OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

kettu pilli?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 202, 203, 204 ... 379, 380, 381  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JoonasL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Kes 2008
Viestejä: 766

LähetäLähetetty: 28.05.2011 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JoonasL kirjoitti:
Yritän saada hankittua jotain faktatietoja ketun käyttäytymiseen liikkumisen, ruokavalion jne. eri vuodenaikojen osalta. Kaikki on auki vielä mutta pienpetotutkijalta saattaisi tulla tietoa tuonne houkuttelupyynti.fi sivustolle. Noiden tietojen perusteella voisi kenties parantaa onnistumista pillityshommissa.

Tänä kautena on tullut kuusi tilannetta ja kolme niistä nurin.


Faktatietoja ei ole toistaiseksi tulossa, tutkijalla oli muuta hommaa.

Tässä vähän omaa pohdintaa mistä pillipiiparikaverienkin kanssa on ollut usein puhetta..
Tällä kaudella oli taas TILANNEPIIKKI, kolmeen päivään kolme tilannetta. Selkeä syöntiaika josta Ulf Lindrothikin yhdessä artikkelissaan puhuu. Toinen aika ajoittui alkutalveen kun lunta ei vielä kovin paljoa ollut. Johtuisiko alkutalven piikki siitä, että ravinto vähenee radikaalisti. Haaskat peittyvät kovan hangen alle, fasaanit ym. siirtyvät pihoihin. Pienriistan poikaset eivät ole enää saalistettavissa. Kevään piikki taas siitä, että naaraskettua on päästy jo tööttäämään ja nälkä on. Kantavaa hankea on helppo juosta niin äänen lähde kiinnostaa enemmän. Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä, ketut makoilevat ulkona auringon alla eivätkä luolassa. Pillin ääni siis kantautuu niiden korviin pikkaisen paremmin. Mitä mieltä porukka on?

Katsoin muuten valkohaista jotain dokumenttia tänään. Tutkija sanoi, että pedon löytää sieltä missä sen ravinto on.
_________________
live jasmin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
timpa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2007
Viestejä: 627
Paikkakunta: himanka

LähetäLähetetty: 29.05.2011 00:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itellä joonasta vastaavia kokemuksia elikkäs kettua pillitettiin aktiivisesti kaikki vapaat helmikuusta huhtikuun loppuun ja 4 todettua tilannetta tuli just 2 viikon sisään kantohangen aikaan alkaen 18.3.
Eikkäs jos alottelijalle tulee kettu noin kiivaasti parin viikon sisälle pillille tulisi ammattilaisen tai paremminkin sanottuna enemmän asiaan perehtyneelle sanoa hyviä vinkkejä millä saada samalle ukolle sama tulos pitemmälle aikavälille!
Mulla loppu konstit ku lumet lopahti.
_________________
perämeren jatkari RY.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Toppu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2009
Viestejä: 707
Paikkakunta: Kaksoissola

LähetäLähetetty: 30.05.2011 08:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-=JH=-:lla oli kans selvät näkemykset syöntipiikeistä ja kertoi panostavansa nykyisin enemmän aikaan kuin määrään. Järkevää, nimittäin Tämä talvi panostettiin JoonasL:n kans jahtiin aika tosissaan. Kun JH:n kans keskusteltiin noista syöntiopiikeistä, oli ne ympäri Suomea ajankohdiltaan samat.. Se miksi ne on silloin, on vaikea sanoa.
_________________
Panoksia, Paljo!
http://mrkonepaja.blogspot.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
timpa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2007
Viestejä: 627
Paikkakunta: himanka

LähetäLähetetty: 30.05.2011 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

millaset ajat oli kyseessä? ite tässä olen kahen vaiheilla panostanko ennen sorsajahtia kyyhkyyn vai alotanko pillityksen joka ikisellä vasta niitetyllä heinäpellolla jossa kettuja tapaa vuosittain muutenkin.
_________________
perämeren jatkari RY.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Toppu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2009
Viestejä: 707
Paikkakunta: Kaksoissola

LähetäLähetetty: 31.05.2011 07:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Panosta kyyhkyjahtiin. Paitsi käy välillä koittaas kettuaki. Syöntihuippuja osuu vuoteen muutama ja silloin pääsääntöisesti tulee kettutilanteet tai niitä tulee useita.

Eilen kävin vilkasemas tilanteeen pellon pientareella. Pari harakkaa ja närhi tuli omatekoiselle ausseilta matkitulle pillille, eli toimii seki oujea!
_________________
Panoksia, Paljo!
http://mrkonepaja.blogspot.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
timpa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2007
Viestejä: 627
Paikkakunta: himanka

LähetäLähetetty: 06.06.2011 13:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.ess.fi/?article=326457
kaikki kettuvappupillimiehet hoks!!!! lahessa ennätysmäärä ketunpoikasia jotta reenimahollisuudet syksyä varten mitä parhaimmimmat.
_________________
perämeren jatkari RY.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 06.06.2011 15:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vois ens viikonloppuna vähän pillitellä ja katsella tuleeko näkäisiä otuksia kurkkimaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mäkkäri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Kes 2010
Viestejä: 265
Paikkakunta: Seinäjoki

LähetäLähetetty: 10.06.2011 00:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jos sitä huomenna kävis Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JoonasL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Kes 2008
Viestejä: 766

LähetäLähetetty: 30.06.2011 21:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Räkätinpoikaset on liikenteessä, osa lentää, osa ei. Varmasti ovat helppoja saaliita ketulle. Täytyy varmaan askarrella kiväärin ympärille tuollainen 3d-sukka hifistelyn vuoksi. Onko kukaan nähnyt kettuja hetkeen tässä etelä-pohjanmaa alueella?
_________________
live jasmin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Toppu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2009
Viestejä: 707
Paikkakunta: Kaksoissola

LähetäLähetetty: 01.07.2011 17:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä Joonas oon nähny kettuja unissani. Jos haluat nähdä HIVin niin seki onnistuu(sori offtopik). En oo nähny kettuja vaikka oon kattellu ku oon kalasta ajellu kotiapäin, mutta jälkihavaintoja on, ettei ne sukupuuttoon o kuollu. Se kyrkkärin kettu taitaa edelleen olla pystys vai onko juunas tai mäkkäri sen teilannu tai joku muu?
_________________
Panoksia, Paljo!
http://mrkonepaja.blogspot.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kku10
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Kes 2006
Viestejä: 347

LähetäLähetetty: 01.07.2011 17:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pari poikuetta tiedossa, emäkään ei siirtänyt poikasia toisaalle vaikka niitä kävin kattelemessa. Nythän ne jo kiertelee isommalla alueella ja onhan niitä poikasia jo näkynyt teiden varsissa auton alle jääneenä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
timpa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2007
Viestejä: 627
Paikkakunta: himanka

LähetäLähetetty: 01.07.2011 23:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

poikueita en miekään oo vielä nähnyt vaan jälkiä jonninverran ja koko kesän ruokkinu kolmeen paikkaan haaskalle että ois entalvelle taas tarpeeks paleltavaa pillin kanssa Wink
_________________
perämeren jatkari RY.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
JoonasL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Kes 2008
Viestejä: 766

LähetäLähetetty: 02.07.2011 20:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toppu kirjoitti:
Mä Joonas oon nähny kettuja unissani. Jos haluat nähdä HIVin niin seki onnistuu(sori offtopik). En oo nähny kettuja vaikka oon kattellu ku oon kalasta ajellu kotiapäin, mutta jälkihavaintoja on, ettei ne sukupuuttoon o kuollu. Se kyrkkärin kettu taitaa edelleen olla pystys vai onko juunas tai mäkkäri sen teilannu tai joku muu?


Kaveri sanoi, että eilen oli Kurikassa ketunpenikka juossut auton edestä. Ooksä Toppu juossu ikinä auton edestä?
_________________
live jasmin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Toppu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2009
Viestejä: 707
Paikkakunta: Kaksoissola

LähetäLähetetty: 04.07.2011 08:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JoonasL kirjoitti:
Toppu kirjoitti:
Mä Joonas oon nähny kettuja unissani. Jos haluat nähdä HIVin niin seki onnistuu(sori offtopik). En oo nähny kettuja vaikka oon kattellu ku oon kalasta ajellu kotiapäin, mutta jälkihavaintoja on, ettei ne sukupuuttoon o kuollu. Se kyrkkärin kettu taitaa edelleen olla pystys vai onko juunas tai mäkkäri sen teilannu tai joku muu?


Kaveri sanoi, että eilen oli Kurikassa ketunpenikka juossut auton edestä. Ooksä Toppu juossu ikinä auton edestä?


En oo, mutta penikan edestä oon juossu.
_________________
Panoksia, Paljo!
http://mrkonepaja.blogspot.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JoonasL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Kes 2008
Viestejä: 766

LähetäLähetetty: 06.07.2011 00:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä aion tehdä joku päivä penikan menemällä sisään Arrow
_________________
live jasmin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 202, 203, 204 ... 379, 380, 381  Seuraava
Sivu 203 Yht. 381

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com