OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Asekaapin kosteuden poisto
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Kankkunen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2004
Viestejä: 615
Paikkakunta: savo

LähetäLähetetty: 16.09.2017 07:48    Viestin aihe: Asekaapin kosteuden poisto Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on "turhan" tiivis kaappi asekaappina, Kason kassakaappi.
Ongelmana on, kun tulen metsältä olen joskus märkä, niinkuin on aseet ja tarvikkeet. Nyt ne tarvitsee saada kuivaksi, jos olen kotona laitan tussarit leivinuunin luo hetkeksi kuivamaan, mutta jos pitääkin lähteä välittömästi kylille, niin eihän aseita voi jättää "uunille" vaan niiden pitää olla lukkojen takana. Millä metsästäjä veljet ovat hoitaneet kosteuden poiston ja kuivatuksen asekaapista? Tuuletusreikiä en rupea porailemaan, sillä seinämät ovat n, 200mm paksut ja kaapilla painoa n.800 kg ja palosuojaa 2,5 h.
Ostin eilen kokeeksi sellaisen kuivatettavan kosteudenpoistajan Motonetista, kokeillaan toimiiko, vai rupeaako "morsiammet " punastelemaan.
_________________
Kyllä koira kova saa olla, mutta tyhmä ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5524

LähetäLähetetty: 16.09.2017 08:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuulettaa kaapin sillo ko oot kotona.
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
t3tactical
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2004
Viestejä: 3929

LähetäLähetetty: 16.09.2017 09:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laita aseiden lukkokammet kaappiin ja jätä loput kuivamaan kunnolla. Tuossa on kyllä vaarana joskus unohtaa lukko kotiin, kun lähtee metsälle.
Itse olen joskus vastaavassa tilanteessa täräyttänyt lotjaamalla öljyä rautoihin ja laittanut kaappiin piippu alaspäin. Sanomalehteä vaan kaapin pohjalle imemään liiat öljyt.
Jos nuo kosteudenpoistajat perustuvat suolan käyttöön, niin en kyllä uskaltaisi asekaappiin laittaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KaikkiTurhatKaaveet
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Lok 2014
Viestejä: 29

LähetäLähetetty: 16.09.2017 09:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen säilönyt kenkälaatikoiden yms. mukana tulleet silica gel-pussit ja laittanut niitä asekaappiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Huh 2014
Viestejä: 2287

LähetäLähetetty: 16.09.2017 09:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rainbow kissanhiekka, vaaleat rakeet on silikageeliä. 4 l pussi maksaa alle 5 euro. Siitä laittaa johonkin hyvin kosteutta läpäisevään pussiin. Tekee vaikka vanhan teknisen alusasun lahkeesta pötkön ja siihen 1-2 kiloa ja pötkö kaappiin roikkumaan. Pysyy kuivana sen jälkeen.
_________________
Eksyvä ei tietä kysy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
janne_s_s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Elo 2013
Viestejä: 330

LähetäLähetetty: 16.09.2017 10:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TA kirjoitti:
Rainbow kissanhiekka, vaaleat rakeet on silikageeliä. 4 l pussi maksaa alle 5 euro. Siitä laittaa johonkin hyvin kosteutta läpäisevään pussiin. Tekee vaikka vanhan teknisen alusasun lahkeesta pötkön ja siihen 1-2 kiloa ja pötkö kaappiin roikkumaan. Pysyy kuivana sen jälkeen.


Just näin. Esim sukka toimii erinomaisesti pussina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Huh 2014
Viestejä: 2287

LähetäLähetetty: 16.09.2017 10:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

janne_s_s kirjoitti:
TA kirjoitti:
Rainbow kissanhiekka, vaaleat rakeet on silikageeliä. 4 l pussi maksaa alle 5 euro. Siitä laittaa johonkin hyvin kosteutta läpäisevään pussiin. Tekee vaikka vanhan teknisen alusasun lahkeesta pötkön ja siihen 1-2 kiloa ja pötkö kaappiin roikkumaan. Pysyy kuivana sen jälkeen.


Just näin. Esim sukka toimii erinomaisesti pussina.


Puuvilla on tähänkin hiukan huono materiaali kun se luovuttaa huonosti sitä kosteutta siihen silikageeliin. Villasukka on parempi.
_________________
Eksyvä ei tietä kysy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5461

LähetäLähetetty: 16.09.2017 10:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja välillä silica pussi saunaan tai patterin päälle kuivumaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kankkunen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2004
Viestejä: 615
Paikkakunta: savo

LähetäLähetetty: 16.09.2017 11:52    Viestin aihe: Kosteuden poisto Vastaa lainaamalla viestiä

Tuosta kissanhiekasta oon kuullut auto piireissä, olisko emännän sukkahousut+ kissanhiekka jonkinlainen "pirkka" oivallus? Laughing
_________________
Kyllä koira kova saa olla, mutta tyhmä ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tomy the Hunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Tam 2005
Viestejä: 1130
Paikkakunta: 768 / 857

LähetäLähetetty: 16.09.2017 12:06    Viestin aihe: Re: Kosteuden poisto Vastaa lainaamalla viestiä

Kankkunen kirjoitti:
Tuosta kissanhiekasta oon kuullut auto piireissä, olisko emännän sukkahousut+ kissanhiekka jonkinlainen "pirkka" oivallus? Laughing

Sama setti toimii myös kenkien kuivaukseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5524

LähetäLähetetty: 16.09.2017 13:05    Viestin aihe: Re: Kosteuden poisto Vastaa lainaamalla viestiä

Kankkunen kirjoitti:
Tuosta kissanhiekasta oon kuullut auto piireissä, olisko emännän sukkahousut+ kissanhiekka jonkinlainen "pirkka" oivallus? Laughing


Jaksaskoha tuo kuivattaa auto lattian eristeet ku nuo näyttää aina oleva märkänä.
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 650
Paikkakunta: pohjoispohjanmaa

LähetäLähetetty: 16.09.2017 14:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tehokas ja edullinen kosteudenpoistoaine on kalsiumkloridi (tiesuola 25kg 12€).
Itse käytän sitä asuntovaunussa ja koiratalossa pesuvatiin laitettuna. Asekaapin kuivaus voi olla parempi tehdä vähemmän tehokkailla aineilla.
https://rakennusmaailma.fi/kosteudenpoistoa-pikkupurkein/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RAINER.MAJANEN
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Tam 2005
Viestejä: 559
Paikkakunta: SUOMI.

LähetäLähetetty: 16.09.2017 15:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiedä toimisiko asekaapissa mutta vanha kansa laittoi aikoinaan taloissa ikkunoiden väliin sokeripala/palat kostettapoistamaan niin eiköhän se poista kosteutta myös ase kaapista.
_________________
sakolla metsästävä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veeteetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tam 2005
Viestejä: 637
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 16.09.2017 15:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="Kari"]Tehokas ja edullinen kosteudenpoistoaine on kalsiumkloridi (tiesuola 25kg 12€).
Itse käytän sitä asuntovaunussa ja koiratalossa pesuvatiin laitettuna. Asekaapin kuivaus voi olla parempi tehdä vähemmän tehokkailla aineilla.
https://rakennusmaailma.fi/kosteudenpoistoa-pikkupurkein/[/quote]

Asee ja maantiesuola on syytä pitää kaukana toisistaan; katsopa vaikka autosi alle Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kankkunen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2004
Viestejä: 615
Paikkakunta: savo

LähetäLähetetty: 16.09.2017 17:54    Viestin aihe: Kosteuden poisto Vastaa lainaamalla viestiä

Saattaapi olla sokeripala hieman liian pieni minun kaappiin, ulkomitat kork. 175cm, lev. 75cm ja syvyys 75 cm.
Pikkupoikana käytiin kylässä naapurissa, jossa isäntäväki oli evakkoja Mantsin saarelta, niin heillä oli tulitikku askit ikkunaruutujen välissä, utelias savolainenkun olen niin kysyin miksi tikut on säilötty ikkunalle, meillä kun ne oli uuninpankolla. Isäntä Johannes selitti minulle niiden vähentävän ikkunan huurtumista. Liekkö joku karjalainen tapa, meillä savolaisilla moista tapaa en ole huomannut.
Siinä Motonetin kosteuden poistajassa on "silmä " joka muuttuu sinisestä punaiseksi, kun on aika kuivattaa pussi mikrossa. Ohjeessa oli 6min 600w teholla ja taas olis käyttö valmis.
Autojen kuivatuksessa näyttää toimivan, pojalla on projektiauton sisällä tälläinen ja sisusta ei ole ottanut hometta, mitä yleensä tulee autoihin jotka seisovat kauan.
_________________
Kyllä koira kova saa olla, mutta tyhmä ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com