OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Subaru Forester
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 59, 60, 61  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
AnttiSn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 2120

LähetäLähetetty: 03.02.2016 23:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taitaapahan ollu justiinsa tuon ikäinen forresteri, jolle kyydissä istuessa sattui tuo.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pohjanmaanpoika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2005
Viestejä: 598

LähetäLähetetty: 04.02.2016 08:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaverilla 06 bensa forre. Nyt korkkas ne surullisen kuuluisat tasonsäätö iskarit. Tilalle normi mallit tarvikkeena ja nyt on perse maassa ja keula taivasta kohti. Löytyykö keltään konstia peräpään korotukseen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
havu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 3242

LähetäLähetetty: 04.02.2016 09:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

AnttiSn kirjoitti:
Taitaapahan ollu justiinsa tuon ikäinen forresteri, jolle kyydissä istuessa sattui tuo.

Hyyyvä juttu. Raportoin heti tänne kun sama tapahtuu omalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xdrive
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Maa 2013
Viestejä: 242

LähetäLähetetty: 04.02.2016 09:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaverilla 06 bensa forre. Nyt korkkas ne surullisen kuuluisat tasonsäätö iskarit. Tilalle normi mallit tarvikkeena ja nyt on perse maassa ja keula taivasta kohti. Löytyykö keltään konstia peräpään korotukseen?

Silloin kun vaihdetaan tasosäätyvien iskareiden tilalle tavalliset, niin jouset pitää vaihtaa jäykempiin. Osa tilaa Vallilan takomolta ja osa laittaa coilover iskari/jousipaketin. Subaruun liittyen kannattaa tutustua Subaru Club Finland Ry sivustoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26332

LähetäLähetetty: 04.02.2016 10:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

As,,,, tankki ei saa korvausilmaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leafs
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2006
Viestejä: 2059

LähetäLähetetty: 04.02.2016 10:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.subtle-solutions.com/product_info.php?products_id=114&osCsid=346afdbe1ea4fecb4da7d057bbe978da

https://sumoparts.3dcartstores.com/Impreza-GC-GF-GM-1993-2001_c_67.html

https://www.youtube.com/watch?v=mkAFOZTqQlo

https://www.youtube.com/watch?v=4vqOCQED9Dw

No nuilla nyt alkuun pääsee korotushommassa, ei lie hirmuhomma itekään väköstellä/väköstyttää. Pitäis ja pitäis tuota omaaki kulkinetta korottaa muttakumuttaku tässä arprikeerannu että vaihtasko tuoreempaan vai eikökäkö vaihtas.
_________________
HPPH
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2216
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 04.02.2016 11:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

xdrive kirjoitti:
Kaverilla 06 bensa forre. Nyt korkkas ne surullisen kuuluisat tasonsäätö iskarit. Tilalle normi mallit tarvikkeena ja nyt on perse maassa ja keula taivasta kohti. Löytyykö keltään konstia peräpään korotukseen?

Silloin kun vaihdetaan tasosäätyvien iskareiden tilalle tavalliset, niin jouset pitää vaihtaa jäykempiin. Osa tilaa Vallilan takomolta ja osa laittaa coilover iskari/jousipaketin. Subaruun liittyen kannattaa tutustua Subaru Club Finland Ry sivustoon.


Noinhan siinä tosiaan käy, kun vaihtaa normaalit iskarit tasonsäädöllisten tilalle. Valllilan takomosta on subaruklubilaiset tilanneet jousia. Muistaakseni 120€/kpl ne on olleet ainakin aikanaan. Jossain vaiheessa porukka tilas niin paljon foren jousia vallilasta, että niillä oli materiaalit loppu.

Mulla on taas menossa MY06 foresta kuskinpuolen takaiskari. Edellisen kerran meni 95000 ajettuna ja nyt on 185000 ajettu. Joillaki noita on menny ihan uusistakin muutama tuhat ajettuina. Onneksi myyjäliike tuli aikanaan vastaan puolella hinnalla. 450€ oli silloin neljä vuotta sitten tasosäätyvän hinta.

Nyt aattelin laittaa tämmösen setin:
http://shop.mamasan.fi/product/show/3478/alustasarjat-ja-jouset/2029/bc-racing-coilover-alustasarja

Trafin uuden ohjeistuksen mukaan nuo on täysin lailliset. Pitänee selvitellä riittääkö noissa säätövaraa jopa nostaa sentin - kaks vakiosta. Ainakin vakiokoroon pitäis mennä. En prkl osta enää tasosäätyvää, kun kahen takaiskarin hinnalla saa koko coilover setin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuoma SS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2004
Viestejä: 366
Paikkakunta: Etelä-Karjala

LähetäLähetetty: 04.02.2016 12:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muistaakseni KYBiltäkin löytyy jouset ja vielä halvemmalla kuin Vallillalta, jos haluaa nuo tasosäädölliset heivata mäkeen. Reilu vuosi sitten tuli noita vaihtoehtoja katseltua, kun toinen tasosäädöllinen setti tuli tiensä päähän. Laiskuuttani päädyin sitten Peddersiin, kun tulivat valmiiksi kasattuna, joten setin asennus sujui kokonaisuudessaan reilussa puolessa tunnissa. Reilu 30tkm ajettu, eivätkä ainakaan vielä ole hajonneet, vaikka ovat muistaakseni made in PRC.

Tilasin omani tuolta: http://www.ebay.co.uk/itm/Subaru-Forester-SG-XT-X-Pedders-Ezifit-Rear-Suspension-Conversion-Kit-2002-2008-/121873453912?hash=item1c60395358
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pohjanmaanpoika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2005
Viestejä: 598

LähetäLähetetty: 04.02.2016 13:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoos vastauksista. Eiköhän näillä tiedoilla ala perä nousta!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
susiluoto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Syy 2010
Viestejä: 222

LähetäLähetetty: 05.02.2016 22:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

AnttiSn kirjoitti:
Subaruihin liittyen seuraavaa. Useammassa autossa on etenki nyt kovempien pakkasten aikoihin tullut ongelma, että bensamittari ja ajotietokone näyttää tavaraa riittävän, mutta matka katkeaa kuin seinään. Lisää tavaraa tankkiin ja matka jatkuu täysin normaalisti. Sinne tankkiin ei vain mahdu kuin 10L vähemmän kuin täysi tankki on eli jossain siellä tankissa se 10L piileskelee, muttei oikein käytössä ole. Itse istuin kyydissä, kun moinen tapahtui ja hetkinen siinä mietiskeltiin, että mikähän lie. Päätettiin kokeilla tankata ja sitten vasta hinuria, jos ei muu auta. Tosiaan bensavalo syttyi ehkä 20km aikaisemmin ja ajotietokone näytti vielä kestävän noin 100km ajaa. Viitisen litraa tankkiin ja auto kävi normaalisti ja matka suoraan huoltamolle, jossa ihmetykseksi tankkiin ei mennytkään kuin 15L vajaa täysi tankki, vaikka vain vitonen tankattiin. Huollosta oli tullut perinteinen "mitään vikaa ei löydetty" ja näin. Ehkei ainakaan kriittisissä tilanteissa kovalla pakkasella kannata ajella kaukana asutuksesta niillä viimeisillä deseillä...



Liekkö tuossa sellainen järjestelmä joka ajotietokoneen kanssa miettii kuljettajan ajotapaa parinsadan kilometrin matkalta ja ilmoittaa sitten mittarinäyttönä ajotietokoneen ajatteleman bensamäärän, eli ei varsinaista todellista määrää vaan oletetun ajotapaan nähden.Jos ajotapa yhtäkkiä parinkymmenen matkalla muuttuu suuresti kuluttavaksi, tietokone ei tätä ajattele ja tyhjä tankki.
Tällainen on kuulemma jossain japanilaisessa, en nyt ole tuosta Foresteristä varma.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnttiSn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 2120

LähetäLähetetty: 05.02.2016 22:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo ei. Ajo samanlaista maantie tuuppausta edelliset 300km ja koko ajan ihan normaalisti tankki vajunut. Myös varsinainen bensamittari näytti, että bensaa olisi tähteellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26332

LähetäLähetetty: 05.02.2016 23:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

AnttiSn, vetäisikö tankki ilmaa korkkia avattaessa.
ei yhtään harvinaista että alipaine kurttaa tankkia. ja jossainvaiheessa alipaine voittaa imun ja matka loppuu, pelkkä korkin höllään jättö auttaa.
korvaus kanava huurtuu joissain herkästi,,, se voi olla myös korkissa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xdrive
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Maa 2013
Viestejä: 242

LähetäLähetetty: 06.02.2016 10:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

AnttiSn, olitko nyt bensa vai diesel Foren kyydissä? Kirjoitat bensamittarista/tankista ja sitten lopuksi että ei kannate olla kaukana tankkauspaikasta kun on vähän dieseliä tankissa. Dieseleissä on ollut tapauksia missä auto on sammunut matkalla, mutta kun on laittanut esim. viisi litraa dieseliä tankkiin on matka jatkunut. Polttoainemittari on näyttänyt että ainetta olisi hyvinkin jäljellä ja sitä myös on ollut, mutta siitä huolimatta tuo viidenkin litran tankkaus on poistanut ongelman. Näitä on ilmennyt kovilla pakkasilla Subaru diesel malleilla. Mistä moinen johtuu, sitä en ole mistään vielä lukenut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26332

LähetäLähetetty: 06.02.2016 15:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos p-ainetta on eihän ongelma ole sen puute vaan jokin muu...yhä enemmän viittaa siihen korvausilman saannin puuteeseen... eli pelkkä korkin aukasukin ilmeisesti riittää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 06.02.2016 18:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu, nimenomaan sillä polttoaineen lisäyksellä ei välttämättä ole ollut mitään merkitystä. En kyllä tunne subaruita ollenkaan, mutta monessa autossa on kuulemma mennyt tankkikin ruttuun tuosta syystä, pienemmistä ongelmista puhumattakaan. Jos tossa on herkkä venttiili jäätymään, ni voihan tuo varteenotettava syy olla. ...Tankataan "lämmintä" polttoainetta kylmään tankkiin ja siten huurtuu tms... Onhan tuo mahdollista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 59, 60, 61  Seuraava
Sivu 42 Yht. 61

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com