OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mitä kenkiä käytätte?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 81, 82, 83  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35019

LähetäLähetetty: 21.02.2012 18:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

DPM kirjoitti:
heiluri kirjoitti:


Tosin kalvokengistäkin on jo saatavana ohutpohjaisiakin malleja,pitäisi vain viitsiä ajella jonnekkin sovitteleman.


Miksi vaivautua, kun se paha kalvo on siellä pilaamassa kengän?
Tämähän menee jankuttamiseksi,jos jollekkin kalvokenkä sopii niin hyvä,minulle sopivat toisenlaiset kengät,jos vastaan osuu minun tarpeisiini sopivat kalvolliset niin hyvä,mutta siihen asti mennään näillä.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
DPM
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2008
Viestejä: 972

LähetäLähetetty: 21.02.2012 18:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
noita ohutpohjaisa versioita täytyy josain välissä kokeilla,saattaisi olla kohtuullnen kompromissi tennarin ja kumpparin sijasta,näkee kun kokeilee.


Miksi tyytyä kompromissiin? Jos tennarti ja kumpparit on täydellisiä etkä siihen välille mitään tarvitse?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
DPM
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2008
Viestejä: 972

LähetäLähetetty: 21.02.2012 19:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Tämähän menee jankuttamiseksi,jos jollekkin kalvokenkä sopii niin hyvä,minulle sopivat toisenlaiset kengät,jos vastaan osuu minun tarpeisiini sopivat kalvolliset niin hyvä,mutta siihen asti mennään näillä.



On mennyt jankuttamiseksi jo aikoja sitten. Sinun väitteesi että kumisaapas olisi joka lähtöön parempi kuin kalvokenkä on sen verran naurettava, muttet siitä suostu tinkimään. Ottaisiko se kenties jollain tavalla sun kunnian päälle? Sun tapa ilmaista mielipiteesi ehdottomasti ja tippaakaan joustamatta aiheuttaa tälläisiä vääntöjä. Mutta sinussahan ei ole koskaan vikaa, vaan se on hirviporukassa, pomossa ja kaikissa muissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35019

LähetäLähetetty: 21.02.2012 19:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä olen useaan kertaan sanonut että minulle parempi,jollekkin toiselle jokin toinen kenkä on se paras valinta siihen mihin minä otan kumpparin.
Mikä vika sinä on jos minä pidän minulle parhaana kostean kelin jalkineena kumisaapasta?
Ketä se haittaa?
Maailmassa on varmasti lukuisa joukko tyytyväisiä kalvokenkien käyttäjiä,minä en vain satu kuulumaan heihin,haittaako se?
Tässähän nimenomaan keskustellaan siitä minkälaisia kenkiä käytätte,no minä käytän tällaisia ja olen näkemykseni perustellut,muut käyttävät sitten niitä kenkiä jotka heille sopivat.

Miksi minun pitäisi käyttää samanlaisia kenkiä kuin vaikkapa sinä?
Onko se liian kova pala jos joku ei käytäkkään kalvokenkää kostealla ja märällä kelillä jos sinä niin teet?
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kinttu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Lok 2007
Viestejä: 822
Paikkakunta: pohjois pohjanmaa

LähetäLähetetty: 21.02.2012 19:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt on tullu kesä ja syksy tallattua vikingeillä. Olikohan mallia deerhuntter tai jotain sinne päin. Sen verran olen tyytyväinen kenkiin että kumisaapasta en enää jahtiin jalkaan vedä.
_________________
jokaiselle tulee joskus NOUTAJA
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
DPM
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2008
Viestejä: 972

LähetäLähetetty: 21.02.2012 19:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Very Happy

Ei joo vaikuta minun elämääni, kävele ja juokse niillä täydellisillä kumppareillas pyhät ja arjet aivan vapaasti. Valintojahan se on elämä täynnä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Stance
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 701
Paikkakunta: Etelä

LähetäLähetetty: 21.02.2012 19:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vängätäänkö täällä kohta kumikengän eettisyydestä? Laughing
_________________
Sovittiin seisojan kanssa työnjaosta: se käyttää nenäänsä ja minä haulikkoa. Näin yhteiselo on leppoisampaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vanhakarju
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Mar 2011
Viestejä: 2499

LähetäLähetetty: 21.02.2012 19:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
DPM kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Kumisaappaita,ovat joka lähtöön ylivoimaiset kalvokenkiin verrattuna.



Kerro nyt mullekkin, mitkä on nuo ihmekumisaappaat jotka esimerkiksi tukee nilkkaa yhtä hyvin kuin varsikengät, tai hiostaa yhtä vähän kuin goretex-kenkä?

Nilkkoja ei ole tarkoitettu tuettavaksi. Niistä tulee vetelät jos ne on aina paketoitu tukevaan kenkään. Seuraus tästä nivelsiteiden vauriot pienestäkin vääntymisestä. Siksi kannattaa käyttää aina kenkiä jotka eivät liikoja tue, näin nivelsiteet "oppivat" itse tukemaan. Vain todellisissa erikoistapauksissa voi käyttää tukevia kenkiä, normaali metsässä liikkuminen ei tavitse tukea. Esim. afrikan savannien mustilla pojilla on jalat aivan eri kunnossa kuin meikäläisillä, he liikkuvat paljain jaloin ja jalat kestävät. Täällä ei tietysti voi paljain jaloin kulkea kuin joskus kesäisin, mutta kenkävalinnoissa kannattaa ottaa huomioon tämäkin asia. Eli suosia vetelien nilkkojen sijasta "veteliä" kenkiä. Vetelän kengän kiistaton etu on myös se että sen kanssa nilkat pääsevät tekemään niille tarkoiettua työtä ja pohjelihakset pääsevät antamaan tehonsa liikkeeseen. Tuetuilla kengillä nilkkojen ja pohjelihasten työt eivät pääse lukuun josta taas muodostuu monia ongelmia.

Tuossa se jo tulikin varsin tyhjentävästi,jalan ja nilkan lihakset on pidettävä töissä,silloin jalka toimii niin kuin sen pitääkin ja vältytään monilta vammoilta jotka ovat useimmiten seurausta liian heikoista nilkan ja jalan lihaksista.
Lämpimillä kesäkeleillä ja kuivalla syyskelillä kannattaa käyttä jotain muuta jalkinetta hiostavan kumsaappan sijasta,ei kuitenkaan koppurajäykkää kalvokenkää...ja jalka kiittää.


"heilurin"kanssa samaa mieltä,olen sen verran kokeillut kalvokenkiä
ne ovat kuin "puujaloilla" kävelisi,nilkan pitää päästä "elämään",
ne ovat paljolti muotiilmiö,kun se "Rambokin"käyttää niitä,kumisaappaita
löytyy sopivia joka kelille,esim:nokian irtovuorinen kumisaapas
30 - asteen ärjänteellä"ehdottomasti paras kenkä,en missään tapauksessa laittaisi kalvokenkää kyseiselle kelille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35019

LähetäLähetetty: 21.02.2012 19:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on viimesimmät käytösäni olleet kalvokengät Viking Elk:it,aluksi olin niihin kohtuullisen tyytyväinen mutta ajan kuluessa alkoi niiden jäykkys haitata,millaiset pohjat noissa deerhunttereissa on,lienevätkö yhtään notkeammat kuin Elkit?
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
DPM
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2008
Viestejä: 972

LähetäLähetetty: 21.02.2012 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Stance

Ei pysty kun nahkasia kalvokenkiä varten kasvatetaan jotain nupukkieläimiä.. edes wikipediasta ei löytyny kuvaa siitä miltä ne edes näyttää. Varmaan jossain bunkkereissa kasvatetaan, ettei niiden sydäntä karmiva huuto kuulu kovin kauas kun ne elävältä nyljetään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35019

LähetäLähetetty: 21.02.2012 19:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ilmeisesti käy niin että kun viettää aikaa riittävästi jalkojensa päällä alkaa kaivata löysempää jalkaystävällisempää kenkää,näin ainakin minulle kävi,nyt pidän mieluimmin notkeaa ohutpohjaista kuin jäykkää,nilkastakin joustamatonta varsikenkää.
Jalat ovat todella paremmassa kunnossa kuin koppuroilla kävellessä.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 21.02.2012 20:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselle muodostunut mieltymys myös vähän notkeammasta kengästä. En ole koskaan tykännyt jäykistä kengistä ja siksipä tykästyin tuckland corzoihin joilla nyt kävellyt kait 6-7v. Kalvon antauduttua on liquisole ja nahkarasva saattaneet kengät jatkoajalle. Kuitenkin olen jo pitkään katsellut sopivia kumppareita juuri niiden helppouden takia, jahka saan nyt ne ostettua. (Noilla kontion lompsottimilla ei niin mielekästä ole hiippailla.) Mutta jos tiedossa on pitkä rupeama niin varsikengät jalkaan laitan. Se mikä niissä on hyvää, on se että nuo ovat kuitenkin sen verran tukevat että estävät jalan vääntymisen ihan ääritilanteissa kutn kivikossa luikastumisessa, mutt'eivät ole häiritsevän jäykät kävellessä. Pohja noissa on kyllä hitusen turhan kankea vaikka sen "rentoutta" joku lehti testi moittikin. Toisia varsikenkiä ei ole vielä tullut vastaan jotka kehtaisin jalkaan laittaa. Haixin airpower pro kyllä mutta ei varsi aina riitä ja pohja on pikku pakkasen lumilla liukas. Näissä kengän tukevuus asioissa on monta puolta. Yksi on se kun on raskas taakka selässä, voi kengän tukevuus olla hyödyksi. Toisaalta ihmisen jalkaa ei ole suunniteltu käveltäväksi jäykän kuoren sisällä. Ajatelkoon sen sitten kuka mitenkin, itse mieluiten yhdistän maiharin tuoman suojan pahimmissa vahinko tilanteissa, ja saappaan notkeuden kävellessä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35019

LähetäLähetetty: 21.02.2012 21:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juuri näin minäkin sen olen kokenut,notkeampi kenkä on todellakin parempi kuin jäykkä koppura.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marvin
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Maa 2006
Viestejä: 96

LähetäLähetetty: 21.02.2012 21:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oletkos heiluri kokeillut jalaksen varsikenkiä? Itselläni on jalaksen drylockit, korkeavartinen työkenkä. Kalvohan noissa on, mutta muuten itse tykkään todella paljon ja kun ovat nahkaa, olen ihan surutta laittanut kunnon kenkärasvaa niihin. Omasta mielestä eivät ole mitenkään erityisen jäykät ja pohjakin on yllättävän notkea. Ja lähes vastaava ilman turvavermeitä on jalaksen m-05 maihari. Voi olla, että on sinun makuun liiankin jäykkä, mutta ihan katsomisen arvoinen kenkä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35019

LähetäLähetetty: 21.02.2012 21:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo,on harkinassa,kunhan satun jonnekkin missä voi kokeilla.
Jalaksen työkengät ovat muutenkin markkinoiden parhaat,mutta kärkikupilla ja naulaanastumisuojalla tosiaankin hiukkasen jäykähköt.
Työkengissä on vain pakko sietää tuota hiukan liiallista jäykkyyttä.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 81, 82, 83  Seuraava
Sivu 41 Yht. 83

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com