OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hirveen Jahti 2012 eteneminen
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 47, 48, 49, 50, 51  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 20.12.2012 17:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä täällä alkaa olemaan sen verran paljon lunta että tyhmemmälle koiralle keli on itsemurha.

Noh,kukin tyylillään,viikko takaperin naapuriporukan sessen hirvi teloi kuoliaaksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
x-matsa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2005
Viestejä: 219

LähetäLähetetty: 20.12.2012 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lestijärvelle mennään,en tiiä paljonko on lunta siellä,mutta tääl savos on jo paikoin 40 cm about.En oo kyllä metrimitalla mitannu,vaan ihan silmämääräisesti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10125
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 20.12.2012 21:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

x-matsa kirjoitti:
Lestijärvelle mennään,en tiiä paljonko on lunta siellä,mutta tääl savos on jo paikoin 40 cm about.En oo kyllä metrimitalla mitannu,vaan ihan silmämääräisesti.


Joo, kyllähän se 40 cm jo näitä pitkäjalkasia jämttejä ja laikoja hiastaa. Riistaveristä harmia ei haittaa... Wink
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
harri.salo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2008
Viestejä: 433
Paikkakunta: lestijärvi

LähetäLähetetty: 20.12.2012 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

x-matsa kirjoitti:
Lestijärvelle mennään,en tiiä paljonko on lunta siellä,mutta tääl savos on jo paikoin 40 cm about.En oo kyllä metrimitalla mitannu,vaan ihan silmämääräisesti.


ei taija olla puoliakaan tuosta täälä lestijärvellä lunta mitannu en oo...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nettijussi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5435
Paikkakunta: Muinais Suomi

LähetäLähetetty: 20.12.2012 22:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miljoonanick kirjoitti:
Kyllä täällä alkaa olemaan sen verran paljon lunta että tyhmemmälle koiralle keli on itsemurha.

Noh,kukin tyylillään,viikko takaperin naapuriporukan sessen hirvi teloi kuoliaaksi.

Voi kauhistus, koira oli varmaan perheen kaikista rakkain jäsen. Nyt pitää pikaisesti laittaa paikallislehteen kuva tuosta koiran raadosta, tähän kuvaan voipi laittaa liitekirjoituksena: kuvan koira on kuollu hirven hyökkäyksessä, joka on täysin Suomen suurpetopoliitiikan aiheuttaman suden syytä.
Saadaan sit taas asiat järjästykseen.

Nettijussi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
löppöpetra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 4935

LähetäLähetetty: 20.12.2012 23:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
x-matsa kirjoitti:
Lestijärvelle mennään,en tiiä paljonko on lunta siellä,mutta tääl savos on jo paikoin 40 cm about.En oo kyllä metrimitalla mitannu,vaan ihan silmämääräisesti.


Joo, kyllähän se 40 cm jo näitä pitkäjalkasia jämttejä ja laikoja hiastaa. Riistaveristä harmia ei haittaa... Wink
Meilläpäin harmaat on jo potkittu sairaslomalle heti kun tuli 10cm lunta.Sen jälkeen niiden omistajat puhalsivatkin pyynnin päättyneeksi ku ois enää jämttejä ollut pyyntikoirina. Wink
_________________
Koittakaa PETRATA vähän!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 20.12.2012 23:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nettijussi kirjoitti:
Miljoonanick kirjoitti:
Kyllä täällä alkaa olemaan sen verran paljon lunta että tyhmemmälle koiralle keli on itsemurha.

Noh,kukin tyylillään,viikko takaperin naapuriporukan sessen hirvi teloi kuoliaaksi.

Voi kauhistus, koira oli varmaan perheen kaikista rakkain jäsen. Nyt pitää pikaisesti laittaa paikallislehteen kuva tuosta koiran raadosta, tähän kuvaan voipi laittaa liitekirjoituksena: kuvan koira on kuollu hirven hyökkäyksessä, joka on täysin Suomen suurpetopoliitiikan aiheuttaman suden syytä.
Saadaan sit taas asiat järjästykseen.

Nettijussi


Mitä helwettiä sää selostat ? Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10125
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 20.12.2012 23:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

löppöpetra kirjoitti:
Peto kirjoitti:
x-matsa kirjoitti:
Lestijärvelle mennään,en tiiä paljonko on lunta siellä,mutta tääl savos on jo paikoin 40 cm about.En oo kyllä metrimitalla mitannu,vaan ihan silmämääräisesti.


Joo, kyllähän se 40 cm jo näitä pitkäjalkasia jämttejä ja laikoja hiastaa. Riistaveristä harmia ei haittaa... Wink
Meilläpäin harmaat on jo potkittu sairaslomalle heti kun tuli 10cm lunta.Sen jälkeen niiden omistajat puhalsivatkin pyynnin päättyneeksi ku ois enää jämttejä ollut pyyntikoirina. Wink


Mepä olemme tänä syksynä testanneet, päästäneet yhteislähöllä tuoreelle hirven jälelle jämtin ja harmin.
Jämti otti lähdössä ilmavainulla oikomalla puoli kilometriä etumatkaa, kun harmi kiersi kauempaa jälkeä pitkin.
Tämän jälkeen jotos oikeni ja harmi pisti ison vaihteen silmään.
Puolentoista kilometrin päässä tienylityksessä harmi oli jo kirinyt etumatkan kiinni ja
päässyt 200 metriä edelle. Harmi veti jälkeä kuin juna raiteilla 18 km tunnissa,
jämti tuli 100 metriä sivussa ilmavainulla 16 km tunnissa. Pari kilometriä lähdöstä
hirvet pysähtyi haukkuun harmin käskyttämänä. Oli sitä mukava katella. Kumpikin koira huippu kunnossa.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
x-matsa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2005
Viestejä: 219

LähetäLähetetty: 21.12.2012 14:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sekä jämyjä että norjan harmeja on saatavilla,katotaan sitte mikä huli pääsee metsään.Ihan ok keliä on välipäiville luvassa,luntakaan ei pitäs lisää tulla.Eli pystyy noilla kaasupulloillakin varmaan jahtaaman(jämymiehen nimitys norskista)Itse olen puolueeton kun ei ole omaa hirvikoiraa,vielä...
Aika paljon näkyy olevan rodussa kuin rodussa kengänvarren kiillottajia.
Ainoa yhteneväinen piirre on se,että omistajan mielestä se oma sesse on
ihan huippu!Se on ihan ymmärrettävää,onhan minukin suomenpystikäs pohjoisen pallonpuoliskon paras lintukoira(omast mielest).









Laughing Laughing Laughing Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jykapa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2012
Viestejä: 466
Paikkakunta: Yli-ii

LähetäLähetetty: 21.12.2012 21:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

minä oon monena syksynä pyytäny tolla mun harmajalla koko kauden ei ole ollu lumi esteenä väliin ei koirasta ole paljoa kinoksesta näkyny vaa aina on hirivi työskentely onnistunu ja mulla on vielä pieni uros taitaa olla vain arkoja isäntiä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 21.12.2012 21:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jykapa kirjoitti:
minä oon monena syksynä pyytäny tolla mun harmajalla koko kauden ei ole ollu lumi esteenä väliin ei koirasta ole paljoa kinoksesta näkyny vaa aina on hirivi työskentely onnistunu ja mulla on vielä pieni uros taitaa olla vain arkoja isäntiä


Pls,seuraavalla kerralla: onhyvinvaikealukeailmanminkäänlaisiavälipisteitäkunsilloinsekuullostaajanäyttäätältä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Pussihousuelvis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2011
Viestejä: 2650

LähetäLähetetty: 21.12.2012 21:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jykapa kirjoitti:
minä oon monena syksynä pyytäny tolla mun harmajalla koko kauden ei ole ollu lumi esteenä väliin ei koirasta ole paljoa kinoksesta näkyny vaa aina on hirivi työskentely onnistunu ja mulla on vielä pieni uros taitaa olla vain arkoja isäntiä


Ei tarvita välimerkkejä, jos on hyvä hirvikoira Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
"RosteriSako"
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2008
Viestejä: 1178
Paikkakunta: siellä sun täällä

LähetäLähetetty: 21.12.2012 21:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

löppöpetra kirjoitti:
Peto kirjoitti:
x-matsa kirjoitti:
Lestijärvelle mennään,en tiiä paljonko on lunta siellä,mutta tääl savos on jo paikoin 40 cm about.En oo kyllä metrimitalla mitannu,vaan ihan silmämääräisesti.


Joo, kyllähän se 40 cm jo näitä pitkäjalkasia jämttejä ja laikoja hiastaa. Riistaveristä harmia ei haittaa... Wink
Meilläpäin harmaat on jo potkittu sairaslomalle heti kun tuli 10cm lunta.Sen jälkeen niiden omistajat puhalsivatkin pyynnin päättyneeksi ku ois enää jämttejä ollut pyyntikoirina. Wink


saahan sitä pyytää.
niin ne onki ne saamamiesten koirat erikseeen. Laughing
_________________
saahan sitä epäillä vaan yritähän todistaa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jykapa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2012
Viestejä: 466
Paikkakunta: Yli-ii

LähetäLähetetty: 21.12.2012 21:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

aika vähän noita välimerkejä kyl tulee käytettyä mut ei ne kuitenkaan oikeisiin paikoihin osu kun on lukihäiriö. tulee muutenkin noita virheitä tarpeeksi. äidinkielestä armosta sain 5 toikkariin ettei opettajalla tartte mua enempää katella
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 21.12.2012 21:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"RosteriSako" kirjoitti:
löppöpetra kirjoitti:
Peto kirjoitti:
x-matsa kirjoitti:
Lestijärvelle mennään,en tiiä paljonko on lunta siellä,mutta tääl savos on jo paikoin 40 cm about.En oo kyllä metrimitalla mitannu,vaan ihan silmämääräisesti.


Joo, kyllähän se 40 cm jo näitä pitkäjalkasia jämttejä ja laikoja hiastaa. Riistaveristä harmia ei haittaa... Wink
Meilläpäin harmaat on jo potkittu sairaslomalle heti kun tuli 10cm lunta.Sen jälkeen niiden omistajat puhalsivatkin pyynnin päättyneeksi ku ois enää jämttejä ollut pyyntikoirina. Wink


saahan sitä pyytää.
niin ne onki ne saamamiesten koirat erikseeen. Laughing


Viimeaikaisten kokemusten mukaan minä en laittaisi mettään mitään muuta kuin jämptin. Yksi huippu harmaa kun jäi pelistä pois niin muista harmaista nyt ei näille jämtlantilaisille ole vastusta. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 47, 48, 49, 50, 51  Seuraava
Sivu 48 Yht. 51

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com