OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mitä kenkiä käytätte?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 81, 82, 83  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Nuuska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2008
Viestejä: 1833

LähetäLähetetty: 01.10.2014 08:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP kirjoitti:
Ostin nokia trek plussat vaikka tiesin että laatu on perseestä, mutta kun ovat kävelyyn melko täydelliset niin täytyy toivoa että hajoavat vuoden sisään niin saa takuuseen aina uudet. Melko monia kumppareita oon testannut vaan kyllä nokia vaan osaa oikean malliset kengät tehdä vaikka tosi halvalla jossain kiinassa ne teettääkin.


Ollaan pojan kanssa käytetty Trek Plussia vuodesta 2006 lähtien, eli 9 vuotta. Nyt on käytössä 5. ja 6. pari. Kaikki muut paitsi yksi ovat kestäneet n. 3 vuotta ja kaikki alkavat vuotaa samasta kohtaa: vasemman kengän terän ulkosyrjästä. Yksi pari alkoi vuotaa samasta kohtaa alle vuodessa. 3 vuoden kestolla hinnaksi jää n. 25 €/v, mikä on kohtuullinen kustannus. Jos olisi olemassa yhtä hyvä kumisaapas, joka kestää 10 vuotta niin maksaisin sellaisista 150 € mukisematta. Mutta ei taida olla?
_________________
Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 01.10.2014 09:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuuska kirjoitti:
JSP kirjoitti:
Ostin nokia trek plussat vaikka tiesin että laatu on perseestä, mutta kun ovat kävelyyn melko täydelliset niin täytyy toivoa että hajoavat vuoden sisään niin saa takuuseen aina uudet. Melko monia kumppareita oon testannut vaan kyllä nokia vaan osaa oikean malliset kengät tehdä vaikka tosi halvalla jossain kiinassa ne teettääkin.


Ollaan pojan kanssa käytetty Trek Plussia vuodesta 2006 lähtien, eli 9 vuotta. Nyt on käytössä 5. ja 6. pari. Kaikki muut paitsi yksi ovat kestäneet n. 3 vuotta ja kaikki alkavat vuotaa samasta kohtaa: vasemman kengän terän ulkosyrjästä. Yksi pari alkoi vuotaa samasta kohtaa alle vuodessa. 3 vuoden kestolla hinnaksi jää n. 25 €/v, mikä on kohtuullinen kustannus. Jos olisi olemassa yhtä hyvä kumisaapas, joka kestää 10 vuotta niin maksaisin sellaisista 150 € mukisematta. Mutta ei taida olla?


Itse epäilin heti eka reissulla että oikea kenkä vuotaa edestä oikealta mutta aivan varma en vielä ole. Kantapäätkin saattaa vuotaa. Pitää vielä tutkia ja hakea uudet jos vuotavat. Eihän se 120e paha ole jos kolmekkin vuotta kestävät. Yhtä hyviä kumppareita ei kävelyyn löydy. Vikingejä ei kiinnosta enää testata kun yhteen väliin ne alkoi kaikilla vuotamaan pohjasta. Mulla ei kestäneet edes puolta vuotta. Melko halvat ne kuitenkin on tai ainakin oli
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15375

LähetäLähetetty: 04.10.2014 11:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mm. tämmösiä on tullut käytettyä:

Haltit kaipaa vähän rasvaa pintaan, uskomattoman hyvät kengät, vanhemmiten alkaneet vaan nariseen, muuten mies menee kuin intiaani mutta kengät naukuu. Meindelit on kovat mutta säästää muuten jalkoja ja miestä, yhdet kummikengät pitää olla aina reissussa. Muutakin on, Sievin läpsyttimiä on useat mutta nyt kun kenkiä arvottiin reissuun niin nuo lähtee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vanhakarju
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Mar 2011
Viestejä: 2499

LähetäLähetetty: 04.10.2014 11:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niinpä:tälläisillä kengillä nykyään. Embarassed Embarassed


http://nokianjalkineet.fi/boots-originals/kontio/?color=black

http://www.zalando.fi/brett-sons-nauhakengaet-harmaa-bs312a00j-c11.html
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15375

LähetäLähetetty: 04.10.2014 12:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä ostin viimeset kontiot jo monta vuotta sitten, vuoden vanhoina ei pitäneet vettä edes sitä mitä DDR:n armeijan varsikengät. Kuivan kelin peltosaappaina ne oli pöndellä eteisessä jonkun aikaa, vaimolle tuli jokin siisteyskohtaus ja kantoi saappaanrämät lasten leikkimökkiin. Siellä ne on vieläkin eikä ole ikävä. Tietysti vois sanoa ettei nuo ehkä huonoimmat saappaat ole mitä olen käyttänyt, mun kuvassa oikealla pilkottavat "puutarhasaappaat" on ehkä vielä huonommat, ajelin oksia pellolle kokkotarpeiksii, erehdyin astumaan vähän päälle niin tuli oksantynkä läpi pohjasta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 04.10.2014 13:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Zamberlandin kenkä Meindelin tilalle ja tykkään. Ei ole sellaista tunnetta, että laskettelumonot olisi jalassa. Ei Meindel huono ole, mutta minulle väärä kenkä.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34972

LähetäLähetetty: 04.10.2014 19:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No niin,tämän päivän hirvenjahtuissa toinenkin Wiking Trophy sivusta halki,ei kestänyt rivakkaa kilpajuoksua vasaporukan kanssa.
Sääli ettei muuten noin hyvä kenkä kestä edes kunnolla neljää syksyä...

Ja kun kuitenkin joku kysyy niin pakko oli juosta eteen ja kääntää sakki takaisin mottiin,niin stanan tiuha pusikko ettei voinut ampua.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
22-250
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2005
Viestejä: 254
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 04.10.2014 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuuska kirjoitti:
JSP kirjoitti:
Ostin nokia trek plussat vaikka tiesin että laatu on perseestä, mutta kun ovat kävelyyn melko täydelliset niin täytyy toivoa että hajoavat vuoden sisään niin saa takuuseen aina uudet. Melko monia kumppareita oon testannut vaan kyllä nokia vaan osaa oikean malliset kengät tehdä vaikka tosi halvalla jossain kiinassa ne teettääkin.


Ollaan pojan kanssa käytetty Trek Plussia vuodesta 2006 lähtien, eli 9 vuotta. Nyt on käytössä 5. ja 6. pari. Kaikki muut paitsi yksi ovat kestäneet n. 3 vuotta ja kaikki alkavat vuotaa samasta kohtaa: vasemman kengän terän ulkosyrjästä. Yksi pari alkoi vuotaa samasta kohtaa alle vuodessa. 3 vuoden kestolla hinnaksi jää n. 25 €/v, mikä on kohtuullinen kustannus. Jos olisi olemassa yhtä hyvä kumisaapas, joka kestää 10 vuotta niin maksaisin sellaisista 150 € mukisematta. Mutta ei taida olla?


Aiglen neopreeni kumpparit on lujat. Mulla ollu yli 10 v ja vielä pelaa.Keväällä pilkillä, kesällä muuten vaan, syksyllä metällä jne. Aikoinaan oli Nokialaista, tretornia jne. Mutta iha pa..oja olivat

Nyt otin rinnalle Haglöfsin graniitit kun tuntui hyviltä ja vaikutti laadukkailta. Noiden jälkeen kun tarjoaa Nokialaizia jalkaan, niin on kuin muovipusseilla kävelisi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 05.10.2014 22:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

22-250 kirjoitti:
Nuuska kirjoitti:
JSP kirjoitti:
Ostin nokia trek plussat vaikka tiesin että laatu on perseestä, mutta kun ovat kävelyyn melko täydelliset niin täytyy toivoa että hajoavat vuoden sisään niin saa takuuseen aina uudet. Melko monia kumppareita oon testannut vaan kyllä nokia vaan osaa oikean malliset kengät tehdä vaikka tosi halvalla jossain kiinassa ne teettääkin.


Ollaan pojan kanssa käytetty Trek Plussia vuodesta 2006 lähtien, eli 9 vuotta. Nyt on käytössä 5. ja 6. pari. Kaikki muut paitsi yksi ovat kestäneet n. 3 vuotta ja kaikki alkavat vuotaa samasta kohtaa: vasemman kengän terän ulkosyrjästä. Yksi pari alkoi vuotaa samasta kohtaa alle vuodessa. 3 vuoden kestolla hinnaksi jää n. 25 €/v, mikä on kohtuullinen kustannus. Jos olisi olemassa yhtä hyvä kumisaapas, joka kestää 10 vuotta niin maksaisin sellaisista 150 € mukisematta. Mutta ei taida olla?


Aiglen neopreeni kumpparit on lujat. Mulla ollu yli 10 v ja vielä pelaa.Keväällä pilkillä, kesällä muuten vaan, syksyllä metällä jne. Aikoinaan oli Nokialaista, tretornia jne. Mutta iha pa..oja olivat

Nyt otin rinnalle Haglöfsin graniitit kun tuntui hyviltä ja vaikutti laadukkailta. Noiden jälkeen kun tarjoaa Nokialaizia jalkaan, niin on kuin muovipusseilla kävelisi.


Mulla on Aigle Parcours2 ISO:t ja ovat enhä huonoimmat kumpparit mitä mulla on koskaan ollut ja niitä on muuten ollut melko paljon.. YLeensä mulla ei kumpparit juuri hiosta mutta nuissa sukat on aivan märät, niin märät että tuntuu kuin olisi vettä kengässä. Eilen pitkän tauon jälkeen laitoin ne sorsapassiin reilu tunniksi ja alkoivat hiostaa jo silloin vaikka veneellä mentiin Very Happy Olen jo sanonut aiemmin, mutta nuissa on vielä outo suunnitteluvika kun kanta on tosi korkea ja kumi liian venyvää niin ne muljuaa jalassa miten sattuu kun metsässä kävelee. Alkaa ihan vit.uttaan kun muistelee niitä reissuja milloin ne oli jalassa. Ylikalliit kiinalaisella ammattitaidolla nopeasti valmistetut nokian trek plussat on paljon paremmat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Havumetsä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Syy 2012
Viestejä: 1097
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 27.07.2015 19:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ole ennen vaelluskenkiä omistanut, mutta onko se tosi että ne muotoutuvat jalkaan kunhan niillä tepastelee jonkun aikaa? Chirucan dogo boat ostin ja jo noin 8km kävelyn jälkeen kantapäihin tuli aikamoiset rakot.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Torkku
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Hel 2015
Viestejä: 31

LähetäLähetetty: 27.07.2015 19:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Haixin Tapiot (sama pari) olleet metsästys ja työ käytössä jo seitsemän vuotta. Ei mitään ongelmia esiintynyt ja pitäneet jalat kunnossa kun on jaksanut niitä huoltaa. Viimeisimmäksi sprayasin kumisprayt pohjan/nahkan liitoskohtaan ja halvalla sai hyvän lopputuleman.

Uusin hankinta oli Salomonin 4D GTX maiharit. Salomonin kengät olleet muutenkin kestäviä normikäytössä joten odotan että sama jatkuu metsänkin puolella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 27.07.2015 19:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Havumetsä kirjoitti:
En ole ennen vaelluskenkiä omistanut, mutta onko se tosi että ne muotoutuvat jalkaan kunhan niillä tepastelee jonkun aikaa? Chirucan dogo boat ostin ja jo noin 8km kävelyn jälkeen kantapäihin tuli aikamoiset rakot.


Ei ne nyt ihan hetkessä muotoudu pelkästään tepastelemalla ja tuo kahdeksan kilometriä on vähän. Kun olet kävellyt 80 km, niin ovat jo huomattavasti paremmat. Jalat voi teipata niiltä kohdin, joihin hankaumat tulee. Ne on ajan kanssa käveltävä sisään ja paranevat koko ajan.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jaakkola
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Tam 2015
Viestejä: 8
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 28.07.2015 06:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kellään kokemuksia Alpinan vaelluskengästä.
Minulla olivat viikonloppuna eka kertaa tosi testissä, kävelyä märässä mettässä n 15km ja huonosti kävi. Molemmat vettä täynnä, mutta muuten hyvät kävellä, istuu kyllä alusta pitäen hyvin minun jalkaan.
Katsotaan minkälainen takuu ko kengälle löyty.
Niin vesi varmaan meni kengän läpi ei säärystimen suojaaman lahkeen kautta.
_________________
liika on liikaa, mutta kohtuus on liian vähän...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Stance
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 701
Paikkakunta: Etelä

LähetäLähetetty: 28.07.2015 07:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Havumetsä kirjoitti:
En ole ennen vaelluskenkiä omistanut, mutta onko se tosi että ne muotoutuvat jalkaan kunhan niillä tepastelee jonkun aikaa? Chirucan dogo boat ostin ja jo noin 8km kävelyn jälkeen kantapäihin tuli aikamoiset rakot.


Kyllä, varsinkin mitä kovempi ja jäykempi kenkä on kyseessä. Itse koetan uusia kenkiä pitää jalassa myös muuten kuin metsässä niin käy nopeammin tuo muotoutuminen. Muista kunnon alussukka ja sen päälle vaellussukka.
_________________
Sovittiin seisojan kanssa työnjaosta: se käyttää nenäänsä ja minä haulikkoa. Näin yhteiselo on leppoisampaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.07.2015 19:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jäykät vaelluskengät aivan turhia metsästyksessä. Ainakin minulle. Kumisaappaat joka hommaan paremmat. Mikä syy teillä muilla on käyttää jäykkiä vaelluskenkiä? Vaelluskenkien kans aina jokin painaa tai väärät sukat tai jompi kumpi vuotaa tai nauhat väärin kiristetty. Kumpparit vaan nakkaa jalkaan ja kävellessä hoksaa ettei oikeastaan paremmin voisi kenkä edes toimia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 81, 82, 83  Seuraava
Sivu 66 Yht. 83

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com