyörä kiertoon. Eikä harmita yhtään. Tuli koettua, jäi hyviä muistoja ja enää ei tarvitse selata nettimotoa ja haaveilla. Eikä tarvitse enää edes miettiä auton tehoja, kun tietää ettei ikinä pääse lähellekkään moottoripyörää. Tiedän miltä tuntuu ajaa 300km/h, miltä tuntuu kun voimaa on niin paljon että keulii ympäri jos tarpeeksi vääntää kahvasta ja tiedän miltä tuntuu kun kampe kiihtyy nopeammin nollasta kahteen sataan mitä ”tehokkaat autot” nollasta sataan. Enää sitä ei kaipaa, kun on koettu.

Kyllähän monesta asiasta tietää ettei ole oma juttu eikä tarvitse kokeilla. En ole kokeillut viulun soittoa, baletti tanssia tai montaa muutakaan asiaa. Monet matkustelee ulkomaille, mutta itsellä ei ole oikeen kiinnostusta, ellei lasketa jahtireissuja. Mutta kaupunkiloma Lontoossa tai New Yorkissa ei ole sellaisia mistä haaveilen, ei myöskään erilaiset rantalomat. Voisin käydä, mutta en ole valmis laittamaan niiden vaatimaa rahasummaa ja vapaa-aikaa noihin. Jos tulisi työreissu, että voisi tehdä reissun työaikana firman piikkiin, niin mikäs siinä mutta ei kiitos omalla ajalla ja omilla rahoilla. Monta muuta juttua taas tekee mieli kokeilla. Piti esimerkiksi ostaa maasturi. Ei sillä että välttämättä olisi pakottava tarve, mutta onhan se kiva.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heero
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tou 2021
Viestejä: 2216

LähetäLähetetty: 08.02.2024 10:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:

Mulla on tutuissa noita enskakuskeja, joita on leikkailtu sieltä ja täältä ja jotka eivät pääse läpi lentokentän metallinpaljastimesta.

Ite hommasin pojalle mopon perämettässä ja jäällä pöristelyyn. Ja se kylki edellä, että ”kun sulla on se ihan oma mopo”, niin ne kausihuollot sun muut menee ”selkäytimeen”. Eikä joku hyppyrionnettomuus…

Kaavaileeko joku oikeasti lapsestaan huippuluokan motocross-kuskia, jos siis itellä ei ole ajotaustaa Smile


Annan lasten itse näyttää kiinnostuksensa ja taipumuksensa. Niitä tuetaan. Mutta valintojen perään on turha jossitella. Koskaan ei voi tietää, mihin mikäkin ratkaisu olisi johtanut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15356

LähetäLähetetty: 08.02.2024 10:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

late2 kirjoitti:
Toisaalta sitten kun kyllästyin ruuvaamaan kipsilevyjä varastoon tavallisella ruuvinvääntimellä ostin Makitan naputtavan, ei ollut halvin mutta on hyvä, ja monikäyttöinen, auton renkaitten vaihtokin menee tuon kanssa mukavasti.
Käyttötapauksia on monenlaisia. Tuo ruuvinväännin minkä hylkäsin on nyt vaimolla työasunnolla, jos sattuisi tarvitsemaan tuollaista. Kun Makitan sijoituspaikka on lämmin varasto niin mulla on kodinhoitohuoneen kaapissa myös pieni "hätävara", pieni ja surkea (ja halpa) B&D ruuvinväännin, ei tarvitse aina hakea Makitaa varastosta jos pitäisi jotain vähän vääntää. Tuolla ei pärjäisi ainoana, kiinteä akku joka on tyypillisesti tyhjä kun pitäisi tehdä jotain mutta vähän ruuvaria parempi.

Tuo kateusjuttu on mielenkiintoinen, onko sellaista oikeasti, siihen liittyviä kommentteja joskus kuulee mutta kaikki ei taida olla ihan vakavissaan heitettyjä. Tuntuu että ihmisten varallisuus on noussut sen verran ettei esim. pyssyjutuissa tai metsästystarvikkeissa kovin monella ole varsinaisesti hinta ongelmana. Itse en osaa oikein kateutta tuntea, tai sitten en vaan tunnista sitä itsessäni, aika hyvin olen pystynyt hankkimaan sen mitä olen halunnut, onneksi mulla on aika halpa maku. Ehkä osin opittua, tullut harrastus aloitettua silloin kun oli tarjolla lähinnä vain "halpaa", tai ainakin "peruslaatua", oppinut että niilläkin pärjää. Nyt on sekä harrastusaseissa että metsästysaseissa tarjolla myös paremman luokan vaihtoehtoja.

Enempi tulee käytännössä seurattua harrastusaseita, tulee uusia malleja ja uusia harrastajiakin, kalusto vaihtuu. Pistoolipuolella olen ollut pitkään CZ-fani, tämäkin osin siksi että aikanaan oli vaihtoehtoja aika vähän, tuo tuntui parhaalta. Mun vanhin CZ75 maksoi aikanaan 1995 markkaa, vieläkin tulee ammuttua sillä aika paljon. Enempi se on sikäli maksanut että siihen on nyt jo kolme kertaa vaihdettu piippu. Seurakaveri osti joku aika sitten yhden TS:n mallin joka maksoi yli 3000 euroa. En siltikään osaa olla tuosta kade, tuskin tuolla paljoa paremmin ampuisin. Yksi seurakaveri on TA-hommista innostunut, hänellä on sakolainen M10 molemmilla kaliipereilla, ja tietysti asiallinen putki päällä. Hieno peli mutten itse tuollaista ostaisi, mun kyvyt tulee ihan riittävästi esille kun nylkyttelen nollakasi CTR:llä. Arskoissa on vähän samanlaista kehitystä. Joskus ostin Coltin sportterin, kun se oli oikeastaan ainoa vaihtoehto, maksoi 6000 markkaa. Kaksi piippua olen sillä tuhonnut, alakerta on ok, vaihdoin paremman laukaisukoneiston jossain vaiheessa, nyt menossa "kolmas" piippu, UP:sta purettu vähän ammuttu, eli lähes "parasta mitä rahalla saa". Olen vahvasti sitä mieltä että saan oman kapasitettini käyttöön tuollakin. Uusia arskoja on tarjolla vaikka mitä, toki perusmallisia ja -hintaisia mutta sitten on myös premiumia, vastaavin hinnoin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16693

LähetäLähetetty: 08.02.2024 10:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
tuhola kirjoitti:

Ei kuulosta toteuttamiselta ostella vähän kaikkea ja kokeilla.

Tottakai haaveista täytyy tehdä totta jos pystyy. Pointtihan olikin siinä että järkeilee asian valmiiksi. Minun ei tartte ostaa frisbeegolf laukkua tai moottoripyörää kokeiluun että saisin selville innostaako se minua. Kyllä minä tiedän aikalailla tasan tarkkaan mikä innostaa. Ja tottakai sen mukaan elän. En tiedä mitä minulta olisi jäänyt kokematta mistä haaveilin. No lupasusen ampuminen omalta ajokoiralta varmaan jää näillä näkymin



Sehän nimemomaan on sitä toteuttamista, että lopettaa haaveilun, menee ja tekee, niin ei tarvitse hukata aikaa haaveiluuun. Ja sitten kun on toteutettu, katoaa sekin haave turhana, jos ei homma maistunutkaan.

Esimerkiksi muuutama vuosi ja muutama kymmenentuhatta kilometriä kurapyöräilyä riitti kertomaan, ettei kiinnosta tarpeeksi jatsaakseni. Ostin toki pari pyörää, että sain varmuuden ettei ollut kalustosta kiinni, mutta ei se uudempikaan pyörä tuonut autuutta hommaan, joten myin pois, enkä haaveile enää yhtään reisusta telttoineen korpeen pitkin kurapolkuja. Samalla loppui se loputon ja turha nettimoton pakonomainen selaaminen ja sekin aika säästyy toisaalle.
Kokemuksesta itsestään tuli ilmi, että pelkkä ajoretkien suunnittelu reitteineen, telttoineen ja matkan varrella tapahtuvine asioineen, oli hauskempaa paperilla, kuin se todellisuudessa olikin. Nykyään katselen niitä retkiä juutubesta ja ymmärränkin niistä paremmin oman kokemukseni ansiosta.


Se että sinä tiedät mitä itse haluat, on sun oma juttus ja hyvä niin. Turha kuitenkaan sun on päätäs vaivata muiden tavalla elää. Pääasia että eletään ja nautitaan täysillä niistä lyhyistä vuosista, jottei sitten kuolivuoteella tarvitse sanoa ettei tullut elettyä lainkaan.


+1
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5152
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 08.02.2024 10:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo prätkäkokeilun tausta taitaa aika lailla olla kaikillla melkein sama. Itsekin olin kersana melkoinen bensalenkkari ja mopolla tuli ajettua kesät talvet. Silloin se oli maailman hienointa hommaa, kun oli vapaus valita minne mennä ihan omatoimisesti. Ajettiin kavareiden kanssa pitkin poikin kotikuntaa kalareisuille, muita kavereita tapaamaan tai sitten muuten vaan seikkailemaan.

Jotenkin sitä naivisti kuvitteli, että samanlaista riemua olisi vieläkin koettavissa prätkän kanssa. No ei ollut, kun autollakin pääsee. Prätkäkamojen pukeminen ja pitäminen on perseeestä. Kamojen kanssa kuumuus perseestä ja autoilijat ovat liikenteessä prätkiä kohdatessa täysiä idiootteja.

Ja sitten kun on jo yli 30 vuotta ajanut autolla lähes aina pisteestä A, pisteeseen B, niin sujuvasti ja nopeasti kuin mahdollista, tuntui päämäärätön ajaminen aivan totaalisen tyhjäpäiseltä hommalta. Enkä todellakaan vieläkään ymmärrä, mitä huvia on ajella ristiin rastiin samoja katuja vuositolkulla ja kutsua sitä hauskaksi puuhaksi. Sen sijaan ymmärrän kyllä niitä, jotka ajavat vaikka TET:n läpi joka maassa, tai käyvät Magadanissa kääntymässä teltan kera. Siinä hommassa on paljonkin hienoa, koska se on seikkailua aidoimmillaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20206
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 08.02.2024 10:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:


Sehän nimemomaan on sitä toteuttamista, että lopettaa haaveilun, menee ja tekee, niin ei tarvitse hukata aikaa haaveiluuun. Ja sitten kun on toteutettu, katoaa sekin haave turhana, jos ei homma maistunutkaan.


Kyllä omia kulutustottumuksiaan on silti varmasti hyvä tarkastella. Onko se johtamassa maailman tuhoutumiseen, vaiko olisiko se ylimääräinen raha pitänyt oikeasti antaa hyväntekeväisyyteen, vaikka kissojen katastrofiyhdistykselle.

Ite olen sen ikäinen, että erittäin suurella todennäköisyydellä omalla kohdalla hautuumaalle on vuosimittarilla lyhempi aikajänne mitä omaan syntymään.

On hyvä tarkastella, onko ne omat kulutustottumukset vieneet elämän raiteiltaan, pikavippikierteeseen jne. No, varmasti jostain All inclusive etelänreissuista perheen kanssa olen joskus nipistänyt omiin tarkoitusperiin ja reissu jäänyt jollain verukkeella jonain vuonna väliin. Jos melkein yhden etelänreissun hinnalla saa ”haaveiden paatin ja koneen” Torifilltä, niin olen joskus semmoisen saattanut priorisoida.

Itse en esimerkiksi nykyisessä elämäntilanteessa ole nähnyt mitään järkeä omalla kohdalla lähteä aktiivisesti ”säästämään” ja joskus saatan jonkun heräteostoksen tehdä.

Hinnakkaampaa hankintaa saatan veulata yllättävänkin kauan ja huomioin "oikeasti tietävien" mielipiteitä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26298

LähetäLähetetty: 08.02.2024 10:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ehkä vaatimustasokin on muuttunut, kun internet syöttää meille tarpeita

tuossa on se totuus
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 18, 19, 20  Seuraava
Sivu 8 Yht. 20

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com