OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

kuvia hienoista ja ei niin hienoista puukoistanne!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 68, 69, 70  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jouset, teräaseet ja työkalut
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
fox66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 1840
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 07.08.2022 22:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peltsu kirjoitti:

Meijän firmassa valmistetaan puukkoja. Ja todellakin, minulla on ollut tuollainen kolmiokahvainen puukko


No niiden täytyy olla sitten niitä täydellisiä... "käyttöpuukkoja"!!! Tuskinpa kukaan muu on tehnyt juuri tuollaista kahvaa kuin minä teen.

Ehkä yllätys, mutta myös minun valmistamani on ihan käyttöön tarkoitettuja.
Ja käyttäjät olleet niihin tyytyväisiä ihan niinkun käytössäkin, vaikka ne sinun mielestäsi paskoja ovatkin.

Mutta joka tapauksessa minä kuljen omaa tietäni muotoilussa.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
kyrätulli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Syy 2014
Viestejä: 693

LähetäLähetetty: 08.08.2022 15:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja p...rkele, niin pitääkin. Puukkosi ovat todellista käsityötä ja taitajia ei ihan joka kantakapakassa istu. Paitsi puheiden perusteella.

Minulla on pienet kädet (ja munat) ja kolmionmallinen kahva sopii käyttöpuukkoihini hyvin. Isokouraisille nyrkkinaijille sitten jotain muuta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16672

LähetäLähetetty: 08.08.2022 18:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

veetee kirjoitti:
Vielä tarkennus, se kolmiomallikahva, joka ei mun kouraan kerta kaikkiaan sopinut oli tuo
https://duckduckgo.com/?q=hackman+wirkkala&t=brave&iax=images&ia=images


Isällä samanlainen puukko ja nämä puukot taitaa olla enemmän sellaisia lahjapuukkoja. Joskus 60-luvulla on saanut sen.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16672

LähetäLähetetty: 08.08.2022 18:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyrätulli kirjoitti:
Ja p...rkele, niin pitääkin. Puukkosi ovat todellista käsityötä ja taitajia ei ihan joka kantakapakassa istu. Paitsi puheiden perusteella.

Minulla on pienet kädet (ja munat) ja kolmionmallinen kahva sopii käyttöpuukkoihini hyvin. Isokouraisille nyrkkinaijille sitten jotain muuta...


Laughing Laughing Laughing Laughing
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
antsa6
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2014
Viestejä: 726

LähetäLähetetty: 09.08.2022 10:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aika hankala minusta on pelkkien kuvien perusteella käyttöpuukkoa arvostella sen paremmin hyväksi kuin huonoksikaan. Jonkun silmää miellyttää enemmän ja toisen vähemmän, mutta kyllä se kahva pitää kädessä ja mielellään vähintään pienessä käytössä kokea. Se nyt lienee kuitenkin selvää, että foxilta tuo homma luottaa, työn jälkihän on ainakin kuvien perusteella ensiluokkaista ja myös persoonallista.

Minun yksinkertaisen miehen silmään Foxin tyyli on mennyt jo joku aika sitten turhan krumeluuriksi kun ajatellaan käyttöesinettä, mutta kukin tavallaan ja eihän se ole minulta pois, jos toinen tekee tuon mallisia. Itsehän en osaisikaan noin hienoja tehdä.

Katsotaan jos tuo kolmas tai neljäs oma puukko olisi semmoinen että ilkeäisi kuvatkin laittaa jakoon.
_________________
"Apinat syö banaania, Tarzan ei syö."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
6mm br rem
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2006
Viestejä: 1631
Paikkakunta: Hämeen reunalla

LähetäLähetetty: 14.08.2022 10:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teeppä seuraavaksi sellainen jossa lohenvatsan muotoinen alaosa.. Ei lipsu ja antaa hyvän pidon käytettäessä.. Nuo suorat kalikat on omassa kädessä onnettoman kokoisia ja esim verisillä käsillä liukkaita.

Kouria tietysti on montaa kokoa, itellä ei oo pienimmästä päästä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2206
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 14.08.2022 13:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mun mielestä tuo kolmioimainen pää (huom ovessa on kahva) on oikein hyvä. En ihan noin kulmikasta ole kokeillut, mutta pyöristetty kolmiomainen mullakin on käteen parhaiten passannut. Noin terävässä kolmiossa epäilyttää nimenomaan itseen päin vuolemisenen soveltuvuus. Mutta enpä voi sanoa etteikö olisi siinäkin hyvä, kun en ole kokeillut. Sivuprofiilina tykkään enemmän aiemminkin mainitusta keskeltä hieman pulleammasta. Aivan satavarmasti ovat käyttöpuukkoina toimivia nuo ketun taideteokset. Ja tuosta sileästä pinnasta. Oma käyttöpuukko on todella sileäksi hiottu ja danishoil öljytty ebenpuupäinen eikä muuten todellakaan ole yli liukas. Jopa verisenä pysyy tosi hyvin kädessä. Ja onpahan helppo pitää puhtaana. Tuohipää on kyllä pidoltaan ja tuntumaltaan varmaan paras mahdollinen, mutta se imaisee käsittelemättömänä kaiken nesteen ja ravan eikä ole kyllä hygieeninen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6472

LähetäLähetetty: 14.08.2022 19:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

fox66 kirjoitti:
Peltsu kirjoitti:

Meijän firmassa valmistetaan puukkoja. Ja todellakin, minulla on ollut tuollainen kolmiokahvainen puukko


No niiden täytyy olla sitten niitä täydellisiä... "käyttöpuukkoja"!!! Tuskinpa kukaan muu on tehnyt juuri tuollaista kahvaa kuin minä teen.

Ehkä yllätys, mutta myös minun valmistamani on ihan käyttöön tarkoitettuja.
Ja käyttäjät olleet niihin tyytyväisiä ihan niinkun käytössäkin, vaikka ne sinun mielestäsi paskoja ovatkin.

Mutta joka tapauksessa minä kuljen omaa tietäni muotoilussa.


Tuota...juuri tuollaisia kolmionmallisia nämä meidän teolliset muotoilijat juuri tekivätkin, oli useita vuosia sitten oikea buumi yhellä jos toisella sepällä. Ihan todella hienoja ja linjakkaita. Nuo sinunkin puukot kelpais minun seinälle koska tahansa, mutta se käyttö...

No kysyin meidän mestarilta, jolta minunkin kadonnut oli peräisin, että miksi tuollainen kahva, ku eihän sillä voi vuolla. Vastaus ei ollut yllättävä "totta, mutta ne myyvät niin hyvin". Niin, poikien markkinat on euroopassa ja usassa. Keräilijöitä.

Nyt on sitten uusi aikakausi ja uusi muotoilu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fox66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 1840
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 20.08.2022 12:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No joo, kaikilla on oikeus mielipiteeseen ja kaikilla se on tietysti myös omanlaisensa. Kaikilla on myös oikeus tuoda mielipiteensä julki, mutta sen voi ja tulee tehdä korrektisti toisia loukkaamatta. Mielipiteessään toisen työn haukkuminen p a s k a ksi on osoitus huonosta kasvatuksesta ja käytöstapojen puutteesta tai muuten kieroutuneesta luonteesta. Etenkin näillä noname-foorumeilla on niin helppo huudella ja suoltaa sitä itseään nimimerkin takaa. Arvostus Peltsun kirjoituksiin ja mielipiteisiin tipahti nollaan, enkä pidä niitä enää minään. Enkä muuten ole koskaan edes kuvissa nähnyt puukkoa tai veistä jolla ei voisi lainkaan vuolla.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16672

LähetäLähetetty: 20.08.2022 13:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

fox66 kirjoitti:
No joo, kaikilla on oikeus mielipiteeseen ja kaikilla se on tietysti myös omanlaisensa. Kaikilla on myös oikeus tuoda mielipiteensä julki, mutta sen voi ja tulee tehdä korrektisti toisia loukkaamatta. Mielipiteessään toisen työn haukkuminen p a s k a ksi on osoitus huonosta kasvatuksesta ja käytöstapojen puutteesta tai muuten kieroutuneesta luonteesta. Etenkin näillä noname-foorumeilla on niin helppo huudella ja suoltaa sitä itseään nimimerkin takaa. Arvostus Peltsun kirjoituksiin ja mielipiteisiin tipahti nollaan, enkä pidä niitä enää minään. Enkä muuten ole koskaan edes kuvissa nähnyt puukkoa tai veistä jolla ei voisi lainkaan vuolla.


Komppaan satasella.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fox66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 1840
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 24.08.2022 22:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Krumeluuria... joo, suurin osa töistäni menee lahjaksi ja lahjan antaja haluaa niihin yleensä aina jotakin kuvitusta.

Nyt tuli vähän kettumainen puukko/ veitsi. YP-taonnan terä, pronssihelat ja kahva koivun pahkaa.




_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
NV
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Lok 2014
Viestejä: 169

LähetäLähetetty: 25.08.2022 11:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Komea on, melkeinpä kaunis!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repunkantaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Maa 2022
Viestejä: 420

LähetäLähetetty: 25.08.2022 12:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan hyvä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fspitz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1286
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 25.08.2022 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tollanen mulle pystäin naamarilla. On nätti veitsi.
_________________
Minkä sanoin sen voin myös perua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6472

LähetäLähetetty: 30.08.2022 23:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

fox66 kirjoitti:
toisen työn haukkuminen p a s k a ksi on osoitus huonosta kasvatuksesta ja käytöstapojen puutteesta tai muuten kieroutuneesta luonteesta.



Kahvan malli on kakka silloin kun puhutaan käyttöpuukoista, työstä tai sen laadusta en ole puhunut.

Tuossa on varsin hyvä mallisuoritus miten asia voidaan tehdä jos halutaan päivittäinen työkalu.

https://bushcraftusa.com/forum/threads/puukkos-only.191193/page-4#post-3263779

Eli ylemmän kahva, jonka terää en ymmärrä, ja alemman terä, jonka kahvaa en ymmärrä, niin aletaan olla lähellä optimia, ja oltais optimissa ku alemman terästä otettais sentti pois.

No sellainen on tehty, eli yhdistetty nuo kaksi ja poistettu se sentti. En mainosta mutta jos jotain kiinnostaa niin senku kyselee.

Ite teetin vielä pulleammalla, pituussuunnassa vähä epäsymmetrisellä kahvalla ja niin että vaikka vekottimen kääntää ylösalasin eli perkkaa kalaa, niin ote on luotettava ja kämmen ei väsy, sekä ohjattavuus säilyy. Kalan perkkaaminen ei tarkoita sattumahaukea vaan vaikkapa paria-kolmeakytä kiloa pikkusiikaa. Joojoo, fiskarssin sakset on keksitty, käyttää joka osaa.

Teristä vois mainita, perinteinen Kullero ei kestä teroittamatta hirven nylkyä. Jerkon pulveriterällä taisin nylkeä teroittamatta neljättä tai viidettä elukkaa. Sitte katkes terä ku päätä irrotin. Jaakonahon terällä menee elukka. Malisen laminaattiterällä meni pari. Joka kaiketi ollu paras ku tervaskantoa jyrsitään, ja terä maksoi peräti 20 €. Mutta nyt se on kalojen joukossa tuolla jossain... No ei Maliselta noita enää tuohon saa. Opetteli silloin laminointia meidän pajalla ja kattelin vieressä ja totesin että tuo on minun terä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jouset, teräaseet ja työkalut Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 68, 69, 70  Seuraava
Sivu 58 Yht. 70

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com