OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Miksi Drillinki
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 18, 19, 20  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
kepu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2005
Viestejä: 806
Paikkakunta: Pieksämäki

LähetäLähetetty: 20.02.2014 10:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lopussa hiukan tunnelma latistuu kun lähteeksi mainitaan "Naisten terveys" Very Happy , mutta muuten tässä kyllä käydään aika hyvin läpi koko tämän keskusteluketjun sisältö. Paras ja myös huvittavin huomio ehdottomasti on, että "ihmiset ovat tyytyväisempiä kun heillä on vähemmän valinnanvaraa":

http://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi.shtml/onko-paatoksenteko-vaikeaa-nailla-vinkeilla-teet-oikeita-valintoja-elamassasi/2013/01/1684396
_________________
Die Jagd gehört dem Volke.


Viimeinen muokkaaja, kepu pvm 20.02.2014 11:13, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20560
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 20.02.2014 11:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiul

Hmm. tämä on vähä niinkuin alkais miettimään että meniskö pillurallibemari paremmin maastossa kuin mitsun pajero.. Kyllä mä sen tiedän kokelemattakin ettei bemari mene sen vertaa kuin tuo pajero.. Sama asia drillingin kanssa. Olen maastossa, tulee tilanteita ja mietin olisiko drilinki tähän hyvä. Tiedän ettei se ole koska ymmärrän tilanteen ja sen mikä siihen on se optimaalisin väline minun käsissäni.

Olenhan listannut tuohon jahteja missä drillinki olis varmaan ihan ok. Drillinkimiehet tässä nyt vaan koittaa vääntää että drillinki on paras kaikkeen. Yksikin perustelu. Semmosta ei ole vielä nähty. Vain henkilökohtaista arvostelua minun nimimerkkiä kohtaan. Ei perustelun perustelua drillingistä.. Wink


Viimeinen muokkaaja, tuhola pvm 20.02.2014 11:03, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JuhaniH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Kes 2009
Viestejä: 143

LähetäLähetetty: 20.02.2014 11:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan se varmaan vähän asuinpaikastakin kiinni, tarvitseeko drillinkiä. Jos tuhola asuisi siellä, missä karhuakin pyytää, voisi tulla vallan toisenlainen päännousema.

Lähti aamulla kanalintujahtiin, löysi itsensä karhu-/hirvipassista, törmäsi tuoreeseen majavansyönnökseen ja tuumi, että vallan herkullista olisi syysmajava. Massea repun päälle asetellessaan (ei ollut kivääriä haitolla) pillitteli kettua ja jo kohta kaveri soittaa, että jänisajo vilistää vierestäsi. Auto oli kaukana, torppa vielä kauempana, kilometrejä paljon takana ja reppu täynnä riistaa (mutta kivääri ei selässä paina, eikä hihna kaulaa hierrä) vaan eipä hätää, käsissä on sopiva rauta kaikkiin tilanteisiin ja vieläpä kovin lyhyt ja näppärä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14815

LähetäLähetetty: 20.02.2014 11:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JuhaniH kirjoitti:
Onhan se varmaan vähän asuinpaikastakin kiinni, tarvitseeko drillinkiä. Jos tuhola asuisi siellä, missä karhuakin pyytää, voisi tulla vallan toisenlainen päännousema.

Lähti aamulla kanalintujahtiin, löysi itsensä karhu-/hirvipassista, törmäsi tuoreeseen majavansyönnökseen ja tuumi, että vallan herkullista olisi syysmajava. Massea repun päälle asetellessaan (ei ollut kivääriä haitolla) pillitteli kettua ja jo kohta kaveri soittaa, että jänisajo vilistää vierestäsi. Auto oli kaukana, torppa vielä kauempana, kilometrejä paljon takana ja reppu täynnä riistaa (mutta kivääri ei selässä paina, eikä hihna kaulaa hierrä) vaan eipä hätää, käsissä on sopiva rauta kaikkiin tilanteisiin ja vieläpä kovin lyhyt ja näppärä...


Saatiinhan tässä tämä kansallisromanttinenkin näkökulma mukaan... Wink

Mutta tosipuheessa harvemmin on noin sekavia jahtipäiviä. Yleensä on joku fokus kun jahtiin lähtee ja vaikka joskus olen lintuja ampunut hirvijahdin yhteydessä, niin eivät nuo jahdit ole olleet aivan tuollaisia.

Jos tuo venytettäisiin viikkoon tiettömien taipaleiden takana, niin saattaisin ymmärtää pointin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JuhaniH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Kes 2009
Viestejä: 143

LähetäLähetetty: 20.02.2014 11:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joooo, kyllähän tuossa (tämä siis nimrotille) vähän maalailtiin, mutta totta toinen puoli. Ei aina aamulla tiedä, kun torpan oven aukaisee, että mistä jahtimuodoista itsensä ja koirat löytää. Ja on se aseiden autoon jättäminen aina vähän...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14815

LähetäLähetetty: 20.02.2014 11:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JuhaniH kirjoitti:
Joooo, kyllähän tuossa (tämä siis nimrotille) vähän maalailtiin, mutta totta toinen puoli. Ei aina aamulla tiedä, kun torpan oven aukaisee, että mistä jahtimuodoista itsensä ja koirat löytää. Ja on se aseiden autoon jättäminen aina vähän...


Itsellänikin tätä toki tapahtuu, mutta kohtuullisen paljon suppeammassa mittakaavassa. Esimerkiksi kun lähden aamulla hirvijahtiin houkuttelupyynti mielessä, niin saattaakin olla, että lähimaastoon onkin tulossa haukku ja pitääkin lähteä sinne. Eli tästä kun päivä sitten jatkuu normaalisti, niin illalla yhdentoista maissa pääsee kotiin kun hirvi on orressa. Eli vaihtuvia tilanteita, mutta jahti pysyy samana.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kiul
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2005
Viestejä: 3980

LähetäLähetetty: 20.02.2014 11:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Kiul

Hmm. tämä on vähä niinkuin alkais miettimään että meniskö pillurallibemari paremmin maastossa kuin mitsun pajero.. Kyllä mä sen tiedän kokelemattakin ettei bemari mene sen vertaa kuin tuo pajero.. Sama asia drillingin kanssa. Olen maastossa, tulee tilanteita ja mietin olisiko drilinki tähän hyvä. Tiedän ettei se ole koska ymmärrän tilanteen ja sen mikä siihen on se optimaalisin väline minun käsissäni.

Olenhan listannut tuohon jahteja missä drillinki olis varmaan ihan ok. Drillinkimiehet tässä nyt vaan koittaa vääntää että drillinki on paras kaikkeen. Yksikin perustelu. Semmosta ei ole vielä nähty. Vain henkilökohtaista arvostelua minun nimimerkkiä kohtaan. Ei perustelun perustelua drillingistä.. Wink


En minä ole havainnut kenenkään väittävän, että drillinki on paras kaikkeen. Päinvastoin, tässäkin ketjussa on monta drillingin omistajan kommettia, että kyseessä on kompromissi, moniin jahteihin on parempia aseita jne.. Kannattaa luke viestit niinkuin ne on kirjoitettu. Cool

Kuten sanoin, niin drillingin, kuten minkään muunkaan vehkeen hankkiminen, ei tarvitse perusteluja kuin itselleen, jos siihenkään. Totesin aikaisemmin, ettei minulta metsällä kukaan ole hankinnan perusteluja kysynyt, mutta useampi kyllä aseen toiminnasta, tarkkuudesta ja 'hyvyydestä'. Niihin kun vastaa oman kokemuksensa pohjalta, niin saa kahdenlaisia reaktioita: toiset ovat asiasta kiinnostuneita ja tekevät aseeseen ja sen käyttöön liittyyviä jatkokysymyksiä ja toiset aloittavat lähes välittömästi vasta-argumentoinnin, miksi heidän mielestään drillinki ei ole hyvä ratkaisu (kenellekään). Ikäänkuin tällä vasta-argumentoinnilla kumottaisiin omistajan vuosien kokemus omasta aseestaan omassa käytössä. Shocked Mitä drillingin omistajiin tulee, niin uskallanpa väittää, että näillä on pääsääntöisesti keskimääräistä parempi kokemus myös 'optimaalisesta' kalustosta jota useimmilta löytyy omasta takaa aika reilusti. Tämä selviää helposti vaikka tämän foorumin drillinkimiesten muita kirjoituksia lukemalla. Itse en usko, että sinulla olisi kokemusta 'optimaalisesta' kalustosta tai sellaista kalustoa vaikkapa itseäni enemmän, kun otetaan koko asearsenaali huomioon. Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16693

LähetäLähetetty: 20.02.2014 11:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
KiulDrillinkimiehet tässä nyt vaan koittaa vääntää että drillinki on paras kaikkeen. Yksikin perustelu. Semmosta ei ole vielä nähty. Vain henkilökohtaista arvostelua minun nimimerkkiä kohtaan. Ei perustelun perustelua drillingistä.. Wink


On se paras yhteen hommaan, eli yleiskäyttöön. Ei ole tietenkään kiväärin- tai haulikon veroinen, mutta kun tämän hyväksyy, niin a vot. Yritä nyt ymmärtää, että jos sinä et pidä rillua minään, niin jollekin toiselle se on sopiva peli. Kyllä sitä samalla tavalla arvostellaan ihmistä, joka tunnetaan henkilökohtaisesti ja jos alkaa esiintymään kaikkien asioiden- ja alojen asiantuntija. Sinä et ole rillu miehiä, mutta meikäläinen taas on. Näillä uskonnoilla mennään kumpikin eteenpäin.Laughing
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26298

LähetäLähetetty: 20.02.2014 11:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola, nyt voisit ajatella että on paljon porukkaa joka ei vaan enää ole niin ahne että pitäs kantaa kahta asetta maximoidakseen saaliin.
se että voin pyytää kaikkea mahdollita luvallista samalla reissulla ei ole ahneutta vaan kohtuullista tilanteiden käyttöä, kun ne reissut on kuiteski yleensä kohtuu pitkiä ja kaukana kämpiltä, autolta jne. ja tilanteet tosiaan vaihtelee, vaikka minulla uupuu monaa lajia, mm. majava, pienet sorkat, supit, kyyhkyt sun muut.

ja mikä tärkeintä, hanhea toki saa pyytää, onko siinä mitään mieltä on eri juttu, mutta kun omaksut että ei pitäis teilata koko tokkaa ja ennenkaikkea, saatas se vuotuinen kiintiö 1-2 per jeppe niin eiköhän se yksi paikko piisaa. toki kantakoon jokainen vaikka kahta haulikkoakin.

jos rillukkani istuisi/ olisi yhtä mukava käyttää kuin rihlakkoni niin varmaan kantaisin rillua enemmän kuin nyt. siis nämä jotka todella hommaavat itelleen oikein istuvan pelin niin on varmasti hyvä.

mutta mihinkään perus tötteröön en "sortuis" enää etenkään 16cal.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20560
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 20.02.2014 12:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alkuperäinen kysymys oli miksi drillinki. Siksi tässä nyt vähän siitä keskusteltu. Jos tarkastellaan syitä miksi +3000€ asepaketti kannattaa hankkia niin tulisi ottaa huomioon myös perustelut että miksi ei..

Juhanilta saatiin hyvä perustelu tuossa väliin. Siis semmonen joka ei kohdistu kehenkään henkilönä vaan kertoo itse aseen käyttötarkoitusta. Kunnon kansallisromanttinen tarina, perinteinen drillingin hankintaa perusteleva näkökanta. Minua ei tommonen vaihtelupäivä koske. Jos asuisin paikoilla missä saa metsästää karhua niin en minä todellakaan kanalintujahdissa kulkisi. Enkä muussakaan jahdissa. Karhua kattelisin. Jos hirvijahtiaika niin en minä kesken päivää jänisjahtiin vaihda. En käy jänisjahdissa muutenkaan. Aamulla kun lähden jahtiin niin tiedän aika tarkkaan mitä metsästän päivän aikana.

En mitenkään halua morkata drillinkimiehiä enkä drillinkiä. Vaan toin pelkästään vastaisen näkökannan tähän mukaan. Olen metsästänyt kanalintuja kaikin mahdollisin laillisin keinoin, kettua ja jänistä koirilta, kaurista ja peuraa naakimalla ja kyttäämällä, hanhisoita on rymytty eräitäkin päiviä, majavapurot ja majavan aivoitukset ovat tulleet viimevuosina päivä päivältä tutummaksi ja mitä milloinkin. Siis harrastanut monipuolista jahtia monella tapaa ja saalistakin saanut. Jos drillinki olisi hyvä ja suorastaan erinomainen jahtikampe niin ostaisin sellaisen vaikka se maksaisi 20 000€.. Tämä on siis vain vastakkaisen mielipiteen kirjoitus, en morkkaa ketään henkilökohtaisesti. Pelkkä mielipide kyseisestä asetyypistä. Suomalaiseen metsästystyyliin on optimaalisempiakin vaihtoehtoja kuin drillinki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rillan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2009
Viestejä: 141
Paikkakunta: uusikaupunki

LähetäLähetetty: 20.02.2014 12:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nimrod vetää suoraviivaisesti, omalla tyylillään,mikäs siinä.Usein olen samaa mieltä.Kokemus jostain asiasta,oli se harrastus tai työ on kyllä korvaamatonta.Jos menään sille linjalle, ettei kokemus/käytännössä koettu tuo mitään lisäarvoa,niin ihmettelen miksi tehdään kaiken maailman pitkiä testejä ympäri maailmaa, kaikiasta mahdollisista asioista.Se että joku on jossain asiassa parempi/kehittyneempi kuin toinen,viittaa minusta siihen,että osaa omaksua asioita nimeenomaan kokemuksen kautta.Vai onko niin, että esim metsästyksessä, joku on parin kolmen vuoden jälkeen,siitä kun on aloittanut metsästyksen,täysin oppinut, pelkästään lukemalla ja pohdiskelemalla metsästystä, omaassa päässään.Enpä usko.Siitä onko drillinki tai joku muu ase, erillaisiin metsästys tapahtumiin paras,ei minusta kannata käydä kovin paljon keskustelua,mielipiteitä ja tapoja metsästää,on niin paljon.Näitä, täysin jonkun toisen ajatuksia/tapoja tyrmääviä kannanottoja esim ei tarvita,ei mitään käyttöä,jhan turha,en ymmärrä jollei edes ole asiasta kokemusta.Voi olla, ettei oma kapasiteetti tuolla yläkerassa ole paras mahdollinen.Sen kumminkin olen kokemuksen perusteella oppinut,että töissä sekä näissä harrastuksissa mitä itse touhuan,tuntuu välillä, että mitä enemmän tulee tietoa sen vaikeampaa on tehdä päätöksiä jotta kokanaisuus pysyisi hallinnassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20560
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 20.02.2014 12:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

rillan kirjoitti:
Näitä, täysin jonkun toisen ajatuksia/tapoja tyrmääviä kannanottoja esim ei tarvita,ei mitään käyttöä,jhan turha,en ymmärrä jollei edes ole asiasta kokemusta.Voi olla, ettei oma kapasiteetti tuolla yläkerassa ole paras mahdollinen.

En ole huomannut yhtäkään kommentoijaa jotka olisi täysin sitä mieltä että drilinki on viraaton. On vaan keskusteltu siitä mitä lisäarvoa se tuo minkäkin moiseen käyttöön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kiul
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2005
Viestejä: 3980

LähetäLähetetty: 20.02.2014 12:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Alkuperäinen kysymys oli miksi drillinki. Siksi tässä nyt vähän siitä keskusteltu. Jos tarkastellaan syitä miksi +3000€ asepaketti kannattaa hankkia niin tulisi ottaa huomioon myös perustelut että miksi ei..


Miksi tälläisia 'ei'-perusteluja pitäisi ottaa huomioon? Ja miten raha liittyy perusteluihin?

Useimmat, jotka hankkivat drillinkiä omaavat hyvän kokemuksen näistä 'muista aseista'. Epäilen, tai olen jopa varma, että hyvin harvalle drillinki on ns. ensiase ja kokemus 'tavanomaisista' aseista on sen kaltaista, että ollaan hakemassa jonkinlaista muutosta - syystä tai toisesta. Uskoisin myös, että niillä, jotka drillinkiä halajavat on siihen myös rahat olemassa, joten kysymys rahasta on irrelevantti. Jos taas rahaa ei ole, niin sitten jää asekin ostamatta. Näiden vasta-argumenttien esiin tuominen antaa vähän sellaisen kuvan, että niiden jakelijat ikään kuin 'tietäisivät asiat paremmin' vaikka omakohtainen käyttökokemus on hyvin ohutta, useimmilla jopa olematonta. On toki olemassa henkilöitä, jotka ovat drillingin hankittuaan pettyneet ja luopuneet asetyypistä ja näiden näkemyksiä kannattaa kyllä kuunnella. Useimmiten taitaa olla kyse liian kovista odotuksista ja/tai väärin valitusta aseesta, mitä itse olen näitä tapauksia ymmärtänyt.

Jos vähän karrikoin, niin pitkäaikainenkaan kokemus pumppuhaulikon käytöstä ei anna eväitä arvioida drillingin soveltuvuutta toisen tarpeisiin. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14815

LähetäLähetetty: 20.02.2014 12:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielestäni tässä asiassa olisi kaikkien kannalta edullisinta jos eri asetyyppien hyvät ja huonot puolet tuotaisiin esiin mahdollisimman objektiivisesti. Tämä olisi erittäin suotavaa esimerkiksi drillinkiä vakavasti harkitsevien näkökulmasta. Liiallinen hehkutus ja negatiivisten ominaisuuksien kieltäminen saattavat tuottaa pettymyksen (buyers remorse) ja se ei ole haluttava asia.

Esimerkiksi itse olen tuonut esiin oman näkemykseni siitä, että mihin käyttöön näen drillingin sopivana. Tämä käyttö on taas itselleni ja omissa jahtimuodoissani niin vieras ja etäinen, että en voi vastaavassa tilanteessa oleville drillinkiä suositella. Suosittelisin drillinkiä siis aivan toisenlaisiin jahteihin (erämaajahdit, pitkäkestoiset jahdit vaihtelevine pyyntimuotoineen jne) ja muihin suosittelisin sitten muita vehkeitä.

Olen kokeillut ja ampunut drillingeillä sen verran, että omaan jonkinnäköisen mielipiteen niiden sopivuudesta eri hommiin. Niissä on omat kommervenkkinsä, eivätkä ne ole hetikään aina kovin hyvin suunniteltuja esimerkiksi käyttöliittymien suhteen.

---

Jos itse hommaisin drillingin, niin sen tulisi olla toteutettu seuraavasti:

- Rinnakkain olevat haulipiiput haulikkokiskolla ja tukki mitoitettu haulikkokäytön perusteella

- Nostettava takahahlo kivääripiipulle

- kiskosta erottumattomat palikat kiikaritähtäinkiinnitykselle

- yksi liipaisin, jonka toiminta seuraava: lähtötilanne AINA se, että molemmat haulipiiput lähtevät peräkkäin, luotipiipulle vaihdin / virityksen vaihto siten, että tätä yhtä liipaisinta työnnetään eteenpäin ja mitään ei luotipiipulla ampumisen jälkeen enää tapahdu (liipaisin eteen työnnettäessä ase muuttuu kertalaukeavaksi kivääriksi ja tämä tila puretaan ase taittamalla, jolloin siirrytään taas haulikkomoodiin)

Eli äärimmäistä yksinkertaisuutta hakisin. Teknisesti ehkä vaativa toteutettava, mutta käyttö mahdollisimman suoraviivaista ja helppoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20560
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 20.02.2014 12:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä tarpeita aseella on muutakuin olla tappamisen väline?

Kyllä mulle elukan tappaminen on aika tuttu juttu. Ainakin sen verran että tajuan millainen väline siihen on minusta hyvä. Drillinki on jossain kohtaa ok. Mutta aika harvassa paikassa silti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 18, 19, 20  Seuraava
Sivu 7 Yht. 20

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com