OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
harrim
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Tam 2010
Viestejä: 62
Paikkakunta: Ristiina

LähetäLähetetty: 17.04.2015 10:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuohon 10000 budjetiin eipä noita t5 oo liemmin tarjolla. Joten niitä ei varmaan tartte paljoo vertailla. Mutta oman kulkineen päivitystä kun aattelin niin Vaihtoehtona oli tuo 2,7 Grandi. Mut kun tuo Koiravellen lastutti niin sillä mennään toistaiseksi, hyvin mahtuu 3 seisojaa ja roinat ja ukot+ lisäkoirat sekä perässä tulee joku asuntovaunu tai normikärri.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16715
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 17.04.2015 10:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:
Muuten -08 hiacella ja -07 t5 ajaneena olen sitä mieltä että hiace on ahtaampi 187/115 ukkelille.
Sulla täytyy olla lyhyet jalat ja pitkä selkä. Minä en saa jaloille riittävän väljää tilaa että matka taittuisi mukavasti. Kerran ajoin tuon kaverin auton jahtikengät jalassa sen 70 kilometriä ja tuntui että matka ei lopu ikinä.
Lenkkarit jalassa helpompi ajella.


"Maavaraa" mulla on 90cm eli ei persjalkainen lappalainen hottentotti kaiketi...?
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NoVoeHelevetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 6357
Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret

LähetäLähetetty: 17.04.2015 10:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
iivariiso kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:
Muuten -08 hiacella ja -07 t5 ajaneena olen sitä mieltä että hiace on ahtaampi 187/115 ukkelille.
Sulla täytyy olla lyhyet jalat ja pitkä selkä. Minä en saa jaloille riittävän väljää tilaa että matka taittuisi mukavasti. Kerran ajoin tuon kaverin auton jahtikengät jalassa sen 70 kilometriä ja tuntui että matka ei lopu ikinä.
Lenkkarit jalassa helpompi ajella.


"Maavaraa" mulla on 90cm eli ei persjalkainen lappalainen hottentotti kaiketi...?

Normi hobitti. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10116
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 17.04.2015 11:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:


Se jeeppi menee sun budjettiin mistä vihjasin....


Jos Jeeppi on 3,1 litrasella koneella, niin en suosittelis pahimmalle vihamiehellekään.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16715
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 17.04.2015 11:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

2.7....
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10116
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 17.04.2015 12:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
2.7....


No se on jo merkittävästi parempi.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20590
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 17.04.2015 12:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Automaatti lumessa.. Kun ajan manuaalilaatikollista paksussa lumessa niin just ku liike on pysähtymässä lyödään kytkin pohjaan ettei rengas pyörähdä tyhjää ja jää ns kuoppaan. Tästä pakki päälle, vähä takaspäin, poljetaan uraa ja taas pätkä eteenpäin samalla kaavalla. Mites automaatilla. Ku nostaa jalan kaasulta niin eikös tuo hieman vielä tyhjäkäynnillä pyöritä renkaita? Saako siitä nypättyä kepistä sitten vapaalle tai jotain?

Voi kuulostaa tyhmälle kysymykselle mutta lumessa ajo on isolla nelivedollakin aina taiteilemista ja väkisin rynnimminen sopii vain tiettyihin paikkoihin. Monessa kohtaa myös isolla maasturilla pitää hiipiä ns. Sukkasillaan ja varoa ettei renkaat pyörähdä yhtään tyhjää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10116
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 17.04.2015 12:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Automaatti lumessa.. Kun ajan manuaalilaatikollista paksussa lumessa niin just ku liike on pysähtymässä lyödään kytkin pohjaan ettei rengas pyörähdä tyhjää ja jää ns kuoppaan. Tästä pakki päälle, vähä takaspäin, poljetaan uraa ja taas pätkä eteenpäin samalla kaavalla. Mites automaatilla. Ku nostaa jalan kaasulta niin eikös tuo hieman vielä tyhjäkäynnillä pyöritä renkaita? Saako siitä nypättyä kepistä sitten vapaalle tai jotain?

Voi kuulostaa tyhmälle kysymykselle mutta lumessa ajo on isolla nelivedollakin aina taiteilemista ja väkisin rynnimminen sopii vain tiettyihin paikkoihin. Monessa kohtaa myös isolla maasturilla pitää hiipiä ns. Sukkasillaan ja varoa ettei renkaat pyörähdä yhtään tyhjää.


Perinteisellä momentinmuuntajalla varustetulla automaatilla on helppo ryömiä.
Helpompi kuin manuaalilla. Kun vastus kasvaa esim. lumessa tai kiven päälle kiivettäessä,
niin vauhti hiljenee automaattisesti, kun momentinmuunnin luistaa enemmän.
Kun kaasun höllää, niin veto loppuu.

Moni väittää, ettei automaatilla saa heijausliikettä, mutta kyllä tuo ainakin omalla jeepillä onnistui.
Esim. pakki päälle, kaasua sen verran, että liikahtaa, kaasu ylös, keppi eteen ja taas kaasua.

Tuolla Quadrodrive (lukot kaikissa tasauspyörästöissä) Jeepillä pääsi todella pahaan paikkaan kiinni.
Niin pitkälle, että pois hakemiseen tarvittiin joskus metsäkonetta tai vähintään traktoria.
Pahoissa paikoissa helpompi ajaa, kun manuaali, kun aina on oikea vaihde päällä, eikä veto katkea pykältäessä.

Tykkäsin autosta kovasti, mutta tuo 3,1 td tekniikka olihan ihan susi.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10116
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 17.04.2015 12:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laitetaas vielä vinkki jahtiautoksi. Velipoika osti 2006 vuosimallin Kia Sorennon.
2,5 td ja on kuulemma luja tekniikka. Emännän suvussa on pari tuollaista, eikä ole kuulemma vikoja ollut.
Ihan pätevästi tuntui kulkevan maastossa. Tuo on automaatti, mutta löytyy kuitenkin alennusvaihde.
Oli alle kymppitonnin auto. Koeajon jälkeen alkoi itestäkin tuntua, että aika paljon autoa siihen rahaan.
Minulla oli Sorentoa vastaan negatiivinen ennakkoluulo, mutta niin se mieli muuttuu.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 17.04.2015 12:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voit unohtaa sun kytkin taitosi tietokoneisiin verrattuna kokonaan. Automaatilla on tullut ajeltua jo viimeiset 15 vuotta, eikä voittanutta ole noista vanhoista keppikolistimista. Hämmästyttävin kokemus on sattunut ihan RX hybridillä, joka tuli melkein peilijää mäen yhtenä talvena, johon jäi kaikki cruiserit Ravit ja muut naapureiden autot jo ensi metreille. Ylösmeno kesti tosin pari minuuttia, mutta kun älysin pitää kaasun reilusti päällä, nii, tietokone pudotti kierrokset vakionopeuteen ja auto haisteli jokaista pyörää niin, ettei sutimista tapahtunut pätkääkään. Ensi reaktio oli, että tähän jäi, kun moottori oli tuon ryöminnän päälle. Mutta tuo peräpään sähkömoottori pystyi hoitamaan tilanteen huomattavasti mekaanisia laitteita paremmin kotiin. Ja nykyäänhän saa jo ihan täydellisiä maasto ohjelmointejakin monella eri etenemisnopeudella varustettuna.

http://m.youtube.com/watch?v=HmNr6cA7Xpc
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26321

LähetäLähetetty: 17.04.2015 14:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valtsu :"Maavaraa" mulla on 90cm eli ei persjalkainen lappalainen hottentotti kaiketi...?

Helevetin pitkät koivet ja pienet munat
Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Visakoivu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Kes 2005
Viestejä: 318

LähetäLähetetty: 17.04.2015 16:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla oli ensin kaksi T4 Syncroa peräkkäin ja nyt on lyhyt 4WD Hiace. Ainoa asia mitä kaipaan volkkareista oli pienempi kulutus ja parempi ajettavuus maantiellä. Volkkarin oleellisin heikkous Hiaceen verrattuna oli voimansiirron ja ripustusten kestävyys. Transporter lienee tehty henkilöauton osista?Jatkuvasti sai olla jotain niveltä vaihtamassa. Samoin startti on niin heikkotehoinen että kovilla pakkasilla pelkän webaston lämmittämä moottori ei jaksanut pyöriä käyntiin. Hiace lähtee tarvittaessa käyntiin kelillä kuin kelillä ilman minkäänlaista lämmitystä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ajava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2008
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 17.04.2015 20:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Terrano 2 -95 lyhyt bensa.Viime hetken ohjeet mitä pitää tutkia?Onko näissä mitään kitka lukkojakaan takana? Ilmeisesti ketjulla nokka ja käsi napalukot. tarkoitus peitellä kevääksi ja kaivaa syksyksi käyttöön.Ei paljoa tule kilsoja,mut harmittaa jos ei silloinkaan toimi.(250tkm ajettu terska)Laittakaa yv jos ei julkisesti kehtaa kehua.Yhdyn Visakoivun kokemuksiin pakuista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
manid
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Lok 2013
Viestejä: 12

LähetäLähetetty: 18.04.2015 18:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ajava kirjoitti:
Terrano 2 -95 lyhyt bensa.Viime hetken ohjeet mitä pitää tutkia?Onko näissä mitään kitka lukkojakaan takana? Ilmeisesti ketjulla nokka ja käsi napalukot. tarkoitus peitellä kevääksi ja kaivaa syksyksi käyttöön.Ei paljoa tule kilsoja,mut harmittaa jos ei silloinkaan toimi.(250tkm ajettu terska)Laittakaa yv jos ei julkisesti kehtaa kehua.Yhdyn Visakoivun kokemuksiin pakuista.


Kun käynnistät kylmänä niin kuuntele tuleeko nokasta ääntä. Ta etulokarit kannattaa katsoa ja tunnustella kunnolla.
Nimim. 94 Terrano 2 Bensa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ajava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2008
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 18.04.2015 21:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Napalukot onkin hitsattua mallia,ei tartte kyykistellä ropaamassa.Aiheuttaako muuten ongelmia hitsattu napalukko malli,vai onko vaan hyvä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 55 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com