Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 16727 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 19.04.2015 17:26 Viestin aihe: |
|
|
No en kyllä ostaisi, milläs vaihdat murroksen?? _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ajava Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Kes 2008 Viestejä: 1251
|
Lähetetty: 19.04.2015 19:37 Viestin aihe: |
|
|
Ei taida olla pitkä ikäinen sydeemi.Onko vanhoista rav-4 missä sähköinen taka lukko kokemuksia?Onko ykkönen tarpeeksi lyhyt lumeen ,kun ei vissiin alennuksia ole? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pirulainen Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Hel 2008 Viestejä: 1077
|
Lähetetty: 19.04.2015 21:38 Viestin aihe: |
|
|
ajava kirjoitti: | Ei taida olla pitkä ikäinen sydeemi.Onko vanhoista rav-4 missä sähköinen taka lukko kokemuksia?Onko ykkönen tarpeeksi lyhyt lumeen ,kun ei vissiin alennuksia ole? |
hangessa loppuu meno helposti kun paikat lämpiää liikaa. _________________ Vapaan miehen oikeus on kusta luontoon -Veikko Huovinen-
-Marlinisti-Jouskaripelle- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pirulainen Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Hel 2008 Viestejä: 1077
|
Lähetetty: 19.04.2015 21:39 Viestin aihe: |
|
|
ajava kirjoitti: | Napalukot onkin hitsattua mallia,ei tartte kyykistellä ropaamassa.Aiheuttaako muuten ongelmia hitsattu napalukko malli,vai onko vaan hyvä? |
syö enempi pensaa kun ei voi kytkeä kesällä irti. Miksi ne on alunperin hitsattu onkin se kysymys. _________________ Vapaan miehen oikeus on kusta luontoon -Veikko Huovinen-
-Marlinisti-Jouskaripelle- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Coltiainen Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Hel 2007 Viestejä: 303
|
Lähetetty: 19.04.2015 23:23 Viestin aihe: |
|
|
Kulutusero on korkeintaan 1-2 dl/100 km. Napalukkojen todellinen hyöty on siinä että autolla voi vielä ajaa vaikka etuperä särkyisi.
Nuo terranon alkujaan automaattinapalukot ovat aika arseesta, itellä oli samanmoiset kinbg cabissa, lukot naksuvat helposti auki jos autolla yrittää heijata pahassa paikassa. Itse en ensin meinannut uskoa tuota, vaan niin vain oli. Aika monella pajeroa/nisua ajavalla on noita automaattinapalukkoja särkynyt em. "ominaisuuden" vuoksi.
Offipalstalta löytyy ohjeita automaattinapalukkojen modifioimisesta kiinteiksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LiVe Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2013 Viestejä: 445
|
Lähetetty: 19.04.2015 23:52 Viestin aihe: |
|
|
Vitarassa täristi takavedolla jos ei ottanu napalukkoja pois, en tiedä oliko vetareissa sitten tasapainossa heittoa vai mitä. Neliveto päällä ei niin paljo täristäny. Vanha Foresteri nyt itellä ollu, niin ei ole kyllä muuta moittimista kun vieläkin se kulutus kun kilometrejä tulee liiaksi bensavehkeelle ja ainahan sitä haluais uudemman kun pussi vaan kestäis. Samoin maavara nyt ei riitä määräänsä enempää, vaan ei se riitä monessa muussakaan tolkullisen kulutuksen vanhassa vehkeessä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ajava Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Kes 2008 Viestejä: 1251
|
Lähetetty: 20.04.2015 20:00 Viestin aihe: |
|
|
Eikös vanhas ravis ollu jatkuva neliveto? Näköjään vielä takana jossain lisäksi sähköinen taka lukko.Käsittääkseni hitsattu napalukko kiinni siksi että toimii.Varmaan harkittava forresteria itekkin.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mayson Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 24 Elo 2011 Viestejä: 48
|
Lähetetty: 20.04.2015 20:12 Viestin aihe: |
|
|
Kysäästäs tähän väliin visainen kysymys:
Mistäs saisi helpoiten herätteen lisäpitkille portteri T5 gp:ssä (vm.2011) ?
Ja ettei liian helpoksi mene, tarttis myös päivävaloilta herätteen.
Piuhat polttimon päässä ovat tiukassa paikassa, eikä rosvoliittimen käyttö oikein innostaisi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jaakkola Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 05 Tam 2015 Viestejä: 8 Paikkakunta: Lappi
|
Lähetetty: 21.04.2015 09:17 Viestin aihe: |
|
|
Mitä sanotte neliveto Passatista, vm 2007-20010, manuaalivaihteilla. Dieseli tietenkin ja sitten mahd muuntokatsastetaan pakettiautoksi.
Kovin pahoihin paikkoihin ei tarvi päästä, mutta maavaraahan liene harvoin liikaa.
Tuon ikäisethän alkaa olla 200 000- 300 000km ajettuja, sillä tuo manuaali. Automaatteihin en tuon ikäisissä osaa luottaa, vai ? _________________ liika on liikaa, mutta kohtuus on liian vähän... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5524
|
Lähetetty: 21.04.2015 10:23 Viestin aihe: |
|
|
Jaakkola kirjoitti: | Mitä sanotte neliveto Passatista, vm 2007-20010, manuaalivaihteilla. Dieseli tietenkin ja sitten mahd muuntokatsastetaan pakettiautoksi.
Kovin pahoihin paikkoihin ei tarvi päästä, mutta maavaraahan liene harvoin liikaa.
Tuon ikäisethän alkaa olla 200 000- 300 000km ajettuja, sillä tuo manuaali. Automaatteihin en tuon ikäisissä osaa luottaa, vai ? |
Passatissa tosiaa maavaraa on harvoin liikaa. Muuten menevä peli. Itse kyllä etsisin sen alle 200 tkm olevan niin jäis jotain ajettavaa ittellekin. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6934
|
Lähetetty: 21.04.2015 12:58 Viestin aihe: |
|
|
Eikö passatti ole yksi matalimpia henkilöautoja? Ei tarvi olla kuin hieman kuoppainen soratie niin pohja kolisee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6934
|
Lähetetty: 21.04.2015 13:19 Viestin aihe: |
|
|
11,4 cm maavara. Eli matala jopa perus henkilöautoksi. Tavallinen Skodan ocukin taitaa omata 15 senttiä maavaraa ja huonontienpaketilla oli jo 16,5. Jos en väärin muista.
Itellä oli aikanaan farmari ocu rs:ä ja siinä oli 13 senttiä maavaraa. Sai tosissaan ajaa kieli keskellä suuta jo hieman huonommalla soratiellä. Auttamatta liian matala. Se 3 senttiäkin tekee yllättävän paljon huonommilla teillä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 21.04.2015 13:31 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän vanhemmilla B5-sarjan pas-kateilla on päästelty +500Mm yleisestikin. Uudempien kohdalla kyllä vähintäänkin arveluttaa vastaava kestävyys?
Mutta siitähän tuo on kiinni että kori pysyy kasassa, huollot tehdään ja kuluvat osat uusitaan. Lopulta kuitenkin moottori- tai vaihderikko katkaisee auton elinkaaren vain hyvin huonolla tuurilla. B7 on vielä vuoden ikäisenä ihan mukiinmenevä kulkupeli, tosin vain etuvetoinen ja pikkudieseli eikä tosiaan mikään metsätien kulkija.
B8 on 2 vuoden päästä kuitenkin todennäköisin vaihtoehto korvaajaksi jos ei jotain yllättävää tapahdu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jaakkola Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 05 Tam 2015 Viestejä: 8 Paikkakunta: Lappi
|
Lähetetty: 21.04.2015 19:06 Viestin aihe: |
|
|
Kuten huomaatte olen meleko utami näissä autoasioissa,mutta jäikö teiltä huomaamatta tuo sana "neliveto", eikös se tuo hieman lisää maavaraa.
B5, B7, B8, nuo on jo täyttä hepreaa mulle... _________________ liika on liikaa, mutta kohtuus on liian vähän... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 21.04.2015 19:29 Viestin aihe: |
|
|
Jaakkola kirjoitti: | Kuten huomaatte olen meleko utami näissä autoasioissa,mutta jäikö teiltä huomaamatta tuo sana "neliveto", eikös se tuo hieman lisää maavaraa.
B5, B7, B8, nuo on jo täyttä hepreaa mulle... |
Ei passateissa. Jossain vaiheessa tuli tuohon edelliseen Passat-sarjaan (B7) Allroad-mallit mitkä ovat aavistuksen korotettua, sellaisenkin taisi saada myös vain etuvetoisena. B-numerot ovat Passatin mallisarjoja, B5 oli viimeinkin joka jakoi vielä tekniikan Audi A4/6 kanssa 1996-2005, B8 on uusin juuri myyntiin tullut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|