OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Miksi Drillinki
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 18, 19, 20  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26298

LähetäLähetetty: 19.02.2014 20:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

melko varmaa ettei kuume mee ohi tai sitten asia kaivaa kuiteski pitkään.
omallakohin kutkaa on ollu poikasesta asti, ja kerran oli jo kokeillaki kunnes yhen iltapäivän testauksella tuli selväksi, en huoli. noh, niinpä kuiteski asia kävi vähän väliä pinnassa ja sitten tuliki kohtuu tilaisuus ostaa hyväkuntoinen käytetty ja kaupat tuli. sitten tuli nämä pyynnit nippuun,,,, karhu, hirvi ja pienriista, eli piti saada hirvilaillinen hyvällä putkella, melko pian putki pienentyi pikku variin. usein kuitenki työkalu tuntuu hankalalta ja muistuu se poikavuosien ratkasu oikealta,,,, lopputulemana rihlat vallanneet luottopelin paikan.

tästä on syytä lukea, älä tee liikaa kompromissejä valinnassa, kuten joku muuki mainitti, silloin voi olla ettet liity minun "joukkoihin" tiedän melko monta jolle on käyny ihan samoin ku minulle.
se on selvää, yhdistelmä on erinomainen ja ykkönen yleishommiin. on minullakin ollu aikoja että peräkontti aseita täynnä, nyt piisaa useinmiten se pelkkä rihlakko.

mieti tarvitko sitä toista haulipiippua.

ja kerran viellä, toiminnallisesti en moiti voi olla että rihlalla olen sählänny enemmän kuin rillukalla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kiul
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2005
Viestejä: 3980

LähetäLähetetty: 19.02.2014 21:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielenkiintoinen argumentti tuo 'sählääminen'. Minä kyllä jouduin ja joudun edelleen olemaan tarkkana tuon valitsimen kanssa, paitsi tuossa toisessa, jossa on luotipiipulle erillinen viritin. Mutta.... olen pummannut tilanteita kun haulikon varmistin on jäänyt päälle, saanut syöttöhäiriön pulttilukolla, säheltänyt marleenan puolivirevarmistimen kanssa.... kaikenlaista juttua. En pidä näitä asetyypin ongelmina vaan ihan käyttäjäperäisinä juttuina. Yleensä on sitten tullut homma opittua jollakin aikajänteellä.... Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jahtireppu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2005
Viestejä: 3240

LähetäLähetetty: 19.02.2014 23:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Löytyy drillinkiä piipunvaihtajineen, vasentukkista oikealukkoista pulttikivääriä, täysveristä vasurilukkoista pulttia. Tämä sekasorto vain ihan siksi, että on sitten helppo perustella kavereille, miksi jäi ampumatta Laughing

Monia jahtimuotoja(mm. majava,ketunpillitys,pikkusorkat,lintujahti pystykorvalla,perinteinen hanhijahti,ilvesjahti) löytyy, missä rillu on ihan pro-vehje. Suomalaisista pyyntimuodoista vain hirvijahti, sorsastus ja kanakoirahommat on sellaisia, ettei rillu tuo mitään lisää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26298

LähetäLähetetty: 19.02.2014 23:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyllähän oikealla rillumiehellä on hirvijahissa molemmissa haulipiipuissa eri hirvilailliset sisäpiiput vaikkapa tyyliin kiinteänä 7x57R vasemmassa .45-70 ja oikeassa 9,3x53R .
no ihan oikeasti siitä kyllä saa melko mukavan paketin jos haluaa, eikä se paino viellä mahottomiin mee.

tuosta sähläämisestä, kyllä se eniten on tainnu eiku tilanteita tehä että on pikkuikänsä ampunu liipasin varmistimellisella puolarilla nopeita tilanteita ja sitte rihla jossa on piipun valinta sen vanhan varmistimen tilalla Embarassed

asia mitä ei ole tainnu olla viellä esillä rillusta, sitä on helppo pitää "rihlakkona" siis valitsia luodilla jolloin pelaa normi tuplaliipasin rihlana ja sitten on viellä varana se toinen hauli ilman taittoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
patupattura
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Jou 2013
Viestejä: 1524

LähetäLähetetty: 19.02.2014 23:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
kyllähän oikealla rillumiehellä on hirvijahissa molemmissa haulipiipuissa eri hirvilailliset sisäpiiput vaikkapa tyyliin kiinteänä 7x57R vasemmassa .45-70 ja oikeassa 9,3x53R .
no ihan oikeasti siitä kyllä saa melko mukavan paketin jos haluaa, eikä se paino viellä mahottomiin mee.

tuosta sähläämisestä, kyllä se eniten on tainnu eiku tilanteita tehä että on pikkuikänsä ampunu liipasin varmistimellisella puolarilla nopeita tilanteita ja sitte rihla jossa on piipun valinta sen vanhan varmistimen tilalla Embarassed

asia mitä ei ole tainnu olla viellä esillä rillusta, sitä on helppo pitää "rihlakkona" siis valitsia luodilla jolloin pelaa normi tuplaliipasin rihlana ja sitten on viellä varana se toinen hauli ilman taittoja.


Hinta vaihtelee drillingeissä aikas lailla mihin rahaan saa käypäsen pelin.
Mikä merkki suosituin ja miksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20560
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 20.02.2014 00:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jahtireppu kirjoitti:
Löytyy drillinkiä piipunvaihtajineen, vasentukkista oikealukkoista pulttikivääriä, täysveristä vasurilukkoista pulttia. Tämä sekasorto vain ihan siksi, että on sitten helppo perustella kavereille, miksi jäi ampumatta Laughing

Monia jahtimuotoja(mm. majava,ketunpillitys,pikkusorkat,lintujahti pystykorvalla,perinteinen hanhijahti,ilvesjahti) löytyy, missä rillu on ihan pro-vehje. Suomalaisista pyyntimuodoista vain hirvijahti, sorsastus ja kanakoirahommat on sellaisia, ettei rillu tuo mitään lisää.

Majavajahdissa haulikko on turha peli. Kiväärillä hoitaa kaikki paikat. Varmempi peli siis. Kauriita saa normi haulinheittimellä ja jos vielä unat piipussa niin aina helpompaa, kiväärillä kytisjahdit. Hanhi jahtiin rillu ei tuo kyllä yhtään mitään lisäarvoa. En todellakaan huolisi drillinkiä hanhisuolle.. Kunnon haulikko, ja hyvä. Ja kunnon kivääri.

Suomalaisista jahtimuodoista vain ketun pillitys, ehkä ilves ja susijahti, no ehkä kaurisjahti naakimalla sekä se pystärin kanssa linnustus ovat sellaisia missä drillingillä saattaisi olla paikkansa. Muuhun jahtiin drillinki ei tuo lisäarvoa juurikaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rillan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2009
Viestejä: 141
Paikkakunta: uusikaupunki

LähetäLähetetty: 20.02.2014 00:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja miten monta vuotta olet käytänössä vertaillut drillinkiä muihin aseisiin.Mulla on menossa kahdeskymmenesseitsemäs vuosi.Että jotain pientä kokemusta on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 20.02.2014 00:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Jahtireppu kirjoitti:
Löytyy drillinkiä piipunvaihtajineen, vasentukkista oikealukkoista pulttikivääriä, täysveristä vasurilukkoista pulttia. Tämä sekasorto vain ihan siksi, että on sitten helppo perustella kavereille, miksi jäi ampumatta Laughing

Monia jahtimuotoja(mm. majava,ketunpillitys,pikkusorkat,lintujahti pystykorvalla,perinteinen hanhijahti,ilvesjahti) löytyy, missä rillu on ihan pro-vehje. Suomalaisista pyyntimuodoista vain hirvijahti, sorsastus ja kanakoirahommat on sellaisia, ettei rillu tuo mitään lisää.

Majavajahdissa haulikko on turha peli. Kiväärillä hoitaa kaikki paikat. Varmempi peli siis. Kauriita saa normi haulinheittimellä ja jos vielä unat piipussa niin aina helpompaa, kiväärillä kytisjahdit. Hanhi jahtiin rillu ei tuo kyllä yhtään mitään lisäarvoa. En todellakaan huolisi drillinkiä hanhisuolle.. Kunnon haulikko, ja hyvä. Ja kunnon kivääri.

Suomalaisista jahtimuodoista vain ketun pillitys, ehkä ilves ja susijahti, no ehkä kaurisjahti naakimalla sekä se pystärin kanssa linnustus ovat sellaisia miussä drillingillä saattaisi olla paikkansa. Muuhun jahtiin drillinki ei tuo lisäarvoa juurikaan.


Tietoa tulee taas. Täälläpäin hyvin harva jahtaa massea kiväärillä. Mutuna sanoisin, että 90% maunoista ammutaan haulikolla.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20560
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 20.02.2014 00:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:

Tietoa tulee taas. Täälläpäin hyvin harva jahtaa massea kiväärillä. Mutuna sanoisin, että 90% maunoista ammutaan haulikolla.

No itsekkin alottelin haulikon kanssa ja totesin ettei ole paikkaa minkä hoitaa haulikolla mutta ei kiväärillä.. Mutta semmosia paikkoja on hyvinkin usein mikä hoidetaan kiväärillä mutta ei haulikolla. Asutuksen likillä kimmokevaara voi olla mut silloin otetaan pelkkä haulikko mukaan. En tykkää ampua massea haulikolla vaikka useemman olen haulikolla ampunut. Nykyään matkaan lähtee vain pilkkuseiska.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16693

LähetäLähetetty: 20.02.2014 08:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

rillan kirjoitti:
Ja miten monta vuotta olet käytänössä vertaillut drillinkiä muihin aseisiin.Mulla on menossa kahdeskymmenesseitsemäs vuosi.Että jotain pientä kokemusta on.


Ei Tuhola kokemusta tarvitse. Hän tietää kaikesta kaiken pohtimalla. Laughing
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26298

LähetäLähetetty: 20.02.2014 08:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hanhi jahtiin rillu ei tuo kyllä yhtään mitään lisäarvoa
Laughing Laughing Laughing
ei ehkä jos on tarkotus tappaa kaikki.
mutta mikäli sille yhellekki haluaa pikaisen paikon, kuten se usein on tarpeen niin mikäpä että ei rillu, ja hirvilaillisena ku se nallekin on kuvioissa.
hommassa vaan olis hyvä jos olis 12/76 haulikolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20560
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 20.02.2014 10:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
rillan kirjoitti:
Ja miten monta vuotta olet käytänössä vertaillut drillinkiä muihin aseisiin.Mulla on menossa kahdeskymmenesseitsemäs vuosi.Että jotain pientä kokemusta on.


Ei Tuhola kokemusta tarvitse. Hän tietää kaikesta kaiken pohtimalla. Laughing

En ole vertaillut käytännössä, siis drillinki metsällä. Olen jahdannut sen aikaa mitä olen elänyt ja aika hyvin tiedän mikä vehje minulle tuonne metsään sopii. Minun jahteihin drillinki ei sovi. Ja sitä ei ole pohdittu miltään teoria pohjalta maalikylillä vaan ihan metsässä. Oma tilanne sama kuten Nimrod kirjoittaa. Valtsun tunnen ja hän on kova metsämies ja hänelle drillinki voi sopia. Onhan siellä pystykorvaa linnulle jne. Ukko kova värkkäilemään ja kiinnostunut aseista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20560
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 20.02.2014 10:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
Hanhi jahtiin rillu ei tuo kyllä yhtään mitään lisäarvoa
Laughing Laughing Laughing
ei ehkä jos on tarkotus tappaa kaikki.
mutta mikäli sille yhellekki haluaa pikaisen paikon, kuten se usein on tarpeen niin mikäpä että ei rillu, ja hirvilaillisena ku se nallekin on kuvioissa.
hommassa vaan olis hyvä jos olis 12/76 haulikolla.

Silloin vielä kun metsähanhea sai metsästää niin en koskaan haaveillut että pitäisi olla drillinki. Tuttu haulikko käsissä millä helppo ampua, 3-4 patin kapasiteetti ja selässä tarkka hyvä kivääri. Se oli mun kalusto silloin ja tulee olemaan jos vielä joskus hanhijahtiin pääsen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kiul
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2005
Viestejä: 3980

LähetäLähetetty: 20.02.2014 10:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
9.3x622 kirjoitti:
rillan kirjoitti:
Ja miten monta vuotta olet käytänössä vertaillut drillinkiä muihin aseisiin.Mulla on menossa kahdeskymmenesseitsemäs vuosi.Että jotain pientä kokemusta on.


Ei Tuhola kokemusta tarvitse. Hän tietää kaikesta kaiken pohtimalla. Laughing

En ole vertaillut käytännössä, siis drillinki metsällä. Olen jahdannut sen aikaa mitä olen elänyt ja aika hyvin tiedän mikä vehje minulle tuonne metsään sopii. Minun jahteihin drillinki ei sovi. Ja sitä ei ole pohdittu miltään teoria pohjalta maalikylillä vaan ihan metsässä. Oma tilanne sama kuten Nimrod kirjoittaa. Valtsun tunnen ja hän on kova metsämies ja hänelle drillinki voi sopia. Onhan siellä pystykorvaa linnulle jne. Ukko kova värkkäilemään ja kiinnostunut aseista.


Niinpä. Kaverilla on käsitys mikä sopii hänelle ja sen perusteella voimakkaasti argumentoi drillingin tarpeettomuutta yleisellä tasolla. Sinänsä ihan 'linjan mukaista' kun vertaa muihin juttuihin. Cool

Kun kokemusta ei drillingistä ole, niin kuulostaa aika epäloogiselta tuo väite, etteikö pohdintaa olisi tehty teoriapohjalta. Minusta pohdinta on tehty nimenomaan teoriapohjalta silloin kun käytännön kokemus puuttuu. Ei siinä, että teoriapohjan pohdinnoissa olisi mitään vikaa, mutta puolitiehenhän homma tavallaan jää, jos vertaa niihin, joilla on teorian lisäksi sitä käytännönkin kokemusta. Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14815

LähetäLähetetty: 20.02.2014 10:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei se kokemus drillingistä vuosikymmenten ajan tarkoita sitä, että olisi oikeassa. On mullakin sukulainen, jolla on paljon pidempi kokemus jälleenlataamisesta, mutta tästä huolimatta hän lataa aivan surkeita patruunoita.

Eli ei käytetä kokemusta jostain romusta argumenttina. Se on hieman virheellistä argumentointia, eikä perustu faktoihin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 18, 19, 20  Seuraava
Sivu 6 Yht. 20

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com