Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Äänestän seuraavaa puoluetta: |
Suomen Sosialidemokraattinen Puolue |
|
6% |
[ 8 ] |
Perussuomalaiset |
|
61% |
[ 79 ] |
Kansallinen Kokoomus |
|
17% |
[ 22 ] |
Korjausliike |
|
0% |
[ 1 ] |
Liike Nyt |
|
1% |
[ 2 ] |
Suomen Keskusta |
|
7% |
[ 10 ] |
Suomen Kristillisdemokraatit |
|
3% |
[ 4 ] |
Suomen ruotsalainen kansanpuolue |
|
0% |
[ 0 ] |
Vasemmistoliitto |
|
0% |
[ 1 ] |
Vihreä liitto |
|
1% |
[ 2 ] |
|
Ääniä yhteensä : 129 |
|
Kirjoittaja |
Viesti |
Peltsu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.01.2023 10:39 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: | Sawaho kirjoitti: | ... Oikeat rasistit on syytä erottaa kansalaisista, jotka näkevät määrätyt vieraat kulttuurit uhkana. ... |
Tähän on todella vaikea keksiä mitään järkevää sanottavaa ... Pientä, hyväksyttävää rasismia?
Tuo ei tarkoita mitään muuta kuin sitä ettet kehtaa myöntää ääneen mitä todellisuudessa haluat sanoa. |
tuota...velivenäläisen harrastama kulttuuri on vierasta. Koko eurooppa on rasisteja.
Kuten Nimrod sanoi, rasismikortti heilahtaa jo niin helposti että koko sanan merkitystä ei oikeasti taida suurin osa ymmärtää.
Jos minä en hyväksy venäläistä kulttuuria jossa kansa syö vettä ja leipää siksi että tsaari pystyy pommittamaan maapallon !&%¤# niin en hyväksy.
Jos en hyväksy että jotkut heimonpäämiehet katsovat oikeudeksi tehdä pikkutytöille mitä nyt tekevätkin, niin en hyväksy.
Vieläkö esimerkkejä ?
Jos olen rasisti niin sitten olen ja senku syyttäkää. Toivon vain että se tultaisiin sanomaan tuohon ulko-ovelle. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 17537 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 23.01.2023 10:49 Viestin aihe: |
|
|
Jos kansainväliseen suojeluun perustuva maahanmuutto on lähtökohtaisesti ongelmien juurisyy, niin Suomessahan on tulossa nyt ihan täysi katastrofi, jos katsoo tuota tilastoa.
https://tilastot.migri.fi/#decisions/23330?start=624
Eli tuolla perusteella maahamme on tullut todella rajusti porukkaa viimeisen vuoden aikana.
Jos taas tuo ei aiheutakaan sen ihmeempiä ongelmia, niin onko sillä sittenkin varsin paljon merkitystä ”kuka tänne tulee ja mistä”... Kaipa tuonkin esiintuominen on sitten sitä rasismia. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
finlander Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.01.2023 10:57 Viestin aihe: |
|
|
Minua kiinnostaa edelleen kun Ukrainan sota- keskustelussa liki hekumoi Venäjän pommittamisella maan tasalle Moskovaa ja Pietaria eli siviilikohteita myöden kostoiskuna mahdolliseen ydinasehyökkäykseen, että suhtautuisitko samalla tavalla Venäjältä tulevaan turvapaikanhakija-aaltoon kuin muihin? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tumpeelo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.01.2023 11:42 Viestin aihe: |
|
|
Marin haluaa nyt perustaa uuden viran:
Pääministerille suunnitellaan valtioneuvoston kansliaan omaa turvallisuuspolitiikan neuvonantajaa ja tehtävää varten oman yksikön perustamista.
https://yle.fi/a/74-20014083
Mitä veikkaatte, kuka Marinin demarikaveri on tällä hetkellä ilman hyväpalkkaista hyvävelivirkaa, kun Ahti Kurvinen ei riitä?
https://vnk.fi/-/ahti-kurvinen-valtioneuvoston-turvallisuusjohtajaksi
Onneksi meillä on rahaa. _________________ Slava Ukrayini! Heroyam Slava! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Ollari Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
|
Lähetetty: 23.01.2023 15:26 Viestin aihe: |
|
|
Eikös putinilla ole vähän vastaava yksikkö, mitä Marin kaavailee pääministerille.
Vastaa "joukkojehallinnasta ja pääjehun turvallisuudesta"... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 9342 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 23.01.2023 16:00 Viestin aihe: |
|
|
finlander kirjoitti: | Minua kiinnostaa edelleen kun Ukrainan sota- keskustelussa liki hekumoi Venäjän pommittamisella maan tasalle Moskovaa ja Pietaria eli siviilikohteita myöden kostoiskuna mahdolliseen ydinasehyökkäykseen, että suhtautuisitko samalla tavalla Venäjältä tulevaan turvapaikanhakija-aaltoon kuin muihin? |
Minulle ei tee mitään eroa onko joku turvapaikanhakija, laiton maahantulija taiko vaikka yliopistolla töissä oleva professori. Venäläisiin neutraalisti suhtautuminen sen sijaan alkaa käydä pahuksen vaikeaksi.
Suoremmassa kohtaamisessa et silti huomaisi minkäänlaista eroa henkilön taustasta riippuen. Eikä ole myöskään minkäänlaista tarvetta selitellä että suhtautuminen venäläisiin olisi jotain muuta kuin se on. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tönöttäjä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.01.2023 16:28 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Jos kansainväliseen suojeluun perustuva maahanmuutto on lähtökohtaisesti ongelmien juurisyy, niin Suomessahan on tulossa nyt ihan täysi katastrofi, jos katsoo tuota tilastoa.
https://tilastot.migri.fi/#decisions/23330?start=624
Eli tuolla perusteella maahamme on tullut todella rajusti porukkaa viimeisen vuoden aikana.
Jos taas tuo ei aiheutakaan sen ihmeempiä ongelmia, niin onko sillä sittenkin varsin paljon merkitystä ”kuka tänne tulee ja mistä”... Kaipa tuonkin esiintuominen on sitten sitä rasismia. |
Taitaa tuossa tilastossa näkyä vahvasti Ukraina. _________________ https://www.youtube.com/watch?v=A5RgSgQ6BUU |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
|
Lähetetty: 23.01.2023 16:32 Viestin aihe: |
|
|
Jep. Enkä muista että isommin olisi kellään mopo keulinut, kun "naisia ja lapsia on tullut sotaa pakoon" se 50 000 henkeä.
Kai tuokin on merkki rasismista, kun "se on ollut ihan ok". |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
finlander Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.01.2023 17:28 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: | finlander kirjoitti: | Minua kiinnostaa edelleen kun Ukrainan sota- keskustelussa liki hekumoi Venäjän pommittamisella maan tasalle Moskovaa ja Pietaria eli siviilikohteita myöden kostoiskuna mahdolliseen ydinasehyökkäykseen, että suhtautuisitko samalla tavalla Venäjältä tulevaan turvapaikanhakija-aaltoon kuin muihin? |
Minulle ei tee mitään eroa onko joku turvapaikanhakija, laiton maahantulija taiko vaikka yliopistolla töissä oleva professori. Venäläisiin neutraalisti suhtautuminen sen sijaan alkaa käydä pahuksen vaikeaksi.
Suoremmassa kohtaamisessa et silti huomaisi minkäänlaista eroa henkilön taustasta riippuen. Eikä ole myöskään minkäänlaista tarvetta selitellä että suhtautuminen venäläisiin olisi jotain muuta kuin se on. |
Jees. Minä en tiedä mikä se universaali totuus on minkä mukaan jotain ihmisryhmää tai kansallisuutta sopii arvostella tai missä se raja menee että arvostelu muuttuu rasismiksi mutta sinä ilmeisesti tiedät kun niin kärkkäästi rasistikorttia heilutat. Mielestäni se ettet selittele suhtautumistasi venäläisiin ei poista tekopyhyyttä jutuissasi, oli suhtautuminen sitten miten ymmärrettävää nykyisessä tilanteessa tahansa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
liki Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.01.2023 20:36 Viestin aihe: |
|
|
finlander kirjoitti: | liki kirjoitti: | finlander kirjoitti: | Minua kiinnostaa edelleen kun Ukrainan sota- keskustelussa liki hekumoi Venäjän pommittamisella maan tasalle Moskovaa ja Pietaria eli siviilikohteita myöden kostoiskuna mahdolliseen ydinasehyökkäykseen, että suhtautuisitko samalla tavalla Venäjältä tulevaan turvapaikanhakija-aaltoon kuin muihin? |
Jees. Minä en tiedä mikä se universaali totuus on minkä mukaan jotain ihmisryhmää tai kansallisuutta sopii arvostella tai missä se raja menee että arvostelu muuttuu rasismiksi mutta sinä ilmeisesti tiedät kun niin kärkkäästi rasistikorttia heilutat. Mielestäni se ettet selittele suhtautumistasi venäläisiin ei poista tekopyhyyttä jutuissasi, oli suhtautuminen sitten miten ymmärrettävää nykyisessä tilanteessa tahansa. |
Voi aloittaa vaikka siitä.
https://www.unesco.org/en/legal-affairs/declaration-race-and-racial-prejudice
https://syrjinta.fi/rasismi
Ja itselläni ei ole tarvetta väittää että kouluissa menee huonosti tai kaduilla turvallisuustilanne heikkenee koska en kehtaisi sanoa etten halua vääränvärisiä tai vieraita kulttuureita Suomeen. Voit niellä tekopyhyytesi jos kerron että kyseessä on rasismi sikäli kun sen esim. Unescon määritelmän perusteella selkeästi voi rasismiksi ymmärtää. En yritä sanoa ettenkö saattaisi itse syyllistyä samaan, vaikkakin toisessa yhteydessä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Larsen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.01.2023 23:49 Viestin aihe: |
|
|
Se on ihan sama kuka siellä hallituksessa istuu. Suomi oikeusvaltiona on sitoutunut noudattamaan kansainvälisiä sopimuksia ja korkeimpien tuomioistuimien ennakkoratkaisuja. Ihan samalla tavalla sen turvapaikahakijan prosessi alkaa rajalta tai poliisilaitoksen asiakaspalvelutiskiltä kun maahantulija sanoo taikasanan, asylum oli sitten kuka tahansa eduskuntavaalien jälkeen hallituksessa. Siinä menee oma aikansa ennen kuin uusi sisäministeri hyppää ruoriin ja ryhtyy kääntämään ministeriön suuntaa mihin sitten kääntääkään. Perussuuntaviivat on kaikilla selvät. Siinä tulee persuille vielä monta takinkääntöä jos ovat seuraavassa hallituksessa ja vielä sisäministeripestissä, toivottavasti saavat haluamaansa vastuuta ja samalla tehtävän mukaisia velvollisuuksia. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
finlander Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.01.2023 16:44 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: | finlander kirjoitti: | liki kirjoitti: | finlander kirjoitti: | Minua kiinnostaa edelleen kun Ukrainan sota- keskustelussa liki hekumoi Venäjän pommittamisella maan tasalle Moskovaa ja Pietaria eli siviilikohteita myöden kostoiskuna mahdolliseen ydinasehyökkäykseen, että suhtautuisitko samalla tavalla Venäjältä tulevaan turvapaikanhakija-aaltoon kuin muihin? |
Voi aloittaa vaikka siitä.
https://www.unesco.org/en/legal-affairs/declaration-race-and-racial-prejudice
https://syrjinta.fi/rasismi
Ja itselläni ei ole tarvetta väittää että kouluissa menee huonosti tai kaduilla turvallisuustilanne heikkenee koska en kehtaisi sanoa etten halua vääränvärisiä tai vieraita kulttuureita Suomeen. Voit niellä tekopyhyytesi jos kerron että kyseessä on rasismi sikäli kun sen esim. Unescon määritelmän perusteella selkeästi voi rasismiksi ymmärtää. En yritä sanoa ettenkö saattaisi itse syyllistyä samaan, vaikkakin toisessa yhteydessä. |
Myönnetään etten jaksa enkä pysty enempää vänkäämään. Unescon uskontomaininnan kohdalta olen rasisti vaikken ihonvärin ja etnisyyden kohdalla olisikaan. Minusta oli kuitenkin mielenkiintoista huomata selvästi omasta mielestään korkeamman moraalin omaavan henkilön sitten toisessa yhteydessä siitä joustavan ja silti kritisoivan muita. Mutta antaa tämän olla tässä, itsellä ei väittelytaidot riitä enempään. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
liki Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.01.2023 17:04 Viestin aihe: |
|
|
Lisään vielä huomion että tuohon etnisyyden käsitteeseen kuuluu myös mm. kulttuuriperintö, kieli, alkuperä ja uskonto. Pääasiassa ennakkoluuloihin perustuvaa syrjintää on todella vaikea välttää mutta sen tunnistaminen on ensimmäinen vaatimus. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Ramiwolf Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Jou 2017 Viestejä: 1854 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 25.01.2023 09:26 Viestin aihe: |
|
|
Yksi femakkovihreä poliitikko heittää hanskat tiskiin eduskuntatyön kohdalta.
Emma Karille riitti vai menikö pupu pöksyyn ?
Alkoiko päässä pyörimään sen "oikean vastuun kannon" mahdollisuus ja sen mukana tuomat paineet.
Jos ja kun Ohivalo heivataan sivuladulle vihreiden kärjestä, niin yksi mahdollinen ehdokas on nyt poissa kuvioista.
Vai tuliko mieleen, ettei pärjäisi Atelle ?
Vai rupesiko pelottanaan se, että kuinka kalliiksi tää kaikkinainen vihreän hömpän ajaminen tulee maksamaan Suomelle ja ketä siitä aletaan syyllistämään ?
Nää kasvavat vihreyteen ja planetan pelastamisen liittyvät laskut alkaa näkymään hyvin pian myös meillä suurentuneina kuluina ja kun valtio on myös samaan velkaantunut reilusti, niin ikäviä päätöksiä on päättäjille tarjolla pitkän aikaa.
Vai voisiko kyse olla myös siitä, että Emma Karista on kasvanut vihdoin aikuinen, huomaa mitä kaikkea älytöntäkin on yrittänyt tehdä maailmanpelastuskiimassaan ja nuoruuden innolla ja nyt vain riitti.
Olen myös jo aiemmin maininnut, kuinka kalpean ja kalvakan näköiseltä tuo Emma Kari on kuvissa näyttänyt. Toivotaan kuitenkin, että hänen kohdallaan kyse on vain siitä, että tuo (pelkkä) kasvisruokavalio ei vain toimi kaikille, tai aika monillakaan loppujen lopuksi.
En siis toivo hänellä kyseessä olevan mitään vakavaa ongelmaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|