Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 28.03.2022 11:42 Viestin aihe: |
|
|
Tumpeelo kirjoitti: | Hinta on eka speksi sitten vasta käyttöominaisuudet. Mutta loppulepeleissä auton ostaminen on aina kompromissi jossa myönnytyksiä pitää tehdä suuntaan jos toiseenkin, jos ei ole rajatonta budjettia. |
Ei onnistu edes rajattomalla budjetilla, mutta toki sitten voi hyvin hankkia eri tarpeisiin eri autot. Asiointireissut ja toimistolle - Jos vielä tarvii - ajelisin mielelläni pienellä ja nelivetoisella sähkökinnerillä, moisia ei vain oikein löydy edes rahalla. Muihin tarpeisiin voisi olla sitten vaikka vanhempikin lantikka tai vastaava. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Spede ***
Liittynyt: 16 Syy 2004 Viestejä: 2646
|
Lähetetty: 28.03.2022 19:06 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | RaakaRane kirjoitti: | Eli pää ei kestä ostaa dusteria? Tosin niissä on havaittavissa että jostain reilu vuoden takaisesta on hinnat nousseet.
Diesel duster nelivetona taitaa olla yksi parhaiten arvonsa pitäviä autoja. 2011 mallisilla pyytävät toistakymppiä jos km on maltilliset. Aika hämmästyttävä ilmiö. Auto on myös mainettaan parempi mm sen ajomelun ym suhteen.
Just jututin yhtä rengasliikkeen kaveria joka oli ajellut asiakkaan dusterilla reissun (luvan kera). Sanoi et olipa positiivinen yllätys siihen nähden mitä lehtien arvosteluja lukenut. |
On niitä katseltu, asiallisia ei ole sattunut haaviin, pienet sisätilat pitkä miinus.
(Oma toiveauto olisi vanhan korimallin Expertin kori ysäri Hiluxin alustalla). |
Tingi kokovaatimuksesta. Mieti oikeasti, että miten paljon tarvit jatkuvasti tilaa. Esimerkiksi Suzuki sx4, siinä ois sulle kohtuu edullinen käyttökuluilta, vähä ajettuja saa 10 k€ hinnalla. On neliveto, korotettu maavara.
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/2010013111029839 _________________ Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 34896
|
Lähetetty: 28.03.2022 19:54 Viestin aihe: |
|
|
Jos, ja kun, pitää kuljettaa työkaluja käyvät pikkukäppänät pieneksi, Expert on ollut juuri sopivan kokoinen minulle mutta nyt kun siirrymme yhteen autoon haetaan kompromissia, tilaa pitäisi joka tapauksessa löytyä, sitikan c-crosser ja vastaava pösö pyörii aika usein mielessä. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 279
|
Lähetetty: 28.03.2022 21:59 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Jos, ja kun, pitää kuljettaa työkaluja käyvät pikkukäppänät pieneksi, Expert on ollut juuri sopivan kokoinen minulle mutta nyt kun siirrymme yhteen autoon haetaan kompromissia, tilaa pitäisi joka tapauksessa löytyä, sitikan c-crosser ja vastaava pösö pyörii aika usein mielessä. |
Mitsun Outlander on ainakin joiltakin vuosimalleiltaan käytännössä sama auto kuin tuo pösö ja sitikka. Jos takapenkeille ei ole tarvetta, niin muutaman satasen verossa säästää, jos dieselin rekisteröi pakuksi.
Jos pakuksi rekisteröiminen olisi vaihtoehto, niin Hyundai Santa Fe vm. 2006 tai uudempi dieselinä voisi olla hyvä vaihtoehto. Tai sitten se CRV. Miksei toki muutenkin, mutta pienillä vuotuisilla kilometreillä ei diesel ole kovin järkevä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1703
|
Lähetetty: 28.03.2022 22:57 Viestin aihe: |
|
|
Miten voi töissä ja metillä kulkea jos km tulee vain 10tkm vuoteen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valto. Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2014 Viestejä: 2986
|
Lähetetty: 29.03.2022 01:31 Viestin aihe: |
|
|
RaakaRane kirjoitti: | Miten voi töissä ja metillä kulkea jos km tulee vain 10tkm vuoteen |
Jos on onnistunut järjestämään elämänsä oikein, eli harrasrukset ja työt on molemmat lähellä kotia. Ja harrastaa vieläpä metsästystä eikä autossa puhelimen tuijotusta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 34896
|
Lähetetty: 29.03.2022 02:10 Viestin aihe: |
|
|
RaakaRane kirjoitti: | Miten voi töissä ja metillä kulkea jos km tulee vain 10tkm vuoteen |
No työt on nykyään vieressä ja metille pääsee muutaman kilometrin ajolla, kauemmas en ehdi lähteäkkään, joten mistä niitä kilometrejä kertyisi. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 34896
|
Lähetetty: 29.03.2022 02:17 Viestin aihe: |
|
|
Horst kirjoitti: | heiluri kirjoitti: | Jos, ja kun, pitää kuljettaa työkaluja käyvät pikkukäppänät pieneksi, Expert on ollut juuri sopivan kokoinen minulle mutta nyt kun siirrymme yhteen autoon haetaan kompromissia, tilaa pitäisi joka tapauksessa löytyä, sitikan c-crosser ja vastaava pösö pyörii aika usein mielessä. |
Mitsun Outlander on ainakin joiltakin vuosimalleiltaan käytännössä sama auto kuin tuo pösö ja sitikka. Jos takapenkeille ei ole tarvetta, niin muutaman satasen verossa säästää, jos dieselin rekisteröi pakuksi.
Jos pakuksi rekisteröiminen olisi vaihtoehto, niin Hyundai Santa Fe vm. 2006 tai uudempi dieselinä voisi olla hyvä vaihtoehto. Tai sitten se CRV. Miksei toki muutenkin, mutta pienillä vuotuisilla kilometreillä ei diesel ole kovin järkevä. |
Ittelle jos ostaisin niin joku halpa paku, Expert on ollut hyvä, mutta kun rva tarvitsee myös sen takapenkin niin homma menee hankalammaksi, ajattelin samaan syssyyn sitten nelivetoista, ei ole järkevää seisottaa pihassa kahta autoa niin joutuu nyt katselemaan kompromissikärryä.
Olisihan se kätevää päästä liikkumaan myöskin lumien tultua mutta taitaa mennä siihen että joutuu tinkimään nelivedosta. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1703
|
Lähetetty: 29.03.2022 08:11 Viestin aihe: |
|
|
Valto. kirjoitti: | RaakaRane kirjoitti: | Miten voi töissä ja metillä kulkea jos km tulee vain 10tkm vuoteen |
Jos on onnistunut järjestämään elämänsä oikein, eli harrasrukset ja työt on molemmat lähellä kotia. Ja harrastaa vieläpä metsästystä eikä autossa puhelimen tuijotusta |
No niin. Melkein kun mulla.. paitsi sen työssäkäynnin olen jättänyt pois. Kettujahdissa tuppaa kyllä etenkin lumilla tulemaan km kun ajelee jälkikierrosta.
Ja nopeilla koirilla kettujahdissa ei ole mitään älyä poistua autolta kauas. Jos olet kauas mennyt autolta niin et kerkeä koiraa kiinni ottamaan ennen isoja valtateitä josko sittenkään aina.
Mut tuollaisella heilurin tyylillä voi nelivedosta tinkiä. Tulee reilusti enemmän valinnanvaraa.
Itse jos en kettujahtia harrastais niin voisin ostaa dacia logan pakun dieselinä. Olis äärimmäisen kätevä pitää rojuja takana.
Erittäin pieni kulutus sillä 1,5 diesel koneella. Toki edellyttää sitten toista autoa jos on perheellinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15317
|
Lähetetty: 29.03.2022 10:13 Viestin aihe: |
|
|
Monastihan se maavara on tärkeämpi mitä neliveto. Joskus kyllä nelivetokin. Tainnut joskus kirjoittaa kun olin vuosi pari sitten sieni- ja metsometsällä, jyrkkä ylämäki johon ajettu juuri laakerisoraa. Dusterissa etuveto päällä, hyytyi tuohon, "ei rumasana", väänsin nelivedon päälle, nousi kiltisti. Jäi kyllä mietityttämään miten ne tukkeja hakee tuolta. Vaimo yrittää puhua että myytäis Duster pois kun se on niin kallis käyttää, olen eri mieltä, näppärää on on edes yksi auto jolla pääsee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 16647 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 29.03.2022 10:50 Viestin aihe: |
|
|
RaakaRane kirjoitti: | Miten voi töissä ja metillä kulkea jos km tulee vain 10tkm vuoteen |
Eipä mullakaa työajoa kuin 200km kuussa eli 2200km vuoteen, loppu harrastetta noin 10tkm ajosta
20v vanha navara alla, 10l dieseliä menee tyhjäkäynnilläkin satasella. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
poikamehto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2006 Viestejä: 2217 Paikkakunta: Koillismaa
|
Lähetetty: 29.03.2022 18:27 Viestin aihe: |
|
|
Spede kirjoitti: | Tingi kokovaatimuksesta. Mieti oikeasti, että miten paljon tarvit jatkuvasti tilaa. Esimerkiksi Suzuki sx4, siinä ois sulle kohtuu edullinen käyttökuluilta, vähä ajettuja saa 10 k€ hinnalla. On neliveto, korotettu maavara.
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/2010013111029839 |
onko spedellä tai jollain kokemusta tuosta suzukin mallista? mahtuuko 186 pitkä ajamaan? todellinen kulutus luulis matka-ajossa jäävän kumminkin sinne 7 nurkille. vaikeata on köyhällä auton kahtelu kun dieseli ei nappaa ja bensa nelikot on rosvoja ei oo vanhemmissa paljon tarjontaa nuissa pienikokoisissa bensa nelikoissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10070 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 29.03.2022 18:46 Viestin aihe: |
|
|
poikamehto kirjoitti: | Spede kirjoitti: | Tingi kokovaatimuksesta. Mieti oikeasti, että miten paljon tarvit jatkuvasti tilaa. Esimerkiksi Suzuki sx4, siinä ois sulle kohtuu edullinen käyttökuluilta, vähä ajettuja saa 10 k€ hinnalla. On neliveto, korotettu maavara.
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/2010013111029839 |
onko spedellä tai jollain kokemusta tuosta suzukin mallista? mahtuuko 186 pitkä ajamaan? todellinen kulutus luulis matka-ajossa jäävän kumminkin sinne 7 nurkille. vaikeata on köyhällä auton kahtelu kun dieseli ei nappaa ja bensa nelikot on rosvoja ei oo vanhemmissa paljon tarjontaa nuissa pienikokoisissa bensa nelikoissa. |
Mulla on sen verran, että kyllä sillä sopii ajamaan. En nyt kehu erityisesti, riippuu vaatimustasosta ja mihin vertaa.
Äiti ajeli reilun puolenkymmentä vuotta SX4sella ja oisko yksi laakeri sinä aikana tarvinnut vaihtaa öljyjen lisäksi. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tirkapelli Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 21 Hel 2021 Viestejä: 63
|
Lähetetty: 29.03.2022 18:59 Viestin aihe: |
|
|
RaakaRane kirjoitti: | Eli pää ei kestä ostaa dusteria? Tosin niissä on havaittavissa että jostain reilu vuoden takaisesta on hinnat nousseet.
Diesel duster nelivetona taitaa olla yksi parhaiten arvonsa pitäviä autoja. 2011 mallisilla pyytävät toistakymppiä jos km on maltilliset. Aika hämmästyttävä ilmiö. Auto on myös mainettaan parempi mm sen ajomelun ym suhteen.
Just jututin yhtä rengasliikkeen kaveria joka oli ajellut asiakkaan dusterilla reissun (luvan kera). Sanoi et olipa positiivinen yllätys siihen nähden mitä lehtien arvosteluja lukenut. |
Jaa, jokos ovat saaneet äänieristyksen Dusteriin? Kaksi vuotta ajoin uudella 2010-luvun alussa ja sen jälkeen kyllästyin tolkuttomaan sisämeluun vaikka itse lisäilin melumattoja. Pienihän se on, mutta neliveto toimi hyvin ja 1,5 l diesel oli ihan riittävä kone. Kätevimmän kohtuuhintaisen metsästäjävehkeen voisi saada 4x4 Qashqaista pakuksi rekisteröitynä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 29.03.2022 19:43 Viestin aihe: |
|
|
poikamehto kirjoitti: | Spede kirjoitti: | Tingi kokovaatimuksesta. Mieti oikeasti, että miten paljon tarvit jatkuvasti tilaa. Esimerkiksi Suzuki sx4, siinä ois sulle kohtuu edullinen käyttökuluilta, vähä ajettuja saa 10 k€ hinnalla. On neliveto, korotettu maavara.
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/2010013111029839 |
onko spedellä tai jollain kokemusta tuosta suzukin mallista? mahtuuko 186 pitkä ajamaan? todellinen kulutus luulis matka-ajossa jäävän kumminkin sinne 7 nurkille. vaikeata on köyhällä auton kahtelu kun dieseli ei nappaa ja bensa nelikot on rosvoja ei oo vanhemmissa paljon tarjontaa nuissa pienikokoisissa bensa nelikoissa. |
Suzuki Ignis olisi uutenakin ihan symppis peli eikä varmasti tule kalliiksi. Toki se on pieni mutta pistää riittämään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|