OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hyvä maastoauto?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 87, 88, 89  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 10.01.2011 01:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
EsaP kirjoitti:
Tänään mentiin luolille auraamatonta metsätietä. Mun käskettiin jättää Forester tien alkupäähän ja hypätä kaverin Nissan Navaran kyytiin. Ekana meni Toyota LJ-70, sitten minä ja perässä Nissan. Forester ja Toyota meni perille asti, Nissan jäi jumiin loivaan ylämäkeen. En tiedä sitten oliko renkaissa vika kun mulla oli tavalliset nastarenkaat ja tossa Nissanissa BF Goodrich all terrainit. Maavaraa Nissanissa on kuitenkin paljon enemmän. Lunta oli puoli metriä ja toi Toyota aurasi 10cm siitä pois ja mä 20cm lisää.


Kovin paljon on kiinni miehestäkin mihin jää mikäkin auto kiinni.



Tuo on hyvinkin totta. Nimim. ollut aika paljon takaveto hiacen kyydissä sellaisissa paikoissa joihin ei kaikki kehtaa pikku nelikoilla ees lähtee. Sit se reppanat sanoo että kun se jää tasasellekin kiinni. Noh, itse en lukeudu niihin jotka haisun vie minne lystää.

Ajelin tuossa kaverin juuri ostamaa rav4:sta. Vm2001 2,0vvt-i "neliveto" automaatti. Olipa mukava peli ajella kun oli vielä lähes sakko kitkat alla. Rupes ihan leikittämään Embarassed . Siinä kun ei turhia ajonvakautus ja luistonesto vermeitä oo. Onko tollasten etenemis kyvyistä mitään havaintoo kellään. Sehän on selvää että mikään maastoauto se ei ole, eikä sen tarviikkaan. Olis kyllä mukava laite tolanen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 10.01.2011 01:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuosta RAV4:stä voi monelta jäädä huomaamatta sellainen kun "center differential lock" nappi. Sen kun painaseen päälle, alkaa vetoa löytyä jo riittävästi moneen tilanteeseen. Vuodelta 95 oli ensimmäinen RAV4 ja siinä oli tuo vetopuoli kyllä aivan mielekäs. Pari myöhempää versiota oli jotenkin kevennettyjä tuon vaihteistopuolen osalta, mutta kyllä nekin toimi, kuhan ei vaadi mahdottomia. Kivoja oli ajella ja tekniikassa ei mitään laitettavaa koskaan ollu (3kpl).
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 10.01.2011 01:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko noinkin "uudessa" sellanen nappi? Tomaatti lootassa on sellanen shift lock nappi mut se kai lukittaa vaihteen. En oo ajanu kun pikku lenkin sillä ni ei oo ehtiny tutkii kaikkee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6267
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 10.01.2011 09:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiedä missä oli vika, mutta eipä tuo uudennäköinen RAV meinannut huilata Foresterin jälkiä ja kytkinkin siitä kärysi. Mulla on Foressa vielä talvirenkaatkin melko loppunsa edellä. Ks. Subaru Forester-keskustelu.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 10.01.2011 11:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Missä maastureissa on kaikki lukot? Eli myös tasauspyörästön lukkokin.
Kaikki renkaat pyörivät yhtä aikaa.
Ainakin G-mersuissa on. Mites asianlaita X5 BMW:ssä?
_________________
Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10119
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 10.01.2011 12:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jeep Grand Cherokee QuadraDrive mallit:



Lainaus:
On-demand 4WD system, utilizes a gerotor and coupling in the Quadra-Trac II transfer case and Vari-Lok front and rear axles for transferring torque from side to side

Lainaus:
Sends torque to the rear wheels under normal driving conditions, able to send 100% of power to just one wheel when needed

Lainaus:
Operates at maximum capability all the time


Systeemi:


Jakolaatikko:


Akselilukko



Toimii! Twisted Evil
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EsaP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2006
Viestejä: 1284
Paikkakunta: Paimio

LähetäLähetetty: 10.01.2011 18:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

maalari kirjoitti:
RiUDE kirjoitti:
EsaP kirjoitti:
Tänään mentiin luolille auraamatonta metsätietä. Mun käskettiin jättää Forester tien alkupäähän ja hypätä kaverin Nissan Navaran kyytiin. Ekana meni Toyota LJ-70, sitten minä ja perässä Nissan. Forester ja Toyota meni perille asti, Nissan jäi jumiin loivaan ylämäkeen. En tiedä sitten oliko renkaissa vika kun mulla oli tavalliset nastarenkaat ja tossa Nissanissa BF Goodrich all terrainit. Maavaraa Nissanissa on kuitenkin paljon enemmän. Lunta oli puoli metriä ja toi Toyota aurasi 10cm siitä pois ja mä 20cm lisää.


Kovin paljon on kiinni miehestäkin mihin jää mikäkin auto kiinni.


Taitaa nyt vähän lumenpaksuus heittää. Taitaa LJ akselit vähän alempana olla kuin 40cm... Nissanissa reilu 20cm... Edelleen lumen koostumus rakeista pakkaslunta ja autoilla pääsee kohtuu helposti. Tulevan alkuviikon jälkeen alkaa kunnon penkkatie kelit.


No muutetaan sitten tarinaa jos ei kelvannut. Ekana meni monsterirenkainen Land Cruiser. On siis normaalia korkeampi. Puskuri vasta auraa mun käsittääkseni, akseleista menee lumi yli? Lunta oli polveen asti, n.50cm? Very Happy Ei ollut mittanauhaa mukana. Ja kyllä se paskin kuski oli varmasti allekirjoittanut. Tänään olisi tilanne varmasti toisin päin kun lumi on raskasta ja märkää.

Se ero tossa Nissanissa ja mun cityfarmarissa, maastofarmarissa vai miksi sitä sitten kutsuisi oli, että Nissanissa suti toinen etupyörä ja vastakkainen takapyörä, kun taas mun autossa ainakin molemmat etupyörät teki lumimyrskyn konepellille ja luultavasti siellä takapäässäkin oli vetoa. Lukottomia laitteita molemmat.
_________________
Tämmöst tänään ja huomenna sitte jotain ihan muuta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AtteL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Syy 2008
Viestejä: 1643
Paikkakunta: Valkeala

LähetäLähetetty: 10.01.2011 18:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
En tiedä missä oli vika, mutta eipä tuo uudennäköinen RAV meinannut huilata Foresterin jälkiä ja kytkinkin siitä kärysi. Mulla on Foressa vielä talvirenkaatkin melko loppunsa edellä. Ks. Subaru Forester-keskustelu.


Subarussa on jatkuva 50/50 neliveto ja noissa citymaastureissa RAV-4, CR-V ym. "neli"veto tulee peliin vasta silloin kun etu- ja takarenkaat pyörii eri nopeutta, eli on luistoa.
Sitten haldex -tai muun tyyppinen kitkaan perustuva lukitus kytkee takavedon mukaan.
Ei tosiaan ole mikään oikea neliveto ja justiinsa tuollainen sopivan syvässä lumessa ajaminen saa se savustamaan itsensä rikki. Sitä systeemiä kun ei ole suunniteltu kuin lyhytaikaiseen käyttöön kaupunkiolosuhteissa.
Kuulin aiemmin XC90 volvosta mistä oli myös tullut savut ulos yritettäessä ajaa auraamatonta tietä. Surprised


Viimeinen muokkaaja, AtteL pvm 10.01.2011 18:31, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
AtteL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Syy 2008
Viestejä: 1643
Paikkakunta: Valkeala

LähetäLähetetty: 10.01.2011 18:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

perisofeus kirjoitti:
Missä maastureissa on kaikki lukot? Eli myös tasauspyörästön lukkokin.
Kaikki renkaat pyörivät yhtä aikaa.
Ainakin G-mersuissa on. Mites asianlaita X5 BMW:ssä?


Geländewagenia ei voi verrata X5 pemariin, kun ne on tarkoitettu erilaiseen käyttöön.
Bemarissakin on tietysti renkaiden luiston rajoittamiseksi järjestelmiä, mutta ne ei perustu tasauspyörästöjen mekaanisiin lukituksiin, vaan sutivan pyörän jarruttamiseen... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jölli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Jou 2006
Viestejä: 1434
Paikkakunta: kymenlaakso

LähetäLähetetty: 10.01.2011 20:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mulla suzukin grand vitura -99. kun hommasin kyseisen auton kaverit irvailivat että mitenkähän sitimaasturi menee Rolling Eyes no tänävuonna ei enää ole irvailuja kuulunut kun etenee lumihangessakin ihan hyvin. tarpeeks hyvin jahtikäyttöön! offipelit on sitten erikseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6267
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 10.01.2011 21:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Epäilen AtteL että lie RAV:issa ehken myös liian pitkät vaihteet ja siksi joutui kytkintä hiihdättämään.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AtteL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Syy 2008
Viestejä: 1643
Paikkakunta: Valkeala

LähetäLähetetty: 10.01.2011 21:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
Epäilen AtteL että lie RAV:issa ehken myös liian pitkät vaihteet ja siksi joutui kytkintä hiihdättämään.


Totta. Eikä ole alennusvaihteistoakaan. Sad Siksi hankkisin tuollaisen automaattivaihteistolla jos pitäisi valita.
Lisäksi noissa ei ole sallitut perävaunun vetopainotkaan normi henkilöautoja suuremmat. Tuo automaattilaatikko olisi kuitenkin kätevä myös venekärriä laskurampista nostettaessa.

Ja onhan noilla puolensa, polttoaineen kulutus on henkilöautotasolla ja näissä lumiolosuhteissa kaupungissa pärjää varmaan mukavasti.


Viimeinen muokkaaja, AtteL pvm 10.01.2011 22:04, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6267
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 10.01.2011 22:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä Forellakin olisi tullut siinä lumessa noutaja ilman alennusvaihteistoa, ei epäilystäkään kun vaihteet on pitkät.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mökö
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 137

LähetäLähetetty: 10.01.2011 22:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse muutaman maasturin ajaneena olen aina sanonut että maasturissa pitään löytyä kaksi vaihdekeppiä.Kyllä se hidas alue on vaan poikaa kun oikein ryvetään Very Happy Ja kaiken A ja O on hyvät renkaat!!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9468

LähetäLähetetty: 11.01.2011 00:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se toinen keppi on vain nykyisin ikävä kyllä usein korvattu napeilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 87, 88, 89  Seuraava
Sivu 46 Yht. 89

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com