OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Subaru Forester
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 59, 60, 61  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 18.12.2020 23:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
eikös tuossa juuri äskettäin ollut uutisointia, että katsastukseen etsitään keinoja puuttua softattuihin ja dpf suolistettuihin autoihin. lupailivat toimenpiteitä piakkoin.


vm. 2016 vuodesta eteenpäin rekisteröityihin autoihin laittaavat katsastuksessa OBD testerin kiinni, siinä voi olla pieni vaara jäädä softamuutoksista kiinni. Luulempa, että ihan äkkiä ei tule liikkuvan poliisiin varustuksiin sellaisia laitteita, joilla softamuutos/ DPF:n olemassaolo selviää...
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 18.12.2020 23:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Horst kirjoitti:
poikamehto kirjoitti:
jaaha, nostellaampa. mielessä tovosen pyöriny bensan vaihto diisseliin.. onko täällä kellään kokemusta mitenkä lumessa möyrii nuo alakupään diisselit? (tievostan ne moottoriongelmat, ne loppuu 4/2010 jäläkeen) nykysessä bensassahan (2006) on vielä alennusvaihe ja harvoinhan sitä tarttee vaan sillon kun se päivä sattuu niin tarpeen on! esim. muutama päivä sitte kun urilta tippu umpiseen niin eipä normaalipuolella vääntö riittäny vaan hittaalla ei tehny tiukkaakaan.


Romuja ne ovat, kannattaa pysyä erossa. Jos diesel pakko olla, niin ennemmin joku muun merkkinen.


eiköhän tuollaisia kommentteja löydy joka merkistä ja shellin baarin asiantuntijakommenteista...
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iso-Jaska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tam 2007
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Lapland Finland

LähetäLähetetty: 19.12.2020 00:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

petri r kirjoitti:
Horst kirjoitti:
poikamehto kirjoitti:
jaaha, nostellaampa. mielessä tovosen pyöriny bensan vaihto diisseliin.. onko täällä kellään kokemusta mitenkä lumessa möyrii nuo alakupään diisselit? (tievostan ne moottoriongelmat, ne loppuu 4/2010 jäläkeen) nykysessä bensassahan (2006) on vielä alennusvaihe ja harvoinhan sitä tarttee vaan sillon kun se päivä sattuu niin tarpeen on! esim. muutama päivä sitte kun urilta tippu umpiseen niin eipä normaalipuolella vääntö riittäny vaan hittaalla ei tehny tiukkaakaan.


Romuja ne ovat, kannattaa pysyä erossa. Jos diesel pakko olla, niin ennemmin joku muun merkkinen.


eiköhän tuollaisia kommentteja löydy joka merkistä ja shellin baarin asiantuntijakommenteista...


Omalla kokemuksella autoista, niin kannattaa pysyä erossa bensiini- ja dieselkäyttöisistä manuaali tai automaattivaihteisista Audeista, Volkkareista, Seateista, Mersuista varsinkin, Renaulteista pienimmällä varauksella sekäToyotoista. Myöskin nIssaneista, Foordeista ja Fiateista. Myöskin Volvoista, jos ne ei ole 24x-sarjaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 271

LähetäLähetetty: 19.12.2020 12:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niinpä niin. Subarun diesel ei todellakaan ollut mikään menestystarina. Varmasti yksi huonoimpia 2000-luvun dieseleitä niin ominaisuuksiltaan kuin luotettavuudeltaan. Autot voivat muuten olla ominaisuuksiltaan ihan ok, mutta ei diesel moottoreilla. Varmaan täysin ongelmatonta dieseliä ei ole millään merkillä ollut enää aikoihin, mutta kyllähän nuo subarun ongelmat olivat ihan omaa luokkaansa.

Subaru on Suomessa marginaali merkki ja nauttii tiettyä kulttisuosiota nelivetotekniikkansa ansiosta. Enää 2010 luvulla nelivetotekniikkakaan ei ole subarulla sitä mihin tuo maine perustuu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MikaS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2004
Viestejä: 3956

LähetäLähetetty: 19.12.2020 17:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kohta 379 000 kiisseli 09 forella takana. 2x egr vaihdettu mutta alkuperäinen kone.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 19.12.2020 17:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Horst kirjoitti:


Enää 2010 luvulla nelivetotekniikkakaan ei ole subarulla sitä mihin tuo maine perustuu.


Olisiko tähän perusteluja?

Lausuma on toki totta mutta implikoitu kritiikki kaipaa kyllä perustelua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 19.12.2020 17:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vaan mitä vaihtoehtoja samassa segmentissä ja hintaluokassa on, jos ei halua vagginetta?
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4608

LähetäLähetetty: 19.12.2020 18:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mites Volvon cross cantri? Onko kellään kokemuksia?
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 19.12.2020 20:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ovatko vaggineet edelleen sitä kuraa mitä ne joku aika sitten olivat?
Eikös Volvon hybrideissä polttomoottori aja toista akselia ja sähkö toista? Ainakin jokin aika sitten oli näin. Ehtiikö se veto alkaa ajoissa kun sitä tarvitaan? Sama kysymys Suzukille. Mielestäni niin maastossa kuin loskaisella nelostiellä kuin surkeasti auratulla kaupungin kadulla kummallakin akselilla tulee olla veto koko ajan. Muu on puuhastelua. Maastoautot on sitten erikseen. Niitä ei kai kukaan perheen ainoaksi autoksi ole suosittelemassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 271

LähetäLähetetty: 19.12.2020 20:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ioni kirjoitti:
Horst kirjoitti:


Enää 2010 luvulla nelivetotekniikkakaan ei ole subarulla sitä mihin tuo maine perustuu.


Olisiko tähän perusteluja?

Lausuma on toki totta mutta implikoitu kritiikki kaipaa kyllä perustelua.


Esim. nyky subaruissahan on monilevykytkin jo ollut pitkään. Eikä tuon toiminta ja etenemiskyky ole sitä mihin vanhemmissa subaruissa on totuttu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 271

LähetäLähetetty: 19.12.2020 20:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
vaan mitä vaihtoehtoja samassa segmentissä ja hintaluokassa on, jos ei halua vagginetta?


Eihän niitä juuri ole. Subaru vielä 1990- ja 2000 luvun alussa oli laatutuotteen maineessa, mutta eihän nuo 2010-luvun subaruiden vaihdelaatikko ja öljynsyöntiongelmat ole yhtään sen kummempia kuin vageillakaan. Dieselit jopa selvästi huonompia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 19.12.2020 20:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Horst kirjoitti:
ioni kirjoitti:
Horst kirjoitti:


Enää 2010 luvulla nelivetotekniikkakaan ei ole subarulla sitä mihin tuo maine perustuu.


Olisiko tähän perusteluja?

Lausuma on toki totta mutta implikoitu kritiikki kaipaa kyllä perustelua.


Esim. nyky subaruissahan on monilevykytkin jo ollut pitkään. Eikä tuon toiminta ja etenemiskyky ole sitä mihin vanhemmissa subaruissa on totuttu.


Onko siis parempaa vai huonompaa nykyään? Ja missä olosuhteissa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 19.12.2020 20:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä tuolla monilevykytkimellä mentiin melkoisen synkkään paikkaan, meno loppui siinä vaiheessa, kun pohja alkoi kantamaan. En oikein usko, että jollain toisella rakenteella olisin päässyt yhtään pidemmälle.

On tullut ajettua ihan tönkkölukkovehkeilläkin, joten niistäkin on kokemusta.
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 271

LähetäLähetetty: 19.12.2020 20:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ioni kirjoitti:
Horst kirjoitti:
ioni kirjoitti:
Horst kirjoitti:


Enää 2010 luvulla nelivetotekniikkakaan ei ole subarulla sitä mihin tuo maine perustuu.


Olisiko tähän perusteluja?

Lausuma on toki totta mutta implikoitu kritiikki kaipaa kyllä perustelua.


Esim. nyky subaruissahan on monilevykytkin jo ollut pitkään. Eikä tuon toiminta ja etenemiskyky ole sitä mihin vanhemmissa subaruissa on totuttu.


Onko siis parempaa vai huonompaa nykyään? Ja missä olosuhteissa?


Huonompaa. Tässä nimenomaisessa viitekehyksessä huonompaa kaikissa olosuhteissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 271

LähetäLähetetty: 19.12.2020 20:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tapiok kirjoitti:
Kyllä tuolla monilevykytkimellä mentiin melkoisen synkkään paikkaan, meno loppui siinä vaiheessa, kun pohja alkoi kantamaan. En oikein usko, että jollain toisella rakenteella olisin päässyt yhtään pidemmälle.

On tullut ajettua ihan tönkkölukkovehkeilläkin, joten niistäkin on kokemusta.


Kyllähän sillä mennään ja mennäänhän esim haldexillakin. Mutta kyllä se ero on selvä, jos verrataan vaikkapa tuollaiseen 2000-luvun alkupuolen malliin, varsinkin jos mennään ihan ääriolosuhteisiin mihin nyt tuollaisella vehkeellä ylipäänsä voi mennä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 59, 60, 61  Seuraava
Sivu 56 Yht. 61

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com