Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 11.01.2011 02:00 Viestin aihe: |
|
|
Mä köröttelen ensimmäistä talvea metsäajoni Suzuki Jimny:llä. Tähän asti vaikutta oikein hyvältä mun tarkoituksiin! 50 mm korotussarjan asensin, muuten vakio renkaita myöten. Hankookin kitkoihin en oo oikein tyytyväinen, ens talveksi pitää hankkia kunnon nastarenkaat.
Talveen on varustauduttu seuraavasti:
-yksi pari lumiketjuja on aina mukana (max 6000 kg pakettiauton ketjut, jimnyn omapaino on noin 1100 kg eli ketjut kestänee... )
-lapio
-Hi-Lift maastotunkki jolla voi sekä nostaa että vetää, ja tunkkiin "vanneadapteri"
-käsikäyttöinen ketjutalja 1000 kg
-köyttä, vetoliinaa ym
-suksitelineet, joissa usein matkustaa viimeisenä hätävarana 280 cm Lapponia Järviset
Jimny etenee aika mukavasti ja on niin kevyt auto että noilla vermeillä pitäis jo tehdä melkein ihmeitä sitten KUN jää jumiin johonkin. Saas nähdä...
Suikkeli ei tietenkään sovellu mihinkään ryhmämatkailuun enemmällä kuin kahdella hengellä. Hyvä puoli on kuitenkin että jos sen pyhittää viikonloppuautoksi niin arkipäiviksi ei tarvi kauhean isoa parkkitilaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
astalo Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2004 Viestejä: 6040
|
Lähetetty: 11.01.2011 12:46 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä ptää ihmetellä miten hienosti tuo suburban menee lumessa!lunta oli noin puolimetriä kun käytiin mökillä pyörähtämässä,Renkaat huonot kitkat mutta kivuttomasti perille |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kylmä-Mika Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tou 2010 Viestejä: 1981 Paikkakunta: Metsien ja vesien pitäjä
|
Lähetetty: 11.01.2011 19:13 Viestin aihe: |
|
|
mökö kirjoitti: | Itse muutaman maasturin ajaneena olen aina sanonut että maasturissa pitään löytyä kaksi vaihdekeppiä.Kyllä se hidas alue on vaan poikaa kun oikein ryvetään Ja kaiken A ja O on hyvät renkaat!!!! |
Eikä tartte kun rattiputkesta tulemaan yksi keppi, siinä pitää vaan olla 1, 2, D, (D), R ja P
on alennusvaihteisto jo itsessään eikä tarvii aina olla kauhomassa keppien kanssa
Mutta hyvät renkaat vaatii tietenkin. _________________ Kertalaakiyhdistys
Team 45-70 #1181 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
AtteL Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Syy 2008 Viestejä: 1643 Paikkakunta: Valkeala
|
Lähetetty: 11.01.2011 20:00 Viestin aihe: |
|
|
Kylmä-Mika kirjoitti: | mökö kirjoitti: | Itse muutaman maasturin ajaneena olen aina sanonut että maasturissa pitään löytyä kaksi vaihdekeppiä.Kyllä se hidas alue on vaan poikaa kun oikein ryvetään Ja kaiken A ja O on hyvät renkaat!!!! |
Eikä tartte kun rattiputkesta tulemaan yksi keppi, siinä pitää vaan olla 1, 2, D, (D), R ja P
on alennusvaihteisto jo itsessään eikä tarvii aina olla kauhomassa keppien kanssa
|
Se keittää ja kärähtää aika nopeesti automaattissa laatikkoöljyt kun turbiinilla väännättelee pitkällä puolella pitempään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mökö Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Kes 2004 Viestejä: 137
|
Lähetetty: 11.01.2011 22:10 Viestin aihe: |
|
|
Itse pidän manuaalia parempana maastossa ajamisessa kuin dementtia vaihteistoa on jotenkin tunnokkaampi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9468
|
Lähetetty: 12.01.2011 00:06 Viestin aihe: |
|
|
Ja voi tarpeen vaatiessa heijata. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9468
|
Lähetetty: 12.01.2011 23:25 Viestin aihe: |
|
|
Saisko Yksinäinen Ratsastaja kuvaa tuosta "vanneadapterista" tahi linkkiä jos kaupallinen? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
psk123 Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Jou 2005 Viestejä: 808
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 13.01.2011 00:22 Viestin aihe: |
|
|
Joo se on justiinsa tuo. Mutta mä tilasin jostain briteistä netin kautta kun ei maksanut ihan noin paljoa kuin cros4wd:llä. Se putiikki taisi olla www.firstfour.co.uk
Englanniksi se adapteri on Hi-Lift Lift-Mate, googleta niin löydät varmaan putiikkeja netistä ja jotain youtubefilmejä.
Lift-Mate on siitä hyvä että autossa ei tarvi olla ratakiskopuskureita tai palkkihelmoja maastotunkkia varten. Muovihelmainenkin auto nousee Hi-Liftillä kun laittaa koukut vanteenreikiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MR69 Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Maa 2006 Viestejä: 691
|
Lähetetty: 13.01.2011 14:18 Viestin aihe: |
|
|
Ostin GLKn, eipa silla vasta ole ajeltu pikiteita. Mettateille maavaraa. _________________ -Heinäsorsaa, NAM- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9468
|
Lähetetty: 13.01.2011 21:22 Viestin aihe: |
|
|
Jaha, kiitoksia, pitääpä laittaa tuollainen Lift-Mate hankintaan. Näyttää kyllä pahasti siltä ettei kaikkien alu valssien kanssa toimi... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3549 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 13.01.2011 22:10 Viestin aihe: |
|
|
Oiskos siihen mitään mahista räpeltää jotku liina lenkit? Sellaset että nillä saa vielä nostettua tarpeeks ylös? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 13.01.2011 22:57 Viestin aihe: |
|
|
Kahdesta räikkäliinan "koukkupäästä" saa tehtyä ihan itse vastaavan.
Taikka taivuttelemalla esim. 12mm pyöröteräksestä.
edit: eipä ollutkaan linkeissä samanlainen kapistus kuin mistä itse puhuin.
Tuo renkaaseen nojaava tuki näyttää aika fiksulta. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9468
|
Lähetetty: 13.01.2011 23:14 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: |
Tuo renkaaseen nojaava tuki näyttää aika fiksulta. |
Juuh, ei ole niin herkästi pyrkimässä tunkin pää ikkunan läpi... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 13.01.2011 23:55 Viestin aihe: |
|
|
Eihän se lift-mate varmaan ihan kaikkiin vanteisiin sovi. Mutta esim. Jimnyn orkkisvanteille / kumeille sopii hyvin.
Se on erittäin hyvä olla se kumihärpäke mikä sinä lift-matessa tulee rengasta vasten. Mutta onhan se hi-lift sittenkin sellanen laite että vähän varuillaan saa olla jos on joku miljoonan euron mersu tms. nostettavana. Jos oikein yrittää niin saahan sen varren aina lipsahtamaan ikkunaan tai pelteihin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|