OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

MITÄ PUOLUETTA ÄÄNESTÄT VAALEISSA 2011?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 94, 95, 96  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Mitä puoluetta äänestän eduskuntavaaleissa 2011?
Kansallinen Kokoomus
4%
 4%  [ 17 ]
Kristillisdemokraatit
1%
 1%  [ 7 ]
Perussuomalaiset
84%
 84%  [ 310 ]
Ruotsalainen kansanpuolue
0%
 0%  [ 2 ]
Suomen Keskusta
2%
 2%  [ 9 ]
Suomen Sosialidemokraattinen Puolue
1%
 1%  [ 5 ]
Vasemmistoliitto
1%
 1%  [ 7 ]
Vihreät
1%
 1%  [ 4 ]
Joku muu
2%
 2%  [ 8 ]
Ääniä yhteensä : 369

Kirjoittaja Viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 11.03.2011 00:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyl se tällä hetkellä vaikuttaa että demarit ja vihreet on pahoissa vaikeuksissa.

Mikä se hieno sana kiviniemeltä oli, yhteiskunta ratkaisu vai mikä. sillä luvataan 150000-200000 työ paikkaa.

Täyttä pullsittiii, ollaanko sielläkin niin epätoivottomassa tilanteessa.

Joku saakelin vuorineuvoskin haukku persuja, sehän vasta köyhien asialla onkin, tulee ukolle ehkä kovat verot niskaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jasse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Mar 2004
Viestejä: 320

LähetäLähetetty: 11.03.2011 19:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metsästäjäliiton vaalikone avattu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iron-yMan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2010
Viestejä: 199

LähetäLähetetty: 12.03.2011 13:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ilkka 6.3;

"...aselaki jäi pahasti vajaaksi. Mielestäni metsästys-, ja kilpailuammuntaa ei tule vaikeuttaa, mutta mitä tavallinen kansalainen tekee automaattisella käsiaseella? Se on tappoväline ja sen hallussapito tulee estää."...

Erkki Valtamäki, kansanedustajaehdokas (ps.), Seinäjoki


Notta varokaa äänestämästä. Itselataavat (metsästys)kiväärit varmaan listallaan seuraavina? Ja pumput, leffoissakin pahikset käyttävät....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
marvin the martian
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Huh 2010
Viestejä: 2463
Paikkakunta: Sirius C3

LähetäLähetetty: 12.03.2011 13:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja mahtaako kovinkin monelta muulta kuin keräilijältä esim.Glock 18 löytyä kaapista.
Erkki-merkki kirjoitti:
automaattisella käsiaseella

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
guest
Banned


Liittynyt: 23 Jou 2004
Viestejä: 1813

LähetäLähetetty: 12.03.2011 20:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse en äänestä lainkaan. Kaikki puolueet ovat pettäneet minut. Yritin aikani löytää puolueen joka edustasi omia arvojani/mielipiteitäni mutta vähitellen olen ymmärtänyt ettei sellaista ole. Joku puolue on joskus tehnyt sellaisia vaalilupauksia, että olen meinannut sortua äänestämään. Vaalien jälkeen olen voinut olla tyytyväinen etten äänestänyt kun lupauksia ei pidetty. Muutaman kerran äänestin presidentin vaaleissa ja ehdokas osoittautui karmeaksi pettymykseksi eli se siitäkin.

Jos minulla olis miljoonia euroja rahaa/omaisuutta tietäisin kyllä mitä puoluetta äänestäisin. Periaatteessa muita puolueita ei edes kannata äänestää kun niiden politiikka ei näy missään.

En usko politiikkaan enkä sitä sokeasti tukevaan aivottomaan mediaan. Tämä systeemi alkaa olla täysin mätä - ehkä se on ollut sitä aina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bushmaster
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 2591

LähetäLähetetty: 13.03.2011 19:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

guest kirjoitti:
Jos minulla olis miljoonia euroja rahaa/omaisuutta..


..Muuttaisin helvetin äkkiä mahdollisimman kauas suomesta ja vaikenisin iäksi siitä häpeästä, että olisin (luultavasti) joskus maksanut verot ko. pääomasta suomeen. Confused
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guest
Banned


Liittynyt: 23 Jou 2004
Viestejä: 1813

LähetäLähetetty: 13.03.2011 19:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuotakin vaihtoehtoa olen miettinyt monta kertaa. Minulla ei ole kuitenkaan niitä miljoonia joten tänne on pakko jäädä. Aikoinaan ajateltiin, että Suomeen syntyminen oli lottovoitto. Nyt pitäisi saada se lottovoitto, että vois muuttaa pois.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 5966

LähetäLähetetty: 13.03.2011 20:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

guest kirjoitti:
Tuotakin vaihtoehtoa olen miettinyt monta kertaa. Minulla ei ole kuitenkaan niitä miljoonia joten tänne on pakko jäädä. Aikoinaan ajateltiin, että Suomeen syntyminen oli lottovoitto. Nyt pitäisi saada se lottovoitto, että vois muuttaa pois.


Ei ne lentoliput niin paljon maksa. Hyvää matkaa vaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guest
Banned


Liittynyt: 23 Jou 2004
Viestejä: 1813

LähetäLähetetty: 13.03.2011 22:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jyrkkä D kirjoitti:
guest kirjoitti:
Tuotakin vaihtoehtoa olen miettinyt monta kertaa. Minulla ei ole kuitenkaan niitä miljoonia joten tänne on pakko jäädä. Aikoinaan ajateltiin, että Suomeen syntyminen oli lottovoitto. Nyt pitäisi saada se lottovoitto, että vois muuttaa pois.


Ei ne lentoliput niin paljon maksa. Hyvää matkaa vaan.


Ehkä jopa sinunkin rahasi riittäsivät lentolippuun. Kaiketi et oikein ymmärtänyt mistä tässä keskusteltiin mutta sille minä en voi mitään. Se ei kyllä ole näillä sivulla mitään uutta.Tuskin lentolipun arvoista omaisuutta kannattaa siirtää veroparatiisiin. Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 5966

LähetäLähetetty: 13.03.2011 23:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

guest kirjoitti:
Jyrkkä D kirjoitti:
guest kirjoitti:
Tuotakin vaihtoehtoa olen miettinyt monta kertaa. Minulla ei ole kuitenkaan niitä miljoonia joten tänne on pakko jäädä. Aikoinaan ajateltiin, että Suomeen syntyminen oli lottovoitto. Nyt pitäisi saada se lottovoitto, että vois muuttaa pois.


Ei ne lentoliput niin paljon maksa. Hyvää matkaa vaan.


Ehkä jopa sinunkin rahasi riittäsivät lentolippuun. Kaiketi et oikein ymmärtänyt mistä tässä keskusteltiin mutta sille minä en voi mitään. Se ei kyllä ole näillä sivulla mitään uutta.Tuskin lentolipun arvoista omaisuutta kannattaa siirtää veroparatiisiin. Rolling Eyes


Olen asunut vuosia ulkomailla. Oletko sinä? Näinä vuosina tutustuin moniin mukaviin suomalaisiin. Osa on jäänyt ulkomaille, osa on muuttanut takaisin, kuten minäkin. He kaikki, siis he jotka tietävät eivätkä itke raivonsekaisesti pask'aa Suomea keskustepalstoilla, puhuvat kunnioittavasti Suomesta. On lasten kuvittelua luulla asioiden olevan muualla olellisesti paremmin. Vaikka eihän Suomikaan täydellinen ole missään tapauksessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guest
Banned


Liittynyt: 23 Jou 2004
Viestejä: 1813

LähetäLähetetty: 13.03.2011 23:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jyrkkä D kirjoitti:
guest kirjoitti:
Jyrkkä D kirjoitti:
guest kirjoitti:
Tuotakin vaihtoehtoa olen miettinyt monta kertaa. Minulla ei ole kuitenkaan niitä miljoonia joten tänne on pakko jäädä. Aikoinaan ajateltiin, että Suomeen syntyminen oli lottovoitto. Nyt pitäisi saada se lottovoitto, että vois muuttaa pois.


Ei ne lentoliput niin paljon maksa. Hyvää matkaa vaan.


Ehkä jopa sinunkin rahasi riittäsivät lentolippuun. Kaiketi et oikein ymmärtänyt mistä tässä keskusteltiin mutta sille minä en voi mitään. Se ei kyllä ole näillä sivulla mitään uutta.Tuskin lentolipun arvoista omaisuutta kannattaa siirtää veroparatiisiin. Rolling Eyes


Olen asunut vuosia ulkomailla. Oletko sinä? Näinä vuosina tutustuin moniin mukaviin suomalaisiin. Osa on jäänyt ulkomaille, osa on muuttanut takaisin, kuten minäkin. He kaikki, siis he jotka tietävät eivätkä itke raivonsekaisesti pask'aa Suomea keskustepalstoilla, puhuvat kunnioittavasti Suomesta. On lasten kuvittelua luulla asioiden olevan muualla olellisesti paremmin. Vaikka eihän Suomikaan täydellinen ole missään tapauksessa.


Kyllä oma tekstisi on nyt raivon sekaista eikä minun ja käsitit keskustelun väärin. Kirjoittelusi lasten kuvittelusta ei liene kovin viisasta. Olen kyllä käynyt Venäjällä, Ruotisissa,Tanskassa,Norjassa,Saksassa,Hollanissa,Belgiassa jne. Olen keskustellut paljonkin ulkomailla töissä olleiden ihmisten kanssa ja minulla on ollut ulkomaalaisia työkavereina. Olen joskus joutunut selvittämään eräässä korkean teknologian yrityksessä olleita japanilaisen elektroniikan aiheuttamia ongelmia turkkilaisen asiantuntian kanssa jne. Tuossa tehtaassa oli usein töissä saksalaisia joten niitäkin on nähty. Olin aikoinaan töissä jonkin aikaa eräässä valtion yrityksessä jossa minulla oli tanskalainen työkaveri. Siellä kävi myös ransakalaisia asinatuntuoita laittamassa ranskalaisia dieselmoottoreita käyntiin kun suomalaiset ei siinä onnistuneet.

Itse en ole asunut ulkomailla. Belgiassa asuin vähän aikaa erään Suomalaisen rakennus yrittäjän omistamassa linnassa mutta se oli enempi lomareissu enkä jäänyt Belgiaan töihin koska minulla ei ole prosessitekniikan koulutusta ja sitä olis tarvinnut olla eli en ole mikään prosessiteollisuuden ohjausjärjestelmien asiantuntia. Siihen aikaan käytettiin Alcont ohjausjärjestelmää. En tiedä mitä nykyisin käyttävät.

Suomen täydellisyydestä en tiedä. Perinteisesti täällä on tehty paljon itsemurhia ja ajettu perhe kirveen kanssa lumihankeen kun on ryypätty riittävästi. Suomalaisten alkoholin käyttöä naureskelivat jopa Venäjällä vaikka en tiedä olisko niillä siihen varaa. Koulusurmat ovat uusi ilmiö ja niiden takia aselakiakin kiristettiin. Tuntuu hieman siltä, että kaikkia lakeja tiukennetaan eli ei elämä Suomessa ainakaan paljoa paremmaksi ole muuttumassa.


Viimeinen muokkaaja, guest pvm 14.03.2011 17:13, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bushmaster
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 2591

LähetäLähetetty: 14.03.2011 06:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainoa syy jäädä Suomeen on nostella sosiaalitukia ja käyttää yhteiskuntaa hyväkseen. Mutta auta armias jos pitäisi tehdä TÖITÄ - suurin osa saavutetusta hyödystä kilahtaa suoraan valtion kassaan, ja jäljelle jäävällä osuudella sitten ostellaan jopa 600% haittaverotettuja energia- ja elintarviketuotteita. 3 donan keskiansiota nauttivan palkka vastaa ostovoimaltaan jotakin 500-1000 dollaria Jenkeissä. Senkin lisäksi, että rahalla saatavien hyödykkeiden määrääkin on lailla rajattu, vrt. esimerkiksi forumin aihealueena olevat aseet.

Ne jotka ovat lähteneet ulkomaille ja palanneet sieltä häntä koipien välissä, ovat olleet luultavasti alkujaankin liikkeellä Suomalaisella mentaliteetilla, että yritetään parhaansa ja ollaan kiva kaikille eikä olla ahneita. Fakta on kuitenkin se, että monissa maissa, myös Jenkeissä, vallitsee hyvänlaatuinen markkinatalous ja kapitalismi, jossa röyhkein, ahnein ja innovatiivisin hyväksikäyttäjä korjaa potin kotiin. Siellä ei ole laillistettua "robin hoodia" joka tulee ja piiskaa yhteiskunnan tukijalat ruvelle ja jakaa heidän työnsä hedelmät kaikille niille, jotka niitä eivät itse kykene ansaitsemaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guest
Banned


Liittynyt: 23 Jou 2004
Viestejä: 1813

LähetäLähetetty: 14.03.2011 11:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläni ei ainakaan ole harhaluuloja siitä, että muissa maissa asiat olisivat paljon paremmin kuin Suomessa. Jos ajattelisn noin olisin jo muuttanut. Jotkut miljonäärit ovat muuttaneet veroparatiiseihin ja lämpimämpään ilmastoon mikä on hyvin ymmärrettävää. Tekisin niin itsekin jos minulla olisi tarpeeksi rahaa.

Rahaa voi kyllä kertyä sellaisillekin ihmisille jotka eivät ole sen eteen joutuneet tekemään kovin paljoa. Jotkut joutuvat tekemään raskasta terveyden tuhoavaa työtä pienellä palkalla. Kapitalismi ei ole mielestäni mikään kovin ihmeellinen talousjärjestelmä. Se on hyvinkin epäoikeudenmukainen systeemi mutta kun parempaa ei ole vielä keksitty.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bushmaster
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 2591

LähetäLähetetty: 14.03.2011 18:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

guest kirjoitti:
[...]Jos ajattelisn noin olisin jo muuttanut. Jotkut miljonäärit ovat muuttaneet veroparatiiseihin ja lämpimämpään ilmastoon mikä on hyvin ymmärrettävää. Tekisin niin itsekin jos minulla olisi tarpeeksi rahaa.

[...]Jotkut joutuvat tekemään raskasta terveyden tuhoavaa työtä pienellä palkalla. Kapitalismi ei ole mielestäni mikään kovin ihmeellinen talousjärjestelmä. Se on hyvinkin epäoikeudenmukainen systeemi mutta kun parempaa ei ole vielä keksitty.


Kuten sanoin, pienituloisen on hyvä olla tässä maassa, koska palvelu pelaa ja tarvittaessa safka tulee suuhun kun suunsa avaa ilman, että sitä joutuu varsinaisesti itse maksamaan. Jos sitä tuloa sen sijaan kertyy yhtään enempää, onkin jo sitten fiksumpaa muuttaa ulkomaille.

Jotkut eivät joudu, vaan suostuvat. Elämä on valintoja täynnä, ja ainakin minulle monet asiat ovat vaihtoehtoja siinä missä ne näyttävät joillekuille olevan elinehtoja. Älykkyysmediaani vaan näyttää tukevan sitäkin faktaa, että monet suostuvat tekemään páskahommia naurettavalla palkalla, toisaalta yhteisön kannalta taas ajateltuna hyvä, että nekin joku tekee, mutta yksilön ei koskaan pidä sortua siihen ajatteluun, että "jonkun nekin on tehtävä". Joku ne nimittäin aina todellakin tekee.

Kapitalismissa on sellainen pikku idea, että se toimii omalla painollaan. Kommunismia ja muita "kaikkijakoon ja sileäksi" - aatteita joudutaan aina pakottamaan valtiovallan taholta, ja yleensä ne tuovat sitten mukanaan erilaisia lieveilmiöitä, kuten innovatiivisuuden ja työmotivaation romahtamisen, ja jos se on mahdollista, pääoman karkaamisen ulkomaille ja kansakunnan kokonaisvaltaisen ja laaja-alaisen taloudellisuuden kuihtumisen. Kapitalismi on menestyjiä ja hyväksikäyttäjiä varten, ja toki kaikki eivät voi olla voittajia, mutta elämä on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sasu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Lok 2006
Viestejä: 3487

LähetäLähetetty: 14.03.2011 19:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitää muistaa, että ilman niitä s**tanan kapitalisteja meillä ei olisi kirjapainoa, ei puhelinta, ei sähköä, ei autoja, ei tietokoneita, ei internetiä, ei aseita, ei lentokoneita, ei junia eikä varsinkaan hinnoilla joilla tavallinen kansalainenkin pääsee niistä nauttimaan.

Mitä ovat kommunistit maailmalle antaneet, muuta kuin kuolemaa, nälänhätää, kärsimystä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 94, 95, 96  Seuraava
Sivu 14 Yht. 96

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com