OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Leuku

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jouset, teräaseet ja työkalut
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 01.08.2016 11:16    Viestin aihe: Leuku Vastaa lainaamalla viestiä

Olis tarvetta hommata kunnollinen leuku, mutta tuo aivan perus turistirihkama ei jotenkin sytytä. Onko kokemusta mikä olisi hankinnan arvoinen työkalu yleiseen metsäkäyttöön?

http://samekniv.no/norsk/samekniver/

Tuollaista olen katsellut, mutta mahtaakohan noita saada ollenkaan tilattua suomeen? Jos jollakin on hyviä ideoita mistä tuollaisen tai jonkun muun hyvän saisi niin pistäkäähän vinkkiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4611

LähetäLähetetty: 01.08.2016 16:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teetä sepällä, niin saat mieleisesi. Minä teetätin, jonkinasteista jousiterästä vein pätkän, siitä teki ja on minun mieleen.
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
m.m.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Hel 2008
Viestejä: 390
Paikkakunta: rovaniemi

LähetäLähetetty: 01.08.2016 23:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo Valton linkin leuku on hyvä, mulla on karasjokelainen käytössä, hain paikanpäältä mutta saattaahan se tilauski näin nettiaikana onnistua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34779

LähetäLähetetty: 02.08.2016 04:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muistaakseni ainakin Lamnia myy noita suomen puolella.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nuuska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2008
Viestejä: 1833

LähetäLähetetty: 02.08.2016 08:01    Viestin aihe: Re: Leuku Vastaa lainaamalla viestiä

Valto. kirjoitti:
Onko kokemusta mikä olisi hankinnan arvoinen työkalu yleiseen metsäkäyttöön?


Leuku ei ole yleistyökalu. Se on kirvestä käyttökelpoisempi tunturikoivuvyöhykkeellä. Ei-ammattilaiselle riekonpyytäjälle välttämätön työkalu. Leukussa on paitsi pitkä myös raskas terä. Se on lyömäsoitin kuten kitarakin.
_________________
Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iso-Jaska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tam 2007
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Lapland Finland

LähetäLähetetty: 02.08.2016 08:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on tuollanen 8" Old fashion. Hankittu kymmenisen vuotta sitte. Parille kaverille olen ostanut syntymäpäivälahjaksi samanlaiset paikanpäältä.

Näyttäs saavan suomestakin
https://www.lamnia.com/fi/sc/5/puukot-veitset-ja-kaantoveitset/puukot-ja-veitset?page=&ipp=60&sin=70&mid=&mcid=6

Esim. valmistajan verkkokaupassa KS8OF 1350kr eli 143€, kun taas Suomesta saa 139 euroon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
m.m.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Hel 2008
Viestejä: 390
Paikkakunta: rovaniemi

LähetäLähetetty: 02.08.2016 22:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo 8" old fashion näytti olevan linkin perusteella minunki leuku. Siitä yleistyökalusta sen verran, että kyllä tuolla tuohon tavastunu ammattimies nylkeeki näppärästi. Kaveri oli nähnyt videon jossa norski nylyki ja suolisto poron alle 2 minuuttiin ilman pukkia tai koukkuja aivan hangen päällä ( en muista raakapalotteliko sen vielä samalla,saatto olla ). Raajojen olen jonku tuolla ittekki, mutta lähinnä kokeilumielessä. Terä on vissiin jonkunlaista jousiterästä, kimmoisa eikä katkoa helposti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 03.08.2016 01:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko jollakin noista karasjokisista enemmän kokemusta kannattaisiko hankkia 8" vai 9" malli ja onko normaali vai old fashion parempi? Vai onko noissa malleissa erona puhtaasti mikä silmää miellyttää? Terät ainakin näyttää erilaiselta, joten onko kyse vain käsittelystä vai mahtaako olla muutakin eroa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jouset, teräaseet ja työkalut Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com