OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tkmtuke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Huh 2010
Viestejä: 615
Paikkakunta: Parkano

LähetäLähetetty: 25.02.2015 10:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu tommosta 05-06 mallin 2.5 dieseli automaattia kia vaan kattelin netistä.
Ei nyt mitään mahdottomia maasto ominaisuuksia tattte olla ja emäntäkin sais ajella samalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ajava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2008
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 25.02.2015 22:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oliko jollain kokemusta Forresterin 2,0 alennus vaihteisesta,miksi kytkimet ei tunnu kestävän ja onko korottaminen kuin onnistannu?Varmaan muuten kestäviä..?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 25.02.2015 22:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
mikko81 kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:
-toinen oli omistajallaan kuukauden ja nyt nelikkohiace alla...


No ei se ainakaan paremmin hangessa etenevään vaihtanu jos hiacen otti Laughing

https://www.youtube.com/watch?v=fF3u7fSDFGY


Parani pirusti, alennusvaihteistolla varustettu -93 hiace ei näitä uusia.

Tuostakin paikasta osaava olisi saattanut päästä ihan ajamalla. Ei sillä että hiace olisi maailman paras etenijä, mutta tuo video nyt ei paljoa todista. Voi myös olla että on ihan nahkat renkaat niin meno voi loppua vaikka viiden sentin hankeen. Melkein samanlaiseen paikkaan, tosin vastamäkeen, oli hilkulla ettei jäänyt yksi uudehko lc:kin kiinni viimetalvena. Ainakin se siinä vähän aikaa suti, mutten tiedä laittoiko jotain lukkoja päälle vai mitä mutta kyllä se siitä sit oli irronnut kun hetkeksi katsoin muualle.

Ja mikä vanhassa hiacessa on parempaa, on juurikin se alennusvaihteisto, mutta minun ymmärtääkseni perä ei oleellisesti ole erilainen. Jotkut väittää että uudemmissa olisi perän kitkat löysemmät, mutta minusta noissa taitaa olla aika isoja eroja vuosimalliin katsomatta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 25.02.2015 23:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:
mikko81 kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:
-toinen oli omistajallaan kuukauden ja nyt nelikkohiace alla...


No ei se ainakaan paremmin hangessa etenevään vaihtanu jos hiacen otti Laughing

https://www.youtube.com/watch?v=fF3u7fSDFGY


Parani pirusti, alennusvaihteistolla varustettu -93 hiace ei näitä uusia.

Tuostakin paikasta osaava olisi saattanut päästä ihan ajamalla. Ei sillä että hiace olisi maailman paras etenijä, mutta tuo video nyt ei paljoa todista. Voi myös olla että on ihan nahkat renkaat niin meno voi loppua vaikka viiden sentin hankeen. Melkein samanlaiseen paikkaan, tosin vastamäkeen, oli hilkulla ettei jäänyt yksi uudehko lc:kin kiinni viimetalvena. Ainakin se siinä vähän aikaa suti, mutten tiedä laittoiko jotain lukkoja päälle vai mitä mutta kyllä se siitä sit oli irronnut kun hetkeksi katsoin muualle.

Ja mikä vanhassa hiacessa on parempaa, on juurikin se alennusvaihteisto, mutta minun ymmärtääkseni perä ei oleellisesti ole erilainen. Jotkut väittää että uudemmissa olisi perän kitkat löysemmät, mutta minusta noissa taitaa olla aika isoja eroja vuosimalliin katsomatta.


Eikös vanhassa hiaccessa ollut alennusvaihteen lisäksi parempaa se että siinä oli oikea kytkettävä maastoauton neliveto? Eli etu- ja takakartaani pyöri aina samaa vauhtia kun vaan neliveto oli kytketty päälle? Sellasta uskaltaa vähän hangessakin kurmoottaa.

Sen videon kaltainen jumi olis voinut tulla yhtälailla vanhalla hicella, tai millä tahansa maasturilla jossa ei ole lukkoja akseleilla. Oli vähän sen näköisesti että mahastaan kiinni. Korkeus olis tietysti voinut auttaa, se uusi hiace on aika matalan oloinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 26.02.2015 00:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No joo, se nähtävästi on niin, mutta tossa -95-> mallin nelivedossakaan en ole koskaan törmännyt ongelmaan etu ja takakardaanin välisessä pyörimisessä, vaan juurikin siinä ettei edessä ole lukkoa ja takana voiolla vähän löysää. Siksi en sitä pidä kovin oleellisena erona nelivetoisessa pakettiautossa. Taka-akselin "lukkoa" voi vähän jarrulla hämätä, mutten itse ole koskaan joutunut edes yrittämään.

En muista paljonko vanhoissa oli maavaraa, mutta uudemmissa se on muistaakseni 195(lyhyt paku) tai 200 (pitkä paku) ja 07-> 203/208(lyhyt/pitkä bussi) tai 234/243(lyhyt/pitkä paku). Iso harmi on pitkä akseliväli, ja se julmettu kääntöympyrä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iso Koo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Tam 2007
Viestejä: 501
Paikkakunta: eteläinen-savo

LähetäLähetetty: 27.02.2015 21:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ajava kirjoitti:
Oliko jollain kokemusta Forresterin 2,0 alennus vaihteisesta,miksi kytkimet ei tunnu kestävän ja onko korottaminen kuin onnistannu?Varmaan muuten kestäviä..?


175 000 tuli omalla -05 ajettua. eikä mitään kytkinongelmia kyllä haistanut.
Korotuksiakaan en tarvinnut missään metsästystarpeessa, riitti kun eteenpäin pääsi, vaikka lumi tunki välillä yli konepellin. Huolisin vieläkin auton takaisin tutulta, jolle möin, vaikka yli 200 000 pitkälti ajettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2216
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 27.02.2015 22:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iso Koo kirjoitti:
ajava kirjoitti:
Oliko jollain kokemusta Forresterin 2,0 alennus vaihteisesta,miksi kytkimet ei tunnu kestävän ja onko korottaminen kuin onnistannu?Varmaan muuten kestäviä..?


175 000 tuli omalla -05 ajettua. eikä mitään kytkinongelmia kyllä haistanut.
Korotuksiakaan en tarvinnut missään metsästystarpeessa, riitti kun eteenpäin pääsi, vaikka lumi tunki välillä yli konepellin. Huolisin vieläkin auton takaisin tutulta, jolle möin, vaikka yli 200 000 pitkälti ajettu.


Kytkimen keston kanssa en ole muissa malleissa kuullut olevan ongelmia, kuin dieselin kanssa. Siinähän on liian pitkä ykkönen ja pakki eikä alennusvaihdetta. Raskaan kärrin kans saa sitten luistatella.

Korotus onnistuu ilmeisesti suht helposti sopivilla korotuspaloilla ~25mm asti. Ei mene vielä kulmat liian jyrkiksi. En kyllä ite oo oikeestaan kaivannu korotusta. Semmoset tiet missä oikeestikin saa ajaa ja aseet mukana, menee kyllä heittämällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ajava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2008
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 27.02.2015 23:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ilmoituksia vaan katellu ollu 150000km jälkeen ollu monissa kytkin vaihtoja.Toi 25mm auttaa siin mielessä,että sais terästä alle suojaamaan pohjaa.Tapana ollu mennä nelikolla sinne mihkä pohjasta antaa myöten,renkaat toki oltava pitävät.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jykä 870
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Hel 2014
Viestejä: 64
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 27.02.2015 23:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itsellä ollut seriffi pohja pansarii honda crv 04 ja nyt 09 niin voipi vähän päästellä mettäteillä on 3mm terästä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2216
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 28.02.2015 00:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ajava kirjoitti:
Ilmoituksia vaan katellu ollu 150000km jälkeen ollu monissa kytkin vaihtoja.Toi 25mm auttaa siin mielessä,että sais terästä alle suojaamaan pohjaa.Tapana ollu mennä nelikolla sinne mihkä pohjasta antaa myöten,renkaat toki oltava pitävät.


Jaa, empä oo ite törmänny. Mitä mallivuosia nuo kytkimen vaihdot koskee? Ja siis bensa 2.0 vapariko?

jykä 870 kirjoitti:
itsellä ollut seriffi pohja pansarii honda crv 04 ja nyt 09 niin voipi vähän päästellä mettäteillä on 3mm terästä


Mulla on voresterissa seriffi kans pohjassa. Iso pala sitä vakio muoviläpyskää jäi aikanaan yhelle kuopan reunalle. Maksaa muuten vähemmän tuo teräksinen, ku alkuperänen muovilärpäke.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 28.02.2015 18:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuo seriffin panssarit on ihan hintansa väärtti. Ei ne kiviin nojailua kestä mutta metsämiehen käyttöön ok. Surkea homma että melkeinpä kaikki alennusvaihteisetkin maasturit on tänä päivänä vakiona noilla muoveilla pohjasta "suojattuja". Maalit ei sheriffin panssareissa ole kestävimmästä päästä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ajava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2008
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 01.03.2015 20:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä on seriffin panssari? 2000 alkupuolen forreja,pirun montaa mallia onko näistä joku lukkoperä malleja?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 01.03.2015 20:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ajava kirjoitti:
Mitä on seriffin panssari? 2000 alkupuolen forreja,pirun montaa mallia onko näistä joku lukkoperä malleja?


http://www.motormarket.fi/autoilu/auton-lisavarusteet/pohjapanssarit.html
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 01.03.2015 20:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.varaosa.fi/Pages.php?page=Pohjapanssarit.html

Suojaa hieman paremmin kuin origimaalit muoviset pohjapanssarit.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kylmä-Mika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tou 2010
Viestejä: 1981
Paikkakunta: Metsien ja vesien pitäjä

LähetäLähetetty: 01.03.2015 21:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No tulipahan hommattua RAV4 2003 vuosimallia... Ainakin näin muutaman tunnin kokemuksella todella hyvä kikotin.
_________________
Kertalaakiyhdistys

Team 45-70 #1181
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 44 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com