Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Forest Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Jou 2009 Viestejä: 172 Paikkakunta: Ylöjärvi
|
Lähetetty: 01.03.2011 03:23 Viestin aihe: |
|
|
Lahtis kirjoitti: | Lonely Rider kirjoitti: | Minkäs takia Defenderiin on myynnissä useita erilaisia tasauspyörästön lukkoja jos siinä muka sellaiset on jo vakiona
Ite en ole defellä koskaan ajanut mutta käsitys on että siinä ei olis perälukkoja vakiona. Juutuubistakin löytyy videoita joissa defe on jäänyt jumittamaan ristiriipuntaan. Vai saako siihen lukot lisävarusteena? Oli miten oli niin defeen näkyy löytyvän monenlaista rakennuspalikkaa niille jotka haluavat parannella maasto-ominaisuuksia... |
Käsittääkseni ei ole etu- ja takaperänlukkoja vakiona.
/Antti |
Ei kait niissä vakiona lukkoja ole mutta kuka hullu ostaa tollasen auton ilman lukkoja. Lähinnä tarkoitin sitä että perus maastovarustuksella on etevä menijä,ilman suurempia rakenteluja.Edes defe ei kumoa fysiikan lakeja eli kyllä sekin lukot tarvii:) |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vortex Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2004 Viestejä: 6885 Paikkakunta: Helsinki
|
Lähetetty: 01.03.2011 11:42 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: | Otappa haaste vastaan: Lumien sulettua "seuraa johtajaa" leikki pk seudulla Defenderiä, Land cruiseria ja Jimnyä vastaan. Kaikki perä lukottomia (siis kiinteitä 100%) ja vakiota. Passaako? |
Eikö nuo kulje lumessa, kun pitää odotella lumien sulamista?
No, vakioista sen verran, että Defenderissä ei ole vakiona lukkoja, eikä niitä käsittääkseni saa edes lisävarusteena. Melkoinen sitimaasturi siis.
Mutta en silti taida vaivautua kilpailuun. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Weatherby Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Hei 2009 Viestejä: 1587 Paikkakunta: Länsi-uusimaa
|
Lähetetty: 01.03.2011 12:40 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | Intissä kuskit sanoivat jotta uazi on paljon parempi menijä ku defenderi, ja defenderillä pitää liikenneympyrässäkin välillä pakittaa . |
Itse tutustuin Defenderiin viime talvena kertausharjoituksissa, enkä kyllä mitenkään erityisesti sitä ylistäisi. Kuskin paikka järkyttävän ahdas ja epämukava ajaa. Varsinaisista maasto-ominaisuuksista en kyllä uskalla sanoa mitään. Suhteellisen karu työkalu joka lailla, mutta tähän tarkoitukseen uskoisi löytyvän parempaa hinta/laatu-suhdetta markkinoilta. Ainakin maasotakoulu (ja puolustusvoimat noin yleensä) aikoo kuulemma jatkossa keskittyä Hiluxien hankkimiseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Chillie Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2004 Viestejä: 3325
|
Lähetetty: 01.03.2011 13:04 Viestin aihe: |
|
|
Vai että meilläkin siirrytään teknikaaliin..
Mikäs siinä, kun ei tartte itse olla lavalla..
Jääkäriprikaati 2020..?
S |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 01.03.2011 13:26 Viestin aihe: |
|
|
Niin, maailman suositun taisteluajoneuvo on tosiaan lavamallin Hilux: lava täyteen sotureita tai konekivääri jalustalla sinne... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 6580
|
Lähetetty: 01.03.2011 13:36 Viestin aihe: |
|
|
Weatherby kirjoitti: |
Itse tutustuin Defenderiin viime talvena kertausharjoituksissa, enkä kyllä mitenkään erityisesti sitä ylistäisi. Kuskin paikka järkyttävän ahdas ja epämukava ajaa. Varsinaisista maasto-ominaisuuksista en kyllä uskalla sanoa mitään. Suhteellisen karu työkalu joka lailla, mutta tähän tarkoitukseen uskoisi löytyvän parempaa hinta/laatu-suhdetta markkinoilta. Ainakin maasotakoulu (ja puolustusvoimat noin yleensä) aikoo kuulemma jatkossa keskittyä Hiluxien hankkimiseen. |
No onhan defenderin kaltainen land rover esitelty 1948, eli kai se saakin olla vähän vanhanaikainen. Olihan se vielä 70-luvulla hyvä maasturi, mutta kaippa aika on siitä ohi ajanut. Tosin mietityttää, että monikohan meistä off-road kuskeista edes uskaltaa ajaa sinne minne defenderillä pääsisi. Kun sellaisellä 70-luvun piiiitkällä lattajousimallillakin mentiin jos vaikka minne. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9468
|
Lähetetty: 01.03.2011 13:37 Viestin aihe: |
|
|
Weatherby kirjoitti: | Ainakin maasotakoulu (ja puolustusvoimat noin yleensä) aikoo kuulemma jatkossa keskittyä Hiluxien hankkimiseen. |
Noita näkynyt Offivarusteessa laiteltavana. Inttikään ei tyydy vakioon... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyräys Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Lok 2006 Viestejä: 3171 Paikkakunta: SS
|
Lähetetty: 01.03.2011 13:53 Viestin aihe: |
|
|
Uudemmat defet ei jää jumiin ristiriipuntaan,luistonesto jarruttaa sutivaa pöyrää jolloin veto siirtyy pitäville pöyrille.
Kokeiltu on.
Onhan defe aika karu väline mutta itse pidin kyllä siitä. Penkin saa siirrettyä vähän sivulle ja taakse jolloin sitä mahtuu ajamaan hyvin tällainen 190cm vatsakaskin.
Lämmitys on aika onneton talvella. Saahan tällä nykyisellä Hiluxilla tasaisempaa kyytiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Weatherby Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Hei 2009 Viestejä: 1587 Paikkakunta: Länsi-uusimaa
|
Lähetetty: 02.03.2011 10:12 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä Defender varmasti on ihan käypäinen peli maastossa, eikä karu tyyli ainakaan maastokäytössä varmasti ole haitaksi. Henkilökohtaisesti pidän sitä kuitenkin vähän omituisena väliinputoajana, syy tähän on varmasti pitkälti myös suomen autoverotuksessa. Auto on pirun kallis pelkäksi metsävehkeeksi kotinurkissa pyörimiseen ja jotenkin onneton valinta jos siirtymäajoa tai "henkilöautokäyttöä" on yhtään enemmän. Toki varsinkin hintapuoli on aika subjektiivinen näkemys. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
perisofeus Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Lok 2006 Viestejä: 6147 Paikkakunta: Rovaniemi
|
Lähetetty: 02.03.2011 11:35 Viestin aihe: |
|
|
Mersumiehet pitävät defendereitä ja lantikoita löyhinä.
En tiedä sitten... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3549 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 03.03.2011 21:59 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | No onhan defenderin kaltainen land rover esitelty 1948, eli kai se saakin olla vähän vanhanaikainen. Olihan se vielä 70-luvulla hyvä maasturi, mutta kaippa aika on siitä ohi ajanut... |
Nii'in, onhan se niin että englanti pysähtyi tuolloin muutenkin kokonaan. Mikä siellä muka olisi kehittynyt yhtään. Ei mikään.
Kyllä sen ainakin Ismo Leikola tietää . |
|
Takaisin alkuun |
|
|
perisofeus Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Lok 2006 Viestejä: 6147 Paikkakunta: Rovaniemi
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
maalari Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Lok 2005 Viestejä: 856 Paikkakunta: kainuu
|
Lähetetty: 04.03.2011 20:02 Viestin aihe: |
|
|
No niin jätkät on vääntäneet merkistä, miten rengas asiat. Renkaan hankinta edessä. Goodyear Wrangler Duratrack tai Insa Turbo Tracktion Track, näitä on tullut harkittua. Alla nyt 225/75 16 ja 235/85 16 ehken seuraava, pitäis vaan alustaa hieman korottaa. Korottaminen taas sopiva kierre vaihtoehtoineen: helposti halvalla - hyvä rahalla.
Goodyear ehken kestävämpi ja kumi ainakin tuoreempaa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pikkuhornet Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2008 Viestejä: 2524
|
Lähetetty: 04.03.2011 21:11 Viestin aihe: |
|
|
Iltaa nelivetovetoisten ystävät. Eilen kiskoin vanhalla Pajerollani aika helponnäköistä tapausta ojaanmennyttä autoa lumihangessa. Kuvittelin, että pikku nykäisy niin on tieurissa, vaan eihän se noussut kun etupää pysyi ojassa. No, ajoin etupuolelle, siitä lyhyellä hinauksella nousee heti. Vaan nyt tulikin isompi ongelma: pelkkiä muovihelmoja eikä minkäänmoista kiinnityskoukkua etupuolella hinattavassa autossa. Ei voinut ajatellakaan mihinkään etutukivarsiin kiinnittää narua, olisi muovihelmat olleet tuhannen päreinä. Ilmeisesti näitä uudempia autoja ei olla tarkoitettukaan hinattavaksi missään tilanteissa, omituista todella. Kiinnitin hinauskoukun sitten tämän auton oikeanpuoleiseen etuvanteeseen ja ajoin taas viereen, lyhyellä köydelln sain hivutettua auton varovasti ajotielle. Itsellä aika karkeat ja kapeat renkaat jotka sitten saivat pitoa kovassakin lumessa, hitaalla maastovaihteella. Homma päättyi sitten hyvin eikä tainnut vaurioitakaan tulla hinattavaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elwood Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1418 Paikkakunta: Siilinjärvi
|
Lähetetty: 04.03.2011 21:16 Viestin aihe: |
|
|
Olisikohan kannattanut lukea hinattavan auton ohjekirjaa, kohdasta: Hinaus.
Hyvä että lähti! _________________ Tosi asiaa ei tarvitse uskoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|