OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Retkitukun metsästysvaatteet
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1703

LähetäLähetetty: 18.01.2017 11:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No nyt on kokeeksi tilattu tukevampi väliasu ja paita retkitukusta. Hinta yht reilu 62€. Saa nähdä onko samaa laatua kun erätukku.. Kaikkein huonolaatuisimmat väliasut on tullut vastaan tokmannilla. Kahden minuutin peukalo etusormi hinkkaustestillä fleeceä irtosi reilusti.. Ja pakkauksessa oli mainos "kestävä ja lämmin"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
janne_s_s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Elo 2013
Viestejä: 330

LähetäLähetetty: 18.01.2017 12:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RaakaRane kirjoitti:
No nyt on kokeeksi tilattu tukevampi väliasu ja paita retkitukusta. Hinta yht reilu 62€. Saa nähdä onko samaa laatua kun erätukku.. Kaikkein huonolaatuisimmat väliasut on tullut vastaan tokmannilla. Kahden minuutin peukalo etusormi hinkkaustestillä fleeceä irtosi reilusti.. Ja pakkauksessa oli mainos "kestävä ja lämmin"


Itse olen kyllä sitä mieltä että kannattaa yleensä laittaa se muutama kymppi lisää ja ostaa kerralla kunnolliset jotka kestää.

Aika monta kertaa on saanut ostaa kahdet, ensin halvat ja sitten hyvät.

Tosin poikkeuksiakin on, viime talvena ostin craftin puolipitkät välihousut, materiaali on kyllä lämmin, mutta niin onnettoman heppoista että repesi kun kiskoin housuja jalkaan. Luulin maanantai kappaleeksi ja kiikutin kauppaan, vaihtoivat uusiin. Noille kävi sitten samalla tavalla. ompelin kasaan ja nyt ehkä osaa varoa.

janne
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 18.01.2017 12:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla nyttenkin vanhan rukka alusasun kalsarit jalassa. About 15v menny noilla, kuminauhan olen vuosia sitten vaihtanut. Tokmannin yhden teknisen asun ostin, mut siitä ei jäänyt kuin paita käyttöön. Housuista piti laittaa vyötärö henkselien nipsujen alle kiinni, jottei vie kaikkia muitakin housuja nilkkoihin. Käsittämättömän huono leikkaus. Pukki toi yhden erätukun teknisen asun, ja varsin asiallisen oloinen. Hihat on kyllä tiukat, ja muuten aika löysä leikkaus, mutta ihan ok alusasuna. Retkitukun kamppeista ei omaa kokemusta, mutta uskaltaisin kyllä kokeilla jos tarviisin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JtL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Elo 2007
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 18.01.2017 20:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse voin kyllä todeta ainakin nuo alaskan metsätyspuvut toimiviksi ja kestäviksi. Kahdella kaverilla kun oli puvut ja seurasin niiden toimivuutta, vedenpitävyyttä ja kestävyyttä niin olihan se itsekkin tilattava. 179e tuo huomioväreillä ns. koiramiehenpuku. Ei voi valittaa ja istuvuuskin aivan eriluokkaa kun erätukun kutimet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1703

LähetäLähetetty: 18.01.2017 22:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

janne_s_s kirjoitti:

Itse olen kyllä sitä mieltä että kannattaa yleensä laittaa se muutama kymppi lisää ja ostaa kerralla kunnolliset jotka kestää.

Aika monta kertaa on saanut ostaa kahdet, ensin halvat ja sitten hyvät.



janne


Yleensä noin, minä ostin aikoinaan hyvin halvan windstopper fleecen, merkkinä joku fox. Olen pitänyt sitä paljon ja se on erinomaisessa kuosissa. Ainoastaan vetoketju antautui. Sävyyn sopivan vaihtoivat paikallisella kirpparilla hintaan 9 eur sis ketjun.

Nyt mulla on menossa kestotesti motonetin merinovilla alusasusta 59 eur. Olen pitänyt tuota muutaman viikon joka päivä joko alus tai väliasuna. Aion jatkaa kevääseen saakka ja seurata onko näistä merinovillaisista mihinkään.. Posiviivista on että olen pessyt asun vain kerran ja pari kertaa tuulettanut, eikä ole haissut..

Noista vuorettomista/verkkovuori kalvoasuista. Luulen että valmistus ei maksa juuri mitään. Halpis kalvokangasta on pilvin pimein ja kiinalainen ompelija latoo menemään hirmuisen määrän päivään noita. Ja tosiaan materiaali, pelkkää muovia.. Hyvä kate noissa jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ekohippi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Hel 2015
Viestejä: 3788

LähetäLähetetty: 18.01.2017 23:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pakko kehua sitä dressamannin merinoneuletta hajuttomuudesta. Kolmenkympin paita, ostin 14.10. säilytin päivä/yö naulakossa (en siis pihalla tuulettanut), käytin miltei joka ilta (monia öitäkin) ja viikko sitten piti vasta laittaa pesuun. Sekin vissiin omaa ansiota, kun tallissa eräaskarrellessa tarttui röökinhaju kaulukseen. Kestotestin osa kaksi paljastuu piakkoin, kun näkee miten emäntä sai kutistumaan pesussa (en antanut sille mitään ohjetta, en edes lukenut niskalapusta).
_________________
"Älä valita verojen korkeutta vaan iloitse siitä, että ne ovat nyt alhaisemmat kuin koskaan vastaisuudessa"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sundiz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hel 2013
Viestejä: 301
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: 19.01.2017 07:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ekohippi kirjoitti:
Kestotestin osa kaksi paljastuu piakkoin, kun näkee miten emäntä sai kutistumaan pesussa (en antanut sille mitään ohjetta, en edes lukenut niskalapusta).


Itsellä kutistui stressmannin paidat pesussa niin, että hetken piti ihmetellä että mistä vaatekappaleesta on edes kyse. Näytti ihan omalta paidalta, mutta kokonsa puolesta olisi sopinut 10v lapselle. Ainoa syy minkä kutistumiseen löysin, että pesin 30 asteen sijaan 40 asteessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jamppa86
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 806
Paikkakunta: Täällä itä rajallaha tää

LähetäLähetetty: 21.01.2017 08:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alaskan hirvipuku on ollu pari vuotta käytössä ja erittäin tyytyväinen olen ollu. Mukava päällä, pitää vettä todella hyvin ja vielä ehjä. Jos tuo jolloki hajoaa ni olisin valmis ostamaan uuden.
Nyt tilasin alaskan toppa haalarin jossa rainstop kalvo. Luolapyyntiin sen hommasin ja pari reissua kerenny tekemää ja on mieluinen tuoki. Ei liian kuuma vaikka kaivaa, mutta ei alle tarvii ku kerrasto laittaa. Iha hyvi pitää veden, ei ole vielä polvillaan ollessa läpi menny.
_________________
Pum! Pum! Sano Remari ja sorsa putos!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
kenppi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Syy 2016
Viestejä: 49

LähetäLähetetty: 23.01.2017 20:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pakko yhtyä Gerberoksen kokemukseen tuosta erätukun teknisestä alusasusta. Hihat on todellakin tiukat, ja housuissa on sepalus tehty ajattelematta ollenkaan käyttäjää. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1703

LähetäLähetetty: 23.01.2017 23:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli noi alaskan vermeet. Laadullisesti vaikuttavat huomattavasti erätukun vastaavia paremmilta. Johtuneeko tuosta spandex materiaalista jota puvuissa oli 5 ja 10% . Erätukun välifleecet on lähempänä "halpismarkettien kamaa"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsäarska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2004
Viestejä: 1066

LähetäLähetetty: 24.01.2017 14:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RaakaRane kirjoitti:
No nyt on kokeeksi tilattu tukevampi väliasu ja paita retkitukusta. Hinta yht reilu 62€. Saa nähdä onko samaa laatua kun erätukku.. Kaikkein huonolaatuisimmat väliasut on tullut vastaan tokmannilla. Kahden minuutin peukalo etusormi hinkkaustestillä fleeceä irtosi reilusti.. Ja pakkauksessa oli mainos "kestävä ja lämmin"


No..eikö siinä paketissa ollu käyttöohjetta..puetaan päälle..ei hinkata sormien välissä Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sivu 7 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com