OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kanalinnustuskausi 2012
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 102, 103, 104  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
mtaskinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2011
Viestejä: 905
Paikkakunta: Kairassa

LähetäLähetetty: 09.10.2012 12:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo lähinnä nää sade päivät menee reenatessa, mutta etenkin huomiseksi lupaili jo päivälämpötilaksi -1 ja aurinkoista. Lähteä kuljeksimaan aamusta ja toivoa, että jotaki löytys kiikarin ristikkoon.

Se on niin mukava tunne ku ryömii ampumahollille, sitte saa asettaa sen ristikon siihen teeren/metson siipipankaan ja todeta hiljaisessa kairassa ääneen "taskinen se voitti tämänki erän" ja puristaa liipasimesta. Joskus voitan joskus en Wink
_________________
Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
Ootko saanu? - kaikki mitä on näkyny!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26327

LähetäLähetetty: 09.10.2012 12:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eipä tartte (saa) enää omilla alueilla kuleksia linnunpyynnissä, isompikenkäset meitille näyttää kuka käskee ja loppupeleissä päättää !&%¤#"! Evil or Very Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 09.10.2012 12:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MtJ kirjoitti:
Ei ole avotähtäin, vaan kiikari. Mahtaiskohan jalkojen korkeus vaikuttaa osumapisteeseen lähellä, ne on melkoisen korkeat verrattuna nykyisiin kiikarinjalkoihin.

Ballistiikkaohjelmalla laskien nimittäin se osumapiste on melkein kohdallaan siinä ristikon keskellä (sentti tai pari alle). Mutta kun koittaa, niin senttikaupalla ylitse. En kyllä ole syöttänyt ohjelmaan oikeaa etäisyyttä piipusta kiikarin keskelle, vaan laittanut oletuksen, koska harvoin joutuu ampumaan 20 metriin.

Esim. omalla .308:lla ei tätä tapahdu; osumapiste menee lähelle ballistiikkalaskimen kertomaa.


Siis ymmärsinkö oikein että ammuit kolme kertaa pyytä päähän 15m matkalle ja aina meni yli? Rolling Eyes Ja vielä korkeat jalat..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 09.10.2012 12:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MtJ kirjoitti:
mtaskinen kirjoitti:
MtJ kirjoitti:
kun ammun vapaalta metsotkin haukusta, jos matka on alle 150 metriä.



jumanlauta!! Juha hirvi on paperia tän kaverin rinnalla!


Mitä hittoa, ai jos metson ampuu haukusta vapaalta vaikka 120 metriin, niin se riittää 300 metrin kiväärilajeihin Laughing Jännittääkö itseäsi niin paljon, ettet tahdo henkeä saada? Itseäni jännitti tänä syksynä jonkun verran .308:lla, kun ammuin 140 kiloista villisikaa päähän perunapeltoon ja se tippui 1. laukauksella että jysähti Laughing

Manne; minä en tiedä sinun aseestasi, mutta etpä näy tietävän sinäkään omasta aseestani. Itse ammuin tänä syksynä pyytä 15 metriin 3x tähtäin keskellä päätä ja joka laukaus ohitse, pyy istui avoimella oksalla. Toiseksi viimeisellä näkyi, kun yli menee, mutta korjaus ei vielä riittänyt.

edit; Juha Hirvi muuten ampuu metsällä 200 metriin päähän sitä teertä tai metsoa, käypä katsomassa joskus sen kaverin tarkkuutta jos satut samoille paikoille metsälle Cool


Äkkiäkös tuon itse juha hirveltä kysyisi onko noin Wink

P.s Loiro-Jones nimimerkki on samassa seurassa ko.herran kanssa Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
himik



Liittynyt: 07 Lok 2012
Viestejä: 3
Paikkakunta: North Tavastia

LähetäLähetetty: 09.10.2012 13:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käykö kukaan foorumilaisista kyttäämässä teeriä iltaisin? Itse olen tuota kyseistä jahtimuotoa harrastanut vuosia hyvällä menestyksellä.
Varsinkin jos keli sateisen aamun jälkeen illaksi kirkastuu on melko varma että varsinkin näin lokakuulla teeret löytyvät iltaisin puista samoista aukoista kuin aamuisinkin.
Tuo on sikäli mukava metsästystapa, koska se sopii hyvin myös aamuunisille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 09.10.2012 13:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sortaja kirjoitti:


Siis ymmärsinkö oikein että ammuit kolme kertaa pyytä päähän 15m matkalle ja aina meni yli? Rolling Eyes Ja vielä korkeat jalat..


Kyllä. Toisella laukauksella näkyi mihin luoti osui, pyyn takana oksiin. Kolmannella korjasin alaspäin, vaan eipä apua. "Korkeat" -> en ole mitannut, mutta ei ne mitkään ylimatalatkaan ole. Kiikarin etulinssin halkaisija on 44mm.

Olen ampunut aseella jo ties miten pitkään ja siinä on ollut aina sama homma; jos ampuu lähelle, pitää ampua alle. Toisin sanoen ristikko asettuu niin, että ristikon tähtäyspiste on osumapisteen alapuolella.

Ja sen verran taustasta, että olen ampunut kilpaa 1980-luvulta 1990-luvun loppuvuosiin ja sodanajan sijoitus on tarkka-ampuja (oli, koska ikää rupeaa jo olemaan tarpeeksi, ettei tarvitse enää lähteä). Lisäksi TA-toimintaa tulee muutenkin harrastettua eri matkoille melko paljon ja lataan myös patruunat itse. Kesäisin tulee ammuttua eri aseilla paljon, mutta pienoiskivääri on valikoitunut sen haasteellisuuden vuoksi ykkösaseeksi. Esim. kyyhkyn metsästyksessä subsonic-paukulla ammuin tänä syksynä kyyhkysen etäisyydelle 132 metriä (ex-lapuan standard club patruunalla, nykyään merkki taitaa olla joku GMBH). Piekkarilla meni tauluun tänäkin kesänä noin 7500 laukausta, .308:lla vähemmän, mutta ruutipurkillinen (en laskenut) meni ruutia, .222:lla tuli ammuttua vain satakunta laukausta, 9mm pistoolilla joku 500, .22-pislalla 100-200, ilmakiväärillä 3 purkkia paukkuja "saunanlämmityksen ohessa". Normaalit matkat, joilla tulee harjoiteltua, on 100-350 metriä. 150m+ aina tuelta, sen alle vapaalta kiikarin kanssa.

Metsällä on sitten tullut käytyä joka päivä, poislukien 5-6 päivää kanalintukaudesta, jolloin ei ole sateen vuoksi viitsinyt raahautua puskaan. Metsoja on tullut puolen tusinaa, teeriä toistakymmentä ja muutama pyy.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 09.10.2012 13:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miljoonanick kirjoitti:

Äkkiäkös tuon itse juha hirveltä kysyisi onko noin Wink

P.s Loiro-Jones nimimerkki on samassa seurassa ko.herran kanssa Wink


Kysy ihmeessä, eiköhän se Hirvi päähän tähtää, tuskinpa mies lihaa haaskaa linnusta, taito on sitä tasoa Cool
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 09.10.2012 13:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MtJ kirjoitti:
Miljoonanick kirjoitti:

Äkkiäkös tuon itse juha hirveltä kysyisi onko noin Wink

P.s Loiro-Jones nimimerkki on samassa seurassa ko.herran kanssa Wink


Kysy ihmeessä, eiköhän se Hirvi päähän tähtää, tuskinpa mies lihaa haaskaa linnusta, taito on sitä tasoa Cool


Pitääpä laittaa adjutantti asialle. Toivottavasti ei vastaa kuten taskinen..en koskaan,olen,en ole olen kyllä koskaan en olen olen. -->

Pete. kirjoitti:
Jii-Tee kirjoitti:
Niin, no tarkoitus oli näin niinkuin vertailla kummankin kaliberin tehdasladattuja 8g paukkuja. Eikä lähtönopeudessakaan ole suuria eroja.

Tuo mun viesti meni niille mehtämiehille jotka haluu tarkan ja hyvän lintu kaliberin johon saa tarkkoja ja hyvän lentroradan omaavia tehdasladattuja patruunoita jotka soveltuvat erinomaisesti linnustukseen. Smile


Mä kun aina luulin, että se tarkkuus tulee sieltä aseen jälkeen olevasta kaverista. Idea (ei hernettä)

mtaskinen kirjoitti:
Ammuttu kuitenkin useita kymmeniä lintuja eri matkoilta (60m-250m)

mtaskinen kirjoitti:
Niin siis kuten aiemmin sanoin, koskaan en ole yli 200metrin ampunut lintua edes. Ei riitä omat taidot siihen, eikä ilmeisesti aseenkaan Laughing

mtaskinen kirjoitti:
Lintuja ammuttu useita kymmeniä matkoille n. 70metrin ja 210metrin väliin ja koskaan ei ole tarvinnut miettiä ottaakko alle vaiko yli.


Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
mtaskinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2011
Viestejä: 905
Paikkakunta: Kairassa

LähetäLähetetty: 09.10.2012 13:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olet niin säälittävä ihminen, että et ite osaa edes tuollaisia kysely asioita hoitaa? Siihenkinkö tarvii jonkun toisen avuksi.. Mites miljoonanickin metsästyskausi on edennyt? Onko tullut tiputuksia/kaatoja? Laughing Laughing

Niin ja nyt lasketaan niitä kaatoja ja tiputuksia vain riistan suhteen. Naapurin emäntää ei tähän lasketa eikä muitakaan vastaavia. Vaikka sitä pelkoa tuskin on kun kyse on noinkin idioottimaisesta ihmisestä Cool
_________________
Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
Ootko saanu? - kaikki mitä on näkyny!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 09.10.2012 13:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mtaskinen kirjoitti:
Olet niin säälittävä ihminen, että et ite osaa edes tuollaisia kysely asioita hoitaa? Siihenkinkö tarvii jonkun toisen avuksi.. Mites miljoonanickin metsästyskausi on edennyt? Onko tullut tiputuksia/kaatoja? Laughing Laughing

Niin ja nyt lasketaan niitä kaatoja ja tiputuksia vain riistan suhteen. Naapurin emäntää ei tähän lasketa eikä muitakaan vastaavia. Vaikka sitä pelkoa tuskin on kun kyse on noinkin idioottimaisesta ihmisestä Cool


On on,omiksi tarpeiksi,eikä ole kiintiökään ( Laughing ) vielä täynnä Wink

p.s Tässä topicissa se on joku muu joka on tehnyt itsestään sen...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
mtaskinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2011
Viestejä: 905
Paikkakunta: Kairassa

LähetäLähetetty: 09.10.2012 13:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laita pari kuvaa tonne metsästyskuvat 5 topicciin. Niin nauretaan porukalla Laughing

Todenäköisesti olet kutakuinkin näin tyhmän näköinen;

_________________
Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
Ootko saanu? - kaikki mitä on näkyny!


Viimeinen muokkaaja, mtaskinen pvm 09.10.2012 14:19, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ricke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hei 2006
Viestejä: 1028
Paikkakunta: Sipoo, Uusimaa, Rannikko

LähetäLähetetty: 09.10.2012 14:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

varmasti vaikea laittaa ku ei kuvia löydy Smile laitan itse sitten tapanimukaisesti syksyn kuvat samaan viestiin. On tarjolla kyllä monenlaista tavaraa! Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
waidmannsheil
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2008
Viestejä: 499
Paikkakunta: Ylöjärvi

LähetäLähetetty: 09.10.2012 14:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metsästys tuntuu olevan he.....tin vakavamielinen harrastus, kun näitä juttuja lukee! Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
SAman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2011
Viestejä: 128
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 09.10.2012 14:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän Taskinen on taas hampaissa, mua rupee jo pikkuhiljaa kyllästyttään toi jatkuva naukuminen, hyvä topicci mennyt täysin sivu raiteille..Kyllähän tää vaikuttaa peri suomalaiselta kateudelta, jotkut eivät vaan kestä ku toiset saa riistaa enemmän ku muut. Itse asiassa en ole nähnyt ensimmäistäkään teurastuskuvaa Taskiselta, mielestäni ihan normi lintureissu otoksiahan noi on. Jossain on lintuja jossain ei. Jatka Taskinen samaa rataa, talvi on pitkä ja riistaa täytyy pakkasessa olla Wink
Yleinen toivomus on että turvanaukojat jatkakaa YV. keskusteluilla, ei sotketa tätä topiccia enempää ja annetaan verenkiertää ja koitetaan hengittää tasasesti Wink
_________________
http://kelolinjalla.blogspot.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mtaskinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2011
Viestejä: 905
Paikkakunta: Kairassa

LähetäLähetetty: 09.10.2012 14:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muutama kuva menneeltä viikonlopulta ja maanantailta. Pienimuotoista tarinaa ilmestyy myös blogiin tämän päivän aikana!
---> http://miikahff.blogspot.fi <---


Päästin koiran töihin ja kohta kairassa soi jo haukku! Lopputuloksesta vastasin tietty itse.


Syksyn eka kerta kun kaivoin pyypillin taskusta, enkä turhaa!


Vähän kuvaa jahtimailta.


Toinenkin otos jahtimailta!


Maanantai aamun kaksi ensimmäistä!


Maanantai aamun kolmas.


Ja sunnuntain ainokainen!

Kuvia saa klikkaamalla isommaksi! Wink
_________________
Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
Ootko saanu? - kaikki mitä on näkyny!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 102, 103, 104  Seuraava
Sivu 72 Yht. 104

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com