Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 16.01.2021 21:34 Viestin aihe: |
|
|
Lyhytlukkoisessa voi vaikka onnistuakin lukon poisto korkeasta peränharjasta huolimatta. Itselläni esimerkiksi 308 Howassa onnistuu, mutta 375 Ruger Howassa ei. Kummassakin on omavalmistetukki ja säädettävä harja. Olen joskus kaavaillut tekeväni mainitun loven tuon isomman peräharjaan vaan eipä ole saanut aikaiseksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17162 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 17.01.2021 07:24 Viestin aihe: |
|
|
Saan minä ainakin pitkästä lukon pois vaikka pakka kiinteä. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jälkikoira Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.01.2021 09:18 Viestin aihe: |
|
|
Hyviä huomioita. Olen tuota jo etukäteen miettinyt ja vähän mallannutkin perän mallia ja lukko mahtuisi kyllä tulemaan ulos. Aseessa on siis lyhyt lukko, Tikka M55.
Ennestään on täällä kokemusta toisesta samanlaisesta, jossa on ratamallinen tukki ja siinä säädettävä poskipakka. Lukko mahtuu tulemaan ulos, vaikka poskipakka on säädetty ylös kiikarin korkeudella.
Tästä päästäänkin toiseen kysymykseen, elikkä miten se perän malli ja poskipakan haluttu korkeus olisi hyvä siirtää tukkisepälle? Pitäisi varmaan tehdä siitä ekana jonkun verran korkeampi ja viimeistellä tukki vasta sitten, kun se on testattu ja mielellään vaikka koeammuttu kiikarin kanssa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pihkat Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.01.2021 11:27 Viestin aihe: |
|
|
Tervosen sivuilla on mitoitusohje, googletin kiväärin tukin mitoitus, niin tarjosi tervosen sivuja. _________________ Voi pihkat |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jälkikoira Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.01.2021 11:40 Viestin aihe: |
|
|
Kiitoksia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jälkikoira Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.01.2021 10:17 Viestin aihe: |
|
|
Sopiva tukkiseppä on löytynyt, kiitokset ehdokkaiden nimistä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.01.2021 22:58 Viestin aihe: |
|
|
Kuinkahan paljon nuo boydsit sun muut kkc:t syö tukkiseppien leipää? Onhan ne siistejä ja varmaan toimiviakin, mutta itse koetan aina suositella sepälle vientiä kun joku miettii uutta perää aseeseen. Omistakin käsistä 20-30 perää lähti joskus, mutta sitten jäi muuton myötä verstas vähän etäksi, loppu aika ja alko saamaan valmiita periä semmoseen hintaan että eipä enää käsityö kannattanut. Tai eihän se koskaan kannattanut jos tunteja laski, mutta mukavaa harrastamista. Mutta suosikaa seppää aina kun voi. Valmiin saa toki nopeasti, ja ei kait niissä muutoinkaan mitään vikaa ole, mutta voisi myös suosia suomalaista laatutyötä jos se on mahdollista, eikä nuissa nyt taida kustannuksetkaan karata... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hanzzi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.01.2021 08:42 Viestin aihe: |
|
|
Juuri näin. Minä teetätin samoin tein piekkariin samanlaisen tukin ku T3:seen. Ompi sitte tuttu ponsi käsissä, vaikka kaliiberi vaihtuu. Ja kyllä se uusi GRS maksaa enemmän ku nuo mun tukit. Ja tosiaan voi oikeesti teetättää semmosen ku haluaa ja pikku viilailutki onnistuu jälkikäteen.
Me otettiin sepän kans vähän vaikutteita kkc:stä ja mcmillanista, oli siellä pajalla vaihdossa tulleina... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pystykorvakoira Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 30.01.2021 18:57 Viestin aihe: |
|
|
Missä hinnoissa tukit ovat nykyään? Siitä on pikkaisen aikaa kun hommasin Tervoselta ratatukin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jälkikoira Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.01.2021 21:06 Viestin aihe: |
|
|
Pystykorvakoira kirjoitti: | Missä hinnoissa tukit ovat nykyään? Siitä on pikkaisen aikaa kun hommasin Tervoselta ratatukin. |
700€ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17162 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 30.01.2021 21:17 Viestin aihe: |
|
|
Pähkinäpuusta vai vanerista _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jälkikoira Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.01.2021 21:23 Viestin aihe: |
|
|
Pähkinäpuusta. Sama hinta vaneritukille.
Jos tahtoisi oikein hienoa pähkinäpuuta, niin se nostaisi vielä hintaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|