OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

sordin supreme pro

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
hirvikunkku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Tam 2005
Viestejä: 128

LähetäLähetetty: 29.11.2005 18:22    Viestin aihe: sordin supreme pro Vastaa lainaamalla viestiä

Kai se olis syytä hommata tollaset kuulevat kuulosuojaimet kun olen huomannut joskus tinnitystä korvissa ja lääkärikin ihmetteli et miten sulla on noin huono kuulo (kuulotestaus) vaik oot noin nuori? ja tuntuu että tuo tinnitys pahenee joka ampumakerran jälkeen. Sad

niin eli ajattelin kysästä että onko kellään kokemuksia kyseisistä kuulevista kuulosuojaimista. Olen jostain lukenut,että nämä ovat paremmat kuin esim. peltor sound trap. miten tositoimisssa kuuleeko esim. jos ja kun hirvi tulee hiljaa tai sorsien siipien lentoäänen.
_________________
tuolta se tuli ja tonne se yritti...tässä sille tuli toppi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sarma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Tam 2005
Viestejä: 517
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 30.11.2005 00:31    Viestin aihe: Re: sordin supreme pro Vastaa lainaamalla viestiä

hirvikunkku kirjoitti:
Kai se olis syytä hommata tollaset kuulevat kuulosuojaimet kun olen huomannut joskus tinnitystä korvissa ja lääkärikin ihmetteli et miten sulla on noin huono kuulo (kuulotestaus) vaik oot noin nuori? ja tuntuu että tuo tinnitys pahenee joka ampumakerran jälkeen. Sad

niin eli ajattelin kysästä että onko kellään kokemuksia kyseisistä kuulevista kuulosuojaimista. Olen jostain lukenut,että nämä ovat paremmat kuin esim. peltor sound trap. miten tositoimisssa kuuleeko esim. jos ja kun hirvi tulee hiljaa tai sorsien siipien lentoäänen.


En osaa verrata soundtrappeihin mutta vaikuttavat toimivilta. Käyttäjäystävällisyys on hyvä, kuulosuojaimet menevät nappia painamalla päälle ja äänenvoimakkuus on heti suht sopivalla, no itse hiljennän aina yhden pykälän.

Ainoas hankalas jutut ovat se että pidettäessä kuulosuojaimia pääsä tuntikaupalla ainakin mulla tulee jomotusta ja toisekseen se että päähineen käyttö on hankalampaa kuulosuojaimien kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Eas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 262
Paikkakunta: Kaakkois Suomen napa

LähetäLähetetty: 30.11.2005 13:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä nuo Sordinot (PRO) on ainakin paremmat kuin Peltorin sound trap tosin hintaakin on tuplasti. Kalliimpia Peltorin malleja en ole kokeillut. Ääni on Sordinossa melko hyvä ja käyttömukavuus on jokaisen henkilökohtainen juttu. Suosittelen käyttämään AINA ammuttaessa, radalla pidän tuplia eli tulpat vielä kuppien alla.

Osa väittää että pomppulintu jahdissa ei voi noita käyttää, ja totta onkin että saalista tulee varmasti alkuun huonommin, kuin ilman suojaimia. Pitemmällä ajalla voi olla että kääntyy päinvastaiseksi kun ilman suojaimia ampuva ei ennenpitkää kuule juuri mitään ja suojaimien käyttäjä oppii esim äänen paikallistamista ajan mittaan. Tulosuunnan aistiminen on hankalampaa ja mikäli voimakkuus ei ole kohdallaan niin voi jäädä jotakin kuulematta tai sitten peittyä muihin ääniin. Nuo tulppamalliset kuulevat varmaankin yleistyy ja hintakin ehkä tippuu, ne ovat minulla seuraavana ostoslistalla.

Niitä kuppimallisia kannatta sitten sen verran huoltaa, että pitkän päivän tai sateen jälkeen avaa ne korvatyynyt, näin pääsee sisuskalut kuivamaan eikä sinne jää kosteutta muhimaan.
_________________
Metsästys, limppa ja pimppa, ne pyörii aina mielessä mutta syötäväkin on.....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com