OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Laadukkaat kalvopuvut!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Kömy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Hel 2008
Viestejä: 842

LähetäLähetetty: 17.10.2012 13:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vortex kirjoitti:
Sortaja kirjoitti:
Ei tarvitsekkaan 100kiloa painaa, mutta melko laiha on jo 178/65 mitoilla. 20kg lisää ja alkaa vaatteita löytymään. Itse olen n. sentin pidempi ja reilu 90kg.


Pituus: 178 cm
Paino: 90 kg

Painoindeksi on: 28,4 - Lievä lihavuus (arvio vain 20 - 60-vuotiaille)
Mikäli sortuisimme hätiköityyn päätelmään, voisimme sanoa, että normaalipainon ylärajaan (alle 79,2 kg) päästäksesi tulisi sinun laihduttaa 10,8 kg.


Pituus: 178 cm
Paino: 65 kg

Painoindeksi on: 20,5 - Normaali paino (arvio vain 20 - 60-vuotiaille)


Ja tää BMI:hän ottaa tosiaan huomioon lihakset jne. ruumiinrakenteiden erot Rolling Eyes
_________________
Kyllähän se kuula lentää!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tunkiopulu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Lok 2012
Viestejä: 105

LähetäLähetetty: 17.10.2012 16:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Painoindeksi läpinät joutavat vaikka suomi24 palstoille...itse 176cm/90kg mutta ei juurikaan läskiä. Saliharrastus nostanut painoa, joten sen takia olen kysellyt pukujen malleista, onko tehty hoikille ym.ym.
Mutta unohdetaan indeksit ja palataan aiheeseeen. Tänään kiertelin Kouvolan liikkeet, ei löydy mitään. Lahdessa pitäisi Härkilaa löytyä? Edelleenkään ei taida keltään löytyä Swedteamin gore-tex optifade mallia?? Kiinnostaisi kovasti!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peura-esari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2007
Viestejä: 3209
Paikkakunta: Kaljalla

LähetäLähetetty: 17.10.2012 16:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tunkiopulu kirjoitti:
Painoindeksi läpinät joutavat vaikka suomi24 palstoille...itse 176cm/90kg mutta ei juurikaan läskiä. Saliharrastus nostanut painoa, joten sen takia olen kysellyt pukujen malleista, onko tehty hoikille ym.ym.
Mutta unohdetaan indeksit ja palataan aiheeseeen. Tänään kiertelin Kouvolan liikkeet, ei löydy mitään. Lahdessa pitäisi Härkilaa löytyä? Edelleenkään ei taida keltään löytyä Swedteamin gore-tex optifade mallia?? Kiinnostaisi kovasti!


Ei taida löytyä kuin Haukiputaalta, ovat kovin nihkeitä myymään muille jälleenmyyjille tuotteitaan.. Sitten todennäköisesti tippuisi heiltäkin se 50% kate lähemmäksi normaalikatetta..
_________________
Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 17.10.2012 19:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tunkiopulu kirjoitti:
Painoindeksi läpinät joutavat vaikka suomi24 palstoille...itse 176cm/90kg mutta ei juurikaan läskiä. Saliharrastus nostanut painoa, joten sen takia olen kysellyt pukujen malleista, onko tehty hoikille ym.ym.
Mutta unohdetaan indeksit ja palataan aiheeseeen. Tänään kiertelin Kouvolan liikkeet, ei löydy mitään. Lahdessa pitäisi Härkilaa löytyä? Edelleenkään ei taida keltään löytyä Swedteamin gore-tex optifade mallia?? Kiinnostaisi kovasti!


Aina voi tilata netistä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tunkiopulu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Lok 2012
Viestejä: 105

LähetäLähetetty: 17.10.2012 19:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peura-esari kirjoitti:
Tunkiopulu kirjoitti:
Painoindeksi läpinät joutavat vaikka suomi24 palstoille...itse 176cm/90kg mutta ei juurikaan läskiä. Saliharrastus nostanut painoa, joten sen takia olen kysellyt pukujen malleista, onko tehty hoikille ym.ym.
Mutta unohdetaan indeksit ja palataan aiheeseeen. Tänään kiertelin Kouvolan liikkeet, ei löydy mitään. Lahdessa pitäisi Härkilaa löytyä? Edelleenkään ei taida keltään löytyä Swedteamin gore-tex optifade mallia?? Kiinnostaisi kovasti!


Ei taida löytyä kuin Haukiputaalta, ovat kovin nihkeitä myymään muille jälleenmyyjille tuotteitaan.. Sitten todennäköisesti tippuisi heiltäkin se 50% kate lähemmäksi normaalikatetta..


Aina voi tilata netistä ja palauttaa,mutta olisi hyvä että saisi näppituntuman tuotteeseen ja sovittaisi onko malli itselle sopiva...
Katsoin Swedteamin hintaa ruotsissa, yli 450€ takki...joten ei kate taida ihan posketon olla tai sitten ruotsissa on taivaallinen kate.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 17.10.2012 20:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanhakarju kirjoitti:
...höyryä muodostuu aina,vaikka seisottaisiin "tumput"suorina
ja jos ollaan "pullossa"höyry ei haihdu,ja silloin alkaa melko pian
"vilu kappasemaan",on "tekstattu" tämä näin lyhyesti.
niin ja siihen ei auta vaikka sinulla olisi kuinka "teknilliset"alusasut.


Miten selität sen ettei esim. allekirjoittaneella ole olo kuin pullossa silloinkaan kun on goretex asu päällä ja vetoketjut on kiinni ja hikoilukin jo alkanut? Sulla kun vaikuttaa tekstiesi perusteella olevan hyvin absoluuttista ja ainoaa tietoa ja laajaa ymmärrystä sekä kosolti kokemusta, osannet vastata tuohonkin? Vuotaako mun puku jotenkin vai mitä???
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 17.10.2012 21:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sulla ei ole aineenvaihduntaa? Very Happy
Tänä aamuna kokeilin tuota mainitsemaasi tekniikkaa.
Loppupäiväksi olisi pitänyt varmaan jäädä paikalleen, jos en sitä ennen olisi kuollut lämpöhalvaukseen.
Fjällun housut ja takki päällä, alla lyhyet alushousut ja uber tekninen t-paita.

Kuten todettua jo monta kertaa, aivan turha on kenenkään yleispätevänä totuutena kertoa omia kokemuksiaan.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 17.10.2012 22:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No sitä yleispätevyyttä pyrinkin välttämään. Itseasiassa olen aika herkkä hikoamaan. Mutta tottakai raja tulee kalvopuvun kanssa helposti vastaan jos on liian lämmin sää. Toinen suuresti vaikuttava tekijä on puvun materiaalit ja toppaus. Eri kankaatkin hengittävät erilailla ja toplingit on kuumia sekä nekin rajoittavat hengittävyyttä.

Itse kuljin juuri neljäpäivää 0-5°c lämpösillä goretex puku päällä. Alla oli joka päivä yksi tekninen kerrasto (pes), ohkanen merinovilla väliasu ja vielä yksi sveitsiläinen merinovillapaita. Eli aikapaljon päällä. Passitukset meni hyvin ja liikkeessä kahdesti otin lisäpaidan välillä pois, mutta hiostaminen oli vain vähäinen ongelma. Ja talsimistakin tuli ihan tarpeeksi todisteeksi puvun toimiminen myös liikkuessa. Mutta sitä vauhtia ja rasitusta on pakko passata kuumuuden mukaan.

Siis oletan että mm. RiUDE:kin saattaisi muuttaa suhtautumistaan jos vain käytössä olisi oikeasti hengittävä ja viileä kalvopuku. Kaikki ei sitä tosiaan ole. Voi toki olla että hikoilet enemmän kuin minä, jolloin kyllä hikoilisitkin sitten tolkuttomasti.

Itselläkin oli aiemmin halpis norsveda puku joka hapatti haulikon paukut ja ruostutti vyön soljen pilalle kun se hiosti niin paljon. Mm. gorekengät pysyi kuivana muuten paitsi varsista jotka oli lahkeiden sisässä. Tämäkin ongelma poistui puvun vaihdon myötä. Mutta tuossa lisänä oli surkea kalvo, siis ei gore.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 18.10.2012 07:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitähän noita kalvollisia vaatteita onkaan...
Sasta:n joku vanhempi takki, kai Wolffia vastaava, goretex. Melko ohut, kalvo laminoitu ja verkkovuori.
Pari kpl. fjällun takkeja, Hydratic kalvolla. Ohuempi ja paksumpi.
Jack Wolfskinin "ulkoilu"takki, goren paclite.
Pari goren windstopperia+jokunen halpiskalvollinen fleece.

Windstoppereiden lisäksi ainoa jolla pystyy liikkumaan hikoilematta kelin ollessa plussan puolella on paclite kuoritakki, jos sen alle ei laita kuin ohuen ohuen teknisen paidan.
Ja kylmä tuolloin tulee välittömästi kun pysähdyt.

Housuja täitaa löytyä tällä erää chevalierilta (gore), fjällulta (hydratic) ja haglofsiltä (gore windstopper kuorihousut).


Jotta kertoo pois vaan sen oikeasti hengittävän ja viileän kalvoasun. Very Happy
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
iiroS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 3864
Paikkakunta: E-Savo

LähetäLähetetty: 18.10.2012 07:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Liikkumistakin on montaa sorttia, osa kokee reippaaksi liikunnaksi jo sen hirvipassiin menon. Siellä harvoin kilometrejä nuo siirtymiset on, näillä korkeuksilla...
Mulla ainakin on tähän aikaan aivan liikaa alusasu, merinovillaiset väliasu ja lisäpaita sekä goretexi, tarviisi kyllä viilennyskompuran. Mikä tuollainen puku on? Mulla on vain Sastaa, Chevalieria, Härkilää, Swedua, Haglöfssia ja vissiin joku muukin, nuo ei kyllä sitten toimi. Jos ne laittaisi päällekkäin niin hengityshän moninkertaistuisi Wink
Yhtään topattua gorepukua ei minulla ole, siinä menee mielestäni idea hieman pieleen.
_________________
Annan toisten mä talletella suuret setelit...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Core
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Lok 2012
Viestejä: 103
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 18.10.2012 12:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen tässä jo pitkään ja hartaasti odottanut, että joku toisi markkinoille nykyisin muitakin kuin superteknisiähigctechhikoilupukuja. Kangas voisi olla esim. jenkkiarmeijan käyttämää ripstop-tyyppistä kulutusta kestävää, joka myös kuivuu erittäin nopeasti ja päästää kaiken hikoilun läpi. Itse ei yleensä tule lähdettyä kaatosateeseen ja tuollainen ei-vedenpitävä vaate kestää hyvin pienen kuuron, jonka jälkeen kuivuu hetkessä. Kokemusta on jenkkiarmeijan Truspec ripstop BDU-housuista, materiaali muistaakseni nylon 50 % ja puuvilla 50 %. Vastaavat jenkkiarmeijan takit vaan eivät oikein sovellu ulkoilukäyttöön olemattoman kauluksen ja nappikiinnityksen takia.

Ei-vedenpitäville ei-teknisille asuille luulisi olevan ihan oikeasti markkinarako nykyisessä goretex-h**vetissä. Btw, Tarjoustalosta löysin loistavan kaislacamo-takin 49,95 euroa, paranneltavaa olisi vetoketjussa, muuten hyvän mallinen ja riittävästi taskuja ja camo-kuvio on kenttätesteissä todettu hyvin toimivaksi sorsametsällä Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 18.10.2012 12:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

+100

Tuollaisia riepuja olen itsekin etsinyt, huonolla menestyksellä.
Esim. jo pelkästään lippalakki "maanläheisen" värisenä tuollaisesta materiaalista on mahdoton löytää.
Fjällravenilla on yksi "one size fits all" malli, mutta se on aikamiehen päässä kuin munankuori.

Joskus aikoinaan boreuksen valikoimassa oli lippis tuollaisesta kankaasta, mutta sen sisällä oli vuori. Sen kun veisteli puukolla pois, tuli hyvä.
Ei vaan enää kestä oikein kasassa tuo lakki, uutta pitäisi saada.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Muurahaiskarhu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Jou 2009
Viestejä: 86

LähetäLähetetty: 18.10.2012 16:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tunkiopulu kirjoitti:
Peura-esari kirjoitti:
Tunkiopulu kirjoitti:
Painoindeksi läpinät joutavat vaikka suomi24 palstoille...itse 176cm/90kg mutta ei juurikaan läskiä. Saliharrastus nostanut painoa, joten sen takia olen kysellyt pukujen malleista, onko tehty hoikille ym.ym.
Mutta unohdetaan indeksit ja palataan aiheeseeen. Tänään kiertelin Kouvolan liikkeet, ei löydy mitään. Lahdessa pitäisi Härkilaa löytyä? Edelleenkään ei taida keltään löytyä Swedteamin gore-tex optifade mallia?? Kiinnostaisi kovasti!


Ei taida löytyä kuin Haukiputaalta, ovat kovin nihkeitä myymään muille jälleenmyyjille tuotteitaan.. Sitten todennäköisesti tippuisi heiltäkin se 50% kate lähemmäksi normaalikatetta..


Aina voi tilata netistä ja palauttaa,mutta olisi hyvä että saisi näppituntuman tuotteeseen ja sovittaisi onko malli itselle sopiva...
Katsoin Swedteamin hintaa ruotsissa, yli 450€ takki...joten ei kate taida ihan posketon olla tai sitten ruotsissa on taivaallinen kate.


enpä tiedä minkä liikkeen edustaja olet,mutta kate puvuissa on 50 % 450 niin kate puolet tuosta,- ohi aiheen menee Laughing ja pahasti...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 18.10.2012 17:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Mitähän noita kalvollisia vaatteita onkaan...
Sasta:n joku vanhempi takki, kai Wolffia vastaava, goretex. Melko ohut, kalvo laminoitu ja verkkovuori.
Pari kpl. fjällun takkeja, Hydratic kalvolla. Ohuempi ja paksumpi.
Jack Wolfskinin "ulkoilu"takki, goren paclite.
Pari goren windstopperia+jokunen halpiskalvollinen fleece.

Windstoppereiden lisäksi ainoa jolla pystyy liikkumaan hikoilematta kelin ollessa plussan puolella on paclite kuoritakki, jos sen alle ei laita kuin ohuen ohuen teknisen paidan.
Ja kylmä tuolloin tulee välittömästi kun pysähdyt.

Housuja täitaa löytyä tällä erää chevalierilta (gore), fjällulta (hydratic) ja haglofsiltä (gore windstopper kuorihousut).


Jotta kertoo pois vaan sen oikeasti hengittävän ja viileän kalvoasun. Very Happy

Laughing No sitten se on tuo härkila setter.

Ei vaan kai mun pitää nostaa kädet pystyyn. Pelkästään jos esim sastassa on kuori, kalvo ja verkko vuori ei sen pitäis olla enää kosteuden siirtymistä vastustavakaan. Toki ei pintakankaasta voi tietää. Tuossa setterissä ostaessani toivoin verkkovuorta, mutta tuo ohut joku kangasvuori vaikuttaa ihmeelliseltä siirtämään hikeä poispäin. Ehkä siinä on osa syy. Verkkovuori ei siirrä hikeä ns. kapillaarisesti, jota tuo kangas tekee. Se kangas muistuttaa satiinia, mutta karheampaa. Kaiketi jotain polyesteriä. Mutta voi tietenkin olla ettei kaikille vaan löydy mieleistä. Ja kai toisille vaan tule kuuma jo ajattelustakin...

Edelleen kuitenkin muistutan etten väitä gorepukuja hiostamattomiksi. Raja tulee vastaan helposti joko kelin tai liian kovan rasituksen myötä.

iiroS kirjoitti:
Liikkumistakin on montaa sorttia, osa kokee reippaaksi liikunnaksi jo sen hirvipassiin menon. Siellä harvoin kilometrejä nuo siirtymiset on, näillä korkeuksilla...
Mulla ainakin on tähän aikaan aivan liikaa alusasu, merinovillaiset väliasu ja lisäpaita sekä goretexi, tarviisi kyllä viilennyskompuran. Mikä tuollainen puku on? Mulla on vain Sastaa, Chevalieria, Härkilää, Swedua, Haglöfssia ja vissiin joku muukin, nuo ei kyllä sitten toimi. Jos ne laittaisi päällekkäin niin hengityshän moninkertaistuisi Wink
Yhtään topattua gorepukua ei minulla ole, siinä menee mielestäni idea hieman pieleen.


Kyllä, ja puku on valittava sen mukaan. Itse tosin loppusyksystä melkein aina goret päällä. Alkuun niissä tulee liian kuuma. Liikkuminen on pääosin kanalintujahtia koiran kanssa tai ilman. Reppu selässä, olettaisin kuormaa olevan 15-25kg, en mitannu. Selkää kyllä hiostaa koska reppu estää osin haihtumisen ja eristää lämpöä. Kävelyä vaihtelevassa maastossa. Ei toinna paljoa ryntäillä, mutta liikettä siinäkin tulee ja ainakin reissujahdissa siihen käytetään koko valoisan aika, tietty kyttäilyineen ja tulisteluineen. Liikunnan on oltava kepeää jos mielii ettei tukehu. Jos pitää juosta niin eri vaatteet sitten, ja meneehän siinä sitten maku koko jahtuusta. Juosta voi muutenkin. Kalvottomilla asuilla ei taas ole paljoa hiki ryömiä kivääriholleillekaan. Mutta jos kalvottomalla pärjää niin aika turha mankua kalvollisten peräänkään. Itse en oikein mieli kalvottomien perään. Yksi on ja se passa kuivalle ja lämpöselle kelille haulikko mehtuuseen kun ei ole tarve ryömiä märässä. Sade on harmeista se paljon pienempi asulla kuin asulla. Ryömipäs viitta päällä.

Mulla tämmöset tarpeet ja tämmösillä tulen toimeen. Tarkoitukseni on vain vähän torpata sitä etteikö kalvoasu voisi muka toimia. Ei ehken ihan kaikilla mutta moni voisi varmaan parantaa omaa käyttötapaansa ja ymmärtää ettei sekään kaikkeen sovi vaikka mainos sen täydelliseksi tituleeraakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 18.10.2012 19:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tää keskustelu on vähän, tai aika paljonkin erikoista. Totta kai ihminen liikkuessaan hikoaa, oli se nyt päällä kalvoasu tai ei. Ei se paidan kastuminen kalvoasun vika ole, herrajuukeli! Jos laittaa liian paksun kalvopuvun päälle, niin sehän on ihan omaa tyhmyyttä!

Ite käytän kalvopukua lähinnä sen takia, että se pitää ulkoa tulevaa vettä. Näin loppusyksystä taivaalta yleensä tulee "joka päivä" vettä kaikissa muodoissa ja maa ja risukot on käytännössä aina märät. Tarkoituksena on pitää tämä vesi ulkona. Tähän tarkoitukseen kalvopuvut on tuhat kertaa miellyttävämpi vaihtoehto kuin täysin hengittämätön kumipuku tai se, että olet ensimmäisen sadan metrin jälkeen läpimärkä kastuvilla kamppeilla ulkoisesta vedestä johtuen (omilla seuduilla kun ei ole mahdollista kulkea pelkkää miellyttävää jäkäläkangasta, vaan se on sitä aukkohallituksen risukkoa metsäkuviosta toiseen...)

Jos keli on joskus oikeasti kuiva, niin sitten käytän tavallisia kamppeita, onhan ne päälläkin miellyttävämpiä. Mutta kostealla, nollakelin lumella tai vastaavalla hyvä kalvopuku on oikeasti hyvä ratkaisu mukavuuden kannalta.

Ja kyllä omat kokemukset puhuu muutenkin sen puolesta, että oikealla pukemisella mukavuutta saa kuitujen ja kalvojen kanssa parannettua. Ennen, kun oli kaikki vaatteet mallia "kastuvat", oli suon ylitettyä passiin jäädessä pakko vaihtaa kuiva paita päälle. Nyt, kun on tekniikkakalsari, tarvittaessa väliasu ja kalvo, niin eipä tarvitse vaihtaa, ja kyllä tarkenet. Ja kun oon vähän kamppeisiin satsannu (vaikka en todellakaan tekno-uskovainen olekaan), niin oon ihmetelly, että miksi sitä ei aikanaan tehnyt, vaan paleli ja kastui. Mutta semmostahan se on.
_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava
Sivu 8 Yht. 12

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com