OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hirvikoirien treenaaminen viikolla.....
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
siru8
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tou 2004
Viestejä: 2903
Paikkakunta: merikarvia

LähetäLähetetty: 03.02.2015 15:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ukemi kirjoitti:
ÄIMÄNKÄKI kirjoitti:

Omassa porukassa tiedän, että olisi kiinnostusta ajamallakin pyytää...


Kyllä sitä kiinnostusta varmasti on monessakin sakissa, mutta kun sinne pitäisi saada niitä ajomiehiäkin jostain. Tahtoo ainakin oman kokemuksen mukaan olla se koirapyynnistä kitisevä passimies joka ei lonkka ym. vaivan takia just pysty kävelemään lähteä, mutta passi maistuu kyllä.


Niin ja hänen pitää sitten vielä päästä siihen "kuumimpaan" passiin. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34972

LähetäLähetetty: 03.02.2015 17:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ukemi kirjoitti:
ÄIMÄNKÄKI kirjoitti:

Omassa porukassa tiedän, että olisi kiinnostusta ajamallakin pyytää...


Kyllä sitä kiinnostusta varmasti on monessakin sakissa, mutta kun sinne pitäisi saada niitä ajomiehiäkin jostain. Tahtoo ainakin oman kokemuksen mukaan olla se koirapyynnistä kitisevä passimies joka ei lonkka ym. vaivan takia just pysty kävelemään lähteä, mutta passi maistuu kyllä.

Hep!
Täältä löytyy ajomies vaikka jokaiseen vetoon,lonkka tosin vihoittelee mutta vain istuessa.
Koiramiehillä on tapana stereotyypitellä kaikki miesajoa haluavat erilaisilla haukkumanimillä laiskasta pöhölöön ja samalla pelätään jonkun kaadon menevän sivu suun ellei koira ole koko ajan pelissä mukana.
Huomaattekos,streotyypittely käy heleposti...
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20594
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.02.2015 17:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite olen aina sanonut että kaikki pyyntitavat pitää olla tasavertaisia. Niin ajojahti, naakiminen, kytistely kuin koiralla jahtaaminenkin. Minä en meteliajoon osallistu, voin mennä koiran kanssa kahdestaan jahtiin muualle siksi aikaa ku muu porukka vetää meteliajolla. Ja mun puolesta kenenkään ei tartte passittaa minun koirilla olevia hirviä, jokaisella tulisi olla vapaus lähteä jahtaamaan sillä pyyntitavalla miten mieli tekee. Vaikka meteliajolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ÄIMÄNKÄKI
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Elo 2005
Viestejä: 202

LähetäLähetetty: 03.02.2015 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Ite olen aina sanonut että kaikki pyyntitavat pitää olla tasavertaisia. Niin ajojahti, naakiminen, kytistely kuin koiralla jahtaaminenkin. Minä en meteliajoon osallistu, voin mennä koiran kanssa kahdestaan jahtiin muualle siksi aikaa ku muu porukka vetää meteliajolla. Ja mun puolesta kenenkään ei tartte passittaa minun koirilla olevia hirviä, jokaisella tulisi olla vapaus lähteä jahtaamaan sillä pyyntitavalla miten mieli tekee. Vaikka meteliajolla.


Itse ajattelen porukkahengen kannalta, että kaikki osallistuu yhteisjahtiin pyyntitavasta riippumatta; ei aleta sooloilemaan. No, olen tosin muutaman kerran tylsimmissä koirapasseissa houkutellut hirven ammuttavaksi, joten tulee siinä mielessä sooloiltuakin Laughing
_________________
hunt to live, live to hunt
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20594
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.02.2015 21:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten esim. kytispyyntiä voi harrastaa yhteisjahdilla? Heikentääkö porukkahenkeä jos ampuu kyttäämällä hirven? Juu heikentää. Itse ammuin aikoinaan 17 piikkisen sonnin pellolta niin välittömästi tuli sääntö ettei sonnia saa ampua kyttäämällä. Sääntö ollut voimassa jo 12 vuotta. Menee vähä mun hilseen yli. Miten meteliajo parantaa porukkahenkeä? Voisko mikään kiinnostaa vähempää kuin se. Miksi siihen pitäisi osallistua jos siitä ei tykkää. Miksei ne voi harrastaa rauhassa sitä jotka siitä nauttii? Minusta vapaus valita on parasta porukkahenkeä. Jos haluaa meteliajoon niin menee sinne, jos passimieheksi koiramiehelle niin sitte sinne.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34972

LähetäLähetetty: 03.02.2015 21:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No entäs jos ei tykkää istua passissa,mutta kuitenkin porukkahengen takia on istuttava jos meinaa hirveä jahdata?
Ei siinä kovin paljon anneta sooloilulle varaa,paitsi koiramiehille tietysti...
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HIRVIttävä metsästäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Mar 2009
Viestejä: 786

LähetäLähetetty: 03.02.2015 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lopetin hirvestyksen toistaiseksi 2 vuotta sitten, olin pitänyt silloin tällöin välivuosiakin. Homma yksinkertaisesti tuli osaltani siihen pisteeseen että kaikki ajatukset sopi tonne vitutuksen aiheita hirvijahdissa osioon. Olen käynyt jonkin verran muualla vieraana silloin tällöin pari kertaa kaudessa.
Hirvi on hieno saalis mutta kun kiireisen työviikon jälkeen tulee kotia ja nyppii valmiiksi kun tietää miten se lauantai ja sunnuntai menee, puolille päiville !&%¤# kuuntelua ja vanhojen hirvien ampumisia. SAMAT miehet 3-4 kpl selvitteli aina aamulla hyvissä ajoin kyllä missä hirvet on makuulla. Sen jälkeen mennään passiin kuunteleen koiramiesten selityksiä kun ei haise Confused Omasta mielestäni koirat oli innokkaita alkuja mutta ihan käsittämättömiä innon sammumisia3-4 vuoden iässä, sen jälkeen lähti hirven perään kun ohjaaja "nosti" hirven selkään ja seurasi vaihtelevalla menestyksellä. Itse en hirvikoirista ole innostunut kauden lyhyyden takia.
Ei mitään mieltä tunkea itseä harrastukseen "hampaat irvessä".
Ensi syksynä on tarkoitus panostaa karhujahtiin jossain pohjoisessa.......
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jamppa86
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 806
Paikkakunta: Täällä itä rajallaha tää

LähetäLähetetty: 04.02.2015 08:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän se jos tuntuu nuin väkinäiseltä niin sillon on parempi jäädäkkin pois. Minäkin oon vaihtanu hirviporukkaa, kun ekassa paikassa meni ihme kyräilyksi kaikki asiat ja kateellista siitä kenen koiralle ja kuka ampu. Totesin sillo et ei näin ja olin pari vuotta niin et kävin vaa kutsusta auttamassa koirien kanssa joitain porukoita. Nyt onneksi aivan loistavassa porukassa mukana missä homma toimii eikä kyräilyjä kuulu.
_________________
Pum! Pum! Sano Remari ja sorsa putos!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6
Sivu 6 Yht. 6

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com