OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Teeren houkutuskuvat
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Leafs
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2006
Viestejä: 2059

LähetäLähetetty: 20.05.2013 14:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iiroS kirjoitti:

Sorvortan alueelta mm. on hyvä esimerkki kahteen kauteen tapetusta soidinsuosta, kaveri näytteli kottikärrykuvia teerisaaliista parina syksynä, kolmantena saivat enää muutaman ammuttua.


Sielä on luvissa ollu katetta Rolling Eyes
_________________
HPPH
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iiroS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 3864
Paikkakunta: E-Savo

LähetäLähetetty: 20.05.2013 14:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paikallisia...
_________________
Annan toisten mä talletella suuret setelit...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JoonasL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Kes 2008
Viestejä: 766

LähetäLähetetty: 20.05.2013 15:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miksei magneettia vois kokeilla jos on intoa sen raahaamiseen. Kannattaa maalata se kuitenkin oranssiksi ja laittaa joulukuusen koristeita siihen ettei joku luule teerenkuvia aidoksi ja ammu niitä.
_________________
live jasmin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RealExtreme
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hel 2008
Viestejä: 3283
Paikkakunta: Häilyvä raja hyvän & pahan alueella

LähetäLähetetty: 20.05.2013 16:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin tai sellanen ropellihattu metsämiehelle päähän. Sateenkaariväritys imitoi vähemmistöön kuuluvaa soidinkukkoa, liike vetää kuin magneetti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
mtaskinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2011
Viestejä: 905
Paikkakunta: Kairassa

LähetäLähetetty: 20.05.2013 19:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

foorumihan on täynnä vitsi niekkoja Laughing Laughing Kirjoittakaa toki huumorianne tonne vitsi topicciin, päästään ehkä osingoille ja me tavan tallarit opitaan teiltä tuota jaloa taitoa!
_________________
Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
Ootko saanu? - kaikki mitä on näkyny!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RealExtreme
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hel 2008
Viestejä: 3283
Paikkakunta: Häilyvä raja hyvän & pahan alueella

LähetäLähetetty: 20.05.2013 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ooksä semmonen tosimettästäjä? Olis mukava päästä tuommoiseen oppiin meidän vitsiniekkojenkin. Mettällä pitää olla aina tosissaan ja puhua pelkkää asiaa, se on hyvä oppi se.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
iiroS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 3864
Paikkakunta: E-Savo

LähetäLähetetty: 20.05.2013 22:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nii-i, muistahan sitten olla RE virnistelemättä kun metsälle tulet, tosikkona pitää soitten välit paahtaa eikä tyhjää tulilla jorista... Jos siipi vilahtaa niin silloin pamahtaa.

Nyt menee vähän offtopikiksi, mutta olen etsiskellyt sellaista vanhaa karusellia, ponit kun tummiksi värjää niin saattaisi pelata peurajahdissa?
_________________
Annan toisten mä talletella suuret setelit...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mtaskinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2011
Viestejä: 905
Paikkakunta: Kairassa

LähetäLähetetty: 21.05.2013 07:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hahaha, uskomattoman huonoja juttuja Laughing Yhteiskunnan ja kotimaan vaiva.

Mutta joo siis olen tosimetsästäjä. Kun lähden jahtiin, mietin usein miksi sitä teen ja harkitsen asioita mielessäni. Vaikka vain siksi, että säilytetään muidenkin metsässäliikkujien turvallisuus. Nämä "einiintosimetsästäjät" Ovat juuri niitä jotka usein aiheuttaa vaaratilanteita tai jopa onnettomuuksia, laavulla hörpitään kaljaa ja sitte painutaan jahtiin.

Vaikka metsästys onkin harrastus, sen ei tarvi olla kilpailun omaista eikä niin totista, mutta jos jotakin lähtee tekemään, niin minä ainakin henk koht tykkään tehdä asiat omaan tasooni nähden parhaalla mahdollisella tavalla. Joka tässä tapauksessa tarkoittaa juuri sitä oman ja muiden turvallisuuden ajattelua esimerkiksi.

Mutta jokainen meistä on yksilö, joku tykkää hoitaa asiat vähän sinne päin, mutta monesti sen näkee kyllä ulospäin ja ehkä joskus jopa henkilä itse jossain vaiheessa huomaan sen! Mutta nyt voisitte mennä heittelemään noita p askoja juttujanne johonkin muualle, haluaisin keskustella jonkun asiallisen kanssa topicin aiheesta, eli teeren houkutuskuvista.

Älkää toki pojat loukkaantuko, joku oikeasti saattaa pitää teitä hauskana! Cool
_________________
Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
Ootko saanu? - kaikki mitä on näkyny!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fiulir
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tam 2013
Viestejä: 1464
Paikkakunta: E-P

LähetäLähetetty: 21.05.2013 08:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitäisi ehdottomasti saada takaisin metsästyslakiin kuvastuskielto teerille. Vihreät tämän aivopierun saivat aikaan, samalla sallittiin kanalintujen peltometsästys. Metsästys sanaa ei kyseisissä "jahti" muodoissa voi käyttää minun mielestä. Ampumaharjoittelu ja lahtaus oikea termi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RealExtreme
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hel 2008
Viestejä: 3283
Paikkakunta: Häilyvä raja hyvän & pahan alueella

LähetäLähetetty: 21.05.2013 14:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onneksi Taskinen selvensi miksi me ei IiroS:n kanssa ole saatu, ainakaan 10:een vuoteen mitään. Ja yksitoista vuotta sitten ainut saalis oli auton alle jäänyt orava.

Mennään Taskinen teerimettälle syksyllä, voisit vähän opettaa tätä hommaa. Minäkin haluan raatokuviin kanssasi! Mutta jos et pääse, niin ymmärrän kyllä, että niin korkealta on vaikea nähdä riittävän alas.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
ComeusCullius
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Elo 2004
Viestejä: 87

LähetäLähetetty: 21.05.2013 14:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

fiulir kirjoitti:
Pitäisi ehdottomasti saada takaisin metsästyslakiin kuvastuskielto teerille. Vihreät tämän aivopierun saivat aikaan, samalla sallittiin kanalintujen peltometsästys. Metsästys sanaa ei kyseisissä "jahti" muodoissa voi käyttää minun mielestä. Ampumaharjoittelu ja lahtaus oikea termi.


Ei lopu kummat kuulumasta. Minä olen ollut siinä uskossa että ne vihreät enemmänkin olisivat näitä kieltoja ajamassa kuin antamassa metsästäjille lisää vapauksia. Tosin metsästäjät itse kyllä ovat erilaisia kieltoja vaatimassa vähintään yhtä innokkaasti.

Jos totta puhutaan, niin teeren kuvastus ja peltometsätys ovat olleet sallittuja kohta 20 vuotta. Pitäisi siis näkyä jo jonkinlainen notkahdus teerikannoissa jos noiden metsästysmuotojen salliminen olisi ollut niin tuhoisaa kuin väitetään. Tuollaiset suuremman mittakaavan tappajaiset kun onneksi eivät ole omien havaintojeni mukaan niin yleisiä.

Toki ne soidinsuot saa tyhjennettyä ilman kuviakin tehokkaasti jos niikseen tulee ja intoa riittää. Usein siinä vaan käy niin että teeret hylkäävät soitimen kun niitä tarpeeksi häiritään joten sitä viimeistä kukkoa ei tuollakaan pelillä välttämättä aina saa eräksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fiulir
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tam 2013
Viestejä: 1464
Paikkakunta: E-P

LähetäLähetetty: 21.05.2013 20:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ComeusCullius kirjoitti:
fiulir kirjoitti:
Pitäisi ehdottomasti saada takaisin metsästyslakiin kuvastuskielto teerille. Vihreät tämän aivopierun saivat aikaan, samalla sallittiin kanalintujen peltometsästys. Metsästys sanaa ei kyseisissä "jahti" muodoissa voi käyttää minun mielestä. Ampumaharjoittelu ja lahtaus oikea termi.


Ei lopu kummat kuulumasta. Minä olen ollut siinä uskossa että ne vihreät enemmänkin olisivat näitä kieltoja ajamassa kuin antamassa metsästäjille lisää vapauksia. Tosin metsästäjät itse kyllä ovat erilaisia kieltoja vaatimassa vähintään yhtä innokkaasti.

Jos totta puhutaan, niin teeren kuvastus ja peltometsätys ovat olleet sallittuja kohta 20 vuotta. Pitäisi siis näkyä jo jonkinlainen notkahdus teerikannoissa jos noiden metsästysmuotojen salliminen olisi ollut niin tuhoisaa kuin väitetään. Tuollaiset suuremman mittakaavan tappajaiset kun onneksi eivät ole omien havaintojeni mukaan niin yleisiä.

Toki ne soidinsuot saa tyhjennettyä ilman kuviakin tehokkaasti jos niikseen tulee ja intoa riittää. Usein siinä vaan käy niin että teeret hylkäävät soitimen kun niitä tarpeeksi häiritään joten sitä viimeistä kukkoa ei tuollakaan pelillä välttämättä aina saa eräksi.


Kaikki vastuulliset seurat on peltometsästyksen kieltänyt ja monet kuvastuksenkin. Teeri on aivan käsittämättömän helppo kohde syyssoitimella. Kellon saa minuutin tarkuudella tarkistaa tuloajasta ja paikka ei montaa metriä heitä aamujen välillä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RealExtreme
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hel 2008
Viestejä: 3283
Paikkakunta: Häilyvä raja hyvän & pahan alueella

LähetäLähetetty: 21.05.2013 20:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Seurat ovat idiootteja täynnä, jotka eivät ymmärrä kuin ladata ja ampua?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20590
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 21.05.2013 20:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuvastusta ei onneksi pysty kieltämään. Smile

Ihan sama millä keinoin ampuu riistansa. Kunhan pysyy kohtuuksissa, käyttää saaliin eikä nakkaa pusikkoon mätänemään ja ampuu sen mitä kanta kestää. Turha on lisätä kieltoja kuvastuksen tai peltojahdin osalta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Myke-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Lok 2010
Viestejä: 172

LähetäLähetetty: 21.05.2013 22:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On kyllä oikeasti aika asiatonta kommentointia täällä välillä, ei uskoisi että aikuiset miehet keskustelee! Tai mistä sitä tietää onko edes näin Laughing

Kyllähän se niin menee että helppoahan kuvilta pyynti on jos tietää paikat. Ja jos teeriä on. Tiedän tuttuja jotka pyytää kuvilta mutta eivät saa mitään, eli menevät väärään paikkaan ja lintuja on alueella vähemmän. He sanovat että ei ole helppoa.

Itse nykyään seisojan kanssa metsästän, kerran syksyssä käyn tutulla soidinsuolla, lähinnä katsomassa paljonko teeriä näkyy. Viime syksynä oli niin hieno aamu ja teeriä paljon liikkeellä niin yhden nappasin ja muuten katsoin vaan lentoa. Lintuja oli paljon. 10 vuotta sitten olisin ampunut useamman. Paikka on semmonen jossa ei juuri muita käy, joten itse säädän haukkojen kanssa teerikantaa sielläpäin Wink

Mielestäni ei voi eikä pidä kieltää pyyntimuotona tätä. Järki ja vastuu pitää vaan jokaisella olla mukana, valitettavasti näin ei ole kaikilla mutta silloin kusevat vain omiin muroihinsa. Muistan kuitenkin elävästi vielä niitä ensimmäisiä teeriä jotka tuli ammuttua kuvilta pikkupoikana ja voi sitä onnellisuuden määrää! Kyllä se kuvastusteeri on mahtava saalis varsinkin semmoselle joka niitä ei usein saa/ei ole saanut.
_________________
Oon kai mää ennenki..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Seuraava
Sivu 25 Yht. 29

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com