OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 218, 219, 220 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 28.03.2022 11:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
Hinta on eka speksi sitten vasta käyttöominaisuudet. Mutta loppulepeleissä auton ostaminen on aina kompromissi jossa myönnytyksiä pitää tehdä suuntaan jos toiseenkin, jos ei ole rajatonta budjettia.

Ei onnistu edes rajattomalla budjetilla, mutta toki sitten voi hyvin hankkia eri tarpeisiin eri autot. Asiointireissut ja toimistolle - Jos vielä tarvii - ajelisin mielelläni pienellä ja nelivetoisella sähkökinnerillä, moisia ei vain oikein löydy edes rahalla. Muihin tarpeisiin voisi olla sitten vaikka vanhempikin lantikka tai vastaava.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Spede
***


Liittynyt: 16 Syy 2004
Viestejä: 2646

LähetäLähetetty: 28.03.2022 19:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
RaakaRane kirjoitti:
Eli pää ei kestä ostaa dusteria? Tosin niissä on havaittavissa että jostain reilu vuoden takaisesta on hinnat nousseet.

Diesel duster nelivetona taitaa olla yksi parhaiten arvonsa pitäviä autoja. 2011 mallisilla pyytävät toistakymppiä jos km on maltilliset. Aika hämmästyttävä ilmiö. Auto on myös mainettaan parempi mm sen ajomelun ym suhteen.
Just jututin yhtä rengasliikkeen kaveria joka oli ajellut asiakkaan dusterilla reissun (luvan kera). Sanoi et olipa positiivinen yllätys siihen nähden mitä lehtien arvosteluja lukenut.

On niitä katseltu, asiallisia ei ole sattunut haaviin, pienet sisätilat pitkä miinus.

(Oma toiveauto olisi vanhan korimallin Expertin kori ysäri Hiluxin alustalla).


Tingi kokovaatimuksesta. Mieti oikeasti, että miten paljon tarvit jatkuvasti tilaa. Esimerkiksi Suzuki sx4, siinä ois sulle kohtuu edullinen käyttökuluilta, vähä ajettuja saa 10 k€ hinnalla. On neliveto, korotettu maavara.

https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/2010013111029839
_________________
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34896

LähetäLähetetty: 28.03.2022 19:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos, ja kun, pitää kuljettaa työkaluja käyvät pikkukäppänät pieneksi, Expert on ollut juuri sopivan kokoinen minulle mutta nyt kun siirrymme yhteen autoon haetaan kompromissia, tilaa pitäisi joka tapauksessa löytyä, sitikan c-crosser ja vastaava pösö pyörii aika usein mielessä.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 279

LähetäLähetetty: 28.03.2022 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Jos, ja kun, pitää kuljettaa työkaluja käyvät pikkukäppänät pieneksi, Expert on ollut juuri sopivan kokoinen minulle mutta nyt kun siirrymme yhteen autoon haetaan kompromissia, tilaa pitäisi joka tapauksessa löytyä, sitikan c-crosser ja vastaava pösö pyörii aika usein mielessä.


Mitsun Outlander on ainakin joiltakin vuosimalleiltaan käytännössä sama auto kuin tuo pösö ja sitikka. Jos takapenkeille ei ole tarvetta, niin muutaman satasen verossa säästää, jos dieselin rekisteröi pakuksi.

Jos pakuksi rekisteröiminen olisi vaihtoehto, niin Hyundai Santa Fe vm. 2006 tai uudempi dieselinä voisi olla hyvä vaihtoehto. Tai sitten se CRV. Miksei toki muutenkin, mutta pienillä vuotuisilla kilometreillä ei diesel ole kovin järkevä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1703

LähetäLähetetty: 28.03.2022 22:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten voi töissä ja metillä kulkea jos km tulee vain 10tkm vuoteen Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2986

LähetäLähetetty: 29.03.2022 01:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RaakaRane kirjoitti:
Miten voi töissä ja metillä kulkea jos km tulee vain 10tkm vuoteen Rolling Eyes

Jos on onnistunut järjestämään elämänsä oikein, eli harrasrukset ja työt on molemmat lähellä kotia. Ja harrastaa vieläpä metsästystä eikä autossa puhelimen tuijotusta Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34896

LähetäLähetetty: 29.03.2022 02:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RaakaRane kirjoitti:
Miten voi töissä ja metillä kulkea jos km tulee vain 10tkm vuoteen Rolling Eyes

No työt on nykyään vieressä ja metille pääsee muutaman kilometrin ajolla, kauemmas en ehdi lähteäkkään, joten mistä niitä kilometrejä kertyisi.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34896

LähetäLähetetty: 29.03.2022 02:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Horst kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Jos, ja kun, pitää kuljettaa työkaluja käyvät pikkukäppänät pieneksi, Expert on ollut juuri sopivan kokoinen minulle mutta nyt kun siirrymme yhteen autoon haetaan kompromissia, tilaa pitäisi joka tapauksessa löytyä, sitikan c-crosser ja vastaava pösö pyörii aika usein mielessä.


Mitsun Outlander on ainakin joiltakin vuosimalleiltaan käytännössä sama auto kuin tuo pösö ja sitikka. Jos takapenkeille ei ole tarvetta, niin muutaman satasen verossa säästää, jos dieselin rekisteröi pakuksi.

Jos pakuksi rekisteröiminen olisi vaihtoehto, niin Hyundai Santa Fe vm. 2006 tai uudempi dieselinä voisi olla hyvä vaihtoehto. Tai sitten se CRV. Miksei toki muutenkin, mutta pienillä vuotuisilla kilometreillä ei diesel ole kovin järkevä.

Ittelle jos ostaisin niin joku halpa paku, Expert on ollut hyvä, mutta kun rva tarvitsee myös sen takapenkin niin homma menee hankalammaksi, ajattelin samaan syssyyn sitten nelivetoista, ei ole järkevää seisottaa pihassa kahta autoa niin joutuu nyt katselemaan kompromissikärryä.
Olisihan se kätevää päästä liikkumaan myöskin lumien tultua mutta taitaa mennä siihen että joutuu tinkimään nelivedosta.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1703

LähetäLähetetty: 29.03.2022 08:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valto. kirjoitti:
RaakaRane kirjoitti:
Miten voi töissä ja metillä kulkea jos km tulee vain 10tkm vuoteen Rolling Eyes

Jos on onnistunut järjestämään elämänsä oikein, eli harrasrukset ja työt on molemmat lähellä kotia. Ja harrastaa vieläpä metsästystä eikä autossa puhelimen tuijotusta Cool


No niin. Melkein kun mulla.. paitsi sen työssäkäynnin olen jättänyt pois. Kettujahdissa tuppaa kyllä etenkin lumilla tulemaan km kun ajelee jälkikierrosta.
Ja nopeilla koirilla kettujahdissa ei ole mitään älyä poistua autolta kauas. Jos olet kauas mennyt autolta niin et kerkeä koiraa kiinni ottamaan ennen isoja valtateitä josko sittenkään aina.

Mut tuollaisella heilurin tyylillä voi nelivedosta tinkiä. Tulee reilusti enemmän valinnanvaraa.

Itse jos en kettujahtia harrastais niin voisin ostaa dacia logan pakun dieselinä. Olis äärimmäisen kätevä pitää rojuja takana.
Erittäin pieni kulutus sillä 1,5 diesel koneella. Toki edellyttää sitten toista autoa jos on perheellinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15317

LähetäLähetetty: 29.03.2022 10:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Monastihan se maavara on tärkeämpi mitä neliveto. Joskus kyllä nelivetokin. Tainnut joskus kirjoittaa kun olin vuosi pari sitten sieni- ja metsometsällä, jyrkkä ylämäki johon ajettu juuri laakerisoraa. Dusterissa etuveto päällä, hyytyi tuohon, "ei rumasana", väänsin nelivedon päälle, nousi kiltisti. Jäi kyllä mietityttämään miten ne tukkeja hakee tuolta. Vaimo yrittää puhua että myytäis Duster pois kun se on niin kallis käyttää, olen eri mieltä, näppärää on on edes yksi auto jolla pääsee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16647
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 29.03.2022 10:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RaakaRane kirjoitti:
Miten voi töissä ja metillä kulkea jos km tulee vain 10tkm vuoteen Rolling Eyes


Eipä mullakaa työajoa kuin 200km kuussa eli 2200km vuoteen, loppu harrastetta noin 10tkm ajosta Laughing

20v vanha navara alla, 10l dieseliä menee tyhjäkäynnilläkin satasella.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2217
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 29.03.2022 18:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Spede kirjoitti:
Tingi kokovaatimuksesta. Mieti oikeasti, että miten paljon tarvit jatkuvasti tilaa. Esimerkiksi Suzuki sx4, siinä ois sulle kohtuu edullinen käyttökuluilta, vähä ajettuja saa 10 k€ hinnalla. On neliveto, korotettu maavara.

https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/2010013111029839


onko spedellä tai jollain kokemusta tuosta suzukin mallista? mahtuuko 186 pitkä ajamaan? todellinen kulutus luulis matka-ajossa jäävän kumminkin sinne 7 nurkille. vaikeata on köyhällä auton kahtelu kun dieseli ei nappaa ja bensa nelikot on rosvoja Very Happy ei oo vanhemmissa paljon tarjontaa nuissa pienikokoisissa bensa nelikoissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10070
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 29.03.2022 18:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

poikamehto kirjoitti:
Spede kirjoitti:
Tingi kokovaatimuksesta. Mieti oikeasti, että miten paljon tarvit jatkuvasti tilaa. Esimerkiksi Suzuki sx4, siinä ois sulle kohtuu edullinen käyttökuluilta, vähä ajettuja saa 10 k€ hinnalla. On neliveto, korotettu maavara.

https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/2010013111029839


onko spedellä tai jollain kokemusta tuosta suzukin mallista? mahtuuko 186 pitkä ajamaan? todellinen kulutus luulis matka-ajossa jäävän kumminkin sinne 7 nurkille. vaikeata on köyhällä auton kahtelu kun dieseli ei nappaa ja bensa nelikot on rosvoja Very Happy ei oo vanhemmissa paljon tarjontaa nuissa pienikokoisissa bensa nelikoissa.


Mulla on sen verran, että kyllä sillä sopii ajamaan. En nyt kehu erityisesti, riippuu vaatimustasosta ja mihin vertaa.
Äiti ajeli reilun puolenkymmentä vuotta SX4sella ja oisko yksi laakeri sinä aikana tarvinnut vaihtaa öljyjen lisäksi.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tirkapelli
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Hel 2021
Viestejä: 63

LähetäLähetetty: 29.03.2022 18:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RaakaRane kirjoitti:
Eli pää ei kestä ostaa dusteria? Tosin niissä on havaittavissa että jostain reilu vuoden takaisesta on hinnat nousseet.

Diesel duster nelivetona taitaa olla yksi parhaiten arvonsa pitäviä autoja. 2011 mallisilla pyytävät toistakymppiä jos km on maltilliset. Aika hämmästyttävä ilmiö. Auto on myös mainettaan parempi mm sen ajomelun ym suhteen.
Just jututin yhtä rengasliikkeen kaveria joka oli ajellut asiakkaan dusterilla reissun (luvan kera). Sanoi et olipa positiivinen yllätys siihen nähden mitä lehtien arvosteluja lukenut.


Jaa, jokos ovat saaneet äänieristyksen Dusteriin? Kaksi vuotta ajoin uudella 2010-luvun alussa ja sen jälkeen kyllästyin tolkuttomaan sisämeluun vaikka itse lisäilin melumattoja. Pienihän se on, mutta neliveto toimi hyvin ja 1,5 l diesel oli ihan riittävä kone. Kätevimmän kohtuuhintaisen metsästäjävehkeen voisi saada 4x4 Qashqaista pakuksi rekisteröitynä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 29.03.2022 19:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

poikamehto kirjoitti:
Spede kirjoitti:
Tingi kokovaatimuksesta. Mieti oikeasti, että miten paljon tarvit jatkuvasti tilaa. Esimerkiksi Suzuki sx4, siinä ois sulle kohtuu edullinen käyttökuluilta, vähä ajettuja saa 10 k€ hinnalla. On neliveto, korotettu maavara.

https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/2010013111029839


onko spedellä tai jollain kokemusta tuosta suzukin mallista? mahtuuko 186 pitkä ajamaan? todellinen kulutus luulis matka-ajossa jäävän kumminkin sinne 7 nurkille. vaikeata on köyhällä auton kahtelu kun dieseli ei nappaa ja bensa nelikot on rosvoja Very Happy ei oo vanhemmissa paljon tarjontaa nuissa pienikokoisissa bensa nelikoissa.

Suzuki Ignis olisi uutenakin ihan symppis peli eikä varmasti tule kalliiksi. Toki se on pieni mutta pistää riittämään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 218, 219, 220 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 219 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com