OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Sorsastuskausi 2016
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 44, 45, 46  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vieras_a
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2013
Viestejä: 1953

LähetäLähetetty: 31.08.2016 18:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen nähnyt, kun haapana dubleen jälkeen puoli sukeltaja haavakosta tuli koko sukeltaja. Tarkka putoamispaikka oli tiedossa. Löytyi käsi kopelolla veden alta. Molemmat talteen, ilman koiraa vieläpä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34972

LähetäLähetetty: 31.08.2016 18:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fighterman kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Entä jos ei metsästä porukassa eikä voi pitää koiraa,pitäisikö metsästys siinä tapauksessa lopettaa?


Ota yhteyttä vaikka paikalliseen noutajayhdistykseen ja kysy lähteekö joku metsästyskortiton missi koiran kanssa passiin vähä reenaamaan.

Siis silloin kun minulle sopii ja noin tunnin varoitusajalla?
Veikkaanpa ettei löydy.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fighterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2013
Viestejä: 1118
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 31.08.2016 18:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Fighterman kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Entä jos ei metsästä porukassa eikä voi pitää koiraa,pitäisikö metsästys siinä tapauksessa lopettaa?


Ota yhteyttä vaikka paikalliseen noutajayhdistykseen ja kysy lähteekö joku metsästyskortiton missi koiran kanssa passiin vähä reenaamaan.

Siis silloin kun minulle sopii ja noin tunnin varoitusajalla?
Veikkaanpa ettei löydy.


Saattaa sielläki hätäsiä pirkkoja olla. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 31.08.2016 18:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fighterman kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Fighterman kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Entä jos ei metsästä porukassa eikä voi pitää koiraa,pitäisikö metsästys siinä tapauksessa lopettaa?


Ota yhteyttä vaikka paikalliseen noutajayhdistykseen ja kysy lähteekö joku metsästyskortiton missi koiran kanssa passiin vähä reenaamaan.

Siis silloin kun minulle sopii ja noin tunnin varoitusajalla?
Veikkaanpa ettei löydy.


Saattaa sielläki hätäsiä pirkkoja olla. Wink


Ai, joku pirkko sinne sättäämään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fighterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2013
Viestejä: 1118
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 31.08.2016 18:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jartsu kirjoitti:
Fighterman kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Fighterman kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Entä jos ei metsästä porukassa eikä voi pitää koiraa,pitäisikö metsästys siinä tapauksessa lopettaa?


Ota yhteyttä vaikka paikalliseen noutajayhdistykseen ja kysy lähteekö joku metsästyskortiton missi koiran kanssa passiin vähä reenaamaan.

Siis silloin kun minulle sopii ja noin tunnin varoitusajalla?
Veikkaanpa ettei löydy.


Saattaa sielläki hätäsiä pirkkoja olla. Wink


Ai, joku pirkko sinne sättäämään.


Tiedä vaikka pääsis sötköttämään.. Shocked Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 31.08.2016 18:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fighterman kirjoitti:
Jartsu kirjoitti:
Fighterman kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Fighterman kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Entä jos ei metsästä porukassa eikä voi pitää koiraa,pitäisikö metsästys siinä tapauksessa lopettaa?


Ota yhteyttä vaikka paikalliseen noutajayhdistykseen ja kysy lähteekö joku metsästyskortiton missi koiran kanssa passiin vähä reenaamaan.

Siis silloin kun minulle sopii ja noin tunnin varoitusajalla?
Veikkaanpa ettei löydy.


Saattaa sielläki hätäsiä pirkkoja olla. Wink


Ai, joku pirkko sinne sättäämään.


Tiedä vaikka pääsis sötköttämään.. Shocked Cool


Kaikki ei ole nuoria kloppeja, esim, minä ja heiluri ja moni muu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fighterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2013
Viestejä: 1118
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 31.08.2016 19:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jartsu kirjoitti:
Fighterman kirjoitti:
Jartsu kirjoitti:
Fighterman kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Fighterman kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Entä jos ei metsästä porukassa eikä voi pitää koiraa,pitäisikö metsästys siinä tapauksessa lopettaa?


Ota yhteyttä vaikka paikalliseen noutajayhdistykseen ja kysy lähteekö joku metsästyskortiton missi koiran kanssa passiin vähä reenaamaan.

Siis silloin kun minulle sopii ja noin tunnin varoitusajalla?
Veikkaanpa ettei löydy.


Saattaa sielläki hätäsiä pirkkoja olla. Wink


Ai, joku pirkko sinne sättäämään.


Tiedä vaikka pääsis sötköttämään.. Shocked Cool


Kaikki ei ole nuoria kloppeja, esim, minä ja heiluri ja moni muu.


Toki sekin ikä on itellä vielä edessäpäin ettei tuo oma pyssy pelaa ja hommat on siirtyny suorituksesta ns. muistelo asteelle. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34972

LähetäLähetetty: 31.08.2016 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei sentään vielä,oma rva huolehtii kyllä.
Sattaisi koirapimu äkkiä kyllästyä kun yhdeksällä reissulla kymmenestä ei edes näy sorsia,ampumisesta puhumattakaan Very Happy .
Taitaa kossit elää puutteessa kun pitäisi kipata pirkkoja sorsallakin,aikoinaan hoidettiin nekin erikseen niin ei häirinneet kutuhommat pyyntiä.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fighterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2013
Viestejä: 1118
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 31.08.2016 20:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Ei sentään vielä,oma rva huolehtii kyllä.
Sattaisi koirapimu äkkiä kyllästyä kun yhdeksällä reissulla kymmenestä ei edes näy sorsia,ampumisesta puhumattakaan Very Happy .
Taitaa kossit elää puutteessa kun pitäisi kipata pirkkoja sorsallakin,aikoinaan hoidettiin nekin erikseen niin ei häirinneet kutuhommat pyyntiä.


Nimenomaan ei synny puutetta ku kippaa aina ku on vaa hiukankaa mahdollista Cool vaikka sitte siinä hiljaisena hetkenä ennen iltalentoa. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 31.08.2016 20:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tilikku kirjoitti:
JSP kirjoitti:
rähmis kirjoitti:
En sinällään kannata, että koira olisi pakollinen mutta omien kokemusteni valossa on koirasta kovastikin hyötyä. Itse en koiraa omista.
Valitettavan usein näkee varsinkin aloituspäivänä porukoiden ampuvan todella pitkille ylimatkoille (ja löytämieni hylsyjen perusteella isoilla lyijyhauleilla), tuloksena paljon haavakoita ja huonoja osumia. Linnut tippuvat jonnekin rantaheinikkoon tai toiselle puolen järveä.
Tällaisia lintuja on kaverin koira kaivanut kyllä hyvällä prosentilla talteen. Koirakaan ei tietenkään oikeuta ampumaan kaakanoita "toivotaan toivotaan"-holleilta.

Eilen iltalenolla ukkosti ja ajoittain jumalaton kaatosade, ei havaintoa riistasta.




Tuollaiselle porukalle on aivan sama onko koiraa vaan ei kun ei niillä ole edes tarkoitus saada lintuja talteen. Aina aloituksessa näkee näitä joilla juopottelu ja räiskiminen on pääasia.

Oon itsekkin koirien kans pyytäny paljon. Kyllä siitä jotain hyötyä voi olla mutta koiramiehet myös ampuu sellaisiin paikkoihin mihin ilman koiraa ei yrittäis. Ei se koira kaikkia löydä vaikka välillä näyttäis olevan kova luotto niihin.



Vai että idiootti? Kun olet niin taitava sorsanetsijä, niin tule tänne ja lähe minun koiran kanssa viivalle. Katotaan, kumpi löytää. Ja jos joku niin typerä väite, että koiramihet ampuu minne sattuu. Ei ammu. Nytkin aloituksessa kaikki ylipitkille matkoille räiskijät oli koirattomia.

Ja jos sulle koira pitäs olla kuin kodinkone, niin voi vain todeta, että on kyllä todella tunteeton ihminen. Ei koiran arvo ole pelkkä' lintujen etsintä ja nouto. Se on niin paljon enemmän, eikä tuollaiset saa sitä mahtavuutta ikinä kokea. Se on tavallaan ihan oikein.


Oletko nainen? Ymmärrät nuo kirjoitukset samalla tavalla oudosti väärin. Kirjoitan nyt sillain että ymmärrät. En ota koiraa koska mulla ei ole sille tarpeeksi aikaa. Mulla on niin paljon harrastuksia ja jatkuvasti menossa jonnekkin. Ei jaksa tahalleen vaikeuttaa elämää. Jos koira olisi sellainen että siitä saa virrat pois ja kaappiin niin voisin ottaakkin. Tajuatko?

Olen löytäny sorsan jonka pudotin ja se sukelsi samantien pohjakasveihin kiinni. Valkoinen perä vaan näkyi veden alta.

Jos väkisellä halutaan lisää rajoittaa niin linnun pyyntiin haulikko koe. Ammutaan joku kiekko ja metsästykseen käytettävillä patruunoilla tauluun riittävän hyvät kuviot. Testaamattomat panokset aiheuttaa varmasti enemmän raanakoita kuin se että ilman koiraa jää joku löytymättä. Tyhmiä ideoita molemmat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
oopee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2011
Viestejä: 455
Paikkakunta: ks

LähetäLähetetty: 31.08.2016 20:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä mä on sitä mieltä et kevyt 22/25 mehtäletussa lakisääteiseksi ampumakokekeeksi.suoritettakoon joka toinen vuosi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras_a
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2013
Viestejä: 1953

LähetäLähetetty: 31.08.2016 21:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo. Lisää rajoituksia vaan.
Rajoitukset on kivoja. Kuten asepussi 3cm auki tai pussin reuna näkyy takakontista.... ja pyssyt sulattoon. Shocked Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
slapshot-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Hel 2011
Viestejä: 1063
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 31.08.2016 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se on tämä oma lehmä ojassa mentaliteetti kun noutajamiehet saa kerran vuodessa huutaa että koirat kaikille sorsajahtiin, samaa mentaliteettia on just tuo mäykkymiesten monopoliasema kauriille ja 28cm säkärajoitus.

Pidetään omista ampumisista huoli ja kattellaan ne omat linnut koiralla tai ilman. Mun ei tarvi näillä sorsamäärillä koiraa sitä varten ottaa. Kyyhkyt löytyy puidusta viljapellosta helposti ilman koiraa. Se on vain tämä alkukauden repäsy tämä sorsastus ja sitten alkaa muut jahdit jatkuen vuodenvaihteen yli kevääseen. Emännän koira saa tulla välillä sorsaan kaveriksi, mutta en tarvi mitään tankkilabbista erikseen siihen hommaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lyrurus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Jou 2004
Viestejä: 1953
Paikkakunta: Muurame

LähetäLähetetty: 31.08.2016 21:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu. Samaa mieltä. Tuo koiravaatimus vesilintujahtiin on aivan posketon. Linnut voi aivan hyvin ampua "kaikki reppuun" ilman koiraakin, kun hiukan miettii mitä tekee. Koiralla parannetaan vain oiretta, ei itse sairautta.

Vaatimuksen perimmäinen motiivi on muuten erilaisten kennelmiesten halu varata mahdollisimman paljon metsästysmahdollisuuksia itselleen ja samalla rajata niitä muilta pois. - Ja kyllä minä ymmärrän tuon motiivin. Jos minulla olisi joku "Perseposken kennel" ja pari toimivaa koiraa ja pari kasvamassa, niin kyllä minä kyttäisin tarkkaan muita ukkoja. Jos löytyy joku hulvattomampi sakki, niin äkisti kävisin kysymässä, että montako on pudonnut ja montako löytyi ja pian olisi kasassa oikein leegio kauhukertomuksia. Ja siitähän päästäisiinkin pian varsinaiseen aiheeseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tilikku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Elo 2010
Viestejä: 442
Paikkakunta: Pohjois-Savo

LähetäLähetetty: 31.08.2016 22:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lyrurus kirjoitti:
Juu. Samaa mieltä. Tuo koiravaatimus vesilintujahtiin on aivan posketon. Linnut voi aivan hyvin ampua "kaikki reppuun" ilman koiraakin, kun hiukan miettii mitä tekee. Koiralla parannetaan vain oiretta, ei itse sairautta.

Vaatimuksen perimmäinen motiivi on muuten erilaisten kennelmiesten halu varata mahdollisimman paljon metsästysmahdollisuuksia itselleen ja samalla rajata niitä muilta pois. - Ja kyllä minä ymmärrän tuon motiivin. Jos minulla olisi joku "Perseposken kennel" ja pari toimivaa koiraa ja pari kasvamassa, niin kyllä minä kyttäisin tarkkaan muita ukkoja. Jos löytyy joku hulvattomampi sakki, niin äkisti kävisin kysymässä, että montako on pudonnut ja montako löytyi ja pian olisi kasassa oikein leegio kauhukertomuksia. Ja siitähän päästäisiinkin pian varsinaiseen aiheeseen.


On kyllä säälittävän kateellista puhetta.
_________________
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 44, 45, 46  Seuraava
Sivu 25 Yht. 46

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com