Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 15.06.2019 22:27 Viestin aihe: |
|
|
Kai noilla (10 vuotta) pääsee kaikilla sinne asti minne omasta pussista autonsa maksanut raaskii sillä ajaa? 99% tapauksista, toki poikkeuksiakin varmaan on. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5547
|
Lähetetty: 23.06.2019 22:19 Viestin aihe: |
|
|
Mikäs on subbarulla ku näkyy olevan "ei tieliikenne " kelpoisia myytävänä runsaasti.
Vieläkin auto hakusessa ja nettiä selannu niin pisti silmään moinen. Monissa selityksenä kampiakselin torppaaminen.
Onkohan tyyppivikaa vai sattuma osunu kohille. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3895
|
Lähetetty: 24.06.2019 00:40 Viestin aihe: |
|
|
Olikos se joku tiettyjen mallien Boxerin kirous. Ja hoitokeinot vähissä, muutoin, kuin vuosikertaa vaihtamalla. Tai karttamalla jotain moottori versioita. Sama juttu niiden Toyotan D4 D-cat ennen 2008 valmistettujen kanssa. Ei pikkuvika, jos ilmeni, vaan 1/2- moottorin vaihto. Eli auton arvon verran korjaukseen. Boxerikoneenkin luulisi olevan hauska operaatio DIY miehelle pedata kampiakseli. Tai löytyyhän tuohon hyvät ohjeetkin.
https://www.youtube.com/watch?v=-md_ZJMzDxY _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 24.06.2019 09:17 Viestin aihe: |
|
|
Se oli ensimmäisten dieselmoottorien tyyppivika muistaakseni. Kvg subaru kampiakseli poikki _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 24.06.2019 10:14 Viestin aihe: |
|
|
Subarun dieselit 2010 loppuvuodesta eteenpäin ovat kunnollisia. Sitä edeltävät voi toki olla OK, jos on jo alakerta vaihdettu. _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KHaivula Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Kes 2013 Viestejä: 2917
|
Lähetetty: 26.06.2019 13:52 Viestin aihe: |
|
|
Tämä keskustelu osui lähimmäs ...
Eli persaukinen tässä miettii nykyisen romun vaihtoa pari vuotta uudempaan ja todennäköisesti myös korimalli vaihtuu.
Aikaisemmin ollut isohko kaupunkimaasturi. Ihan jees ja tilaa ollut, mutta nyt tarpeet ovat ehkä saattaneet muuttua, tai siltä ainakin tuntuu.
Melkeinpä isot sailytystilat ja jopa mahdollisuus yöpyä autossa ovat menneet maasto-ominaisuuksien edelle. Muutenkin tuntuu siltä että vähän isompi maavara ja karkeampi rengaskuvio saattaisivat riittää, eli neliveto ei niinkään tarpeellinen. Toisaalta paikat pitäisi edelleen löytyä 5:lle kun perheen logistiikka on mitä on.
Mielssä on käynyt semmoisen pienen pakettiauton hankinta. Siis mitä näitä on volkkarilta caddy-maxi ja siihen suuntaan. Ainakin foorttila ja fiiulla on vastaavia. Ainakin volkkaria löytyy 5-paikkasena ja maxi-malliin mahtuu hätätapauksessa nukkumaankin. Mutta ilmeisesti noissa on maavaraa vaan ihan henkilöauton luokkaa ja siihen tuskin pystyy itse vaikuttamaan.
Löytysikö näillä mun spekseillä vaihtoehtoja vai onko jo taas kuolleena syntynyt idea? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mettäkala Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Maa 2014 Viestejä: 1982 Paikkakunta: SuomiFinland
|
Lähetetty: 26.06.2019 14:35 Viestin aihe: |
|
|
Budjetista riippuen suosittelen kyllä suoraan jonkun transporterin tai caravellen tsekkaamista. Omassa ajossa ollut nyt vajaat pari vuotta 9-paikkainen caravelle, josta nypätty kolme jakkaraa irti ja tilalle koirahäkit. On kyllä mieleinen peli kerrassaan. Maavaraa on enemmän kuin tavallisessa henkilöautossa ja jos tuollaisen nelivetoisena sattuu sopivasti löytämään niin sitten alkaa talvellakin pääsemään pidemmälle kiinni. Kulutus on ainakin tällä diesel-koneella järkevä ja kun kilsat maltilliset (vaikka ikää on jo reippaasti) niin eipä tuolle oikein mitään ole tarttenut tehdä, tankata ja ajella menemään. Ja mahtuu tarvittaessa nukkumaankin, oikein hyvinkin.
Tässä pätee sama kun mm. asekaapin kanssa, että liian pieni jää sitten heti pieneksi... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
^Rikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Elo 2010 Viestejä: 868 Paikkakunta: Etelä-Savo
|
Lähetetty: 06.07.2019 15:51 Viestin aihe: |
|
|
Liekkö oikea paikka kysellä?!
Millasia VHF toteutuksia muilla on autoihin rakenneltu? Omaan mitsuun pitäisi jonkunlainen paremmin kuuluva VHF laittaa.
Lähinnä miettinyt että onko parempi ostaa tuo ihan virallinen autovhf vai pelkkä pitkä antenni johonkin peruspuhelimen perään? Tällöin tuota pystyisi myös hyödyntämään tarvittaessa muutenkin kun vain autossa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20497 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 08.07.2019 11:46 Viestin aihe: |
|
|
^Rikke kirjoitti: | Liekkö oikea paikka kysellä?!
Millasia VHF toteutuksia muilla on autoihin rakenneltu? Omaan mitsuun pitäisi jonkunlainen paremmin kuuluva VHF laittaa.
Lähinnä miettinyt että onko parempi ostaa tuo ihan virallinen autovhf vai pelkkä pitkä antenni johonkin peruspuhelimen perään? Tällöin tuota pystyisi myös hyödyntämään tarvittaessa muutenkin kun vain autossa. |
olavikuulapää kirjoitti: | http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=98851
Ja tuolla |
Tuolla tosiaan jotain keskustelua asian tiimoilta. Itse päädyin käsikapulaan. Tässä oli kyllä aika voimakkaana draiverina se, että tuosta sai poika jahtikapulan, kun jonkun kerran oli jahdissa viimesyksynä mukana.
Kapula valittiin niin, että kaiuttimen potku piisaa autokäyttöön. Sanoisin silti, että mielestäni tuolla metriselläkään autopiiskalla kuuluvuus ei ole mitenkään legendaarinen, eli pienehkö pettymys, miten tuo setti pelaa. Pitäisi hommata adapteri Zodiakkiin ja koittaa sillä, miten se futaisi tuossa. Ainakin itse toivoisin semmoista pelaamista, että vermeet kuulee hyvin, lähettää jotenkin ja ei krohise ja kröhise, jos linjalla ei ole lähialueen puhelinliikennettä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rta72 Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Tam 2015 Viestejä: 198
|
Lähetetty: 10.07.2019 14:13 Viestin aihe: |
|
|
euroshopperi kirjoitti: | Kyllä tuolla hybridi RAV4:kin vähän pääsee eteenpäin. No ainakin 2WD jää jälkeen. Saisi rta72 käydä vähän pyöräyttämässä tuota bensakonetta siellä suulin takana ja laittaa raporttia siitä oikeasta vetokoneistosta. Mielenkiinnolla odotellaan. Ja talvellahan jopa vanha hybridi toimi jo erinomaisesti, saati sitten tämä uusi ja erityisesti tuo 2,0 L kardaanipeli.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=790&v=llramhpjPAw |
Kävin pyöräyttää, sellasta syvää mutauraa, mutta kuivaa ollut niin ei se kauhean löysää enään ollut. Kävin myös ajamassa vanhalla nevakentällä missä sellasta 20-30cm korkeata heinämätästä, niin ei sielläkään ongelmaa ollut. Taas suht kova pohja alla tietty.
Varmaan sitten syksyllä/talvella kurakelissä ja lumihangessa/sohjossa näkee miten oikeasti nelikko pärjää. Ainakin toistaiseksi tosi hyvät fiilikset ko. autosta vaikka oli ennakkoasenteita toyotaa vastaan (perustuen muihin riisikuppeihin, ei siis toyotaan ) Ohjaus on jämäkkä, kiihtyvyys ok,tilat hyvät (vaikka verrokkina on edellinen e-sarjan mersu), lisävarustetta riittämiin. Peruutuskamera on loistava varuste. Ohjausavustin osaa ajaa itsekseen autoa aika hyvin.
Kulutus edelleen siinä 8.5L / 100km.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Iso-Jaska Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tam 2007 Viestejä: 2376 Paikkakunta: Lapland Finland
|
Lähetetty: 11.07.2019 09:10 Viestin aihe: |
|
|
KHaivula kirjoitti: | Tämä keskustelu osui lähimmäs ...
Eli persaukinen tässä miettii nykyisen romun vaihtoa pari vuotta uudempaan ja todennäköisesti myös korimalli vaihtuu.
Aikaisemmin ollut isohko kaupunkimaasturi. Ihan jees ja tilaa ollut, mutta nyt tarpeet ovat ehkä saattaneet muuttua, tai siltä ainakin tuntuu.
Melkeinpä isot sailytystilat ja jopa mahdollisuus yöpyä autossa ovat menneet maasto-ominaisuuksien edelle. Muutenkin tuntuu siltä että vähän isompi maavara ja karkeampi rengaskuvio saattaisivat riittää, eli neliveto ei niinkään tarpeellinen. Toisaalta paikat pitäisi edelleen löytyä 5:lle kun perheen logistiikka on mitä on.
Mielssä on käynyt semmoisen pienen pakettiauton hankinta. Siis mitä näitä on volkkarilta caddy-maxi ja siihen suuntaan. Ainakin foorttila ja fiiulla on vastaavia. Ainakin volkkaria löytyy 5-paikkasena ja maxi-malliin mahtuu hätätapauksessa nukkumaankin. Mutta ilmeisesti noissa on maavaraa vaan ihan henkilöauton luokkaa ja siihen tuskin pystyy itse vaikuttamaan.
Löytysikö näillä mun spekseillä vaihtoehtoja vai onko jo taas kuolleena syntynyt idea? |
Mettäkala kirjoitti: | Budjetista riippuen suosittelen kyllä suoraan jonkun transporterin tai caravellen tsekkaamista. Omassa ajossa ollut nyt vajaat pari vuotta 9-paikkainen caravelle, josta nypätty kolme jakkaraa irti ja tilalle koirahäkit. On kyllä mieleinen peli kerrassaan. Maavaraa on enemmän kuin tavallisessa henkilöautossa ja jos tuollaisen nelivetoisena sattuu sopivasti löytämään niin sitten alkaa talvellakin pääsemään pidemmälle kiinni. Kulutus on ainakin tällä diesel-koneella järkevä ja kun kilsat maltilliset (vaikka ikää on jo reippaasti) niin eipä tuolle oikein mitään ole tarttenut tehdä, tankata ja ajella menemään. Ja mahtuu tarvittaessa nukkumaankin, oikein hyvinkin.
Tässä pätee sama kun mm. asekaapin kanssa, että liian pieni jää sitten heti pieneksi... |
Minä laitoin tuossa kevättalvella 2006 vuosimallin VW Multivanin, ku sattu sopivasti olemaan kaupan. Ei tällästä ollu kyllä tarkoitus hankkia, ku tälläsen tarpeeseen olis ollu lähipiirissä lainattavaksikin.
Penkkejä 2+2+3 sekä keskimmäistem väliin pöytä. Keskimmäiset pyöriviä. Selkänojat alas kääntämällä saa tasasen alustan vaikka nukkua.
Liukuovet molemmilla kyljillä varustettuna ampumaluukuilla
Lyhyt akseliväli ja mielestäni aavistuksen korkeammilla jousilla. Ei lopu maavara ihan heti kesken.
Ruostetta ja sähkövikojahan tälläsen hankkija saa kylkiäisinä, mutta näiden kanssa kyllä pärjää. Vähemmällä pääsee, jos laittaa max. 2003 vuosimallisen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
BR-FOX Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Syy 2011 Viestejä: 742
|
Lähetetty: 11.07.2019 09:11 Viestin aihe: |
|
|
Matkaa taittuis nopsaan ,eikä heti ottas pohjakaan kiinni pikkuteillä...
TRACTOR TERROR HANOMAG a 130 km/h por autopista.Old Tractor pulling High speed road highway
https://youtu.be/TELNIG1_NR0 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3895
|
Lähetetty: 11.07.2019 22:57 Viestin aihe: |
|
|
rta72 kirjoitti: | euroshopperi kirjoitti: | Kyllä tuolla hybridi RAV4:kin vähän pääsee eteenpäin. No ainakin 2WD jää jälkeen. Saisi rta72 käydä vähän pyöräyttämässä tuota bensakonetta siellä suulin takana ja laittaa raporttia siitä oikeasta vetokoneistosta. Mielenkiinnolla odotellaan. Ja talvellahan jopa vanha hybridi toimi jo erinomaisesti, saati sitten tämä uusi ja erityisesti tuo 2,0 L kardaanipeli.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=790&v=llramhpjPAw |
Kävin pyöräyttää, sellasta syvää mutauraa, mutta kuivaa ollut niin ei se kauhean löysää enään ollut. Kävin myös ajamassa vanhalla nevakentällä missä sellasta 20-30cm korkeata heinämätästä, niin ei sielläkään ongelmaa ollut. Taas suht kova pohja alla tietty.
Varmaan sitten syksyllä/talvella kurakelissä ja lumihangessa/sohjossa näkee miten oikeasti nelikko pärjää. Ainakin toistaiseksi tosi hyvät fiilikset ko. autosta vaikka oli ennakkoasenteita toyotaa vastaan (perustuen muihin riisikuppeihin, ei siis toyotaan ) Ohjaus on jämäkkä, kiihtyvyys ok,tilat hyvät (vaikka verrokkina on edellinen e-sarjan mersu), lisävarustetta riittämiin. Peruutuskamera on loistava varuste. Ohjausavustin osaa ajaa itsekseen autoa aika hyvin.
Kulutus edelleen siinä 8.5L / 100km.. |
No odotellaan talvea, niin saa vähän käsitystä oikeista tarpeista ja kyvyistä.
Omaan hybridiin olen kyllä erityisen tyytyväinen. Mittari valehtelee vain 2 km/h ja parempi pitää vain se +5 vakionopeudella. Vajaa 4000 km ajeltu ja kumulatiivinen kulutus näyttää 5,3 L/100. Vanhalla mallilla kulutus oli täsmälleen sama, kuin tankkauksistakin ja sama tällä. Vanhan mallin kulutus tosin näytti myymälän pihaan ajettaessa 6,4 L/100 ja se oli 43 000 km saldona.Eli melkoisen pihi bensa cittari 4-vedolla tämä uusi kyllä on. Etupenkit on tuulettuvat ja ne on ollu erityisen mieluisat helteillä. Eli sinne pukkaa kylmää ilmaa reikänahkojen läpi, eikä hiostavista nahkapenkeistä ole tietoakaan. Säätö 3-asentoinen ja 1:nen riittää hyvinkin jo. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|