OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Supikoirien metsästys
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 211, 212, 213 ... 277, 278, 279  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 18.10.2016 22:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ekassa kuvassa etummaisen häntä on takimmaisen kaulan edessä. Pää maassa siis syö.
Jälkimmäisessähän tuon rajan näkee sitten selvästi, taas pää maassa evästämässä. Miun mielestä, tuskin tuollainen mutantti aikuiseksi eläisi.

Tuo takimmainen vaan on säikympi ja säpsähtää katsomaan kameraa kun se rapsahtaa.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16739
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 19.10.2016 06:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilen kolmen supin ilta pohjiksen kanssa, nyt meni 50 rikki omista maista pyydetyssä pedoissa tällevuotta. Nopein tilanne 20sek ja pisin 180metriä jäljitystä.




_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
GoreTex Willer
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 18 Lok 2015
Viestejä: 22
Paikkakunta: Etelä-Häme

LähetäLähetetty: 20.10.2016 07:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Luottohaaska hiljeni kummasti kun 9 supia ampui. Piti toki siemeneksi jättää pari Wink Toinen haaskapaikka päivitetty 100 kilolla hirven ja peuran jämiä. Siellä ei mitään ole kuukauteen ollut, mutta eiköhän sinne jo huomenna arvaisi mennä...

Ovatkohan mäyrät menneet jo luoliin kun pinnat ovat öisin alkaneet olemaan jäässä ja pahemmin ei oo näkynyt? Rolling Eyes
_________________
On moraalisesti väärin antaa helposti huijattavien pitää rahansa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 20.10.2016 08:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viiden supin yö pystärin kanssa. Sitten alkoi olla jo liikaa osumia koiran silmissä, eikä enää haku maistunut. Aamulla oli kumpikin polttimo tukevasti turvoksissa.

Nyt voi ottaa loppuvuoden rauhallisemmin, 100 petosen kiintiö tällle vuodelle tuli täyteen jo hyvissä ajoin. Hoidetaan koira kuntoon ja katsellaan sitten lisää.
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20594
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 20.10.2016 08:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla ei nyt lähde millään tämä supihomma käyntiin nuorten koirien kans. Eilen hyvä paikka reenata koiraa. Otin tyhmyyksissäni tuon vuosikkaan venakon matkaan. No eihän ae päässy edes supinhajulle ku jo kauris edessä. Ja ilta menikin siinä. Very Happy

Neljä supia käy nyt haaskoilla. Prkele ku työt haittaa harrastusta. Aamulla sen verran aikaseen herätys ettei oikein puolen yön aikana enää viittis olla mettässä. Iltavuoroviikkoja nykyään vähä harvemmassa ku ennen niin ei aamullakaan pääse ku joka kolmas viikko. Ja vkl on hirvijahti Very Happy

Mut eiköhän tässä jotaki aikaiseksi vielä saada. Tuntuu vaan nyt olevan kaikki jahti vaikeaa ja helpoimmatkin asiat menee täysin mönkään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 20.10.2016 10:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ootko tuhola ajatellut sitä pointti, kun noita koiria (joita ilmeisesti hirvelle ja karhulle käytät myös?) treenaat supeilla, että jos/kun ne yleistyvät teilläpäin menee muut jahdit melkoisen vttumaisiksi?
Taikka menet jahtiin alueille jossa niitä piisaa.
Ainakin täälläpäin kaikki hirvi/karhukoiran omistajat pyrkii välttelemään viimeiseen asti kontakteja supien kanssa, eivätkä ainakaan millään lailla rohkaise koiria siihen touhuun.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20594
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 20.10.2016 10:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen ajatellut ja paljon. Very Happy Ja juuri siksi reenaan myös supille. Wink

Ei pilaa mitään jahteja näillä supikannoilla enkä juuri muualla jahdissa käy. Idässä valtionmailla supia on aika niukalti. Eikä tuo supihomma mitään hirvitouhua haittaa yhtään. Tappaa supin ja jatkaa harjoituksia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20594
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 20.10.2016 10:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:

Ainakin täälläpäin kaikki hirvi/karhukoiran omistajat pyrkii välttelemään viimeiseen asti kontakteja supien kanssa, eivätkä ainakaan millään lailla rohkaise koiria siihen touhuun.

Ja minä nyt olen vaan tämmönen harrastelija joka ei koirien reenauksesta paljoa ymmärrä. Eikä oikein muustakaan. Nämä "kaikki muut" tietää paljon paremmin millai kannattaa koiria reenata. Eihän nuolle ole vielä edes kolmeasataa hirveä ammuttu. Karhuhommien lapsellisuudesta nyt puhumattakaan.

Olen ennemminkin sanonut että supikoirien jahtaus esim hirvikoirilla on tarkkaan harkittu taktiikka minulla. Siihen löytyy perusteluja.

Vaatii lisäksi aikalailla tietämättömyyttä jos väittää että supikoira voisi koskaan runsastua joka puolella samoihin määriin mitä esim etelä-suomen parhailla paikoilla. Supikoiria on täällä ihan maksimimäärä. Ei ne tosta enää lisäänny suuria määriä vaikka mikä olis. Nämä maastot ei vaan ruoki samanlaisia populaatioita kuin vaikkapa meren rannat jne..


Viimeinen muokkaaja, tuhola pvm 20.10.2016 10:28, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11073

LähetäLähetetty: 20.10.2016 10:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
RiUDE kirjoitti:

Ainakin täälläpäin kaikki hirvi/karhukoiran omistajat pyrkii välttelemään viimeiseen asti kontakteja supien kanssa, eivätkä ainakaan millään lailla rohkaise koiria siihen touhuun.

Ja minä nyt olen vaan tämmönen harrastelija joka ei koirien reenauksesta paljoa ymmärrä. Eikä oikein muustakaan. Nämä "kaikki muut" tietää paljon paremmin millai kannattaa koiria reenata. Eihän nuolle ole vielä edes kolmeasataa hirveä ammuttu. Karhuhommien lapsellisuudesta nyt puhumattakaan.
Very Happy

Toisaalta ymmärrettävää, mutta välillä vähän hymyilyttää tuo hirvikoiramiesten supihysteria....
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Reporetku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 1995

LähetäLähetetty: 20.10.2016 10:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sigamees kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
RiUDE kirjoitti:

Ainakin täälläpäin kaikki hirvi/karhukoiran omistajat pyrkii välttelemään viimeiseen asti kontakteja supien kanssa, eivätkä ainakaan millään lailla rohkaise koiria siihen touhuun.

Ja minä nyt olen vaan tämmönen harrastelija joka ei koirien reenauksesta paljoa ymmärrä. Eikä oikein muustakaan. Nämä "kaikki muut" tietää paljon paremmin millai kannattaa koiria reenata. Eihän nuolle ole vielä edes kolmeasataa hirveä ammuttu. Karhuhommien lapsellisuudesta nyt puhumattakaan.
Very Happy

Toisaalta ymmärrettävää, mutta välillä vähän hymyilyttää tuo hirvikoiramiesten supihysteria....

Kukin taaplaa tyylillään. Kyllähän se voi passimiesten mielenkiintoa syödä, kun aikansa kuuntelee kiivasta haukkua ja sitten kuuluukin radiosta, että supi, jälleen. Sama kettupuolella. Tahtoo ne passimiehet hävitä ja koiran uskottavuutta syödä, kun aikansa kiivasta ajoa passatessa jänis pomppii passiin. On jopa niitäkin kettukoiramiehiä, jotka vieroittavat koiraansa supilta. Yhden amerikaanon omistaja tällaista kertoi. Kuullemma haittaa ketunhakua ja kokeetkin voi mennä vituralleen mokomien rasvapallojen takia.

Ittekseen kun pääasiassa metsätelee, niin paljon ei tarvitse stressailla "väärien" elukoiden ajoilla. Supikin on vain plussaa muun jahdin yhteydessä.
_________________
Käytännöllisyys on kauneutta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20594
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 20.10.2016 10:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo. No mulle supi on riistaa siinä missä hirvi. Ei haittaa vaikka saan hirvijahdissa saaliiksi supin. Homma jatkuu ihan normaalisti eikä vaikuta hirvenpyyntiin.

Lisäksi supireenillä on tarkoitus. Se on tarkkaan harkittua toimintaa. Toiset käy kokeissa ja hirvikoira on vaan hirvikoira ja päivä on pilalla jos se haukkuu jotaki muuta. Ite jahtaan pystykorvaisilla vähä kaikkea siinä puitteissa ku niillä pystyy. Koiria pitää reenata omien tarpeiden mukaan. Kyllä mä oon ohjeita saanu millai pitää reenata mutta ite näen asian niin että reenaan siten mikä palvelee parhaiten omia tarkoitusperiä.

Tosin eilen olin venakon kanssa. Joka nyt on seka-ajurina pedolle ja jänikselle. Totta hlvetissä reenaan sitä supikoiralle. Tahtoo vaan tuo sorkka muodostua nyt ongelmaksi..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20594
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 20.10.2016 10:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Reporetku kirjoitti:
Sigamees kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
RiUDE kirjoitti:

Ainakin täälläpäin kaikki hirvi/karhukoiran omistajat pyrkii välttelemään viimeiseen asti kontakteja supien kanssa, eivätkä ainakaan millään lailla rohkaise koiria siihen touhuun.

Ja minä nyt olen vaan tämmönen harrastelija joka ei koirien reenauksesta paljoa ymmärrä. Eikä oikein muustakaan. Nämä "kaikki muut" tietää paljon paremmin millai kannattaa koiria reenata. Eihän nuolle ole vielä edes kolmeasataa hirveä ammuttu. Karhuhommien lapsellisuudesta nyt puhumattakaan.
Very Happy

Toisaalta ymmärrettävää, mutta välillä vähän hymyilyttää tuo hirvikoiramiesten supihysteria....

Kukin taaplaa tyylillään. Kyllähän se voi passimiesten mielenkiintoa syödä, kun aikansa kuuntelee kiivasta haukkua ja sitten kuuluukin radiosta, että supi, jälleen. Sama kettupuolella. Tahtoo ne passimiehet hävitä ja koiran uskottavuutta syödä, kun aikansa kiivasta ajoa passatessa jänis pomppii passiin. On jopa niitäkin kettukoiramiehiä, jotka vieroittavat koiraansa supilta. Yhden amerikaanon omistaja tällaista kertoi. Kuullemma haittaa ketunhakua ja kokeetkin voi mennä vituralleen mokomien rasvapallojen takia.

Ittekseen kun pääasiassa metsätelee, niin paljon ei tarvitse stressailla "väärien" elukoiden ajoilla. Supikin on vain plussaa muun jahdin yhteydessä.

En pidä ainuttakaan koiraa muita varten. En ainuttakaan. Jos ei halua passittaa mun koiria niin ei tartte. Menkööt kotio. Very Happy

Hirvikoira ku ottaa supinhaukun jos nyt on vaan haukkuvaa sorttia niin se on about 5min kun on selvää onko siellä supi... Ei sitä tartte tunteja arpoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 20.10.2016 11:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
RiUDE kirjoitti:

Ainakin täälläpäin kaikki hirvi/karhukoiran omistajat pyrkii välttelemään viimeiseen asti kontakteja supien kanssa, eivätkä ainakaan millään lailla rohkaise koiria siihen touhuun.

Ja minä nyt olen vaan tämmönen harrastelija joka ei koirien reenauksesta paljoa ymmärrä. Eikä oikein muustakaan. Nämä "kaikki muut" tietää paljon paremmin millai kannattaa koiria reenata. Eihän nuolle ole vielä edes kolmeasataa hirveä ammuttu. Karhuhommien lapsellisuudesta nyt puhumattakaan.

Olen ennemminkin sanonut että supikoirien jahtaus esim hirvikoirilla on tarkkaan harkittu taktiikka minulla. Siihen löytyy perusteluja.

Vaatii lisäksi aikalailla tietämättömyyttä jos väittää että supikoira voisi koskaan runsastua joka puolella samoihin määriin mitä esim etelä-suomen parhailla paikoilla. Supikoiria on täällä ihan maksimimäärä. Ei ne tosta enää lisäänny suuria määriä vaikka mikä olis. Nämä maastot ei vaan ruoki samanlaisia populaatioita kuin vaikkapa meren rannat jne..


Jahas, marttyyrimoodi menikin päälle kerrasta.
Vaikka kysymys oli ihan vilpittömästi esitetty ilman mitään koukkuja.
No, pitäisi itsekin jo ymmärtää että toisilta on ihan turha kysellä mitään...
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20594
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 20.10.2016 11:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minusta vastaukseni oli ihan hyvä. Tuo oli yleinen kommentti isolle joukolle, koska olen paljon kuullut arvostelua siitä että tapan supeja myös hirvikoirille ja reenaan jopa niitä siihen hommaan. Mun mielestä se riittää ku omistaja on koiraansa tyytyväinen. Mä olen ainakin vaihtelevasti tyytyväinen. Koirien ei tartte merkata kellekkään muulle mitään. He voivat ottaa oman koiran. Mulle nuo koirat on antaneet melkein kaiken mistä olen kakarasta saakka haaveillut. En voi olla muuta tyytyväinen. Muiden mielipiteellä tai arvostelulla ei ole väliä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Reporetku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 1995

LähetäLähetetty: 20.10.2016 11:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Reporetku kirjoitti:
Sigamees kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
RiUDE kirjoitti:

Ainakin täälläpäin kaikki hirvi/karhukoiran omistajat pyrkii välttelemään viimeiseen asti kontakteja supien kanssa, eivätkä ainakaan millään lailla rohkaise koiria siihen touhuun.

Ja minä nyt olen vaan tämmönen harrastelija joka ei koirien reenauksesta paljoa ymmärrä. Eikä oikein muustakaan. Nämä "kaikki muut" tietää paljon paremmin millai kannattaa koiria reenata. Eihän nuolle ole vielä edes kolmeasataa hirveä ammuttu. Karhuhommien lapsellisuudesta nyt puhumattakaan.
Very Happy

Toisaalta ymmärrettävää, mutta välillä vähän hymyilyttää tuo hirvikoiramiesten supihysteria....

Kukin taaplaa tyylillään. Kyllähän se voi passimiesten mielenkiintoa syödä, kun aikansa kuuntelee kiivasta haukkua ja sitten kuuluukin radiosta, että supi, jälleen. Sama kettupuolella. Tahtoo ne passimiehet hävitä ja koiran uskottavuutta syödä, kun aikansa kiivasta ajoa passatessa jänis pomppii passiin. On jopa niitäkin kettukoiramiehiä, jotka vieroittavat koiraansa supilta. Yhden amerikaanon omistaja tällaista kertoi. Kuullemma haittaa ketunhakua ja kokeetkin voi mennä vituralleen mokomien rasvapallojen takia.

Ittekseen kun pääasiassa metsätelee, niin paljon ei tarvitse stressailla "väärien" elukoiden ajoilla. Supikin on vain plussaa muun jahdin yhteydessä.

En pidä ainuttakaan koiraa muita varten. En ainuttakaan. Jos ei halua passittaa mun koiria niin ei tartte. Menkööt kotio. Very Happy

Hirvikoira ku ottaa supinhaukun jos nyt on vaan haukkuvaa sorttia niin se on about 5min kun on selvää onko siellä supi... Ei sitä tartte tunteja arpoa.

En tarkoittanut Tuhola sinua. Moni kuitenkin metsästää pelkästään porukassa, ja sehän on vähän kuin lasten hiekkalaatikkoleikeissä, että lähes maailma kaatuu, kun kaverit häipyy ympäriltä.
_________________
Käytännöllisyys on kauneutta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 211, 212, 213 ... 277, 278, 279  Seuraava
Sivu 212 Yht. 279

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com